Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ankara Bisiklet Yolu Yapımı

Scudo
Bugün bu yolu merak edip gittim. Yaptık oldudan başka bir şey değil. Sadece atılan ilk adım olduğu için değerli. Mevcut yol bölünüp boyanmış. Bisiklet yolu içinde mazgallar ve bozuk yollar var. Yan tarafındaki çimlerin sulama sistemlemleri sağolsun yolu çok güzel ıslatmış. Dediğim gibi sadece mevcut yol bölünüp bordür konulmuş. Yapılma sebebinin medyada sıklıkla gördüğümüz "1.5 yıldır nerede bu yol" söylemi olduğunu düşünüyorum. Yoksa bir gecede en fazla bu kadar oluyor. En azından görünce böyle düşündüm. Umarım daha güzel ve özenerek yapılmaya devam edilir. Sırf söz verdik yapalım olsun diye yapılmaz umarım.
 
237819 dosyayı görüntüle

Bugün tekrar bu yoldan geçip kontrol etmek istedim ve sonuç, kullanmayın. Şekilde gördüğünüz gibi yol boyunca birsürü engel var. Anıttepe tarafından girdim yola ve yol boyunca "fişkiye" ler sağolsun hem ıslandım hem kıyafetim kirlendi hemde fren performansı düştü. Yolda yürüyenleri zil çala çala çıkardım yoldan. Kadının birisi bana doğru göre göre koşuyordu ve son ana kadar hızımı azaltmadan üzerine sürdüm ve çok az mesafe kalınca kaydıra kaydıra üzerine gittim ve normalde bir kadına öyle davranmam ama bağırdım. Göre göre ne geliyorsun bisiklet yolu burası dedim ve kadın utanmadan şu cevabı verdi:"Bisiklet yolu olabilir ama burada koşuluyor." Burada koşuyorsan birisinin çarpmasını göze alacaksın senin yolun değil dedim ve döndüm gittim. Yanındaki araç yolunu burası varken kullanamazsınız kanunen. O yüzden başından sonuna kadar sürmek zorundasınız. Böyle yol yapacaklarsa samimi söylüyorum yapmasınlar. Bu kadar berbat bir hizmet görmedim. İnsanlar zaten kültürsüz birde yoldaki engellerle uğraşıyoruz. Orta Afrika ülkesindeki kabileler bile bisiklet konusunda daha kültürlü..
 
237819 dosyayı görüntüle

Bugün tekrar bu yoldan geçip kontrol etmek istedim ve sonuç, kullanmayın. Şekilde gördüğünüz gibi yol boyunca birsürü engel var. Anıttepe tarafından girdim yola ve yol boyunca "fişkiye" ler sağolsun hem ıslandım hem kıyafetim kirlendi hemde fren performansı düştü. Yolda yürüyenleri zil çala çala çıkardım yoldan. Kadının birisi bana doğru göre göre koşuyordu ve son ana kadar hızımı azaltmadan üzerine sürdüm ve çok az mesafe kalınca kaydıra kaydıra üzerine gittim ve normalde bir kadına öyle davranmam ama bağırdım. Göre göre ne geliyorsun bisiklet yolu burası dedim ve kadın utanmadan şu cevabı verdi:"Bisiklet yolu olabilir ama burada koşuluyor." Burada koşuyorsan birisinin çarpmasını göze alacaksın senin yolun değil dedim ve döndüm gittim. Yanındaki araç yolunu burası varken kullanamazsınız kanunen. O yüzden başından sonuna kadar sürmek zorundasınız. Böyle yol yapacaklarsa samimi söylüyorum yapmasınlar. Bu kadar berbat bir hizmet görmedim. İnsanlar zaten kültürsüz birde yoldaki engellerle uğraşıyoruz. Orta Afrika ülkesindeki kabileler bile bisiklet konusunda daha kültürlü..
Daha geçen sabah ben de benzerini yaşadım hocam. Bir kadınla karşı karşıya geldik telefonla oynadığı için yürüyüş yaparken önünde duruna kadar da fark etmedi. Bir an ben de dikkatsiz olsam mataraya eğilsem manevra yapmak zorunda kalsam resmen kafa kafaya gireceğiz. Olay anında gelişen diyalog şu şekilde:
+Müsaade ederseniz geçeyim.
-Ablacım burası bisiklet yolu zahmet olmazsa sen müsaade et de ben geçeyim.
+Nolmuş yani bisiklet yoluysa. Bisiklet yolu diye hepsini siz mi kullanmak zorundasınız? Bisiklet yolunda yürüyüş yapılmaz diye bir kaide mi var?
-...
Sustum. Çünkü laftan anlamaz birisine bir şey anlatmaya çalışmak zaman israfı olacaktı.
Küçücük bisiklet yolu zaten bi zahmet bırak da sadece bizim olsun orası da. Avrupa gibi şehirlerin her tarafı bisiklet yolu olsa düşünemiyorum.
 
