Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

700x32c Karşılaştırması, Schwalbe Marathon Green Guard vs Schwalbe Marathon Supreme Evolution

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
446
Tepki
652
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
Merhaba arkadaşlar
1 yıldır 32c marathon green guard kullanıyordum 2000km üzerinde her koşulda kullandım diyebilirim, marathon supreme ile henüz 45 günlük samimiyetim var onunla da 400 km kadar çeşitli yol koşullarında tecrübe yaşadım. Madde madde genel değerlendirme yazısı yazmak istedim, anlatımda eksiklerim kusurlarım illaki olacaktır sürçülisan ettiysem affola.

iki lastikde tur lastiği sınıfında fakat karakterleri çok farklı

(link)

Patlak koruması
İki lastikde Schwalbe sitesinde 5. seviye korumaya sahip olarak görünüyor fakat koruma türleri farklı
Green guard kendini kaba kuvvet ile korurken Supreme teknoloji ile koruyor :) green guard ara katman olarak kauçuk gibi bir madde ile fiziksel kalınlık sayesinde patlaktan korunurken supreme kesilmeye ve delinmeye dayanıklı bant tipinde bir şerit sayesinde korunuyor. Bu açıdan bakınca ikisinede 5. seviye vermek bana biraz aldatıcı geliyor, yinede 3 kuruş bisiklet bilgim ile schwalbe ye iş öğretmek haddime değil :) yere basan kısımlarda patlak korumaları aynı olsada supreme yanakları yol bisikleti lastiği gibi ince bir yapıda. Zaten schwalbe sitesinde yanak (sidewall) olarak 6 üzerinden green guard a 5 supreme ye 2 veriyor.

Yol tutuşu ve kullanım ömrü
bir lastik ne kadar yumuşak olursa o kadar güzel yol tutar(diş yapıları farklılık gösterebilir) ama hamur ne kadar yumuşaksa ömrüde o kadar kısa olur. Bu denge açısından green guard dengenin uzun ömürlü tarafında dururken supreme yol tutuş tarafında kalıyor. Sağdan soldan duyma, inceleme yazılarından okuma bilgilerime dayanarak(ağırlık, kullanılan yollar, sürücü tarzı büyük farklar ortaya çıkartabilir) green guard günlük kullanımda güvenli şekilde 16.000 ile 20.000 km arasında bir ömre sahip öte yandan supreme 16.000km de katmanlarına ayrılıp parçalanma noktasına kadar geliyor. İki lastiğin farkı kuru zeminde hissedilecek kadar olmasada ıslak yolda hamur ve desen yapısı ile supreme türkü söyleyerek giderken green guard diken üstünde bir karakter çiziyor.

Yol direnci, akıcılık (kalınlık farkı içerir :))
Bu konuda iki lastikde birbirine denk karakterde, inişlerde biri öbürüne bariz üstünlük göstermesede supreme ince ince fark açarak ilerliyor fakat bana göre bunun sebebi lastiklerin ebatlarında gizli gibi geliyor. İki lastik de 32c kalınlıkta olduğu halde kumpas ile ölçtüğüm zaman supreme 30mm den biraz daha dar gelirken green guard 35mm civarında kalınlığa sahip. Supreme almayı düşünenler kalınlık tercihi yaparken bu farklılığı göz önüne alarak sipariş verirlerse doğru tercihi yapabilirler

(link) (link)

Lastiklerin akıcılığı ve dirençleri birbirine yakın ama asıl fark ağırlık sebebiyle ortaya çıkıyor
green guard 640gr supreme 375gr. iki lastik farkı hesaba katınca yarım kilo fark ortaya çıkıyor. Yarım kilo ağırlık bisikletin üzerinde pasif olarak dursa neredeyse hissedemeyeceğimiz bir etki ortaya çıkartır. Hemen hemen hepimizin kullandığı kilitler yarım kilo ağırlık verir ama kilit taşımak veya taşımamak bize ağırlık olarak hiç farklı gelmez, fakat dönen nesnelerin ağırlıkları bize inanılmaz fark verir. Örnek vermek gerekirse lastiğin 500 gram ağırlaşması bisikletin bagajındaki 5 kiloluk ağırlık gibi bir etkiye sahip. Hızlanırken veya sabit hızla pedal basarken 500 gramlık fark sayesinde hatırı sayılır bir rahatlık elde ediyorsunuz.

