Can Teker
Aktif Üye
- Kayıt
- 1 Eylül 2013
- Mesaj
- 181
- Tepki
- 172
- Yaş
- 42
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Diğer
Selamlar,
Yaklaşık 9 ay süren bir serüven sonrasında kavuştuğum bisikletimin bana göre ilginç ve eğlenceli olan hikayesini hem kendi adıma kayıt altına almak, hem de okuyanlara feyz ve ilham verebileceğini düşündüğüm için anlatmak istedim. Çayınızı, kahvenizi hazırladıktan sonra okumanızı tavsiye ederim.
Amaro markası ile 2014 yılı sonlarında bir forum üzerinden tanıştım. Markanın sahibi ve üreticisi, Bask Ülkesi'nin sanayi merkezi ve en kalabalık şehri olan Bilbao'da yaşayan Aimar Fraga Angoitia. Son dönemde oldukça popüler hale gelen sipariş usulü el yapımı çelik kadro yapan kişilerden sadece birisi. Kendisi bir süredir aklımda olan düşüncemi gerçekleştirmek için kendime en yakın bulduğum seçenek oldu. Nedeni ise hem bisiklet denen hepimizin sevdiği bu alet hakkındaki görüşleri hem de bu görüşlerini maddeye yansıtma şekliydi. Sade fakat göz alıcı, şeytan ayrıntıda gizlidir söyleminin hakkını veren derecede detaylı işçiliği çok ilgimi çekmişti.
Eşimle olan pazarlıklar sonucu (heh) kadro siparişimi Ağustos 2015 gibi verdim. Siparişin ilk adımı kendi ölçülerinizi, bisiklet kullanım amacınızı ve tarzınızı açıklayan bir form doldurmak. Aimar bu form kendisine elle doldurulup posta ile gönderildiğinde çok seviniyormuş. Kendisi gerçekten çok orijinal ve ilginç bir kişilik. Hikayenin belirli bölümlerinde detaylarını da vereceğim. Ancak ben teknoloji mahkumu birisi olarak bu formu dijital olarak göndermeyi tercih ettim.
Formu gönderdikten sonra ilk taslak geliyor. Ben mevcut olarak kullandığım Cannondale Supersix Evo, 58 boy olan bisikletimi baz alarak bazı değişiklikler istedim. 1 cm daha kısa bir toptube ve 1.5 cm daha uzun bir headtube ile tam istediğim geometriye kavuşuyordum. 2-3 revizyondan sonra bisikletin son hali ortaya çıktı:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Canlines.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Loren%20copy.jpg
Bundan sonraki birkaç ay bekleme süreci. Bisikletin son planları onaylandıktan sonra tahmini üretim tarihi olan Ocak 2016'yı beklemek üzere sıramı aldım. Bu tür üretim yapan birçok firmada bekleme süresinin 1 yılı geçebildiğini belirtmek isterim. Aimar'ın tek başına çalıştığını ve boruların kesimi ve törpülenmesini hiçbir elektrikli alet kullanmadan tamamen elle yaptığını (!) düşünürsek beklenen süre çok iyi diyebilirim. Tabiki bu bekleme süresi boyunca kendisi her türlü sorumu ve isteğimi büyük bir sabırla ve en küçük ayrıntısına kadar cevapladı. Tüm süreç boyunca olan iletişimi tanımlamak için mükemmelden başka kelime kullanamam. Bu süre içinde karar verilen kullanılacak malzeme listesi ise şu şekilde:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Build.png
Kullanılan boruların özellikleri tamamen boy, kilo ve istediğim sürüş karakteristiğine göre belirlendi.
Her zaman olduğu gibi bazı sorunlar nedeniyle kadronun üretimi Ocak yerine Şubat ayı sonuna doğru başladı. Üretim süreci boyunca Aimar her adımda fotoğraflar eşliğinde bilgi verdi.
