UtkuSener
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Mart 2013
- Mesaj
- 446
- Tepki
- 652
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Trek
Merhaba arkadaşlar
1 yıldır 32c marathon green guard kullanıyordum 2000km üzerinde her koşulda kullandım diyebilirim, marathon supreme ile henüz 45 günlük samimiyetim var onunla da 400 km kadar çeşitli yol koşullarında tecrübe yaşadım. Madde madde genel değerlendirme yazısı yazmak istedim, anlatımda eksiklerim kusurlarım illaki olacaktır sürçülisan ettiysem affola.
iki lastikde tur lastiği sınıfında fakat karakterleri çok farklı
(link)
Patlak koruması
İki lastikde Schwalbe sitesinde 5. seviye korumaya sahip olarak görünüyor fakat koruma türleri farklı
Green guard kendini kaba kuvvet ile korurken Supreme teknoloji ile koruyor green guard ara katman olarak kauçuk gibi bir madde ile fiziksel kalınlık sayesinde patlaktan korunurken supreme kesilmeye ve delinmeye dayanıklı bant tipinde bir şerit sayesinde korunuyor. Bu açıdan bakınca ikisinede 5. seviye vermek bana biraz aldatıcı geliyor, yinede 3 kuruş bisiklet bilgim ile schwalbe ye iş öğretmek haddime değil yere basan kısımlarda patlak korumaları aynı olsada supreme yanakları yol bisikleti lastiği gibi ince bir yapıda. Zaten schwalbe sitesinde yanak (sidewall) olarak 6 üzerinden green guard a 5 supreme ye 2 veriyor.
Yol tutuşu ve kullanım ömrü
bir lastik ne kadar yumuşak olursa o kadar güzel yol tutar(diş yapıları farklılık gösterebilir) ama hamur ne kadar yumuşaksa ömrüde o kadar kısa olur. Bu denge açısından green guard dengenin uzun ömürlü tarafında dururken supreme yol tutuş tarafında kalıyor. Sağdan soldan duyma, inceleme yazılarından okuma bilgilerime dayanarak(ağırlık, kullanılan yollar, sürücü tarzı büyük farklar ortaya çıkartabilir) green guard günlük kullanımda güvenli şekilde 16.000 ile 20.000 km arasında bir ömre sahip öte yandan supreme 16.000km de katmanlarına ayrılıp parçalanma noktasına kadar geliyor. İki lastiğin farkı kuru zeminde hissedilecek kadar olmasada ıslak yolda hamur ve desen yapısı ile supreme türkü söyleyerek giderken green guard diken üstünde bir karakter çiziyor.
Yol direnci, akıcılık (kalınlık farkı içerir )
Bu konuda iki lastikde birbirine denk karakterde, inişlerde biri öbürüne bariz üstünlük göstermesede supreme ince ince fark açarak ilerliyor fakat bana göre bunun sebebi lastiklerin ebatlarında gizli gibi geliyor. İki lastik de 32c kalınlıkta olduğu halde kumpas ile ölçtüğüm zaman supreme 30mm den biraz daha dar gelirken green guard 35mm civarında kalınlığa sahip. Supreme almayı düşünenler kalınlık tercihi yaparken bu farklılığı göz önüne alarak sipariş verirlerse doğru tercihi yapabilirler
(link) (link)
Lastiklerin akıcılığı ve dirençleri birbirine yakın ama asıl fark ağırlık sebebiyle ortaya çıkıyor
green guard 640gr supreme 375gr. iki lastik farkı hesaba katınca yarım kilo fark ortaya çıkıyor. Yarım kilo ağırlık bisikletin üzerinde pasif olarak dursa neredeyse hissedemeyeceğimiz bir etki ortaya çıkartır. Hemen hemen hepimizin kullandığı kilitler yarım kilo ağırlık verir ama kilit taşımak veya taşımamak bize ağırlık olarak hiç farklı gelmez, fakat dönen nesnelerin ağırlıkları bize inanılmaz fark verir. Örnek vermek gerekirse lastiğin 500 gram ağırlaşması bisikletin bagajındaki 5 kiloluk ağırlık gibi bir etkiye sahip. Hızlanırken veya sabit hızla pedal basarken 500 gramlık fark sayesinde hatırı sayılır bir rahatlık elde ediyorsunuz.
Fiyat(adet)
Marathon green guard 14.24 euro
Marathon supreme evolution 25.17 euro
Son olarak genel özet geçmek gerekirse
Green guard
(link)
endurance adı verilen (Türkiye'deki birçok yol benim gözümde bu statüye giriyor) tozlu kumlu bozuk yollarda kullanılmak için üretilmiş, aktif koruma katmanı sayesinde kolay kolay patlamayan, yanakları darbelere dayanıklı ve kullanım ömrü uzun olan nispeten sert hamurlu bir tur lastiği. Ben bu lastiğe iş veya görev lastiği diyorum tereddüt etmeden her yol koşulunda işini yapar kullanıcısını da tedirgin etmez.
Supreme
(link)
(link)
tanımlamak gerekirse teknolojik keyifli bir oyuncak diyebilirim kumlu veya bozuk zeminlerde temkinli olmayı gerektiren, yumuşak hamurlu, katlanabilir olması sayesinde yedek lastik olarak taşınabilir, hafif, akıcı, hafif yüklü turlarda temkinli kullanım ile sizi üzmeyecek, yol tutuşu ile güven veren ıslak zeminde insanı tedirgin etmeyen, kullanım ömrü green guard a göre daha düşük(yumuşak hamur yapısı sebebiyle) patlak koruması olarak green guard ile aynı seviyede değer verilse de aktif bir koruma katmanı olmayan ve yanakları neredeyse yol bisikleti lastiği kadar ince olan bir lastik.
