Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Acil Bisiklet Yol Yardım Hattı

@ElcaSeJawS uygulamayı mantıklı bulmanıza sevindim umarım katılırsınız. Öyle sanıyorum ki ; ya deniz merakınız var yada telsiz bilginiz. 16. Kanal benzetmem özellikle "16. kanal kesinlikle görüşme yapmak için kullanılmaz, meşgul edilmez." Kuralından yola çıkmak içindi yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için de 16. kanal için genel tanım şöyledir :

"Temel olarak 16. kanal (156.800MHz) uluslarası acil durum, bilgilendirme ve çağrı kanalıdır. Tüm tehlike (emergency), aciliyet (urgency) ve emniyet (security) istekleri ve tüm çağrılar bu kanalda yapılır.
Normal çağrılarda karşı karşı taraf ile ilk irtibat kurulduğunda uygun başka bir kanal numarası verilir ve görüşmeye o kanaldan devam edilir. Acil durumlar dışında 16. kanal kesinlikle görüşme yapmak için kullanılmaz, meşgul edilmez."
 
Scudo
@maksim Tamam iste ayni şey sadece acil çağrı için değil anlamın da yazdım Ben Marmara da gemilere su ikmali yapan bir firmada çalışıyorum operasyon bölümümüz de telsiz var gemileri telsizden dinliyoruz o yüzden oradan biliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: maksim
@maksim fikir güzel ama ben sizin yaşadığınız problem hakkında bir paylaşımda bulunmak istedim. hiçbir çare kalmayinca jantı yere yatırın iç lastiği çıkarıp onun yerine olabildiğince kuru ot tıkın. en yakın yardım noktasına gidebileceğiniz dolma bir lastiğiniz olur. tabi ağır ağır ve dikkatli kullanmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@maksim Aslında İnterrail Türkiye Bicyclerail sayfasında o konuda yardım edenler oluyor
 
@Ahmet Ayaz Kuru ot ,kalın ip, bez ve benzeri yöntemler duydum. Deneme fırsatım hiç olmadı(umarım olmaz:)) Amacım bütün bu çok özel durum tekniklerine hiç ihtiyaç kalmadan aramızdan destek bulabilmeyi sağlamak. Umarım sizde aramıza katılırsınız.

@Emreatly O platformda hiç bulunmadım. Forumda yazsam "yardım lazım" diye birileri döner elbette. Ama ki burada amaç hızlı ve efektif olabilmek. Yardım talep hattı anlık mesaj ve cevap ile yardıma ihtiyaç duyanı yardım edebilecek olanla telefon bildirisi sayesinde hemen iletişim sağlamalı ki işe yarayabilsin

Hafata sonu geldi, umarım kimsenin yardıma ihtiyacı olmaz. Olabilecek olan sorunlara karşı henüz katılmayan herkesi korunma için aramıza bekleriz

ACİL YOL DESTEK HATTI
telegram uygulamasında teste başlanmıştır.
(link)

İstanbul Anadalu Yakası için
(link)

Sadece ve sadece Acil yol destek talepleri için kullanılması önemlidir.
 
Hala daha katılmayanlar buyursun gelsin.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Asıl problem bisiklet kullananların azlığı olsa da, bu grup yine de işe yarayabilir. Yılda bir yararlı olsa bile yinebüyük iş görmüş olur. Bisiklet kullanan az deyip bitirmemek lazım. Mesela bu grup formda görülen biyerde sürekli dursa, kullananların sayısı artar. Sonuçta forma girenler genellikle en son 10 mesaja bakıyorlar.
Birde farklı bir konu var, sosyal medyadan tanıştığınız kişilerle temkinli olmak lazım. Mesela birisi sizden yardım isterse :tskler:dikkatli davranmak gerektiği gözden kaçmamalı
 
  • Beğen
Tepkiler: aytacaltay
@avcioglu daha genis bir acidan bakmaya calistigim icin katilmiyorum bu fikre.
Bisikletci kendi sokugunu dikebilmelidir. Nasil ki bisiklet sporu dendigi zaman akla doga dostu olmak, saglikli olmak geliyorsa kendi kendine yetebilmek de geliyor bence. Bu yuzden hepimiz yanimizda pompa, yedek lastik tasiyoruz. Yaninda bunlari tasimayan biri tasimak istemeyen biri nasil olsa bu grup var diye ne yanina yedek ekipman alir, ne lastik degistirmeyi ogrenir ne de vites ayari yapmayi ogrenir.
Birakalim insanlar bunlari kendi kendine yapmayi ogrensin, ogrenemeyen de o gun pismanligini yasasin ve eve gider gitmez ogrensin, dersini alsin :)
 
Uygulamayı kötülemek veya insanları yermek için yazmıyorum. Yaptığım yardımları da yazacak değilim. Hepimiz elimizden geldiğince birisine mutlaka yardımcı olmuşuzdur, oluyoruz. Ancak, Bisikleti ile tura çıkıp yanına iç lastik, levye ve pompa almayanları yeterince gördüm. Bu insanın kendi önlemini almaması, dikkatsizliği veya unutkanlığı olarak görülebilir. Bir de bunu alışkanlık haline getirenler olduğunu hatırlatmak isterim.