Amaro Loren, parçalardan komple bisiklete...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Canseteker.jpg
Üst boru birleşim noktası. Tamamen elle eğe yardımıyla törpülenmiş. Aimar insanın mükemmel bir makine olduğuna inanıyor ve atölyesinde kaynak makinesinden başka elektrikli alet bulundurmuyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Hungers.jpg
Matara kafesi yuvaları brazing yöntemiyle monte ediliyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/wtb2o.jpg
Sele borusu kelepçesi de brazing yöntemi kullanılan diğer bir bölge.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/stclp.jpg
Açılar...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bodelign.jpg
Dedacciai Zero chainstayler elle törpülenmiş ve hizalanmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/cset.jpg
Columbus SL seatstayler hazırlanıyor. Bisikletin bu kısmı ince borulardan olduğu zaman bana bir haller oluyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss3.jpg
Dropoutlar kaynaklanmış. İnce borulardan birinde görülen çıkıntı bisiklette jant takılı değilken zinciri asmak üzere konumlandırılmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/drpteker.jpg
Tüm borular kesilmiş, törpülenmiş ve kaynağa hazırlar. Şimdiye kadar tam 1 hafta geçti.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/miteker.jpg
Orta göbek bölgesi kaynatılmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bbcs1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bbcs2.jpg
Üst boru, alın borusu ve sele borusu ile buluşuyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/thtig2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/thtig1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/stss.JPG
Arka fren bağlantı noktası da brazing tekniği kullanılan diğer bir yer. Şu ana kadar tam 16 gün geçti ve kadro hazır. Sırada boya var.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/3%20brdg.jpeg
Boya Aimar tarafından değil, aynı bölgedeki bir arkadaşı tarafından yapılıyor. Amaro mümkün olduğunca yerel kaynakları kullanmayı tercih ediyor. Bisiklette kullanılan Essax marka sele de bunlardan birisi. Bu sayede hem estetik hem de kültürel bütünlük sağlanmış oluyor. Ben de bu tarz butik işletmelerin birbirlerini desteklemesini oldukça önemli ve gerekli buluyorum.
Sunulan renk seçenekleri aslında sınırlı. Düz siyah boya üzerine renkli simler olan bir vernik atılıyor. Hangi rengi seçtiyseniz logo da o renge boyanıyor. Ben mor tercih ettim.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/CanPnt.JPG
Normalde siyah görünen kadro ışık altında mor renge bürünüyor. Fotoğraftaki ağaç detayını ben istedim. Aimar artık bu şekildeki detay isteklerini uygulamadaki zorluklar nedeniyle pek kabul etmese de sağolsun beni kırmadı.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/CanTr.JPG
Boya işlemi de bittikten sonra geriye bisikletin toplanması kaldı. Ben hali hazırda elimdeki jantları kullanmak istediğim için jant hariç tüm malzemeler kadro üzerine toplanacak. Bunların listesi yukarılarda mevcut. Tamamen Avrupa üreticileri tercih edildi.
Grupset olarak Campagnolo Chorus kullandım. Amaro size seçenek olarak olarak sadece Campagnolo ve Sram markalarını sunuyor. Kimilerine anlamsız gelse de, Aimar Shimano kullanılmasını istemiyor. Buna tam bir açıklama ben de getiremeyeceğim.
Zaten kullanmakta olduğum bisikletimde Shimano olduğu ve Campagnolo kesinlikle denemek istediğim bir marka olduğu için bunu pek de sorgulamadım açıkçası.
Kokpit Deda bileşenlerden oluşuyor. Maşa Columbus'un karbon Fel modeli. Bisiklet bu modern aero maşa ile değişik bir görünüm kazandı. Ortaya ruhu, malzemesi ve yapısı klasik ancak oversized boruları ve karbon aero maşası ile tavırları modern bir bisiklet çıktı. Bisikletin toplanma aşamasının başlaması ile Aimar'ın her adımda gönderdiği güncellemelerden fotoğraflar eksilmeye başladı. Çünkü bisikletin ete kemiğe bürünmüş halini canlı olarak görmemi istiyordu. Asıl planım Bilbao'ya giderek Aimar ile tanışmak ve bisikleti kendim teslim almaktı fakat iş sebepli gelişmeler sonucu bu planı iptal etmek zorunda kaldım. Bu gelişme sonrasında şiddetle nefret ettiğim kargo sürecini başlatmak zorunda kaldık. Ortalama 10 gün süren beklemeden sonra ise kargo nihayet ulaştı ve bisikleti kanlı canlı görme imkanına yaklaşık 9 aylık bir bekleyişten sonra Nisan ayı ortasında kavuştum.
Hemen ertesi gün çıktığım ilk sürüşten:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Loren.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/2016-04-28%2011.58.39.jpg
Sele vidaları iyi sıkamadığım için biraz arkaya kaymış. İlk sürüş heyecanıyla ancak sürüş sonunda farkedebildim.
9 ay süren heyecanlı bekleyiş sonunda ömür boyu kullanabileceğim ve tam istediğim gibi bir bisiklet sahibi oldum. Bu süreç sonucunda sipariş üzerine yapılan ve seri üretim bisikletler hakkındaki görüşüm tamamen değişti diyebilirim. Cannondale bisikletimi sürmek içimden hiç gelmiyor.
Elbette her şekilde ortada bir emek var fakat işin içinde tamamen el emeği, kan ve ter olunca bambaşka bir anlam kazanıyor. Eğer içinizde bu tür bir bisiklet hayali olanlarınız varsa bunu birgün mutlaka gerçekleştirmenizi tavsiye ve ümit ederim.
