Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alt seviye güncel donanım vs. üst seviye eski nesil donanım satın almak

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
772
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Selamün Aleyküm arkadaşlar;

Başlıkta da belirttiğim gibi, siz olsanız hangisini ve neden tercih edersiniz? Özellikle vites sistemlerinde çok fazla karşımıza çıkan bir soru maalesef. En basitinden güncel bir 7a kalite 12'li vites sistemi fiyatına birkaç sene öncesinin daha üst donanımı olan 8a kalitesinde 11'li bir vites sistemi satın alınabiliyor.

Bu arada aradaki nesil farkından bahsederken en fazla 5-8 yıl gibi aralıklara odaklanırsak daha iyi olabilir çünkü makas açılınca eskinin efsane serileri araya karışmasın istiyorum. Hazır konu açılmışken farklı grup setleri kullanan insanlardan birkaç tane de değerli tecrübe dinleriz, güzel olur. Ben başlayayım, tercihimi güncel olandan yana kullanırdım diye düşünüyordum. Geçen sene olsa tam tersini söylerdim, bu sene biraz tecrübe ettikten sonra kararım değişmiş gibi duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Scudo
Yeni nesil diye anladığımız eğer 12 li ya da 2x12 li yol grup setleriyse, bir önceki nesil diyebileceğimiz 2x11 li gruplardan çok başka. Aynı seviyede de olsalar araları açık. Mesela elektronik vites desteği geliyor. Çoğu kullanıcı elektronik vites gruplarını linç eder, ne gerek var der fakat ben amatör bir kullanıcı olarak içten içe bu gruplardan almayı düşünüyorum. Zaten üreticiler de bütçesi nispeten daha uygun e-vites sistemlerini sunmaya başladı. Önce sram rivalde gördük, shimano 105 e de getirdi. Ayrıca elektronik vitrsler ile, yağmur/yaz-kış/ vites halatlarının oksitlenmesi ya da kalitesinin düşüklüğü gibi faktörlere bağlı olarak viteslerin geçiş performansını doğrudan etkileyen şeylerden bir anda sıyrılmış oluyorsunuz. Onun dışında artık ayna kol değil, arka rubleye odaklı oranlar söz konusu. Bir önceki nesil mekaniklerde daha çok ayna kol ön planda idi... Burda ise Ön dişli oranları düşükte tutulurken, arka ruble çok daha işlevsel hale geliyor. Vites ayar derdi yok örneğin. Oysa mekanikler için sadece vites grup setinin bisiklet üzerindeki ağırlığı ve vites geçiş/büyütme-küçültme süreleri kıyasları yapılır. Ben sram apex ile (2x10) 11.xxx km yaptım ve sram Red (2x11) ile şu an 8-9. Xxx km lerdeyim. İki vites grubu arasında Red lehine +620 gr ağırlık farkı var. Vites oranları biraz daha performansa dönük. Malesef ki Türkiye nin ekonomisi inanılanın aksine şahlanma, coşma, uçuşta vs vs olmadığı için eğer imkan varsa bugün alabileceğinizin en iyisini alın. Çünkü bu yarın için kar. Düşünün, kim derdi ki gün gelecek claris setli yol bisikletleri ya da çelik kadrolu hatta maşası da aliminyuma dönecek yol bisikletleri satılacak Türkiye de diye.. Ama artık öyle.. Hatta kim bilir belki de yakında 105 ten, rivalden, yukarı vites grupları gelmeyecek..
 
  • Beğen
Tepkiler: CeCeKa
Benim eğilimim genelde alabileceğimin en iyisini almak yönünde olurdu. Çünkü iyi her zaman iyidir. Teknoloji değişmesi başka bir konu, bir üst mesajda da bah geçtiği üzere elektrikli vites gibi konular henüz yolun başında verilecek bir konu olduğu için elektrikli/manuel tercih karşılaştırmasına girmiyorum. Aynı koşulda olmadı şartıyla örneğin yeni seri 105 yerine eski seri ultegra alırdım. Sıfır rs10 jant yerine eski ama iyi durumda ultegra jant alırdım. (aldım da). Sonuçta her gün 100km bisiklete binen birisi değilim, kadar verirken bunu da gözetmek gerekir. Benim yılda yaptığım km yi 3 ayda yapanlar var. Bu durumda malzemenin dayanıklılığı gibi durumlar uzum yol yapanları daha çok ilgilendiriyor. Neden mi? Ben de ayda 2.000km yapıyor olsaydım, o zaman 2.el ultegra grupset yerine 105 ya da tiagra sıfır ürün almayı düşünebilirdim fakat o kadar fazla binmediğim için, bindiğim zaman alabileceğim ve paramın yettiği en iyi vites geçişlerini vs almak isterim.

Bazı konularda denk gelmiştim. Belli bir seneden önceki ultegraya göre belli bir seneden sonraki 105 ler daha iyi deniyordu. Burada da maliyet önemli tabi. Alım gücüne göre davranmak gerekir.

İlk yorumum birbirine yakın maliyette olan 2 model arasında iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Donanım tercihi yaparken işletme (yürütme) maliyetini de göz önüne almak gerekiyor. Eski seri bir ekipman ile uyumlu donanım genellikle daha nadir bulunduğu için güncel seriye göre daha pahalı olabiliyor. Güncel fren balatasını 95-110 TL aralığında alabiliyorken, eski seri (2012) frenlerim için bir takım balataya 240 TL istenmesi şaşırtıcı değil. Üstelik eski seride bakım prosedürü de farklı olabildiği için özel bakım aletleri de gerekebiliyor.

Özetle, eski seri ultegra yerine güncel 105 alırım diyecektim ki, fiyatını gördüm şu an :eek:
 
Parçaya göre değişir. Grupset alıyorsak mekanik elektronik tercihini yaptıktan sonra ihtiyacıma ve bütçeme bakarım. Şu anda Shimanoya bakarsak fiyat önemli bir kıstas ise mekanik 105 uygun bir tercih olabilir. Bütçe biraz daha iyiyse ve elektronik sistem seçeceksek hem 11lide hem 12li de Ultegra daha iyi bir fiyat performans dengesi sunuyor. Jant konusunda ise olabildiğince yeni olması yeni üretim teknikleri, geniş profiller, geniş lastik desteği be daha iyi tubeless tecrübesi olarak geri dönüyor.
 
Geri