Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aero nedir? Yenir mi?

@Erdal YILMAZ
Bu tablolarda asıl ölçütler belli değil. Stack ve reach. Sadece üst boru uzunluğu belli.
Şu anki kullandığınız yol bisikletindeki stack ve rach ölçülerine bakın. Eğer kullandığınız bisikletteki ölçülerden memnunsanız o rakamlara en yakın bedeni alın. Gidon boğazındaki halkalar, gidonunuzun açısı (mesela ben ters kullanıyorum) ve gidon boğazı uzunluğunuzla ilgili santimleri eklemeyi unutmayın.

Bu yazdıklarımı anlamadıysanız M beden kadroyu alıp 1 cm uzun gidon boğazıyla kullanın.
 
Scudo
@Erdal YILMAZ aero kadro ile klasik bisiklet kadro seçimleri arasında fark olmaması gerek.
fark olan time trial kadroları. bir boy küçük alınması tavsiye ediliyor. bunun sebebi de selenin daha ilerde olması ve aerobar kullanılması. yani bisikletin üzerinde daha çok büzülmemiz.

klasik kadroda ve aero kadroda duruş pozisyonların tam olarak aynı olmayacak evet, fakat bu bedende bir fark yaratmaz.
 
Selam arkadaşlar bende birşey merak ediyorum aero kadro ile diğer kadrolar arasinda konfor farkı çokmu bariz yoksa öyle böylemi birde tirmanislardada farkı barizmi yoksa öyle böylemi
 
@Trends

Hangi kadro ya da bisiklet olduğuna göre değişir bu durum.
Aero bisikletler genel olarak daha ağır (tırmanışlarda kötü olmasının sebebi bu) ve daha konforsuz oluyor. Fakat aero olmasa bile muadillerinden ağır olan, konforsuz olan pek çok bisiklet var piyasada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Trends ve Murat B.
@Trends

Selam :)

Cervelo S3 ve R3 kadroları açısal olarak birebir aynı. İlk öğrendiğimde ben de şok olmuştum ama tamamen aynılar :D Tek fark kadroda kullanılan borular. Birinde aero (U shape) borular, diğerinde geleneksel yuvarlak (round) borular kullanılıyor. Ama bir kullanıcı bu iki bisiklete de bindiğinde tamamen aynı açıda duruyor çünkü geometrileri arasında herhangi bir fark yok. GİF ile daha iyi anlatmaya çalıştım :harika:

giphy.gif

Aynı kıyaslayamayı Merida Reacto ve Merida Scultura için yaparsak ortaya pek çok noktada farklı bir görüntü çıkıyor:

giphy (1).gif

Arka çatal, üst boru, alın borusu, maşa, alt boru, hepsi bambaşka o_O Sadece sele borusuna pek dokunmamışlar.

Bunlar tabiki aynı firmanın, kendi içinde ürettiği farklı modelleri için geçerli örnekler.

Ama öte yandan son birkaç yıldaki büyük firmaların amiral gemisi kadrolarına bakarsak, Trek 9.9, Venge Vias gibi kadrolar da ileri seviye aero kadrolar. Ama öyle safkan aero değiller, yine de all-round kadrolar ve zaten takımlar tüm etaplarda aynı bisiklet kullanıyor. Bu bahsettiğim örneklerin içinden sadece Reacto safkan aero kadro denebilir. Diğerlerinde hep sadece ufak aero kazanımlar hedeflenmiş, kadro ağırlaştırılmamış ve tüm yol şartları için uygun bir bisiklet üretilmeye çalışılmış. Ama Reacto :acpsnr: Aluminyum olanını elimle tartma fırsatım olmuştu ve gerçekten çok çok ağır bir bisikletti. Aluminyum kadroya aero görünümü vermek için boruları geniş kullanmak değişik bir kafa :D
 
Tesekur ederim serkan bey

Selam arkadaşlar biraz tecrübe olmadığı için yardımcı olurmusunuz merida reacto aero kadroyu YOL ve yokuş RAHAT çıkabilmesi için bi iyileştirme yapilabilirmi yâda neler yapabilirim acil yardım lütfen
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri