Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

700x23 Ebadında Belli Lastikler Arasında Öneri

Hangi Lastik?


  • Toplam katılım
    12
  • Anket kapanışı .
@Gökhan Toros

2 tane aynı marka model lastik biri 23 lük biri 25 lik aynı basınçta 25 lik daha hızlı oluyor doğru mu anladım?
Bu nasıl oluyor abi ne kadar ince olursa o kadar hızlı değil mi?
 
Scudo
@Berke Kazankaya

Aynen öyle oluyor.
2 adet aynı lastik.
Biri 23c, biri 25c
İkisi de 115psi.

25c lastik daha hızlı dönüyor. Bir başka şekilde, 25c lastik daha az enerji harcıyor.
 
@Gökhan Toros

@Berke Kazankaya

Biraz önce Başakşehir Decathlon'u aradım. Telefon tam çekmiyordu sanırım oda bende sesi tam alamıyorduk. Bisiklet reyonuna bakan kişiye zaffiro dediğimde anlamadı lastiği. Sonra bana 700x23 lastikleri saydı bazı modelleri tam duyamadım ama internetteki fiyatlarından hangi lastik olduklarını anladım. Michelin dynamic sport çifti 80 tl ellerinde var. Michelin dynamic classic 24 tl ellerinde var, Vittoria zaffiro ellerinde var. (vittoria 27,90 dediğinden zaffiro olduğunu anladım) 700x25 ellerinde hangi lastikler olduğunu sorduğumda bana 700x25 lastiğin ellerinde olmadığını 700x35 olduğunu söyledi. (35i ne yapıcaksam)
Görevlinin lastiklerden pek anlamadığını düşündüm bu konuşmadan sonra. Michelin lastiklerinde dynamic sport 23, dynamic classic 23, dynamic sport 28 hepsini karman çorban edip söyledi bana yani gitmeden önce bir arayın sonra bana var dedin ama yokmuş demeyin. :D
Vittoria kaç tane elinde olduğunu söyledim "var var baya" dedi.

Kısacası Başakşehir'de vittoria zaffiro var 27.90 almak isterseniz oradan alabilirsiniz. Fakat 25c olmaması üzdü beni. Decathlon'un sitesindede 25c yok. Bildiğiniz bu fiyata yakın zaffiro satan (25c) bir yer var mı?
 
ben yaklasik 3000 km michelin dynamic sport kullandim 25c ebatinda. bisikletin uzerinde gelen lastiklerdi. yumusak hamurlu, full slick, yol tutusu cok basarili lastiklerdi on ve arka birer defa patladi sadece. lastikler omurlerini doldurduktan sonra parasiz anima denk geldiginden 23c ebatinda rubena syrinx almak zorunda kaldim cifti 50 lira piyasada bulabileceginiz en ucuz dis lastik diyebilirim. ama kalitesi gercekten sasirtti beni tam bir f/p urunu, deyim yerindeyse tas gibi lastik 1300km oldu onlari alali cok memnunum iyiki de almisim diyorum. fiyatinin yanisira renkli yanak secenegi olmasi da beni cezbetti gorsel olarak da hos duruyor.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/14/eafe2cb173d5b0df5f6c66883246c8c3.jpg
 
Bugün Başakşehir Decathlon'dan vittoria zaffiro lastik aldım. 700x25x ebadı yoktu bende 23c aldım mecbur. Fotoğraf koyacaktım fakat bildiğiniz lastik internet sitesinde resmi var zaten koymadım. (27.90)
2 tanesi 8.90 olan 46mm valfli iç lastik alıcaktım fakat bisikletimin jantları 42mm olduğu için orda çalışan arkadaş zorluk çıkartacağını söyleyince tanesi 8.90 olan 80mm valfliyi aldık 2 tane toplam 17.80'e geldi.

Herkese yardımlarından ötürü teşekkür ederim.
 
huchınson equınox ıslak zeminde berbat arkadaşlar düştüm bugün ıslak zemin performansı yüzünden .....
 
25c maxxis detanatör
 
Continental Ultra Spot II

Michelin Dynamic Sport

İkisinin ebatida 700x23 aynı hangisi daha iyi bana ikiside aynı gibi geldi?
 
@Poyraz7 İkisini de kullanmadım, ama cevap gelmediği için yazıyorum. Continental'in yazdığınız modelinden ağzı yanan oldukça fazla, hiç sıkıntı yaşamayan da var. Michelin Dynamic Sport yanlış hatırlamıyorsam 100 lira bandında olan bir lastik, eğer imkanınız varsa 50 lira daha verip Michelin Pro3 alabilirsiniz. Alıp kullananların çoğu memnun, ben de. Yok illaha bu ikisi derseniz, ben tercihimi yine Michelin'den yana yapardım. Bunun sebebi de sanırım MTB'de uzun süre sıkıntısız kullandığım lastiklerin markası olması.
 