Fiyat(adet)
Marathon green guard 14.24 euro
Marathon supreme evolution 25.17 euro

Son olarak genel özet geçmek gerekirse

Green guard
(link)
endurance adı verilen (Türkiye'deki birçok yol benim gözümde bu statüye giriyor) tozlu kumlu bozuk yollarda kullanılmak için üretilmiş, aktif koruma katmanı sayesinde kolay kolay patlamayan, yanakları darbelere dayanıklı ve kullanım ömrü uzun olan nispeten sert hamurlu bir tur lastiği. Ben bu lastiğe iş veya görev lastiği diyorum :) tereddüt etmeden her yol koşulunda işini yapar kullanıcısını da tedirgin etmez.

Supreme
(link)
(link)
tanımlamak gerekirse teknolojik keyifli bir oyuncak diyebilirim :) kumlu veya bozuk zeminlerde temkinli olmayı gerektiren, yumuşak hamurlu, katlanabilir olması sayesinde yedek lastik olarak taşınabilir, hafif, akıcı, hafif yüklü turlarda temkinli kullanım ile sizi üzmeyecek, yol tutuşu ile güven veren ıslak zeminde insanı tedirgin etmeyen, kullanım ömrü green guard a göre daha düşük(yumuşak hamur yapısı sebebiyle) patlak koruması olarak green guard ile aynı seviyede değer verilse de aktif bir koruma katmanı olmayan ve yanakları neredeyse yol bisikleti lastiği kadar ince olan bir lastik.
 
Scudo
Marathon supreme 32mm kullanıyorum hızım düz yolda 27 ila 35 arası değişiyor kesinlikle marathon plusa göre hızlı lastik schwalbenin sitesinde hızlara plus' a - 3 supreme - 5 birimdir. Kısacası uzun ömürlü olsun kafam rahat etsin diyorsanız marathon plus yada performan turları yaparım derseniz marathon supreme.
 
Ben de bakıyordum lastiklere isabet oldu. Yine de biraz daha kullanıp iyice sömüreyim diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
@Kerim BEŞER

Dediğiniz gibi plus için hız 3 birim, green guard 4 birim, supreme 5 birim alıyor marathon ailesinin en hızlı ve hafif üyesi olarak 6 birimli marathon racer var. jantlarım 15 etrto olmasaydı 35c marathon racer alacaktım ama kalınlık fazla geldiği için 32c supreme evolution aldım. hafif turlama amaçlı çok keyifli bir lastik olduğu su götürmez bir gerçek.
 
Marathon supreme evolutionevolution bana da uygun görünüyor. Çok faydalı bir inceleme olmuş elinize sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
Greenguard kullandım, çok da memnun kaldım, ama aradaki ağırlık farkı 500 gr yaklaşık, bu durumda işler değişir...

Bu ağırlık yeşil katmandan olsa gerek ki kalınlığı da artıran bu, teknoloji ile patlak koruması gerçekten Supreme evo. Da da iyiyise varsın 16000 km de parçalansın, ozamana kadar hakkını veriri...

Birde tahliye kanlları yanlara kadar uzamış supremede yağmurda tutuşu daha iyi olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
@UtkuSener

@UtkuSener

Harika bir inceleme olmus elinize saglik.
Bunun otesinde sayenizde yeni bir bilgi daha ogrenmis oldum :)
Tesekkurler :harika:

Arkadaslar asfalt yolda 50-100km arasi surusler yapiyorum. Giant Escape 2'de 700x32'lik lastikler kullaniliyor. Bunlari 700x28 ile degistirsem performans acisindan olumlu olur mu ? Lastigin patlama riski artar mi ?
 
