Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aerodinamik jant, giysi, pozisyon. Hangisi daha fazla hız kazandırır?

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.110
Tepki
4.649
Şehir
Antalya
GCN ekibi yine eğlenceli bir teste imza atmış. Bu adamlar eğlenmesini biliyor arkadaş:D Aerodinamik jant, sürüş pozisyonu veya kaskla beraber giysi. Hangisi daha fazla hız kazandırır? Sözü uzatmadan teste geçelim.


Sonuç: Aerodinamik pozisyonda sürekli sürüş yapabilmek için esnekliği artırıp karın kaslarını patlatmak gerekiyor:)
 
Scudo
Aerodinamik pozisyon ve aerodinamik kıyafet konularının hız artışında aero jantlardan daha belirleyici faktörler olduğu yönünde düşüncem ve tecrübelerim vardı. GCN kardeşler de bize bunu deneysel olarak göstermişler, sağolsun varolsunlar :)
 
İzlemedim ama bence kesinlikle pozisyon :harika:
İ
 
Dizlerin ve karnın birbirine yaklaştığı pozisyonda karın iyi çalışıyor cidden
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan Alp
Jantlar neymiş bakayım dedim, ZİPP'in son nesil NSW adını verdiği jantlar. Aerodinamik pozisyonun en önemli şey olduğunu biliyorum ama jantın kıyafetten bile az kazanç vermesi benim için ilginç oldu.
 
Bu aero jantin olayı nedir ?
 
Bu durumda kilo verip (göbeği olanlar sadece), performansı artırarak aero pozisyonda gitmek en ucuz ve etkili yöntem oluyor. Uzun zamandır aklımda olan jant setini değiştirme fikri çok şükür rafa kalktı :)

Peki gidona ilave tri-bar alsak aynı şekilde ortalama hıza katkısı olur mu/ne düzeyde olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozgurama
@Melih Demir
gayet iyi bi katkı sağlar, yalnız asıl sorun esneklik, şahsen ben aero pozisyonda gidemediğimi çok şiddetli bi rüzgarda gidene kadar anlamamıştım, bende karın kaslarından çok quadriceps grubunda baya zorlanma oldu, esnetmek lazım, o da baya zahmetli bi süreç :)

aerobar / tribar
aerokask
ayakkabı kaplaması
https://images.coloradocyclist.com/product/800/c/cstxzllq.jpg

ya da bu şekilde daha ucuz yollu bi çözüm bulabilirsiniz

http://www.islamveihsan.com/wp-content/uploads/2015/01/mest.gif

time trialda rüzgar direncini düşürmek için eldiven giymeyen sporculara rastlayabilirsiniz. ya da skinsuit tercih edebilirsiniz



https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e3/15/8c/e3158c608a2a2779f43a57ea2281c63c.jpg
pozisyondan sonra en etkili olan şeyler ki tribar direk pozisyonun kendisiylede ilgili. daha sonra aero jant seti ve kadro geliyor.

http://images.cyclingtips.com/wp-content/uploads/2010/04/ITT-Time-Savings.jpg

http://d4nuk0dd6nrma.cloudfront.net/wp-content/uploads/2010/04/ttchart.jpg
 

Dosyalar

  • lance.jpg
    lance.jpg
    38,2 KB · Okunma: 62
Bugün bende hybird bisikletimle giderken biraz hıza ulaşınca bu pozsiyonu resmen vücut istedi. Ki ben böyle çok zorlanırım sanıyordum ama resmen bu pozisyona geçme eylimi oldu.
Bir sorum var bende ki düz gidona ek olarak bu pozisyonu almak için extra bir şey takabilir miyim ? Yavaş Yavaş yol bisikletine mi kayıyorum ne onu da bilmiyorum..:)
 
@hakanemrez
bi surü şey yapabilirsiniz, en önemlisi pozisyon
http://coachlevi.com/images/racing/zakdieringeraero2sm.jpg
üsttekinde de olan bar end lerden kullanabilirsin
https://farm8.staticflickr.com/7633/16739080851_4562ec2c91_b.jpg

boyunu ters çevirebilirsin

http://ep1.pinkbike.org/p5pb12259816/p5pb12259816.jpg

gidonu değiştirebilir tribar ekleyebilirsin
http://farm1.static.flickr.com/191/443749873_29ed622a35.jpg

http://topofusion.com/divide/gdr05/Resize%20of%20DSC00070.JPG

sonuç şunun gibi oluyo
http://img.photobucket.com/albums/v460/dhracer1067/IMG_3410small.jpg

ama en önemlsi rüzgar direncinin başladığı kısım olan başınızı daha aero hale getirmelisiniz.
pleksiglas bi malzemeyle kendinize benzer bi kalıp üretebilirsiniz

http://ep1.pinkbike.org/p5pb12074731/p5pb12074731.jpg
 
@Tasogare Bilgiler çok güzel oldu benim için... inan bu rüzgar direncini kırmak adına mutlaka bunlardan birini yapmalı. bir de ilk foto da bisikletimde boşta duran kısımdan mı tutuluyor yani hidrolik fren olduğu için V fren yerinin açık kaldığı kısım mı ?
 
@hakanemrez
http://coachlevi.com/images/racing/zakdieringeraero2sm.jpg

bundan bahsediyorsan bu biraz uç bi hareket, zaten son derece güvensiz, sadece yarış organizasyonlarında trafiksiz ortamda yapılması söz konusu olabilir, o yüzden boşver
bar end dediğim boynuz da diyolar, gidonun etrafında iki tane olan çıkıntı, ya da ortaya taktığın tribar, yukardaki fotolarda var hepsi
 
@Tasogare teşekkürler . bunlardan uygun olanını almak gerek.. bugün bisikleti kullanırken daha iyi anladım bu durumun elzem olduğunu.
 
bu arada bu da bu konuda bulunsun, nasıl daha aero pozisyon alabiliriz, dirsekleri kırmak ve içeri çekmek, kafayı aşağıda tutmak ve omuzları öne itmek

@Serkan Mıstınoğlu
ya bari birazcık aero bi insan olsaydı, ikea bisikletçisi koymuşsunuz :) köşeli adam resmen
e tesettürlü olan bisikletçide gitmiş :) pes doğrusu, merak eden olur en azından sitenin linkini verip, human drop pozisyonu için görsel eklemediğime seviniyorum :)
 
aero jant tabuları yıktı ben daha fazla etki bekliyordum
 
Selam arkadaslar bugün bayır aşağı pedalsiz arkadaşımla yarış yaptık ve o 50 60 metre farkla kazandı. İşin ilginç yanı onun bisikleti 2014 model salcano ng 650 mtb yani benimkide 2 ay önce aldığım cyclocross giant revolt 3 onda 35c dişli lastik bende 35c tur lastiği vardı nasıl oluyo bu durum aydınlatın lütfen .
 
Geri