Scudo Sports

Aldım Claudbutler CBR City Sport L700

@CEVDETBİLGE

sağol abi. hanıma diye aldık şimdilik ben kullanıyorum :D çöktüm sayılır.

inşallah el ağrıları gidon ayarındandır. yoksa sıkcı bir durum gerçekten. az bir zamanda bu kadar sıkıntı yaptıysa uzun kullanımda işimiz var demektir
 
Scudo
Hayırlı olsunda neden kadın kadro aldınız?
 
@Berke1903

erkek kadro stokta yok... bir kadın bir erkek alacaktı diye hatırlıyorum zaten konu sahibi.
 
@Berke1903

@Mert C.

aynen Mert kardeşim ;)
bu akşamda gidon ayarını birde ön fren ayarını yaptırıp bir iki tur daha atayım. bakalım nasıl olacak.

yukardada sordum ancak kimse cevap vermiyor. sele boyunu sizce nasıl tutmalıyım? selede otururken ayaklarım yere tam basmalımıdır? fotodaki şeklinde parmak uçlarım değiyor yere.
 
Sele de otururken ayağınız bale yapıyormuş gibi nerede ise tırnak ucunda yere değmelidir en uygun pedallama performansı için. Bisikleti durdurduğunuzda seleden inmeniz gerekebilir dengeyi tam olarak kuramıyorsanız. Ben dediğim gibi kullanıyorum fakat her durduğumda seleden inerim.
 
Selede otururken bir ayağınızın pedala topuk kısmının basmasıp diz ekleminin düz olması gerekiyomuş bi kaynaktan bunu okudum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hamit E.
Ben o mesajı atlamışım sanırım Hamit Bey. Yoksa cevap verirdim. Betül hanımın söylediği doğru yöntem. Selede oturup topuğunuzla pedala bastığınızda bacağınız dümdüz olmalı.
Kendimden bir örnek vereyim. Daha önceki bisikletimin kadrosu küçük geldiğinden bu bacak açma olayını yapamıyordum. Yeni bisikletimin kadrosu bana uygun olduğundan bacağı açabiliyorum. Önceki kadroda sadece quadricepslerle basarken bunda tam açıp hafif olsa da çekme yapabildiğim için hamstrings gelişimi hissettim. Nasıl hissettin derseniz, o zamana kadar pek kullanmadığım bu kaslar hafif ağrımaya başladılar.

Bacak kaslarının isimlerini aşağıdaki resimde görebilirsiniz.

http://static.pro-hpc.com/images/32-original.jpg
 
@Betül özkal

@Uğur SARIGÖL


forumda arama yaptım Betül hanımın dediği şekli buldum şuan böyel kullanıyorum biraz daha iyi. yavaş yavaş kondisyonda yapmış oluyorum bugünde 4 km kadar sürdüm. 2 km gittim dinlendim 1 saat kadar :) 2 km eve geri dönüş.
böyle böyle gelişiriz artık :D

birde maşamda problem var foto çekip ekleyeceğim.

lastik sağ tarafa daha yakın. iyi çekebildimmi bilemiyorum anlaşılıyormu?
http://n1310.hizliresim.com/1g/9/tf8y7.jpg

bu sağ maşa montajı
http://m1310.hizliresim.com/1g/9/tf903.jpg

buda sol maşa montajı
http://t1310.hizliresim.com/1g/9/tf912.jpg

sol tarafta küçük kanca deliğe geçirilmemiş. lastik dönüşünde sıkıntı yok akıyor. adamda dedi bende şaşırdım neden böyle olduğunu ancak sıkıntı olmaz dedi bizde ok dedik
 
Tekeri ortalayip kancayi yerine takip sıkmak lazim uzuj vadede sorun yaratmasin
 
1.Sele ergonomik ayarları için forumdaki bu linke bakıverin.
2.İkinci sayfadaki son fotografta gidon boynu sola doğru(bisikleti karşına aldığında sağa doğru)hafif yamuk .Onu düzeltin.
3.Vites-Fren kollarının açısı hatalı.Onları düzeltin.Kolların açısına göre elcikleri de rahat edeceğiniz şekilde ayarlayın.
4.Maşanın somunlarını gevşetip,lastiği ortalayın.Sol kanca da, sağ kanca gibi deliğe geçsin,sonra somunları eşit şekilde sıkın(Bu işlemi bisikleti ters çevirerek daha kolay yaparsınız).
Kolay gelsin.
 
@CEVDETBİLGE

ekim sonunda doğru ilk bakımı var, ozaman yaptırırım. adam inat eder yapmazsa kendim yapmaya çalışırım artık abi.

inşallah büyük arıza çıkarmaz

@SedatT

Sele boyunu öğrendim teşekkürler. dediğiniz konudan hallettim bende.
gidonu düzelttim.
vites fren kollarının açısı derken anlamadım. nasıl yapılmalıdır? forumda aradım bulamadım. birde elcikleri nasıl ayarlayabilirim yerlerinden kıpırdamıyorlar bile gerçi fazla uğraşmadım ama sımsıkı hissi var.

yavaştan anahtar ve alyan takımı edinmek lazım dediğinizi o zaman yapabilrim.

ben bucada oturuyorum, eğer yakınsak yada bir yerde buluşabilirsek tanışmak isterim. fikir alışverişi yapmış oluruz
 
Alyan takımı ve iç lastik alman gerek çakı şeklinde kalitelisinden bir alyan takımı işini görür yavaş yavaş izleye izleye başlarsın sonrasında kendin yaparsın zaten
 
@Hamit E.