@bambam84
Rica ederim, elimden geldiği kadarı ile anlatmaya aktarmaya çalıştım.

32c lastiği 28c ile değiştirince neler olur bildiğim kadarıyla yazayım
1- Takılacak lastiğe göre 5-10 kg arası yük dayanımı azalır yani 32c green guard marathon 90 kiloya izin verirken 28c si 85 veya 80 kiloya izin verir(lastik başına düşen ağırlık miktarı)
2- Lastik yüzeyi azalacağı için daha yüksek hava ihtiyacı olur hız artar fakat konfor da bir o kadar düşer
3- Patlak konusu da yine takılacak lastik ile alakalı 32 lik green guard marathon ne kadar koruyorsa aynı lastiğin 28c olanı da o kadar korur.
 
  • Beğen
Tepkiler: canayaz0734
Tur bisikletim de bende 700x32 Marathon Supreme kullanıyorum.Kesinlikle akıcı ,dayanıklı ve hafif ,güzel bir karşılaştırma olmuş ;)

20150616_153131.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener
İnceleme için çok teşekkürler. Supreme'i 25 euro fiyat etiketiyle hiç bir yerde bulamadım. Link verip yardımcı olabilecek olan var mı?
 
@BülentBayraktar

(link) Siteye üye olup adresi Türkiye olarak girdiğiniz zaman fiyat biraz daha düşüyor. Bu yazıyı yazdığım zaman fiyatı 25 euro civarıydı şuan 28 euro ya çıkmış
 
Arkadaslar sizce hangi lastik benim icin daha uygun olur.

Green Guard mi ? Supreme mi ?

Surus aliskanliklarimi ve beklentilerimi asagida belirttim. Tavsiyede bulunabilirmisiniz ?

  • Hafta sonlari tur basina 50-100km arasi gidiyorum ve sadece asfaltta suruyorum. Yani aylik max 400-500km yol yapiyorum.
  • Yagmurlu havada kullanmiyorum
  • Lastigin patlamasini hic istemiyorum. Turun ve surusun butun keyfini kaciriyor. Yama yapmak da bana hep eziyet gelmistir :)
  • Giant Escape 2 ile birlikte gelen 700x32'lik lastiklerin biraz hantal oldugunu dusunuyorum :)
  • 700x28'lik uygun bir lastige gecis yaparsam hizikda bir miktar artis bekliyorum

Simdiden tesekkurler... :harika:
 
Bende metrix 30 makinamda 700x32 schwalbe spicer(orjinal üstünde gelen-koruma 3)kullanıcısıyım..Yazılanlardan edindiğim izlenie göre bende arkaya 6 koruma faktörlü ağır olan green guard'ı ,öneyse supreme evo yu kullnmak daha mantıklı gibi görünüyıor, böylece ağırlığı ortalamayla atlatıp daha zor onarım gerektiren ve zaman alan arkayı garantiye almak yol boyunca kafayı takmadan kuullanabilme lüksüdür...

Bu arada elinize emeğinize sağlık ,çok da keyifli ve gözlemci bir araştırma olmuş,sanırım birçoğuna da fikir verecektir sn.Şener...Keşke herkes varsayımlarla değil de deneyimlerini fotolar ve gerekçeleriyle izahlı şekilde yorumlayabilse ama nerdeee..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
@navigraph55 Elimden geldiği kadar lastiklerin farklarını ifade etmeye çalıştım, ilginize teşekkür ederim

Arka lastik olarak Marathon green guard, ön için ise marathon supreme takma konusunda benim düşüncem patlak koruması için oldukça iyi olur hatta dediğiniz gibi yüklü bisikletin arka lastiğini tamir etmenin ne olduğunu yaşayan bilir :D Yolda giderken zayıf karakterli lastiğe göre giderseniz sorunsuz olur. Yani ön lastiği sadece hafif olduğu için kullanmak koşulu ile güvenliğiniz tehlikeye girmez, lastiklerin ıslak zemindeki tutuş becerileri çok farklı.
 
Arkadaslar konu acmayim bilen biri vardir belki cikar diye yazayim dedom. Konu vatdir belki bulamadim

Schwalbe Marathon Green Guard


Schwalbe Marathon plus


700 x 25 aralarinda ki fark bedir arada 50 tl fiyat farki var elimde yol bisikleti var onda kullanicagim
 
@dincer_colak Yol bisikleti varsa Green Guard almanızı öneririm. Marathon Plus 5 (ya da 6 mm) zırh içeriyor ve bu da lastiği alttan üstten toplam 1 cm'e yakın yükseltiyor. Lastik bisikletinizin maşasına sığmayabilir. Bende BTwin Fit 5 var, 700x28 Marathon Plus aldım sığmadı. Daha doğrusu sığdı ama teker dönmüyor :) Cuk oturdu maşaya..

Green Guard alırsanız ondaki zırh 3 mm sanırım. Alttan üstten toplam yarım santim eder. Sorun yaşamazsınız. Bir de 25c iyi bi tercih, 28 almayın benim gibi.. Yanlardan da sürtebilir çünkü. Yol bisikletlerinin maşaları tabiatı gereği çok dar oluyor malum.
 
@Birhan K.


Tesekkurler bilgi icin evet 700x28 kesin surter daha ince surttu cunku ama 25 surtermi emindegilum bide green guardin patlama direnci nasil acaba cunku maxis lastik var bisiklette daha hic patlamadi ama kesin patlar 2 ayda nekadar patlar acaba ona bakip oyle karar vericegim verdiginiz bilgiler icen sagolun

Birde bisikletimde 700x23 var kondorumm artsin diye 700 x 25 e gececegim
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
Aradan geçen zamanda edindiğim tecrübeleri güncelleme olarak yazayım

Marathon Green guard
5000km mesafeyi geçti, gözle görülür bir yıpranması yok alındığı günden beri hiç patlamadı

Marathon supreme
2000km mesafeyi geçti, yumuşak olduğu için cam kesiğine ve ufalanmaya karşı sorun olur diye düşünüyordum fakat daha kalıp fazlalıkları(sıfır lastiğin üstünde bulunan kıla benzeyen fazlalık malzemeler) parçalar yeni yeni silinmeye başlıyor ve hiç cam kesiği olmadı.
Yanaklarının ince olması sebebiyle beklediğim kenar çatlakları kendini göstermeye başladı, refkeltörlü şeritlerin etrafında 3-4mm uzunluğunda çatlaklar oluştu kevlar destekli olduğu için şimdilik iç yüzeye güvenerek kullanıyorum.
Yine yanakların inceliği sebebiyle düzenli hava kontrolü yapmanız gerekiyor, 2 hafta lastiği hiç şişirmeden beklerseniz azalan basınç yüzünden yanaklar savunmasız hale geliyor.
patlak konusunda da henüz bir sürpriz yaşatmadı

Genel olarak patlamaya dayanıklı lastiklerin kullanımına yönelik 2 satır daha yazayım
Bisikletinize genel temizlik yaparken (1000km de bir) ön ve arka lastikleri yer değiştirmeniz lastiğin ömrü için faydalı olur
Yollardaki cam kırıkları ve tel gibi delici maddeler lastiğinizi patlamasa bile yüzeyi delip içinde kalabiliyor, genel temizlik zamanında lastikleri temizleyip bütün yüzeyini gözle incelemenizi ve yabancı maddeleri lastiğin içinden çıkartmanızı öneririm. Ufak tefek kesiklerin içinde kalan cam parçaları lastiğin her dönüşünde daha fazla zarar verir, içinde kesici nesneler olan bir lastiği yüksek basınçla kullanmak ne gibi kazalara sebep olabilir siz düşünün.

kazasız belasız güzel günler dilerim.
 
Geri