@Ceyhun Özkan cevap için teşekkür ediyorum öncelikle. Benim bisiklette continental super plus vardi o cok iyidi tabi ama artik eskidi. bende continental ultra sport siparisi verdim erdogan bisikletten onlarda bana michelin göndermisler o yuzden sorayim dedim ve mail atmama gerek kalmadi michelin kullanicam. Tesekkur ettim.
 
Aşağıdaki linkte iki lastiğin kıyaslamasını bulabilirsiniz. Testin sonucuna göre Conti daha yüksek puan almış
(link)
 
Lastiklerimin yarılması sebebi ile Continental Ultra Sport II aldım, Michelin ile arasında ben de kalmıştım ama bisikletçim kendi bisikletlerinde de bunu kullandığı için Conti'den yana kullandım kararımı. Henüz yaklaşık 50 km oldu ama yumuşaklığı, akıcılığı ve yol tutuş açısından oldukça memnunum.
 
Kararsiz kaldim simdi! aslinda paraya kıyıp iki markaninda üst modelini almak vardıda tesekkur ettim.
 
@Poyraz7 İki lastiği de kullandım. Conti çok patlak sorunu yaşattı bana lastik içi bantla sorunu çözdüm. Rahmetli ile son sürüşümde bir parmak boyunda yarılınca emekliye ayırdım. Yumuşak hamurlu bir lastik ama bence Türkiye yolları için pek uygun bir seçenek değil diye düşünüyorum. Dynamic lastikler 2. bisikletimin üzerinde geldi. Kenda lastikler kullanmıştım 2-3 haftalığına Kenda yanında sudan bahsedince kaymaya başlıyordu Dynamic de suyu görünce kaymaya başlayanlardan. Patlak sıkıntısı yaratmadı ama ağır bir lastik. (link) bunları kullandık çok memnundum sattığım bisikletin üzerinde gittiler. Şu anda bisikletim üzerinde (link) bu lastikleri kullanıyorum. Uzun zamandır patlak sorunu yaşatmadı. Islak zeminde çok zorlamasam da tedirginlik yaşamadım.
 
3 serisinin karşılaştırmasını bulamadım o yüzden aynı yılda üretilen 2 serisinin karşılaştırmasını bulabilirsiniz linkte. Lithion patlamaya karşı daha dirençli. Ben epey süre lithion 2 kullanmıştım, sahilde midye ile yanağını yarana kadar hiç patlak yaşamamıştım.

(link)
 
23C lastik artık neredeyse tercih bile edilmiyor. Sadece, daha az maliyetli olduğu için (sebebi artık talebin olmaması) yeni satılan çoğu bisikletin üzerinde geliyor. 23C lastik önerisini 2014 olsa tartışırdık, ama bir süre sonra 23C lastik kullanmanın sanıldığı gibi en düşük yuvarlanma direncine sahip olmaudığını, 25C lastiğin çook ufak bir farkla, daha iyi yol tutuşu sağladığı ve daha mantıklı olduğu görüldü. Hatta bunun keşfinden de birkaç yıl sonra aynı şey 28C lastik için söylenmeye başladı, yeni kral 28C olacaktı ki, Allah korudu ve bazıları "o kadar da değil hacı abi" dedi ve 25C hala kral. Bu söylediklerimi profesyonel yarışçıların lastik tercihleriyle de destekleyebilirim.

screen-shot-2017-08-17-at-9-00-54-am-png.250527


Bisiklet teknolojisi geçtiğimiz 10 yılda gerçekten inanılmaz gelişti. Geçtiğimiz 4 yılda 1 saatte velodromda kat edilen mesafe rekoru 3 veya 4 kez kırıldı ve inanılmaz geliştirilerek kırıldı. Kadro geometrisi, aerodinami gibi alanlarda artık tüm yol bisikleti kadroları 2020 yılına uygun üretiliyor. 2010 yılında kral olan bir bisiklet kadrosu, son teknoloji ve süper aero ilan edilen bir bisiklet kadrosu 2020 yılında ağır, hantal ve gereksiz pek çok ayrıntıya sahip bir kadro olarak nitelendirilebiliyor. Dikkatli bakılırsa 2010 model bir aero bisikletle 2020 model bir aero bisiklet arasındaki o dönem avantaj gibi görünen farklılıkların artık tercih edilmediğini rahatlıkla pek çok noktada görebiliriz. Kadroların tamamen damla şeklinde borularla yapılmasından ibaret olmadığı anlaşıldı, kadroya binen yükün neredeyse tamamının orta göbeğe binmediği, sprint sırasında alın borusu ve maşaya da ciddi gerilim aktarıldığı ve bunların esnediği anlaşıldı. Yeni nesil bisikletlerde alın boruları kalınlaştırıldı, daha etli ve esnemez hale getirildi, üst boru ve alt boruya adeta tümleştirildi, yapıştırıldı ve birleşik bir görünüme geldi. Trek firması bu konuda öncüydü, ilk aşırı kalın alın borulu Madone modellerini onlar ortaya attı. Benzer şekilde; seleden rubleye inen boru istisnasız her modelde inceldi, çünkü bu borunun diğer borulara kıyasla çook daha az baskıya maruz kaldığı görüldü, hafiflik ve aerodinami kazancı sebebiyle bir parmak kalınlığına kadar inceltildi, hatta bazı modellerde YOK edildi! Bu boru ile ilgili özel ayrınrılara ve tasarımlara çoğunlukla endurance bisikletlerde rastlıyoruz, çünkü bu borunun konforu belirleyici etkisinin sanılandan çok daha fazla olduğu, arka tekerden gelen titreşimleri azaltmanın en iyi yolunun bu boruya müdahale edilmesiyle gerçekleştiği anlaşıldı. Durum tabiki şimdilik böyle, 5 yıl sonra trend yine değişecek ve daha da gelişecek!