237819 dosyayı görüntüle

Bugün tekrar bu yoldan geçip kontrol etmek istedim ve sonuç, kullanmayın. Şekilde gördüğünüz gibi yol boyunca birsürü engel var. Anıttepe tarafından girdim yola ve yol boyunca "fişkiye" ler sağolsun hem ıslandım hem kıyafetim kirlendi hemde fren performansı düştü. Yolda yürüyenleri zil çala çala çıkardım yoldan. Kadının birisi bana doğru göre göre koşuyordu ve son ana kadar hızımı azaltmadan üzerine sürdüm ve çok az mesafe kalınca kaydıra kaydıra üzerine gittim ve normalde bir kadına öyle davranmam ama bağırdım. Göre göre ne geliyorsun bisiklet yolu burası dedim ve kadın utanmadan şu cevabı verdi:"Bisiklet yolu olabilir ama burada koşuluyor." Burada koşuyorsan birisinin çarpmasını göze alacaksın senin yolun değil dedim ve döndüm gittim. Yanındaki araç yolunu burası varken kullanamazsınız kanunen. O yüzden başından sonuna kadar sürmek zorundasınız. Böyle yol yapacaklarsa samimi söylüyorum yapmasınlar. Bu kadar berbat bir hizmet görmedim. İnsanlar zaten kültürsüz birde yoldaki engellerle uğraşıyoruz. Orta Afrika ülkesindeki kabileler bile bisiklet konusunda daha kültürlü..

Yolun tamami nasildir bilmiyorum ama basima bir is gelemeyecekse bu gorulen kisminin kalitesi cok da kotu degil.
Ise gidis rotamda zemini bundan daha kotu yerlerden geciyorum ( daha iyi yolu olan rota alternatiflerim var o bambaska bir konu ) engel olarak neyi kastediyorsunuz tam olarak?

Yayalarin ve araclarin yola girmesi, yol yapimi/altyapisindan bagimsiz bir konu oldugunu dusunuyorum. Araclarin girmemesi icin bisiklet yolu ile arac yolunun arasina engel konulmasini savunanlar var, bu bisikletli icin buyuk tehlike oldugu icin tercih edilmemesi gerekiyor. Kurallar, kanunlar kolluk kuvvetleri tarafindan uygulansa bu da sorun olmaktan cikacak, dogal olarak bu konu da belediyenin yetkisi disinda.

Bu yola altyapi konusunda getirilebilecek tek elestiri dar olmasi olabilir ki o da yogun kullanimda sorun yaratacaktir.
 
@umutcelik bisiklet yollarının uluslararası standartları var. Mansur yavaş belediye başkanı olduğunda moskova belediye başkanı ile bu konuda görüşmeler yaptı. Başka Avrupa belediye başkanları ile de yaptı. Direk başkanla alakalı bir durum demiyorum bakın. Bu toplantıları tek başına yapmadı, şuan ulaştırma ekibinde olan kişilerle yaptı. Yani bir gayret varsa sonuca da yansıması gerekiyor. Benim beklentim doğal olarak bu. Bunca yıl sonra ilk defa bisiklet yolu yapılmış, bu şehir için çok önemli. Bunu daha önce de söyledim. Benim kızdığım nokta herkes "yaptık oldu" diyor. Bu bisiklet yolu geçen sene başlanacak dendi marta kaldı hazirana ertelendi temmuza sarktı derken insanlar nerde bu yol diye konuşunca bakın günlerden bahsetmiyorum sadece 1 gecede yapıldı. Yola yapılan tek işlem boya + bordür. Yol boyunca zemin ıslak, yol pis, taş toprak var. Yolun bir güvenliği yok. Bu halinden önce de kullanıyordum bu yolu ve inanın daha iyiydi şimdi bu alan dışında kanunen kullanamazsınız. Ben sadece böyle yapılacaksa yapılmasın diyorum. Kanuni olarak bizi bu gibi saçma bir yola hapsetmesin kimse. Sadece 900m olan bu yolda bir sürü sorun var.
 
@umutcelik bisiklet yollarının uluslararası standartları var. Mansur yavaş belediye başkanı olduğunda moskova belediye başkanı ile bu konuda görüşmeler yaptı. Başka Avrupa belediye başkanları ile de yaptı. Direk başkanla alakalı bir durum demiyorum bakın. Bu toplantıları tek başına yapmadı, şuan ulaştırma ekibinde olan kişilerle yaptı. Yani bir gayret varsa sonuca da yansıması gerekiyor. Benim beklentim doğal olarak bu. Bunca yıl sonra ilk defa bisiklet yolu yapılmış, bu şehir için çok önemli. Bunu daha önce de söyledim. Benim kızdığım nokta herkes "yaptık oldu" diyor. Bu bisiklet yolu geçen sene başlanacak dendi marta kaldı hazirana ertelendi temmuza sarktı derken insanlar nerde bu yol diye konuşunca bakın günlerden bahsetmiyorum sadece 1 gecede yapıldı. Yola yapılan tek işlem boya + bordür. Yol boyunca zemin ıslak, yol pis, taş toprak var. Yolun bir güvenliği yok. Bu halinden önce de kullanıyordum bu yolu ve inanın daha iyiydi şimdi bu alan dışında kanunen kullanamazsınız. Ben sadece böyle yapılacaksa yapılmasın diyorum. Kanuni olarak bizi bu gibi saçma bir yola hapsetmesin kimse. Sadece 900m olan bu yolda bir sürü sorun var.

Hocam kusura bakmayin, samimi olarak bilmedigim icin soruyorum bu uluslarasi standartlar neler, nerede ve nasil uygulanmasi gerekli ya da zorunlu? Bununla ilgili verebileceginiz bir link var mi?

Engel olarak neyi kast ediyorsunuz tam olarak diye sormustum bir suru sey yazmissiniz tam olarak anlayamadim ama zeminin islak, yolun pis, tas toprak olmasi mi bahsettiginiz engeller?
Yolun guvenligi yok diyorsunuz, guvenlik icin eksik olan nedir?

Ya da soyle sorayim yanlis anlamazsaniz, sizin bisiklet yolundan beklentiniz nedir tam olarak?
 
Hocam kusura bakmayin, samimi olarak bilmedigim icin soruyorum bu uluslarasi standartlar neler, nerede ve nasil uygulanmasi gerekli ya da zorunlu? Bununla ilgili verebileceginiz bir link var mi?

Engel olarak neyi kast ediyorsunuz tam olarak diye sormustum bir suru sey yazmissiniz tam olarak anlayamadim ama zeminin islak, yolun pis, tas toprak olmasi mi bahsettiginiz engeller?
Yolun guvenligi yok diyorsunuz, guvenlik icin eksik olan nedir?

Ya da soyle sorayim yanlis anlamazsaniz, sizin bisiklet yolundan beklentiniz nedir tam olarak?
Standartlar konusuna şöyle cevap veriyim, inşaat mühendisiyim ve karayollarının bir kaç yönetmeliği dışında tüm yol yapım standartlarını abd ve avrupadan alıp kullanıyoruz. Bütün yaptığımız test ve planlamalar bu ülkelerin standartlarına göre yapılıyor. Yani ana ulaşım amaçlı yollarımızın dahi ülkemizde doğru düzgün standartı yok. Bu yüzden ülkemizde bisiklet yolu vs standartı olmasını beklemiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam Avrupa devletlerinin genel bir standartı oluyor ve ülkeler kendi ülkelerinde uygulanabilir şekilde düzenliyor. Ülke ülke ve hatta bölge bölge uygulanış şekli değişmekle birlikte ana çerçeve aynı kalıyor.

Engeller konusuna gelirsek, bisikletin en önemli organı frenlerdir. Yaya ve bisiklet yolları arasında kalan yeşil alanın sulama sistemi bisiklet yolunu suluyor (Bu sulama sistemi 1 yıldır aslında bu bölgeyi suluyor. Daha önce bu kısımda park eden araçları suluyordu). Islak yolda frenlerimiz ne kadar iyi olursa olsun fren performansı düşüyor. Bu açık ve net. Fren performansının düşmesi fren mesafesinin uzamasına sebep olur ve güvenliği azaltır. Freniniz tutmadığında çarpmamak için şerit değiştirmeye çalışabilir ve kaza yapabilirsiniz.

Benim tek bir beklentim var. Yaptığın işi iyi yapacaksın. Ne iş yaptığın önemli değil, iyi yapacaksın.

Bana göre bu yolda olması gerekenler;
-Bisiklet şerit genişliği en az 85cm olacak şekilde şeritler çizilmeli.
-Bordürlerin üzerinde reflektör ve akşam için aydınlatma olmalı.
-Bisiklet yolunun aydınlatılması sağlanmalı.
-Yaya yolu iyileştirilmeli.(Bizim yola musallat oluyorlar)
-Yayaların bu yola inmemesini belirten uyarı levhaları bulunmalı. (Bordürlerin arkası boş, yazılabilir. Bugün yaşadığım olayda yolun yayalara da ait olduğunu iddia eden kişilere denk geldim.. Bilmeyenler var. )
-Frenlemeye etki edecek durumlar kaldırılmalı.
-Bisiklet yolunda bulunan çukur ve mazgallar orta kısımdan ve şeritlerden kaldırılmalı.
-Kaldırıma yakın kısımdaki dallar budanmalı.
-Araç girişi için ayrılmış bordürler araçların park etmesini engelleyecek şekilde düzenlenmeli.
-Yolun akıcılığı sağlanmalı.
.
.
.

Ve mümkünse bisiklet yollarında ya sıcak asfalt ya da hava sürükleyici katkılı beton yol tercih edilmeli. Farklı yerlerde beton yol kullandım, o kadar sessiz ve akıcı yol görmedim. Mevcut yol bölünüyorsa bu gereksiz olur ama yeni yapılacaksa hem daha ucuz hem daha iyi..
 
şimdiden ankaralılara ve hepimize hayırlı olsun. Bisiklet bilinci oluşmaya başladı. Gelecek bir kaç yıl çok daha iyi olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Standartlar konusuna şöyle cevap veriyim, inşaat mühendisiyim ve karayollarının bir kaç yönetmeliği dışında tüm yol yapım standartlarını abd ve avrupadan alıp kullanıyoruz. Bütün yaptığımız test ve planlamalar bu ülkelerin standartlarına göre yapılıyor. Yani ana ulaşım amaçlı yollarımızın dahi ülkemizde doğru düzgün standartı yok. Bu yüzden ülkemizde bisiklet yolu vs standartı olmasını beklemiyorum. Yanlış hatırlamıyorsam Avrupa devletlerinin genel bir standartı oluyor ve ülkeler kendi ülkelerinde uygulanabilir şekilde düzenliyor. Ülke ülke ve hatta bölge bölge uygulanış şekli değişmekle birlikte ana çerçeve aynı kalıyor.

Engeller konusuna gelirsek, bisikletin en önemli organı frenlerdir. Yaya ve bisiklet yolları arasında kalan yeşil alanın sulama sistemi bisiklet yolunu suluyor (Bu sulama sistemi 1 yıldır aslında bu bölgeyi suluyor. Daha önce bu kısımda park eden araçları suluyordu). Islak yolda frenlerimiz ne kadar iyi olursa olsun fren performansı düşüyor. Bu açık ve net. Fren performansının düşmesi fren mesafesinin uzamasına sebep olur ve güvenliği azaltır. Freniniz tutmadığında çarpmamak için şerit değiştirmeye çalışabilir ve kaza yapabilirsiniz.

Benim tek bir beklentim var. Yaptığın işi iyi yapacaksın. Ne iş yaptığın önemli değil, iyi yapacaksın.

Bana göre bu yolda olması gerekenler;
-Bisiklet şerit genişliği en az 85cm olacak şekilde şeritler çizilmeli.
-Bordürlerin üzerinde reflektör ve akşam için aydınlatma olmalı.
-Bisiklet yolunun aydınlatılması sağlanmalı.
-Yaya yolu iyileştirilmeli.(Bizim yola musallat oluyorlar)
-Yayaların bu yola inmemesini belirten uyarı levhaları bulunmalı. (Bordürlerin arkası boş, yazılabilir. Bugün yaşadığım olayda yolun yayalara da ait olduğunu iddia eden kişilere denk geldim.. Bilmeyenler var. )
-Frenlemeye etki edecek durumlar kaldırılmalı.
-Bisiklet yolunda bulunan çukur ve mazgallar orta kısımdan ve şeritlerden kaldırılmalı.
-Kaldırıma yakın kısımdaki dallar budanmalı.
-Araç girişi için ayrılmış bordürler araçların park etmesini engelleyecek şekilde düzenlenmeli.
-Yolun akıcılığı sağlanmalı.
.
.
.

Ve mümkünse bisiklet yollarında ya sıcak asfalt ya da hava sürükleyici katkılı beton yol tercih edilmeli. Farklı yerlerde beton yol kullandım, o kadar sessiz ve akıcı yol görmedim. Mevcut yol bölünüyorsa bu gereksiz olur ama yeni yapılacaksa hem daha ucuz hem daha iyi..

Tekrar merhaba,

Hocam standart var dediniz, onu sordum. Varsayimlarda buludunuz ardindan ama standart icin herhangi bir referans vermediniz.
Ben Hollanda icin soyleyeyim, standart ya da yonetmelik yok devletin belediyelere tavsiyesi var. Bu da sadece yolun genisligi ve baglanti noktalari entegresyonu icin.

Bir suru engelden bahsettiniz, sadece sulama sisteminin yolu islatmasini soylediniz. Kisin yagmur yagdiginda bu yol daha fazla islanacak, bu durumda belediye bunu engellemek icin ne yapmali? Ben yilin 8-9 ayi bahsettiginizden daha islak zeminde bisiklet kullaniyorum, bu durumda ben de Amsterdam belediyesinden ayni talepte bulunabilirim.

Bahsettiginiz yaptigin isi tam yapacaksin felsefesine katiliyorum. Branslarimiz farkli ama ben de muhendislik egitimi aldim, bu yuzden yine muhendis olarak konuya yaklasirsak size gore olmasi gerekenler bir muhendis olarak sizce fizibil mi?

Yillardir Hollanda'da yasiyorum, senede yaklasik 10 bin km yol yapiyorum hem yol hem de sehir bisikleti ile sizin olmasi gerekenler olarak verdiginiz listeye sahip degil yollar burada. Bir insaat muhendis olarak, cidden bu beklentilerinizin fizibil oldugunu dusunuyor musunuz? Mesela en az 85 cm genisliginde bisiklet yolu yapmak imari tamamen degistirmeden mumkun mu Ankara icin?
Diger yandan frenlemeye etki edecek durumlar nedir, bunlar nasil kaldirilmali?
Bahsettiginiz mazgallari bisiklet seridinden alip baska yere tasimak insaat muhendisiligi icin kolay mi gerecekten, bunu bilmiyorum.
Yolun akiciligi nasil saglanacak?

Insaat muhendisi olarak benden cok daha fazla bilginiz vardir, hadi bunlarin hepsini yapti Masur Baskan diyelim harcanan kaynagin geri donusu ne kadar olacak? Bu yolu kac kisi kullanacak ( bu kadar yatirim icin ROI hesabi yapilmali elbette degil mi? ) bisiklet kullanimi sebebi ile ne kadar kaynak geri kazanilacak?
 
Son düzenleme:
@viatorem Yayalar, yaya yolu müsaitken bisiklet yolunu kullanamaz. Kullansa bile bisiklet trafiğini engelleyemez. Altta kalmayın lütfen daha da cesaretlenirler.
 
Gidiş geliş bisiklet yolu, çift şerit, için bana biraz dar geldi. 3 yıllık aktif bisiklet süren biriyim. Daha önce pek bisiklet yolu kullanmadım. Yanlardaki bordürlerden mi, yoksa şerit genişliğine alıştığımdan mı giderken biraz tedirgin oldum.
 
@umutcelik Ben Ankara'da yaşamıyorum ama dostlarımdan bolca fotoğraflarını, şikayetlerini aldım. Yolun ortasında mazgal, logar kapağı, küçük asfalt tümsekleri, sağdan soldan atılan çöpler var. Bunlar standartta olması gereken değil her insanın bilmesi gereken tehlikeli şeyler. Ön tekeri mazgala takılıp fırlayan çok insan duydum ben. Bisiklet yolunda mazgal olacak şekilde yol yapıldıysa bu "yaptık oldu" demek içindir. O yolu yaparken mazgalın yerini değiştiremiyorlarsa yolun ne anlamı var?

