Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ağırlık ve yokuş hakkında

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Bu manyetik alan egimlerde bir bize yemiyor.Hep araba hep araba. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet.S
Scudo
@Rüzgarınoğluyumben
Bahsettiğiniz yer İğneada'da bir rampa.Yer kabuğundaki maddeler metal cisimlere çekim kuvveti uyguluyor.Fakat bu kuvvet sandığınız gibi bir aracı yukarıya çıkaracak kadar büyük bir kuvvet değil
 
@Emre Akkanat. Emin misin Emre çıkarıyor ya kocaman araba çıkıyor.
 
@Rüzgarınoğluyumben

Yanlış biliyor da olabilirim fakat şuana kadar duyduğum,okuduğum yazılar bu kuvvetin çok düşük bir kuvvet olduğu yönünde
 
@ahmetcan05

'Simdi agir bisikletlerin yokus asagi daha hizli gittigi gibi bi kani var.' ... Enteresan! Herşeye kanı gibi bakmak güzel olsa gerek. Bir de yokuş çıkarken bu kanılarımız bir işe yarasa bari! (link)

Üniversitelerde çözümü olan lineer denklemler öğretilir ki, hayatın anlaşılır olduğuna ikna olalım. Ama sınıflarımızdan çıkıp da hayatın çözümü olmayan non lineer denklemlerin ürünü olduğunu görünce şaşırıyoruz maalesef; ekonomide, biyolojide, hava tahminlerinde...
 
@Rüzgarınoğluyumben
Demirköy İğneada yolunda giderken Yenice sırtında bir yer. Rampa aşağı inerken araba durur rampa çıkarken gaz vermeden araba kendisi çıkar. Bisiklette ise işlemiyor rampa aşağı sabit hızda gidiyorsun rampa yukarı hareket ettirmiyor.
 
Bilmiyorum denedim olmadı, duran arabayı 10 km hıza kadar çıkartıyor ben de 15 km hızla giderken pedalı bıraktım ve durdum :)
 
ERZURUM ABDURRAHMAN GAZİ TÜRBESİ YOKUŞU: GİZEMLİ YOL

(link)

Gizemli yol olarak bilinen yol kesiminde araçların hiçbir müdahale olmadan yokuş yukarı çıkması inancına sebep olan algı, gerçekten doğru bir algımı yoksa bir yanılsamamı sorusunu cevaplamak, birçok yanlış fikri çürütebileceği gibi yanlış inanışlarında önüne geçerek büyük bir belirsizliği de ortadan kaldıracaktır. Bu sorunun cevabı yol kriteri dikkate alınarak yapılan bu çalışmayla ortaya çıkartılmıştır. Gizemli yol olarak adlandırılan yol ve çevresinde arazi ölçümleri yapılarak bölge üç boyutlu olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada 2 adet Topcon GR3 marka GPS cihazı kullanılarak Real Time Kinematik (RTK) yöntemiyle yol ekseni ve çevresi üç boyutlu olarak koordinatlandırılmıştır. Sabit olarak seçilen GPS cihazı İller Bankası tarafından yaptırılan Erzurum Fotogrametrik Halihazır Haritasının AN.195 noktasına kurularak bu noktadan çıkış alınmıştır. Yol ekseni üzerinde her beş metrede bir alım yapılarak araç hareketinin başladığı ve bittiği noktalar arasındaki kot farkı ve yol eğimi belirlenmiştir.

Çalışma sonucunda, durdurulan araçların kendiliğinden harekete başladığı yolun başlangıç noktasının kotu 2135.202 metre, taşıt hareketinin sonlandığı bitiş noktasının kotu ise 2133.764 metre olarak ölçülmüştür. Araçların kendiliğinden hareket ettiği yolun başlangıç ve bitiş noktaları arası 71 metre uzunluğunda olup aradaki kot farkı 1.438 metredir. Yolun boyuma eğimi yüzde 2.03’tür.
 
@Ahmet.Uzun Allah alla bak sen şu Allah'ın işine

@KuzuBoyz insan hayretler içinde kalıyor hocam
 
@ahmetcan05
@ahmetcan05
Ağır olan ilk 100 metrede atak yapar ama bitişi sadece hafif olan görür olayın özeti :D
 
@ahmetcan05


Eğer hava sürtünmesinden kaynaklanan direnç azaltılırsa cisimlerin düşme süreleri kütlelerinden bağımsızdır.

Videoda bunu diyor kanıt olarak ise bi kağıdı bir de kitabı yere bırakıyor
Sonra kağıdı kitabın üstüne koyup bırakıyor
En son da kağıdı buruşturup top haline getirip tekrar bırakıyor.

Acaba hava sürtünmesine maruz kalan yüzeyle ağırlık doğru orantılı olduğunda mı geçerli bu
Hava sürtünmesi 2x ağırlık ta 2x baz alırsak
hava sürtünmesi x ağırlığı x olan cisimle düşüş hızı aynıdır ama
hava sürtünmesi 3x ağırlığı 4x olan bir cisim daha hızlı düşer
hava sürtünmesi 4x ağırlığı 3x olan cisim daha yavaş düşer

Mesela bisiklete 20kg heybe bağlasak veya 10kg sırt çantası alsak bu ağırlığı %10-20 etkiliyorsa hava sürtünmesini daha az etkiliyor bu yüzden hızlanıyoruz
ancak paraşüt takarsak ağırlığa neredeyse etkisi olmamasına rağmen hava sürtünmesini belki birkaç kat artırıyor bu yüzden yavaşlıyoruz.

Ekleme: Videonun sonunda havasız bir tüpte bir tüyle demir bilyeyi bırakıyor ve neredeyse aynı anda düşüyor bu da bizim yaptığımız hesapların dayanağına denk geliyor :D
Tam olarak aynı anda düşmeme sebebi ise az bir hava kalmasından dolayı sanırım
 
@Rüzgarınoğluyumben
Allah'ın işi değil manyetik alandı sanırım o değilse de başka bilimsel bir şeydir :D
 
@Rüzgarınoğluyumben

http://www.capsomat.com/media/created/cwyge7.jpg
 
@Rüzgarınoğluyumben

@Onur İlker Gündoğdu

ufuk çizgisini göremediğiniz zamanlarda eğim algınız şaşırır çarpılır zira insan vücudunda su terazisi veya şakül yok, bulunduğumuz alanın eğimini ufuk çizgisi ile karşılaştırarak yaratırız bu algımızı. bu da özellikle düşük eğimlerde ve dağlık arazilerde zaman zaman yanlış algılamamıza neden olabilir. aslında çıkıyo dediğiniz yerde düze yakın aşağı doğru eğim var yani, çok da şeyapmamak lazım. :D
 
@aliburak
Senin teorin çöker hocam :D Adamlar dağdan inince su şisesi bile hareket etmiyor yani bildiğimiz düz. Altındaki madenlerden kaynaklanan bi çekim kuvveti var büyük ihtimal ama bizim işimiz değil :D
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri