Scudo Sports

Bisiklet Dünyasından Haberler

Tam medeniyet ne güzel şey diyeceğim, aklıma bu avrupalıların yüzyıllardır yaptığı katliamlar, sömürgecilikler geliyor, bir tuhaf dünya.
Beni köyümün yağmurlarında yıkasınlar.
 
Scudo
(link) ve (link) başkanı (link): "Nihayet! Avrupa Parlamentosu, (link) tam teşekküllü bir ulaşım modu olarak kabul edilmelidir diyor: (link)"

FpJqwCZWcAA33jq


 
Mekanikten elektrik enerjisi üretip bunu kablo ile arka motora aktarıp ve o aktardığı elektrik enerjisini tekrar mekaniğe aktaran bisiklet sistemi yapmışlar. İlgili sisteme ait 6-7 yıl öncesine prototip videoları var youtube üzerinde.
(link)
(link)
 
@MakRo Güç kaybı çok fazla olur. Mekanik enerji elektriğe çevrilecek sonra tekrar mekaniğe dönüşecek... Çok uzun hikaye. Amaç zincir temizliğini/yağlamayı ortadan kaldırmaksa, orta gobekte otomobildeki gibi şanzıman olan kayışlı bisikletler daha mantıklı olur. Zincirli sisteme göre 500 gram fazladan ağırlığı olur ama çok az bi enerji kaybıyla enerji aktarılmış olur.
 
Belki bu yıl içinde belki de 1-2 yıl için büyük markaların alt donanımlı bisikletleri üzerinde ülkemizde görebileceğimizi düşünüyorum.
(link)
(link)
 
Çok üzücü bir haber. Türkçe de anlamı tam olarak ne olur bilemiyorum lakin yabancılarda da bulunan *Karen* tipli bir kadın kaldırımdan gelen yaşlı bir bisiklet süren kadına agresif bir şekilde el kol hareketi yapıyor itiyor ve ardından ise yaşlı kadın bisikletinde dengesini kayıp ederek arkadan gelen aracın altına kalarak can veriyor. Bu kadın ise üç sene boyunca ceza evine sevk ediliyor.

(link)
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Belki bu yıl içinde belki de 1-2 yıl için büyük markaların alt donanımlı bisikletleri üzerinde ülkemizde görebileceğimizi düşünüyorum.
(link)
(link)

Devamı niteliğinde, olumsuz yönlerini de anlatmış:
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@MakRo İzlemişsen 1-2 cümleyle ne olduğunu aktarabilir misin? Bildiğimiz 1x sistem değil mi bu? Üstüne ekstra ne özellikleri var?
 
@MakRo İzlemişsen 1-2 cümleyle ne olduğunu aktarabilir misin? Bildiğimiz 1x sistem değil mi bu? Üstüne ekstra ne özellikleri var?
9,10 ve 11 li sistem hepsi bir arada çalışabilecek. Misal 9'lu arka aktarıcını 10'lu kaset ve 11 sistemli zincir ile kullanma imkanı sağlıyor. Tabiiki bunların hepsi yeni Cues sistem olması gerekiyor. Yeni nesil Cues 9'lu aktarıcıya eski sistem 9'lu vites kolları uymayacak. Onun dışında Microshift, Sensa ve sram gibi markalarıda kombine edemeyeceksin eski sistemde yapıldığı gibi. Üstün körü ileri sara sara dinlediğimden benim anladıklarım böyle. Vakti olan detaylıca dinleyen arkadaşlar varsa bir hatalı yorumum düzeltirler mutlaka. :)
 
Kışın gezgin olmak...
(link)
 
Norveç, dünyanın en uzun 'yaya ve bisiklet tünelini' inşa etti
773x435_cmsv2_d7f60f16-8089-5ea1-b14a-de5bfcaf8efa-7447814.jpg

(link)
Daha önce açılacaktı, tüneldeki sensörlerin test edilmesi projesi yapılırken gece 2 tane patenci genç tünele girip bütün test projesini sabote ettiler bilmeden bu nedenle geçikmeli olarak 15 nisanda açılması planlanıyor şuanda.
 
Bisikletiyle Bolu’dan yola çıkan Yaren Yalçın(18), 44 gün boyunca pedal çevirerek, 4 bin kilometre yol kat etti.
(link)
 
Her şeye sahip olduğunuzu düşündüğünüzde her zaman yeni bir şeyler bulunur.

Yeni giyilebilir teknoloji, Estetik, performans ve zeka ile bütünleşen Smart Sensing Compression kaval koruyucu, hareket tamponlama, destekleme, algılama ve masaj işlevine sahip oldukça elastik akıllı kumaş sunar.

(link)
Frz3WHXaUAMnoxL
Frz3WixagAEbfK2
 
Norveç, dünyanın en uzun 'yaya ve bisiklet tünelini' inşa etti
773x435_cmsv2_d7f60f16-8089-5ea1-b14a-de5bfcaf8efa-7447814.jpg

(link)
Çok güzel yapmış adamlar. Güzelde kullanırlar. İyi ki bizde yok , Yoksa yayalar yaya yaya dolanırdı. Bisiklet yolunu işgal ederlerdi. Sigara izmariti atıp. Köpek gezdirirlerdi. Bide köpeklerini işetip pisletip giderlerdi . Scooter ve motorlar da girerdi . İyi ki bizde yok. 😀
 
Zihni Sinir bir kişi, arka dişli ile göbek arasındaki direkt bağı iptal edip bu ikisini manyetik bağ ile bağlamış. Sonuç olarak, güç girişi ile alınan çıktı arasındaki direktlik iptal olmuş. Otomobildeki "yarım debriyaj" hali gibi düşünebilirsiniz. Bu sistem bir kol vasıtasıyla aktif-deaktif edilen bir halde yapılabilir aslında. Böylece ağırlık kaygısının olmadığı vitessiz bisikletlerde, aşınan jant yanağı ve harcanan fren pabucu gibi olaylar ortadan kalkmış olur.

 
Zihni Sinir bir kişi, arka dişli ile göbek arasındaki direkt bağı iptal edip bu ikisini manyetik bağ ile bağlamış. Sonuç olarak, güç girişi ile alınan çıktı arasındaki direktlik iptal olmuş. Otomobildeki "yarım debriyaj" hali gibi düşünebilirsiniz. Bu sistem bir kol vasıtasıyla aktif-deaktif edilen bir halde yapılabilir aslında. Böylece ağırlık kaygısının olmadığı vitessiz bisikletlerde, aşınan jant yanağı ve harcanan fren pabucu gibi olaylar ortadan kalkmış olur.

Tahrik sistemi yerine sadece frenlemeye odaklanarak ilginç teknolojiler geliştirilebilir sanki.
Hiçbir temas olmaksızın tekeri pabuç fren kadar yavaşlatabilsek müthiş olurdu. 👍
 
Bisikletle dünya turuna çıkan Fransız çift Türkiye'ye hayran kaldı
(link)
 
Geri