Mutlaka atladığım ve kaçırdığım noktalar vardır. Bu konuda sorularınız varsa seve seve cevaplamaya çalışırım.
Amaro ve Aimar'ın hikayesini okumak için: (link) (İngilizce)
Amaro Bikes websitesi: (link)
Amaro Flickr hesabı: (link) (Çok güzel ve ilham verici görseller mevcut)
Yaklaşık 9 ay süren bir serüven sonrasında kavuştuğum bisikletimin bana göre ilginç ve eğlenceli olan hikayesini hem kendi adıma kayıt altına almak, hem de okuyanlara feyz ve ilham verebileceğini düşündüğüm için anlatmak istedim. Çayınızı, kahvenizi hazırladıktan sonra okumanızı tavsiye ederim.
Amaro markası ile 2014 yılı sonlarında bir forum üzerinden tanıştım. Markanın sahibi ve üreticisi, Bask Ülkesi'nin sanayi merkezi ve en kalabalık şehri olan Bilbao'da yaşayan Aimar Fraga Angoitia. Son dönemde oldukça popüler hale gelen sipariş usulü el yapımı çelik kadro yapan kişilerden sadece birisi. Kendisi bir süredir aklımda olan düşüncemi gerçekleştirmek için kendime en yakın bulduğum seçenek oldu. Nedeni ise hem bisiklet denen hepimizin sevdiği bu alet hakkındaki görüşleri hem de bu görüşlerini maddeye yansıtma şekliydi. Sade fakat göz alıcı, şeytan ayrıntıda gizlidir söyleminin hakkını veren derecede detaylı işçiliği çok ilgimi çekmişti.
Eşimle olan pazarlıklar sonucu (heh) kadro siparişimi Ağustos 2015 gibi verdim. Siparişin ilk adımı kendi ölçülerinizi, bisiklet kullanım amacınızı ve tarzınızı açıklayan bir form doldurmak. Aimar bu form kendisine elle doldurulup posta ile gönderildiğinde çok seviniyormuş. Kendisi gerçekten çok orijinal ve ilginç bir kişilik. Hikayenin belirli bölümlerinde detaylarını da vereceğim. Ancak ben teknoloji mahkumu birisi olarak bu formu dijital olarak göndermeyi tercih ettim.
Formu gönderdikten sonra ilk taslak geliyor. Ben mevcut olarak kullandığım Cannondale Supersix Evo, 58 boy olan bisikletimi baz alarak bazı değişiklikler istedim. 1 cm daha kısa bir toptube ve 1.5 cm daha uzun bir headtube ile tam istediğim geometriye kavuşuyordum. 2-3 revizyondan sonra bisikletin son hali ortaya çıktı:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Canlines.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Loren%20copy.jpg
Bundan sonraki birkaç ay bekleme süreci. Bisikletin son planları onaylandıktan sonra tahmini üretim tarihi olan Ocak 2016'yı beklemek üzere sıramı aldım. Bu tür üretim yapan birçok firmada bekleme süresinin 1 yılı geçebildiğini belirtmek isterim. Aimar'ın tek başına çalıştığını ve boruların kesimi ve törpülenmesini hiçbir elektrikli alet kullanmadan tamamen elle yaptığını (!) düşünürsek beklenen süre çok iyi diyebilirim. Tabiki bu bekleme süresi boyunca kendisi her türlü sorumu ve isteğimi büyük bir sabırla ve en küçük ayrıntısına kadar cevapladı. Tüm süreç boyunca olan iletişimi tanımlamak için mükemmelden başka kelime kullanamam. Bu süre içinde karar verilen kullanılacak malzeme listesi ise şu şekilde:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Build.png
Kullanılan boruların özellikleri tamamen boy, kilo ve istediğim sürüş karakteristiğine göre belirlendi.
Her zaman olduğu gibi bazı sorunlar nedeniyle kadronun üretimi Ocak yerine Şubat ayı sonuna doğru başladı. Üretim süreci boyunca Aimar her adımda fotoğraflar eşliğinde bilgi verdi.
