@umutcelik Ben Ankara'da yaşamıyorum ama dostlarımdan bolca fotoğraflarını, şikayetlerini aldım. Yolun ortasında mazgal, logar kapağı, küçük asfalt tümsekleri, sağdan soldan atılan çöpler var. Bunlar standartta olması gereken değil her insanın bilmesi gereken tehlikeli şeyler. Ön tekeri mazgala takılıp fırlayan çok insan duydum ben. Bisiklet yolunda mazgal olacak şekilde yol yapıldıysa bu "yaptık oldu" demek içindir. O yolu yaparken mazgalın yerini değiştiremiyorlarsa yolun ne anlamı var?
Ayrıca şöyle bir şey var, kültürsüz insan çok. Bisiklet yolu yapıldı diye kaldırımı bırakıp bisiklet yolundan koşmaya başlayanlar var. Bu durumda normal yol+emniyet şeridi kalsa daha mantıklı olurdu sanki?
Bir de söylendiği gibi çim sulama fıskiyeleri yoldan geçenleri de suluyor. Benzetme yapmışsınız ben de 9 ay böyle kullanıyorum demişsiniz. Sizce olması gereken durum bu mu? Kış değil, yağmur yok, ıslaklık olmaması gereken yolda fıskiyelerden dolayı zemini bırak insanlar ıslanıyor. Aman durum böyle diyip kabullenip geçmek mi mantıklı yoksa fıskiyelerin ayarının yapılması mı?
Merhaba,
Sıze de sorayım, sizin bisiklet yolundan beklentiniz nedir?
Logar ve tumseksiz bir bisiklet yolu çok büyük bir beklenti değil mi? Dünyanın herhangi bir yerinde tumseksiz, pist kalitesinde asfalt ve logar kapaklarının hiç olmadığı bisiklet yolu gördünüz mü, duydunuz mu?
Yola atılan çöpler için ise belediye rutin temizlik dışında ne yapabilir? Zabıtaları seferber edip bisiklet yoluna çöp atanlara ceza mı yazılsın?
Mazgal eğer yola dik yapılmışsa sorun degil ama yatay yapılmışsa söylediğiniz gibi tehlikeli, bunun dışında yoldaki çöpler ya da tumsekler mi tehlike oluşturuyor? Bence güvenlik için en önemli konulardan birisi kavşaklarda araç yollari ile entegrasyon. Bu mesele kusursuz mu, diğer konular mı tehlikeli hale getiriyor?
Bisiklet yollarında defalarca mazgal ile karşılaştım, üstelik şehirler arası bisiklet otobanlarinda dahi. Bu durumda o yollar da sadece yaptik oldu demek için yapılmış diyebilir miyiz?
İnsanlar konusuna hiç giremiyorum belediyenin yapabileceği bir şey yok.
Islaklık konusuna gelirsek, fiskiyeler ile islatilmasi tabi ki mantıklı değil. Bu tehlike olarak tanımlandı, benim de sorum tehlike tanımı içindi. Yılın 9 ayi tehlikeli islak zeminde bisiklet kullanmamak için ne yapabilirim diye.
Neyse, şikayet eden arkadaşları ( şikayet etmek, sorgulamak hepimizin hakkı bu konuda hiç bir itirazım olamaz ) anlamaya çalışıyorum sadece.
Naçizane görüşüm bisiklet yolundan beklentileriniz çok çok büyük. Bu yollar yol bisikleti ile antreman için değil, insanları güvenli olarak bir yerden başka bir yere götürmek ya da toplu taşımaya entegre etmek için yapılıyor.
Bu konuda en önemli husus bence güvenlik ve belediyenin de bu konuda yapabilecekleri kısıtlı. Belediye mevcut imar koşulları, bütçe ve fizibilite göz önüne alarak bisiklet için ayrı/özel/adanmış ( dedicated bike lane için doğru Türkçe tanım bulamadım kusuruma bakmayın ) yapamaz malesef. Yapmasını beklemek makul değil.
Ankara , İstanbul gibi milyonluk ve imar planı olmayan şehirlerde yapılabilecek en makul uygulama şekildeki gibi yolun bir kısmını bisikletlilere ayırmak. Bu yolum güvenliğini de polis sağlayacak, belediye değil. Güvenlik konusunda EGM'ye dert yanmak gerekiyor, trafik polisleri Mansur Başkana bağlı değil.
Diğer yandan bence yol asfalt dahi olmamalı bakim ve maliyet açısından. Döşe parke taşını geç en guzeli. Sonuçta bu yol aşağı yukarı 12-13 km/s hızla kullanılacak. Logar kapağı ise yoldan yüksek olmadigi sürece neden sorun olsun onu anlamıyorum. Aynı şekilde yola dik yapılan mazgallar da.
Genelde sürüş videolarım şehir dışı yollarda ama bu video şehir içinde olduğu için koyayım buraya.
Videonun başı parkta, 19. saniyeden itibaren şehir içi. Oradaki semt 90'lardan sonra yapıldığı için bisiklet yolu var, dikkat ederseniz bisiklet yolunda da bir sürü yama, logar kapağı, toz pislik var.
1:08'den itibaren ise şehrin eski kısmı, orada ise doğal olarak bisiklete özel yol çok az. Araçlar ve bisikletler ayni yolu kullaniyor ya da araç yolunun sağ tarafı bisikletlere ayrılmış. Merkez istasyona giden bisiklete özel bir yol var ki belediye başkanı olsam ben de kaynaklarımı öncelikle tolplu taşımayı bisiklete entegre etmek için harcadım.
Uzun lafın kısası, bisiklet yolu mukemmel değil ama ulaşım için yeterli. Güvenlik için ise adres kolluk kuvvetleri, talepler protestolar oraya yapılmalı. Eleştirilecek nokta var ise bence bu bisiklet yollarının öncelikle toplu taşıma entegrasyonu için yapılması.