Hoş görünüyorlar, emeğinize sağlık. Yalnız izin verirseniz yapıcı bir eleştiride bulunayım; 5Nm gibi bir sıkma torku çok az değil mi? Yani bu kuvvet "tek başına" hiçbir tekeri yerinde tutmaya yetmez. Tamam günümüzdeki bisikletlerin çoğunun maşalarında mandalın kafası ve somunu için yuva veya tırnak var ("lawyer lips" deniyor bunlara, neden mi? bknz not1) Ve de arka drop-outlar da dik iniyor; bunlar mandallar gevşek olsa bile tekerin oynamasına izin vermiyor. Ama ola ki birisi bu mandalları bir yol bisikletine taktı; bisikletin de maşa kulakları dümdüz, arka drop-out ise yatay.. O zaman büyük risk oluşturacaklar. Mesela benim Alan'ın arka teker milini 50-60 Nm gibi bir torkla sıkmazsam pedala sağlam abandığımda kayıp kadroya sürtmeye başlıyor. Ama en kötü durum disk frenli ön maşalarda meydana gelir; bu mekanizmada frene basıldığı zaman tekeri yerinden çıkarmak isteyen çok büyük bir kuvvet ortaya çıkar, ve maşada ek bir tırnak veya yuva yoksa 5Nm'nin tekeri yerinde tutabileceğini sanmıyorum.
Bu yüzden benim fikrim ağırlık sınırından ziyade, ürünü satarken ve ambalajında maşa ve drop-out tasarımı açısından bu sınırlamaları BÜYÜK PUNTO ve !!ünlemlerle!! belirtmeniz yönünde. Bu birinci derece emniyet unsuru çünkü.
Not1: Bu çıkıntılara "Lawyer Lips" denmesinin nedeni; zamanında quick release kullanan ama bunları ne kadar sıkacağını bilemeyen bazı bisikletçilerin, tekerlerinin yerinden çıkması sonucu kaza geçirmeleriymiş.. Daha sonra olası açılabilecek davaları önlemek adına özellikle ön teker kulakçıklarına, QR gevşek olsa bile tekeri yerinde tutacak tırnak veya benzeri tasarımlar eklenmiş. Ama bu tasarımla da quick release artık "quick" olmaktan çıkmış; her takıp çıkardığında tekrar gevşetip ayar yapmak gerekmiş.