Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum kadro pas yapar mı?

mertceo

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2012
Mesaj
462
Tepki
101
Şehir
.
Bisiklet
Salcano
Salcano NG650 26" V fren

Bisikletimin özellikeri yazıldığı gibi.

Kadro: 6061 Alüminyum Kadro
Maşa: 6061 Alüminyum Taçlı Amortisörlü Maşa

Kuş gibi hafif acaba pas tutar mı? Oto yıkamıca da tazikli su vursam veya ıslak bez ile silip durulasam bir sıkıntı yaratır mı?

Alüminyumun daha doğrusu bu bisikletin pas tutma olasılığı var mıdır?

Değerli bilgileriniz için teşekkürler şimdiden.

Bol pedallamalar.
 
Scudo
kadro pas tutmaz ama tekerlek göbeklerine tazikli su tutarsanız içeri su kaçıp sorun oluşturabilir
 
Alüminyum pası normal metallerde olduğu renkte (koyu kahve rengi) olmaz. Alüminyum renginden biraz daha mat bir tabaka olur. Yine bu tabaka normal metaldeki gibi kolay kolay kabuk şeklinde dökülmez. Bahsi geçen ürünün boya kalitesini bilemem fakat risk almak istemiyorum diyorsan basınçlı su başlığını gövdeye 20 santimden fazla yaklaştırmamaya çalış derim. Bu durum araba boyası için de geçerlidir.
 
Bildiğim ve anladığım kadarıyla kadro gövdesi fırın boyayla boyanmış.
Sanırım bez ile temizleyeceğim. Önerinizi dikkate aldım, teşekkür ediyorum. :)
 
Ben 3 kere araba yıkamacıda bıldıgın kopuklu falan yıkattım :D ne bı pas var ne bı gobekte sorun var..Zaten bütün aksamlar ya full yaglı yada boyalı bıseye su sızdıgı yok.
 
Alüminyumun üstünde çok ince bir oksit tabakası oluşur, bu tabakada alüminyumun korunmasını sağlar; sonuç olarak kadro paslanmaz.
 
Arkadaşlar iyi günler, bisikletimde pas ve oksitlenme sıkıntısı var ağustos 2015 de alındı. 2016 kışında sadece 1 kere yağmur gördü, yağmurdan sonra temizlenmedi sadece silindi ve 2016 yazında yıkadım sadece aldım alalı. Jant tel başlarının hepsi, rotorların üstünün bir kısmı ve bisikletin çeşitli yerlerinde paslanma oldu selenin altındaki vidada bile(ne alakaysa) pasdan çok oksitlenme canımı yakıyor ön vites, arka vites, kaliper vidaları vs. gibi yerlerde oksitlenme oldu ve geçmiyecek gibi duruyor.Birkaç senelik bianchimde bile bunlar olmamıştı(Çalındı).

Konuyu açmadan önce araştırma yaptım ama tatmin edecek metin bulamadım.Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın, eski bisiklet kullanıcısıyım bu forumu nasıl yeni fark ettim ben? :)

Bisikletim Kron XC300 garantisi yaza kadar var git göster derseniz sirkeci yolunu tutacağım.
Cevap verecek olanlara teşekkürler...

Son olarak da elimde Würth Rost-off pas sökücü ve WD-40 var pas da bunlar iş görür gibi ama nasıl temizliyeceğimi bilmiyorum küçük yerlerde sıktıktan sonra bekletmek biraz sıkıntı olacak durmadığı için.

Örnek fotoğraflar;
Dosya_001.jpeg Dosya_002.jpeg Dosya_003.jpeg Dosya_004.jpeg Dosya_000.jpeg
 
@berk1937
pas yapması gayet normal, temizlemek istersen pas sökücü sıktıktan sonra wd-40 ile tam koruma sağlayabilirsin. öte yandan bisikletini her nereye koyuyorsan belli ki aşırı rutubetli, yani bu olay yediği yağmurdan temizlemeden değil koyduğun yerdeki yoğun rutubetten kaynaklanmış, dolayısıyla zaten garanti kapsamında değil. kendin çözmek zorundasın bu sorunu, bu arada tel başlarını değiştirmeni öneririm.
 
@Tasogare Oksitlenmiş ön aktarıcı için ne yapmamı önerirsiniz?
 
Birirncisi Aliminyum paslanmaz hocam eğer göbek kısmına yakın yerlerde oksitlenme görüyorsan vidaların olduğu kısımlarda v.s. o vidalar ve göbek mili v.s. onların oksitlendiğini gösterirki oksit aliminyum kadroya monte yerlerine bulaşır
ama boyasız yerlerinde tabaka oluşur arkadaşında dediği gibi boya olayı bu tabaka oksitlenme v.s. önlemek için yapılır ve ayrıca bisikletler üzerinde kullanılan boya içerisindeki kimyasallar kadro v.s. direncini dayanıklılığınıda artırmak için özel kullanılan boyalardır . kaportacıda yapılan boya değildir içerik kimyasalları tasarlanarak boyalar üretilmektedir . Bunu netde v.s. biraz araştırırsanız ilgili bilgiler bulacaksınız
saygılar
 
kullanılan aluminyum saf değil sanırım. magnezyum darbe emici ve silisyum sertlik katmak için.. silisyum siyah zımparada kullanılan malzeme.. aluminyum kesildiğinde parlak tabaka havayla temas eder etmez matlaşır ve oluşan katman alüminyumu korur. ama kaynak yerlerinde genelde kullanılan pirinç vb. malzemeler gövdeye göre daha dayanıksız sanırım. tabi boya en önemlisi.. boyayı kaldırırsak en dış katman devre dışı kalır ve oksitlenme en başta ek yerlerine zarar vermeye başlar.
 
Geri