Ben zincirim kopana kadar, yanımda zincir sökme aleti taşımıyordum mesela. Ne zaman ki yol da kaldım, o günden sonra çıktığım uzun turlarda yanımda taşımaya başladım. Aynı şekilde lastik patlaması için benzer durum geçerlidir. Lastiği yol ortasında yama yapmak yerine, yanınızda taşıdığınız yedek iç lastiğinizi takarak yola devam edebilirsiniz. Tabi lastik değiştirmeyi öğrenmek isterseniz!

Yardımlaşmak tabi ki güzel, ben yine de insanın kendi kendisine yetebilmesi ve başına gelebilecek olumsuz durumlara karşı önlem alması gerektiğini düşünüyorum.

Konu dışı bir yorum olduğunu düşünüyorsanız kusuruma bakmayın, benim düşüncelerim bu şekilde. :)
 
Valla en kötüsü turda iken bir zincirin digeride kadro kulağının kırılması.insanın başına bir kez gelince tedbiri elden bırakmıyor(lastik yırtmak bizim gibi yol bisikletcilerinde çok istisnai talihsiz durumlar harici az görülen birşey olduğu için parantez halinde yinede belirteyim,şahsen başıma hiç gelmedi)...kendimce turlarda Bir zincir anahtarı,5 gram ağırlığında yedek kadro kulağı ve birde iki üç fazladan bakla taşımanın zararı olacağını düşünmüyorum..gerisi zaten (iç lastik,yama şeyi,pompa vesaire)herkesin hemen hemen böyle durumlarda yanından eksik etmediğini varsayıyorum.grup fikri çok güzel düşünülmüş ve umarım tamamen iyi niyetli arkadaşlar tarafından amacına ulaştırılır,...fakat birde @Serkan Mıstınoğlu gibi düşünmek lazım..Allah göstermesin kaza,yaralanma,saldırı en kötüsü gerçekten insanın elini kolunu bağlayan hayatı durumlar dışında birazda tedbiri önceden almak gerek..yoksa onun dışında en kötü ihtimal en yakın yerleşim yerine ulaşmak için saatlerce yürümek kalıyor...
son olarak ne olur ne olmaz kadro kulağı veya zincir kırılması sonrası olası durumda ne yapacağını bilmeyen arkadaşlar varsa dikkate almasını öneririm

@Erdal Yılmaz Hocam ben yazarken sizde başımdan geçenleri birebir yaşamışsınız..hatta @Serkan Mıstınoğlu hatırlarsan bikeresinde O yüzden üstelik kış ayazında şileye giderken ben geri dönmek zorunda kalmıştım..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Merhaba arkadaşlar benim frenlerim formula rx hidrolık fren frenlerimin yağını değiştirdim sonra 1 saat kullanımdan sonra frenlerin yumuşağıdığını hiss etdim sonra frene baktım ve fren hortumunun fren koluna bağlandığı noktada yağ akması vardı sonra hortumu cıkardım yagı bowaltdım ve yenıden hortumu yerıne baglayıb iyice sıktım sonra yeniden frenlere yağ koydum yine kullanımdan sonra hortumdan akıntı geldi ve frenler boşaldı yardımcı olacak arkadaşlar varmı bu arada dot 4 hidrolik yag koydum ve balataları değiştirdim ancak formulabalata bulamadığımdan avid organikbalata koydum bu yüzden ola bilirmi ?
 
@emil alverdiyev merhaba, bununla ilgili konu acsan daha iyi olur bence hortumda sorun olabilir degistirirsen sorun ortadan kalkar... Yada hortumu iyice yerine oturtup oturtamadigina bak hortum yerine oturmuyor olabilir.
 
İzmir için gruo kurma hususu düşünülüyor mu acaba??
 
@aytacaltay bu forumda bizden eskiler var, onlar dururken böyle organizasyonlara çıkmayalım darılırlar sonra :D
 
@Şerif Feridun Biz soyledik ama millet tiye aldi sonra biz kurduk anadolu ve avrupa diye simdilik 10 12 kisi falan var.
 
Kendi açımdan düşünerek bu programın şu şekil bir kullanımı da sunuyorum. Mesela ben bisikletimi yeni aldım lastiğim patlasa elimde değiştirmek için gerekli materyal ve bilgi birikimim yok. Yakınlarımda biri ile müsait olduğu bir zamanda buluşup cüzzi ücret karşılığında (yama, yapıştırıcı, bilgi) bu sorun giderilebilir. Hem zamanla ben gerekli materyalimi edinirim hem de bilgi birikimi olur ve yeni olan diğer arkadaşlara yardımcı olabilirim. Mesela şu an maddi açıdan imkanım olsa bile materyal alabiliceğimi sanmıyorum. Yurtta kalıyorum düdük kadar oda gerekli eşyalar ile zor sığıyorum. Tamir işine kalkışsam parçalarına ayrılmış bisiklet ile hiç sığamam ki bunun bir de yaz döneminde memlekete taşınması var. Hala kara kara bisikleti nasıl götüreceğimi düşündüğüm doğrudur :) Evdekiler o kadar yolu gelmeme izin vermiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: maksim
Geri