Ayrıca şöyle bir şey var, kültürsüz insan çok. Bisiklet yolu yapıldı diye kaldırımı bırakıp bisiklet yolundan koşmaya başlayanlar var. Bu durumda normal yol+emniyet şeridi kalsa daha mantıklı olurdu sanki?

Bir de söylendiği gibi çim sulama fıskiyeleri yoldan geçenleri de suluyor. Benzetme yapmışsınız ben de 9 ay böyle kullanıyorum demişsiniz. Sizce olması gereken durum bu mu? Kış değil, yağmur yok, ıslaklık olmaması gereken yolda fıskiyelerden dolayı zemini bırak insanlar ıslanıyor. Aman durum böyle diyip kabullenip geçmek mi mantıklı yoksa fıskiyelerin ayarının yapılması mı?
 
@umutcelik Ben Ankara'da yaşamıyorum ama dostlarımdan bolca fotoğraflarını, şikayetlerini aldım. Yolun ortasında mazgal, logar kapağı, küçük asfalt tümsekleri, sağdan soldan atılan çöpler var. Bunlar standartta olması gereken değil her insanın bilmesi gereken tehlikeli şeyler. Ön tekeri mazgala takılıp fırlayan çok insan duydum ben. Bisiklet yolunda mazgal olacak şekilde yol yapıldıysa bu "yaptık oldu" demek içindir. O yolu yaparken mazgalın yerini değiştiremiyorlarsa yolun ne anlamı var?

Ayrıca şöyle bir şey var, kültürsüz insan çok. Bisiklet yolu yapıldı diye kaldırımı bırakıp bisiklet yolundan koşmaya başlayanlar var. Bu durumda normal yol+emniyet şeridi kalsa daha mantıklı olurdu sanki?

Bir de söylendiği gibi çim sulama fıskiyeleri yoldan geçenleri de suluyor. Benzetme yapmışsınız ben de 9 ay böyle kullanıyorum demişsiniz. Sizce olması gereken durum bu mu? Kış değil, yağmur yok, ıslaklık olmaması gereken yolda fıskiyelerden dolayı zemini bırak insanlar ıslanıyor. Aman durum böyle diyip kabullenip geçmek mi mantıklı yoksa fıskiyelerin ayarının yapılması mı?
Merhaba,

Sıze de sorayım, sizin bisiklet yolundan beklentiniz nedir?

Logar ve tumseksiz bir bisiklet yolu çok büyük bir beklenti değil mi? Dünyanın herhangi bir yerinde tumseksiz, pist kalitesinde asfalt ve logar kapaklarının hiç olmadığı bisiklet yolu gördünüz mü, duydunuz mu?

Yola atılan çöpler için ise belediye rutin temizlik dışında ne yapabilir? Zabıtaları seferber edip bisiklet yoluna çöp atanlara ceza mı yazılsın?

Mazgal eğer yola dik yapılmışsa sorun degil ama yatay yapılmışsa söylediğiniz gibi tehlikeli, bunun dışında yoldaki çöpler ya da tumsekler mi tehlike oluşturuyor? Bence güvenlik için en önemli konulardan birisi kavşaklarda araç yollari ile entegrasyon. Bu mesele kusursuz mu, diğer konular mı tehlikeli hale getiriyor?

Bisiklet yollarında defalarca mazgal ile karşılaştım, üstelik şehirler arası bisiklet otobanlarinda dahi. Bu durumda o yollar da sadece yaptik oldu demek için yapılmış diyebilir miyiz?

İnsanlar konusuna hiç giremiyorum belediyenin yapabileceği bir şey yok.

Islaklık konusuna gelirsek, fiskiyeler ile islatilmasi tabi ki mantıklı değil. Bu tehlike olarak tanımlandı, benim de sorum tehlike tanımı içindi. Yılın 9 ayi tehlikeli islak zeminde bisiklet kullanmamak için ne yapabilirim diye.

Neyse, şikayet eden arkadaşları ( şikayet etmek, sorgulamak hepimizin hakkı bu konuda hiç bir itirazım olamaz ) anlamaya çalışıyorum sadece.
Naçizane görüşüm bisiklet yolundan beklentileriniz çok çok büyük. Bu yollar yol bisikleti ile antreman için değil, insanları güvenli olarak bir yerden başka bir yere götürmek ya da toplu taşımaya entegre etmek için yapılıyor.

Bu konuda en önemli husus bence güvenlik ve belediyenin de bu konuda yapabilecekleri kısıtlı. Belediye mevcut imar koşulları, bütçe ve fizibilite göz önüne alarak bisiklet için ayrı/özel/adanmış ( dedicated bike lane için doğru Türkçe tanım bulamadım kusuruma bakmayın ) yapamaz malesef. Yapmasını beklemek makul değil.
Ankara , İstanbul gibi milyonluk ve imar planı olmayan şehirlerde yapılabilecek en makul uygulama şekildeki gibi yolun bir kısmını bisikletlilere ayırmak. Bu yolum güvenliğini de polis sağlayacak, belediye değil. Güvenlik konusunda EGM'ye dert yanmak gerekiyor, trafik polisleri Mansur Başkana bağlı değil.
Diğer yandan bence yol asfalt dahi olmamalı bakim ve maliyet açısından. Döşe parke taşını geç en guzeli. Sonuçta bu yol aşağı yukarı 12-13 km/s hızla kullanılacak. Logar kapağı ise yoldan yüksek olmadigi sürece neden sorun olsun onu anlamıyorum. Aynı şekilde yola dik yapılan mazgallar da.

Genelde sürüş videolarım şehir dışı yollarda ama bu video şehir içinde olduğu için koyayım buraya.


Videonun başı parkta, 19. saniyeden itibaren şehir içi. Oradaki semt 90'lardan sonra yapıldığı için bisiklet yolu var, dikkat ederseniz bisiklet yolunda da bir sürü yama, logar kapağı, toz pislik var.
1:08'den itibaren ise şehrin eski kısmı, orada ise doğal olarak bisiklete özel yol çok az. Araçlar ve bisikletler ayni yolu kullaniyor ya da araç yolunun sağ tarafı bisikletlere ayrılmış. Merkez istasyona giden bisiklete özel bir yol var ki belediye başkanı olsam ben de kaynaklarımı öncelikle tolplu taşımayı bisiklete entegre etmek için harcadım.

Uzun lafın kısası, bisiklet yolu mukemmel değil ama ulaşım için yeterli. Güvenlik için ise adres kolluk kuvvetleri, talepler protestolar oraya yapılmalı. Eleştirilecek nokta var ise bence bu bisiklet yollarının öncelikle toplu taşıma entegrasyonu için yapılması.
 
Son düzenleme:
Ben de ilk defa dün gidip görme fırsatını buldum. Birkaç defa gidip geldim tabii o heyecanla :D Sulama işine çok çok acil çözüm bulunması gerekiyor. Hem tehlikeli hem de ıslanıyorsunuz, hoş bir durum değil. Yolda yürüyen yaya denk gelmedi, bir tane köpek vardı ona da durumu anlattım kaldırıma çıktı hemen.
Bu arada mazgal var diye eleştirenler olmuş fakat ben mazgal göremedim, dikkatimi çekmedi. Rögar kapağı var yolda o da tehlike oluşturacak bir şey değil bence.
Sulama konusunda da fıskiyelere ayar yapılmalı demişsiniz ama yine yanlış görmediysem orada fıskiye yok, borular birleşme yerlerinden kaçırıyor suyun basıncı sebebiyle. Dediğim gibi ben de yanlış görmüş olabilirim gece gittiğim için ama durum bahsettiğiniz kadar da kötü değil yahu bence
 
  • Beğen
Tepkiler: HasanEnes
bizim de bisiklet yolumuz var. 😂 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: Hami Bulut
bizim de bisiklet yolumuz var. 😂 😂

Bisiklet yolu yapildiginda, bisiklet kullanimi ve bisiklet kulturunun artacagini iddia edenlere tokat gibi bir cevap olmus bu video.

Bisikletin yogun kullanildigi ulkelerin tamaninda once halk bisiklet kullanmaya baslamis, sonra talep dogurultusunda devlet tarafindan bisiklet yolu yapilmis.
Once bisiklet yolu yapilip da bisiklet kullanimi ve kulturu gelisen ulke dunya uzerinde yok, olmasi da imkansiz. Sekilde goruldugu gibi insanlari ve devlet organizasyonunu degistirmediginiz surece bu isin oturmasi imkansiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@umutcelik Biz ters bir milletiz bakarsınız bizde tutar. 😄 :) :(:kötü:

İzmir kordonda sürekli bisiklet kullanımı olduğu halde denize sıfır yürümek varken, insanlar yandaki bisiklet yolunu kullanıyor maalesef.
 
Geri