Bisikletiniz hayirli ugurlu olsun. Insallah 2. sinede arzu ettiginiz bir modelde en kisa surede kavusursunuz. Kazasiz belasiz nice pedallamalar! İzmir'de decathlon mağazası var. Ben onların internet magazasina goz atiyorum genelde. Ama Cankaya tarafinda da bolca butik bisikletçi var. Oralara bakarsaniz 10 TL civari alyan çakılar, cok kaliteli aramazsaniz 4-10 TL civari iç lastikler bulabilirsiniz. Reklama girer mi bilmiyorum ama ben aşağıdaki malzemeleri aldim gecenlerde tek parca siparis olunca kargoda avantajli oldu. hepsini denedim sorun yok. Stokta olmayan urunler genelde 1 hafta 10 gun icinde yine geliyor stoklara:
(link)
(link) (ben 26" aldım ikili paket)
(link)

Ayarlar konusunda bu yazı bir fiki verecektir. Bunlarla ilgili videolar vardi ama su an bulamadim. Genis bir zamanda bulursam size yollarim. Aslinda cok karmasik degil. Sele yuksekligini halledince buna gore sele - gidon mesafesi, gidon yuksekligi ve gidon acisini ayarliyorsunuz. Rahat hissedip kavrayacaginiz sekilde fren ve vites kollarinin egimini elinize gore ayarliyorsunuz...
 
(link)fren elcik ayarları kısmına bakın.
Elcikleri gevşetmek için en ideal yol alttaki linkteki gibi basınçlı hava.Ancak bunu evde yapma imkanı olmadığına göre,en uygun yolu:İnce uçlu bir şırınga ile,birkaç noktadan çok az kolonya enjekte etmek.Alkol buharlaşınca,elcikler yerinden kıpırdamaz hale gelir.
[video=dailymotion;xaea95]http://www.dailymotion.com/video/xaea95_elcik-nasil-cikarilir_news[/video]
Not:Bu videodaki fren-vites kolu açısına da dikkat edin.
 
@suat akman

teşekkürler suat abi, alet edevat edineceğim ancak önümüzdeki ay başlayabilirim bunları almaya. gerçi linklerini verdiklerin uygun fiyatlı. bunlardan önce kask falan edinmem lazım. :)
1 kere görsem lastik söküp takmayı yaparım ancak hiç yapmadığım için başında ecel terleri dökmek istemiyorum :D şimdi birde yeni olduğu için elleyince servis sıkıntım olurmu ondanda emin değilim. bu ayın 28inde ilk kontrolü var. ozaman tekrar söylerim.
yanlız anlamadığım iş lastiğe neden ihtiyacım olacak?

@SedatT

videodan gördüğüm fren kolları yere paralel değilde aşağıya doğru eğimli olduğu. kurcalamam lazım.

sağolun
 
@Hamit E.

İç lastik, pompa ve lastik levyesi uzun mesafeler gidecekseniz hep yaninizda olsun. Olmaz olmaz ama lastik patlarsa yolda kalmayin, yama ile ugrasmayin yolun ortasinda diye. Ben ne zaman yanima almasam lastik patlar elimde suruklerim cunku. O yuzden iç lastik bulundurmaniz tavsiye edilir. Yol ortasinda yama ve yapistirici ile ugrasmak istemiyorsaniz...
Tekerlek degistirmeye dair bir video. Benzer bir suru teknik var. Lastigi degistirmeden dış lastigin icini elle kontrol ederek iceride sivri bir sey kalmis mi mutlaka kontrol edin
(link)
 
@suat akman

daha uzun yol yapamıyoruz abi :)
dün 4km civarı bugünde 8km sürdüm. 8 kmnin sonu yokuştu :D yoruldum.
ancak haklısınız uzun turda lazım olan şeyler.
siboplarım araba sibobu, lastik üstünde max 65 psi yazıyor. cesaret edemedim basmaya 45 falan bastım bugün, alet bozukmuydu nedir bastımı basmadımı onuda anlayamadım.
ideali nedir?
 
İdeali her zaman en yüksek değerde ya da yakın değerde basmaktır, eğer yollar kötü değilse. Düşük basınç, kötü yol koşullarında koruma sağlar biraz. Yol düz ise, 60-65'in altına inmeyin. Boşa enerji kaybı olur yoksa.
 
psi göstergeli pompa alıp kendi işimi kendim göreyim en iyisi. benzinliklerdeki aletler çalışmıyor bazen.
sağolun ahmet bey
 
Geri