Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

ALAN Fanini Record

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.123
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/fanini900_zpsdbb2edfa.jpg

İnce dokunuşlar ile yakında başlıyor...


Daha önceki tamamlanmış bisiklet ve projelerime aşağıdan ulaşabilirsiniz.

1973 Peugeot PL-50 Randonneur


1987 Peugeot Mont Blanc


1989 Reparto Corse / tube SBX (proje)


1989 Reparto Corse / tube SBX (final)


1978 XB3 Record Fixed Gear Projesi


1986 XB3 Ctapt Wocce (Laika)


1980 Puch Pacifica


Mosso Pista / Track Fixed Gear


1981 Alan Rowona / Corsa Super Alu LS


Devamında görüşmek dileğiyle, sevgiler.

Doğukan Aksu
 
Scudo
BÖLÜM I

Kadro
Üretici: Brev. Alan / for Fanini
Menşeii: İtalya
Materyal: Aluminum Anodized (Anotlaştırılmış Aluminyum)
Ölçüler: 3 derece 53x53cm
Ağırlık: 1550gr
Renk: Anot yüzey üzerine eloksal kaplama
BB: İtalyan 24x36

Kısaca bilgisi olmayanlar için yüzeysel olarak bu kadrodan ve markadan bahsetmek gerekirse ALAN kadrolar adından da anlaşılabileceği gibi açılımı AL(Aluminum)AN(Anodized) şeklinde olup bilinen ve seri üretimi gerçekleştirilen ilk tamamen aluminyum materyaller üzerine inşa edilmiş kadrolardır. Alanlar aynı zamanda boruları rekorlara tamamen zıt yönde yiv paftalar ile açılan boruların rekorlara geçirilip epoksi ile sabitlenmesi ile üretildiği gibi ilk örnek oluşları sebebiyle ağırlık hesaplamalarının Alu bir bisiklet ve sıradan çelik bir bisiklet ile farklılık göstermesinden dolayı bu kadroların aşırı esnemelerinden dolayı üretim hatası olarakta bazı kaynaklarda gösterildiği gibi güvenli sürüş için 70kg ve yukarısı için kullanıma uygun olmadıklarını da söylemek gerek. Kısaca Alan kadrolar bulundukları dönem ve barındırdığı birtakım özellikleri ile farklı ve sınırlı sayıdaki üretimleri ile tamamen el işçiliğinin ürünü diyebiliriz. Tr'de bilinen 5 ALAN olduğu gibi bunlardan birisi yine bana ait olmak üzere ve diğeri de Burçak Erbil de olmak üzere aşağıdadır.

ALAN Doğukan Aksu

ALAN Burçak Erbil

Diğer örneklerinden sonra gelelim elimdeki ALAN firmasının Faninin adına üretmiş olduğu kadroya ve detaylı fotograflara.


Fotograflar özellikle temizlenmesi gerekli olan kritik noktalar baz alınarak fotograflanmıştır ki aşamalara zamanla sizde şahit olun istiyorum.
Lafı daha fazla uzatmadan gelelim fotograflara...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5235_zpsa8345180.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5233_zps87e18aad.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5232_zps948fcff8.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5229_zpsd7d3b8d9.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5231_zps81dc6880.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5224_zpsb35a4e7f.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5223_zpsb1e930ed.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5226_zps7f65a14b.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5230_zps22ed71b0.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5220_zps08afb8bb.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5221_zpsa15ca512.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5222_zpsf6815ea7.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5211_zps6b7638b8.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5214_zpsf4f6834d.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5212_zps6cdd2e09.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5234_zpscf861a35.jpg




 
Amatör çalışmama ilham kaynağı oldun:) Sabırsızlıkla bu projenin süreç ve sonucunu bekliyorum. Şimdiden eline sağlık kolay gelsin.
 


BÖLÜM II

Maşa
Üretici: Brev. Alan / for Fanini, Alan, Rowona
Menşeii: İtalya
Materyal: Aluminum Anodized (Anotlaştırılmış Aluminyum)
Ölçüler: 3 derece 370mm
Ağırlık: 460gr
Renk: Anot yüzey, Pantol kısımlar eloksal
Headset: BSA / 1" 25,4mm



Evet maşa klasik ALAN firmasının 80'lerden itibaren kullandığı maşa örneklerinden olup ilk üretim 72-79 yılları arasındaki gibi olmayıp kısmi taç pantollu ve 80 öncesindeki soğuk mühür yerine inline-pantograflı ALAN logosunun daha ön plana çıktığı pantollara sahip.

Genel olarak baktığımızda her hangi bir ezilme ya da şaft kısmından eğilme olmadığı gibi furş kısmında kırılmış 2 diş(yiv) ve yine aynı noktada furş'un gelmeyeceği ama fazladan tölerans olarak bırakılmış alt kısımdaki yivlerin zamanında mengeneye sıkıştırılma esnasında zedelendiğini de fotograflardan görmek mümkün. Son olarak yüzey kısmına da değinecek olursam olması gereken Anodize yüzey malesef maşadan zamanında kazındığı gibi eloksallı pantollu kısımda hasar görmüş vaziyette olup hatta çok ufak toplu iğne başı ebadında ezilmeler de kısmi olarak mevcut.

Özetle maşa kazasız, düzgün staylere ve şafta sahip fakat çok çok uzun bir emek ve işçilik istiyor. Fork-endlerdeki karıncalanmalar olsun, yüzeyin bozulması olsun beni epey yoracak olsa da inanın benim emeğim, maşanın eşsiz kalitesi sizi zamanla şaşırtacak diyerekten fotograflarla sizleri baş başa bırakıyorum.


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5236_zpseea9ee70.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5237_zpsf8337bb0.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5241_zps2c4045c0.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5238_zps027d4b65.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5240_zpse6ac49c1.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5242_zps1f534058.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5243_zpsf0035d12.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5244_zpsbf2ef36f.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5245_zps08265a22.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5246_zpse3813a06.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5247_zps78c2a0cc.jpg



 
furç takımının bsa olması sevindirici doğrusu birde aklıma takıldı maşada aynı renk mavi eloksal kalıntıları var sonradan boyası sökülmüş olabilirmi ama pantollarında ve dropta kalıntı olması şaşırtıcı biraz katalog fotoğrafı bulma şansın oldumu bu arada abi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Sertaç EKİCİ

@ozgurerdem

@Enes Türk

@Mahmut İ.

@berkan1994

-Sertaç Abi yorumunu bekliyorum bilesin. Özellikle sen, Aytaç Biber, Burçak Erbil, Bülent Özer, Tansu Berkay, Tolga Tuncel ve adını şuan anımsayamadığım klasik bisikletler ile ilgili tüm dostlarımın görüşlerini de özellikle beklediğimi eklemeliyim. :)

Berkan kadroda ki ve maşadaki kısmi boya kalıntılarına gelince de pantol kısmında ve track-end kısmında yani anodize yüzeyin olmadığı bu yerlerdeki boya kalıntıları eloksal olmayacağı gibi standart bir akrilik boyadır diye düşünüyorum henüz krankın parlatılmasından detaylı bir analiz yapmadığım için de net konuşamıyorum ama teknik olarak bakıldığında izlenimlerim ve tahminim bu yönde diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Çemberler NOS kıvamda bulundu ve gelmesi için gün sayılıyor. :)
Krank tarafımca hazır ediliyor, decallerin bir kısmını kendim orjinaline sadık şekilde ve aynı ebatta hazırladım. Yapamayacağım seat-tube decali ise o da yolda geliyor.
 

Mavic klasiği eşsiz çemberlerim hazır durumda ve şuan için tozdan yüzeysel arındırılıp kenarda beklemeye alındı. Buarada çemberler clincher yerine elimdeki fazlalık tubular lastikleri değerlendirmek ve biraz da daha klasik ve spesifik olması açısından tubular bir teker seti olaraktan oluşturulacak durumda.
Lastiklerde yanakları ipekten amber renkli ve bir hayli klasik görünümde. 700x21 ölçülerinde Clement / Super Condor



Mavic GP4 / red label *1st. gen.
1970's early 1980's
36 delik
395gr/adet

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5596_zps3e2a8e20.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5600_zps3242bfa2.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5598_zps22d06663.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5594_zpsb01fa569.jpg

 
@berkan1994

Berkan selam, haklısın gönül Campy ofmega tarzı bir çember isterdi ama burada çift olarak bulamadım. Şuan için Mavicler ile devam edeceğim ama sen de biliyorsun ki İtalyan bir çok özel klasik bisikletin çemberleri üretim aşamasından Mavic çember ile tamamlanıyordu. Argent10, Gp4, Ma40, Ma2, Mont Lery'lere bir çok İtalyan klasikte rastlamak mümkün.
Çok iyiyse çemberde Fransıza, selede İngilize göz yumulabilir diye düşünüyorum ama yine dediğim gibi ne olacağı belli olmaz çok ağır ilerleyen bir proje olacak benim için hatta paylaşım yapmaksızın bir bisikleti daha boş zamanıma dahil edip arada Faniniden önce çıkartabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35


Kadro kısmen maskelendi gibi, geriye şimdilik brake bridge kısmının çevresi ve maşa kaldı. Kağıt bant ile maskeleme gelişi güzel gibi gözüksede alttaki asıl ince katları gayet düzgün ve rekorlarda taşmayacak şekilde tamamlandı. Bu gece de vakit bulabilirsem maşayı halledip bayramın sonlarına doğru 1200'lük karbon zımpara ile yavaş yavaş başlayacağım.



Lafı dolandırmadan fotograflara geçmek gerekirse;


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5669_zpsa434a9a6.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5665_zpsc6f83362.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5673_zpse6140dad.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5685_zpsc637528a.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5684_zps6ecbe9f6.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5671_zps822aa79d.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5681_zpsca898629.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5683_zpsb8442ce2.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5680_zpsad51fe10.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5675_zpsae6496f3.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5674_zps5d940d77.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5671_zps822aa79d.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5672_zpsd8ac2abf.jpg




http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5666_zpse3841f98.jpg




Ve diğer Alan Rowona ile beraber...

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/DA3_5690_zps8decfdfb.jpg
 
tatilde olmam sebebi ile tam detaylara giremiyorum ama :) yine bir doğukan klasiği mütiş işcilik ile sonuç tartışmasız çok güzel çıkacaktır. bilgi ve tecrube bu işte ne kadar fark yaratabilir bir kere daha göreceğiz jant kısmı ise şu an için kanayan yaram :)
 
@tansu berkay

Tansu Abi selam, öncelikle övgü dolu sözlerine teşekkür ederim. Çember bizim gibiler için gerçekten büyük sıkıntı bunu artık kabullendik. Baksanıza tubular oldu bütün setlerim. :)
İşçilik kısmı içinde konumun takipçisi olun, fotograflar aşamaları halinde her şeyi size anlatacaktır. :) Hatta bir maşası var ki nereden nasıl başlarım daha planını yapmadım diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Takım çantası kadrodan daha değerli herhalde :) Kolay gelsin Doğu,maşayı yakından gören biri olarak işin gerçekten çok zor.
 
Geri