1 yıldır 32c marathon green guard kullanıyordum 2000km üzerinde her koşulda kullandım diyebilirim, marathon supreme ile henüz 45 günlük samimiyetim var onunla da 400 km kadar çeşitli yol koşullarında tecrübe yaşadım. Madde madde genel değerlendirme yazısı yazmak istedim, anlatımda eksiklerim kusurlarım illaki olacaktır sürçülisan ettiysem affola.
iki lastikde tur lastiği sınıfında fakat karakterleri çok farklı
(link)
Patlak koruması
İki lastikde Schwalbe sitesinde 5. seviye korumaya sahip olarak görünüyor fakat koruma türleri farklı
Green guard kendini kaba kuvvet ile korurken Supreme teknoloji ile koruyor green guard ara katman olarak kauçuk gibi bir madde ile fiziksel kalınlık sayesinde patlaktan korunurken supreme kesilmeye ve delinmeye dayanıklı bant tipinde bir şerit sayesinde korunuyor. Bu açıdan bakınca ikisinede 5. seviye vermek bana biraz aldatıcı geliyor, yinede 3 kuruş bisiklet bilgim ile schwalbe ye iş öğretmek haddime değil yere basan kısımlarda patlak korumaları aynı olsada supreme yanakları yol bisikleti lastiği gibi ince bir yapıda. Zaten schwalbe sitesinde yanak (sidewall) olarak 6 üzerinden green guard a 5 supreme ye 2 veriyor.
Yol tutuşu ve kullanım ömrü
bir lastik ne kadar yumuşak olursa o kadar güzel yol tutar(diş yapıları farklılık gösterebilir) ama hamur ne kadar yumuşaksa ömrüde o kadar kısa olur. Bu denge açısından green guard dengenin uzun ömürlü tarafında dururken supreme yol tutuş tarafında kalıyor. Sağdan soldan duyma, inceleme yazılarından okuma bilgilerime dayanarak(ağırlık, kullanılan yollar, sürücü tarzı büyük farklar ortaya çıkartabilir) green guard günlük kullanımda güvenli şekilde 16.000 ile 20.000 km arasında bir ömre sahip öte yandan supreme 16.000km de katmanlarına ayrılıp parçalanma noktasına kadar geliyor. İki lastiğin farkı kuru zeminde hissedilecek kadar olmasada ıslak yolda hamur ve desen yapısı ile supreme türkü söyleyerek giderken green guard diken üstünde bir karakter çiziyor.
Yol direnci, akıcılık (kalınlık farkı içerir )
Bu konuda iki lastikde birbirine denk karakterde, inişlerde biri öbürüne bariz üstünlük göstermesede supreme ince ince fark açarak ilerliyor fakat bana göre bunun sebebi lastiklerin ebatlarında gizli gibi geliyor. İki lastik de 32c kalınlıkta olduğu halde kumpas ile ölçtüğüm zaman supreme 30mm den biraz daha dar gelirken green guard 35mm civarında kalınlığa sahip. Supreme almayı düşünenler kalınlık tercihi yaparken bu farklılığı göz önüne alarak sipariş verirlerse doğru tercihi yapabilirler
(link) (link)
Lastiklerin akıcılığı ve dirençleri birbirine yakın ama asıl fark ağırlık sebebiyle ortaya çıkıyor
green guard 640gr supreme 375gr. iki lastik farkı hesaba katınca yarım kilo fark ortaya çıkıyor. Yarım kilo ağırlık bisikletin üzerinde pasif olarak dursa neredeyse hissedemeyeceğimiz bir etki ortaya çıkartır. Hemen hemen hepimizin kullandığı kilitler yarım kilo ağırlık verir ama kilit taşımak veya taşımamak bize ağırlık olarak hiç farklı gelmez, fakat dönen nesnelerin ağırlıkları bize inanılmaz fark verir. Örnek vermek gerekirse lastiğin 500 gram ağırlaşması bisikletin bagajındaki 5 kiloluk ağırlık gibi bir etkiye sahip. Hızlanırken veya sabit hızla pedal basarken 500 gramlık fark sayesinde hatırı sayılır bir rahatlık elde ediyorsunuz.
Fiyat(adet)
Marathon green guard 14.24 euro
Marathon supreme evolution 25.17 euro
Son olarak genel özet geçmek gerekirse
Green guard
(link)
endurance adı verilen (Türkiye'deki birçok yol benim gözümde bu statüye giriyor) tozlu kumlu bozuk yollarda kullanılmak için üretilmiş, aktif koruma katmanı sayesinde kolay kolay patlamayan, yanakları darbelere dayanıklı ve kullanım ömrü uzun olan nispeten sert hamurlu bir tur lastiği. Ben bu lastiğe iş veya görev lastiği diyorum tereddüt etmeden her yol koşulunda işini yapar kullanıcısını da tedirgin etmez.
Supreme
(link)
(link)
tanımlamak gerekirse teknolojik keyifli bir oyuncak diyebilirim kumlu veya bozuk zeminlerde temkinli olmayı gerektiren, yumuşak hamurlu, katlanabilir olması sayesinde yedek lastik olarak taşınabilir, hafif, akıcı, hafif yüklü turlarda temkinli kullanım ile sizi üzmeyecek, yol tutuşu ile güven veren ıslak zeminde insanı tedirgin etmeyen, kullanım ömrü green guard a göre daha düşük(yumuşak hamur yapısı sebebiyle) patlak koruması olarak green guard ile aynı seviyede değer verilse de aktif bir koruma katmanı olmayan ve yanakları neredeyse yol bisikleti lastiği kadar ince olan bir lastik.