Amaro Loren, parçalardan komple bisiklete...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Canseteker.jpg
Üst boru birleşim noktası. Tamamen elle eğe yardımıyla törpülenmiş. Aimar insanın mükemmel bir makine olduğuna inanıyor ve atölyesinde kaynak makinesinden başka elektrikli alet bulundurmuyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Hungers.jpg
Matara kafesi yuvaları brazing yöntemiyle monte ediliyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/wtb2o.jpg
Sele borusu kelepçesi de brazing yöntemi kullanılan diğer bir bölge.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/stclp.jpg
Açılar...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bodelign.jpg
Dedacciai Zero chainstayler elle törpülenmiş ve hizalanmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/cset.jpg
Columbus SL seatstayler hazırlanıyor. Bisikletin bu kısmı ince borulardan olduğu zaman bana bir haller oluyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss3.jpg
Dropoutlar kaynaklanmış. İnce borulardan birinde görülen çıkıntı bisiklette jant takılı değilken zinciri asmak üzere konumlandırılmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/drpteker.jpg
Tüm borular kesilmiş, törpülenmiş ve kaynağa hazırlar. Şimdiye kadar tam 1 hafta geçti.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/miteker.jpg
Orta göbek bölgesi kaynatılmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bbcs1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bbcs2.jpg
Üst boru, alın borusu ve sele borusu ile buluşuyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/thtig2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/thtig1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/stss.JPG
Arka fren bağlantı noktası da brazing tekniği kullanılan diğer bir yer. Şu ana kadar tam 16 gün geçti ve kadro hazır. Sırada boya var.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/3%20brdg.jpeg
Boya Aimar tarafından değil, aynı bölgedeki bir arkadaşı tarafından yapılıyor. Amaro mümkün olduğunca yerel kaynakları kullanmayı tercih ediyor. Bisiklette kullanılan Essax marka sele de bunlardan birisi. Bu sayede hem estetik hem de kültürel bütünlük sağlanmış oluyor. Ben de bu tarz butik işletmelerin birbirlerini desteklemesini oldukça önemli ve gerekli buluyorum.
Sunulan renk seçenekleri aslında sınırlı. Düz siyah boya üzerine renkli simler olan bir vernik atılıyor. Hangi rengi seçtiyseniz logo da o renge boyanıyor. Ben mor tercih ettim.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/CanPnt.JPG
Normalde siyah görünen kadro ışık altında mor renge bürünüyor. Fotoğraftaki ağaç detayını ben istedim. Aimar artık bu şekildeki detay isteklerini uygulamadaki zorluklar nedeniyle pek kabul etmese de sağolsun beni kırmadı.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/CanTr.JPG
Boya işlemi de bittikten sonra geriye bisikletin toplanması kaldı. Ben hali hazırda elimdeki jantları kullanmak istediğim için jant hariç tüm malzemeler kadro üzerine toplanacak. Bunların listesi yukarılarda mevcut. Tamamen Avrupa üreticileri tercih edildi.
Grupset olarak Campagnolo Chorus kullandım. Amaro size seçenek olarak olarak sadece Campagnolo ve Sram markalarını sunuyor. Kimilerine anlamsız gelse de, Aimar Shimano kullanılmasını istemiyor. Buna tam bir açıklama ben de getiremeyeceğim.
Kokpit Deda bileşenlerden oluşuyor. Maşa Columbus'un karbon Fel modeli. Bisiklet bu modern aero maşa ile değişik bir görünüm kazandı. Ortaya ruhu, malzemesi ve yapısı klasik ancak oversized boruları ve karbon aero maşası ile tavırları modern bir bisiklet çıktı. Bisikletin toplanma aşamasının başlaması ile Aimar'ın her adımda gönderdiği güncellemelerden fotoğraflar eksilmeye başladı. Çünkü bisikletin ete kemiğe bürünmüş halini canlı olarak görmemi istiyordu. Asıl planım Bilbao'ya giderek Aimar ile tanışmak ve bisikleti kendim teslim almaktı fakat iş sebepli gelişmeler sonucu bu planı iptal etmek zorunda kaldım. Bu gelişme sonrasında şiddetle nefret ettiğim kargo sürecini başlatmak zorunda kaldık. Ortalama 10 gün süren beklemeden sonra ise kargo nihayet ulaştı ve bisikleti kanlı canlı görme imkanına yaklaşık 9 aylık bir bekleyişten sonra Nisan ayı ortasında kavuştum.
Hemen ertesi gün çıktığım ilk sürüşten:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Loren.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/2016-04-28%2011.58.39.jpg
Sele vidaları iyi sıkamadığım için biraz arkaya kaymış. İlk sürüş heyecanıyla ancak sürüş sonunda farkedebildim.
9 ay süren heyecanlı bekleyiş sonunda ömür boyu kullanabileceğim ve tam istediğim gibi bir bisiklet sahibi oldum. Bu süreç sonucunda sipariş üzerine yapılan ve seri üretim bisikletler hakkındaki görüşüm tamamen değişti diyebilirim. Cannondale bisikletimi sürmek içimden hiç gelmiyor.
Mutlaka atladığım ve kaçırdığım noktalar vardır. Bu konuda sorularınız varsa seve seve cevaplamaya çalışırım.
Amaro ve Aimar'ın hikayesini okumak için: (link) (İngilizce)
Amaro Bikes websitesi: (link)
Amaro Flickr hesabı: (link) (Çok güzel ve ilham verici görseller mevcut)