Dolayısıyla, 5-10 yıl önceki trendlerle bu günlü trendler çok farklı olabiliyor. Aynı örneği artık pek kullanılmayan damla kask için de verebilirim
 

Dosyalar

  • screen-shot-2017-08-17-at-9-00-54-am.png
    screen-shot-2017-08-17-at-9-00-54-am.png
    53,8 KB · Okunma: 228
23C lastik artık neredeyse tercih bile edilmiyor. Sadece, daha az maliyetli olduğu için (sebebi artık talebin olmaması) yeni satılan çoğu bisikletin üzerinde geliyor. 23C lastik önerisini 2014 olsa tartışırdık, ama bir süre sonra 23C lastik kullanmanın sanıldığı gibi en düşük yuvarlanma direncine sahip olmaudığını, 25C lastiğin çook ufak bir farkla, daha iyi yol tutuşu sağladığı ve daha mantıklı olduğu görüldü. Hatta bunun keşfinden de birkaç yıl sonra aynı şey 28C lastik için söylenmeye başladı, yeni kral 28C olacaktı ki, Allah korudu ve bazıları "o kadar da değil hacı abi" dedi ve 25C hala kral. Bu söylediklerimi profesyonel yarışçıların lastik tercihleriyle de destekleyebilirim.

screen-shot-2017-08-17-at-9-00-54-am-png.250527


Bisiklet teknolojisi geçtiğimiz 10 yılda gerçekten inanılmaz gelişti. Geçtiğimiz 4 yılda 1 saatte velodromda kat edilen mesafe rekoru 3 veya 4 kez kırıldı ve inanılmaz geliştirilerek kırıldı. Kadro geometrisi, aerodinami gibi alanlarda artık tüm yol bisikleti kadroları 2020 yılına uygun üretiliyor. 2010 yılında kral olan bir bisiklet kadrosu, son teknoloji ve süper aero ilan edilen bir bisiklet kadrosu 2020 yılında ağır, hantal ve gereksiz pek çok ayrıntıya sahip bir kadro olarak nitelendirilebiliyor. Dikkatli bakılırsa 2010 model bir aero bisikletle 2020 model bir aero bisiklet arasındaki o dönem avantaj gibi görünen farklılıkların artık tercih edilmediğini rahatlıkla pek çok noktada görebiliriz. Kadroların tamamen damla şeklinde borularla yapılmasından ibaret olmadığı anlaşıldı, kadroya binen yükün neredeyse tamamının orta göbeğe binmediği, sprint sırasında alın borusu ve maşaya da ciddi gerilim aktarıldığı ve bunların esnediği anlaşıldı. Yeni nesil bisikletlerde alın boruları kalınlaştırıldı, daha etli ve esnemez hale getirildi, üst boru ve alt boruya adeta tümleştirildi, yapıştırıldı ve birleşik bir görünüme geldi. Trek firması bu konuda öncüydü, ilk aşırı kalın alın borulu Madone modellerini onlar ortaya attı. Benzer şekilde; seleden rubleye inen boru istisnasız her modelde inceldi, çünkü bu borunun diğer borulara kıyasla çook daha az baskıya maruz kaldığı görüldü, hafiflik ve aerodinami kazancı sebebiyle bir parmak kalınlığına kadar inceltildi, hatta bazı modellerde YOK edildi! Bu boru ile ilgili özel ayrınrılara ve tasarımlara çoğunlukla endurance bisikletlerde rastlıyoruz, çünkü bu borunun konforu belirleyici etkisinin sanılandan çok daha fazla olduğu, arka tekerden gelen titreşimleri azaltmanın en iyi yolunun bu boruya müdahale edilmesiyle gerçekleştiği anlaşıldı. Durum tabiki şimdilik böyle, 5 yıl sonra trend yine değişecek ve daha da gelişecek!

Dolayısıyla, 5-10 yıl önceki trendlerle bu günlü trendler çok farklı olabiliyor. Aynı örneği artık pek kullanılmayan damla kask için de verebilirim
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Ancak bütçem dahilinde iki lastik arasında kaldım ve birisi Michelin marka 23c diğeri ise Cst marka 25c. Marka olarak Michelin'e yöneliyorum ölçü olarak 25c nin daha çok tavsiye edilmesinden dolayı Cst ye yöneliyorum fena arada kaldım:D Böyle bir durumda nasıl bir tercih yapılması gerekli sizin fikriniz nedir?
(link)
(link)
 
Geri