Scudo Sports

Aerodinamik Eklentiler

Dediğiniz gibi geometriyi artık çok fazla değiştirme şansımız yok çünkü bu konuda baya çalışmalar yapıldı fakat yine de gelecek ne gösterir bilemeyiz.şunu da göz önünde bulundurmamız gerek; minimal düzeyde değişiklikler söz konusu aerodinamik olunca çok farklar ortaya çıkarıbiliyor.Belki düşüncenize biraz ters olabilir konuda ek parçalar olarak belirtmişsiniz fakat ben yine de eğer imkanınız varsa yekpare olarak parçaları üretmenizi tavsiye ederim.
Ayrıca bir de şu konuda tavsiyede bulunmak isterim ; sele borusu kadro gibi parçalarda sıkça başvurulan bir durumdur aerodinamik hale getirmek fakat örneğin fren bacaklarında vu tarz eklentiler pek yaygın değil.fren bacaklarının yerini değiştirmek yerine bulundukları yerde aerodinamik eklentiler de yapmayı deneyebilirsiniz.bir de sorum olacak; bu eklentilerin sağladığı faydayı Nasıl ölçmeyi düşünüyorsunuz ?

Bu arada mesajlar için kudura bakmayın mobilden yolladığım için bazen karışıyor ortalık :)
 
Scudo
@fatihaydın
Eklentilerin şekilleriyle uğraşmaktan Ansys kullanmak aklıma gelmedi. En azından kadro için bütün eklentilerin üretimini yapayım, ansys'de modellemek kalıpları çıkartmaktan daha kolay iş...

@fatihaydın
Sıkıntı yok hocam olur öyle şeyler...
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaydın
Ya tamam biseyler yapmaya çalışıyorsunuz ama tam türk usulü :D tam komedi olmus parcalar :D insan once ayrodinami konusunu araştırır sonra bu acidan en zayıf yerleri düzeltmeye çalışır. Sizinki gördüklerinizi kopyalamak olmuş :D oraya buraya birseyler yapistirmissiniz. bir de mühendis olmak için okuyorsunuz sanırım ama sizde birşeyler yanlış bence. Ya da bizde.
 
@Osman Butuböken

Türk usulü? Akışkanlar mekaniğiyle biraz ilgili olsaydınız yaptığınız yorumun ne kadar gereksiz olduğunu anlardınız. Akışkanlar mekaniğinde kullanım alanına göre birçok çeşit kanat profili vardır. Hepsinin kendi içinde avantaj ve dezavantajları vardır. Yani bisikletlerde kullanılan sürüklenme katsayısı ve ağırlık bakımından en verimli kanat profili bellidir. Akışkanlar mekaniğiyle ilgili yapılan çalışmalardan faydalanmak kopyalamak değildir. Sizin mantığınıza göre uçakların kanat tasarımları da birbirinden çalıntı öyleyse. Hatta ilk uçağın tasarımı da doğadaki kuşlardan çalıntı...

Sonuç olarak alanım olmadığı halde akışkanlar mekaniğinin bütün derslerini alan, ve fluent kullanan biri olarak profil resmi bile olmayan, her yorumunda trollük yapan birisinin burada gelip bana ahkam kesmesi çok manidar açıkçası ;)Bu arada ben çoktan makine mühendisi oldum, hatta şu sıralar makine yüksek mühendisi olmak üzereyim. Ben birşeyler araştırıp birşeyler geliştirmeye çalıştığıma göre burada yanlışın kimde olduğu aşikar...
 
Çok güzel ve pratik bir proje olacak gibi görünüyor. Uygun maliyet ile herkesin uygulayabileceği bir proje olacak bence. Çalışmalarınızı takip ediyorum, kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@vraptor

Teşekkür ederim. Uzun süredir kask üzerinde çalışıyorum. Muhtemelen adapte etmesi ve şekillendirilmesi en zor bölüm...
 
@uguryilmaz144

Evet tahmin edebiliyorum ora en zor kısım olacak
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Sen anlatamamış olabilirsin belki de. Çünki karşındaki kişinin anlama kapasitesi senin anlatabildiğin kadardır.

Adam bişey yapmış iyi veya kötü. trollük yapacağına kapat konuyu git.

Konuya gelecek olursak bence üzerinde çalışılması gereken konu kadro değil kask ve sürüş pozisyonu. Ayrıca aero kıyafetler de çok önemli.

Bu hız testlerinde çıkılabilecek en yüksek lastik basıncına çıkmak da fark yaratıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@Osman Butuböken

giphy.gif

@ilkercom
Aynen öyle hocam. Kask ve kıyafetler çok önemli. Şu an kask üzerinde çalışıyorum ve kolay bir iş olmadığını söyleyebilirim.

@ilkercom
Lastik basıncının artması yuvarlanma direncini bir miktar azaltsa da belli bir noktadan sonra konfor kaybından dolayı marjinal fayda azalıyor. Lastik basıncından ziyade sürüş pozisyonu, kask ve aero kıyafetler yüksek hızlarda daha çok etki ediyor.

ForcesTire_ClincherTubuarRR.gif
 
Son durumla ilgili yeni fotoğraflar paylaşabilir misin?
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@uguryilmaz144 senin gibi insanlara bu ülkede ihtiyaç var. En buyuk yerli bisiklet firmaları bile parclari yurtdisindan alip burda toplayip bize kitliyolar. İnşallah senin gibi insanlar birgun bu ulkede hafif vitesleri frenleri kadrolari dev fabrikalarda üretirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@frtbalci
Son durum olarak eklentileri korumak için bisikletten çıkarttım. Kadroya ara verip kaska yoğunlaştım. Fakat kask üzerinde çalışmak çok zor olduğu için henüz ortada fotoğraflanmaya değecek bir kare yok maalesef.


@Aerocycle
Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
 
Geri