Scudo Sports

altus geçislerde problem

BurakCan

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2009
Mesaj
172
Tepki
84
Şehir
Istanbul/Atasehir
İsim
Burak Can
Bisiklet
b'Twin
iyi geceler,

bugün aldığım 711 in arka vites(altus) geçişlerinde biraz problem yaşıyorum. yükseltirken genelde normal ama düşürürken arada 2şer atlıyor. örneğin 6dan 4e direk düşebiliyorum. ama 5e düşeceğimde sanki yapmak istiyor ama yapamıyor gibi... bunu nasıl ayarlayabilirim?

şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Ayarlarını yaptın mı? Ayrıca zincirin yağlı değilse yağlamanı tavsiye ederim çok farkediyor.
Ayarını yapamadıysan bende dahil olmak üzere çoğu arkadaş nasıl ayar yapıldığını yazdı biraz araştır bulabilirsin. Kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan_Işık
ufuk bey teşekkür ederim. henüz ayar yapacak kadar vaktim ve bilgim olamadı. önceki kullandığımız bisikletlerden çok farklı işleyiş, bu kadar fark beklemiyordum. (onlarla nasıl tura çıktığımıza da şaşırdım)

yağ olarak singer verimli olur mu? suya girmek gibi bir planım yok.
telefonda olduğum için araştırmak epey zor oluyor. rica etsem link verebilir misiniz?
 
Şu an bende bulamadım ama anltayım;
Bnmki 7li o yüzden böyle anlatıyorum birşey farketmiyor. Şimdi vitesi 7. vitese çekiyorsunuz ve 7.vitese zincir geçiyor. Burda vites telinde eğer boşluk varsa değiştirici üstündeki vidadan teli çok az geriyorsunuz sadece boşluğunu alacak şekilde. Sonra değiştiricinin üstünde iki adet vida göreceksiniz. L ve H vidaları. L vidası vitesi 1. vitese alınca ne kadar uzağa veya yakına gideceğini belirler. Eğer vidayı sıkarsanız aktarıcı 2.vitese yaklaşır. Gevşeltirseniz janta doğru yaklaşır. Bunu tam olarak 1. viteste iken en ideal olarak ayarlayın. Ayarı yaptıktan sonra 7.vitese alın. BU sefer H vidasını kullanacaksınız. Eğer bu vidayı sıkarsanız vitesi değiştirdiğinizde değiştirici daha az aşağı iner. Yani 6. vitese yaklaşır. Gevşeltirseniz daha çok aşağı iner. Bununda idealini ayaralyın.
Örnek vercek olursak;
Mesela şöyle bir durum olursa 2. vitesten 1. vitese geçiremiyorsanız ayar yaptıktan sonra bu L vidasını biraz daha gevşeltmeniz anlamına geliyor. Aynı şekilde 6. vitesten 7. vitese geçmiyorsa H vidasını biraz daha gevşeltmeniz gerekiyor.
Eğer zincir 1. Viteside geçip jant ile ruble arasına giriyorsa L vidasının biraz sıkmanız gerekiyor. Eğer zincir 7. vitestende aşağı inip çatal ile ruble arasına giriyorsa H vidasını sıkmanız gerekir.
 
Yağ oalrakta Gres yağı kullanıyorum. Toz tutmuyor, etrafa sıçramıyor ve gayet iyi zinciri yağlıyor. Sıvılara Würt gibi kaliteli yğalara nazaran Gres yağı tavsiye ederim.
 
anlatımınız için teşekkür ederim, gayet açıklayıcı oldu. sabah ilk iş deneyeceğim.

gres yağı bildiğim kadarıyla çok toz tutuyor. yanlış biliyorsam, düzeltirseniz sevinirim.

işyerimizde gres yağı var ama jelimsi bir kıvamda. uygulama şekli olarak bilgi verebilir misiniz?
 
Ben gres yağı kullanıyorum ama tabi bende tam olarak çok doğru mu yapıyorum bilmiyorum :) Öncelikle zinciri ve özellikle rublenin diş aralarını tel fırça ile temizliyorum.Sonra da tüm zinciri alt üst kısmını yağlıyorum. Sonra biniyorum bisiklete ön ve arka viteslerin tüm dişlilerini kullanıyorum. Yani bu sayede aynakol ve rubleyi yağlmış oluyorum. Sonra tekrar zinciri yağlıyorum ve kullanıyorum :)
 
teşekkür ederim. gresi uygulamadan farklı bir şey üzerinde toz durumunu deneyeceğim. sonucu yazarm. iyi sahurlar.
 
Bisikletiniz hayırlı olsun.Bende 711 kullanıyorum,sorununuza çözüm olurmu bilmem ama eğer ALtus ta vites küçültecekseniz sonuna kadar basarsanız iki vites düşürüyor ama az basıp parmağınızı çekerseniz tek vites düşüyor(arka dişli için konuşuyorum).bu normal bir şey mi yoksa sorun mu bilmiyorum ama ben uzun zamandır böyle kullanıyorum ve sorun yaşamdım.
 
Bisikletiniz hayırlı olsun.Bende 711 kullanıyorum,sorununuza çözüm olurmu bilmem ama eğer ALtus ta vites küçültecekseniz sonuna kadar basarsanız iki vites düşürüyor ama az basıp parmağınızı çekerseniz tek vites düşüyor(arka dişli için konuşuyorum).bu normal bir şey mi yoksa sorun mu bilmiyorum ama ben uzun zamandır böyle kullanıyorum ve sorun yaşamadım.
 
Geri