Scudo Sports

Arazi sürüşü için dağ bisikleti önerisi lütfen

Kuu

Üye
Kayıt
24 Nisan 2012
Mesaj
35
Tepki
18
Şehir
İzmir / Çeşme - Alaçatı
Herkese merhaba

Forumu bir süredir okuyarak takip ediyorum. Kafamdaki soruların bir kısmına yanıt buldum. Şimdi sizden ricam; biz 3 arkadaş dağ bisikletiyle arazi turlarına katılmayı düşünüyoruz. Bunun için başlangıçta en fazla 400-450 TL gibi bir meblağ ayırmayı düşündük. İlerde geliştirdiğimizde çok daha kaliteli ve fonksiyonlu bir bisiklet de alabiliriz. Bir arkadaşım bize

(link) önerdi. Ancak göbekteki süspansiyonunun sorun yaratacağını düşünüyorum. 3'ümüz de 1.83 / 1.85 boylarındayız. Linkteki ürünün kadro boyu ideal midir?

Dağ bisiklerinde süspansiyon önemli midir?
Lastik ve jant ölçülerimiz en ideal ne olmalı ve neden?
Toplam ağırlığın çok önemi var mıdır?
Araziye sokacağımız bisikletin özellikleri ne olmalıdır?

Teşekkür ederim şimdiden.
 
Scudo
trek, cannondale, giant, scott, corratec gibi kendini kanıtlamış ama pahalı markalara ya da salcano, whistle, carraro, sedona, bianchi gibi daha ucuz yerli firmalara bakabilirsiniz.
yerli olanlar aynı paraya daha iyi donanım sunmakla birlikte forumda tam bir görüş ayrılığı var. kimisi diyor trek, cannondale vesaire dururken carraroya para verilir mi? kimisi de diyor trek'e o kadar para verceğime daha üst donanımlı sedona alırım. iki tarafında kendine göre haklı tarafları var.

diyeceğim odur ki siz kendi araştırmanızı yapın en iyisi. burda aklınız karışabilir. kimse kızmasın. yeni bisiklet alcak birisi olarak naçizane görüşüm bu :D

sorulara bildiğim kadarıyla cevap:

*süspansiyon önemli. full süspansiyon veya sadece ön süspansiyonlu modellerden agresif sürüş ya da downhill yapmayacaksanız sadece ön süspansiyonlu olanları kullanmanız yeterli. unutmayın ki süspansiyon darbeleri emdiği gibi pedal gücünü de emer. yani gerekmedikçe fazla süspansiyon dezavantaj sağlar.

*dağ bisikletinde tekerler genelde 26" ama yeni yeni 29" modeller moda oldu. teker büyüdükçe engelleri aşmak kolaylaşır ama gidon hakimiyeti azalır. bu konu hakkında internette daha detaylı bilgi bulabilirsiniz. kişisel tercih meselesi.

*toplam ağırlık, yarış yapmayacaksanız çok da önemli değil bence. 11-12 kg ayarındaki bisikletler hafif sayılıyor. 13-14 kg civarında da kullandım. sorun olmuyor benim için.

*bu çok geniş bi soru ve kişiden kişiye, araziden araziye değişir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
arazide kullanacaksan hiç 29'er bisiklet alma jant ölçüsü küçüldükce arazi performansın artar bu jant ölçüsü yol-arazi karışık kullanan ve 1.90 üzeri boyda olan şahısların kullanabileceği bir bisiklet, lastiklere gelince 2.0 üzeri lastik ölçüsü al 2.2 bence yeterli ama mümkünse fazla dişli olmayanlarından al zira yola da illaki gireceğinden hem kalın hem dişli bir lastiği sadece arazide kullanacaksan tavsiye ederim ki ozaman da full amartisörlü bir bisiklet al derim gidonun normalden biraz daha geniş olursa arazide daha dengeli bir sürüşün olur ve amortisör seçimine ekstra özen göstermende fayda var....
 
@cosku.bas

Evet evet o yerli/yabancı ürün ayrımına ben de şahit oldum. Açıkçası bilemiyorum. Şimdi bir de ilk aldığımız bisiklet için bu kadar ince eleyip sık dokumaya gerek var mı bilemiyorum hiç.
 
@baki celik

Teşekkür ederim tavsiyelerin için. Amörtisörde dikkat etmemi gereken nedir peki? Çok az bilgi verirsen sevinirim.
 
slm,senin bütçenle bu kadar detaylı bisiklet seçimin biraz zor olur dostum,forumdaki arkadaşlar faydalı bilgiler vermişler ancak ya bütçeni artıracaksın ya da o fiyata alacağın bisiklette fazla performans beklemeyeceksin..:)performans için 750 tl veya üzeri bir fiyat gerekebilir... :)
 
@cosku.bas

iyi güzel yazmışsınız elinize sağlık da, arkadaşımız 400-450 tl gibi bir bütçe belirlemiş, bu bütçe ile hangi Trek, Cannondale, corratec, Scott veya Giant alabilecek? Mecburen alternatif modellere yönelecek ki onlarda bile zor, bütçe ancak Kron Xc250 ye yetiyor. Bence de bütçeyi en az 750 tl ye çekebilirlerse XC500 yada Carraro 419 alıp keyifle sürebilirler..
 
bence de şimdi 450 TL ayırıp sonrasında yükseltmeyi düşünmeyin... baştan 750-800 TL'yi çıkartın gözden... bi ömür idare eder sizi, şaka diil bence :)

eğer kar kış çamur demiyorsanız, bi kere disk frenli modellere bakmayın. 3 renk baradin zaten her derde deva... bi de frene asılırken ağırlığı arkaya kaydırırsanız, çok da dengeli duruyo....

29 inch iyi ama, eğer normal bi sürüşçü olucaksınız (ki normalden kastım, düz yol ya da patika diil... elbet en kötü ihtimalle merdiven falan inersiniz :) ) standart olan aparatlardan şaşamayın derim. 26 iyidir o yüzden.

iç lastiksiz tekerler cazip gibi ama bence, normal bi bisikletçi için olmasa olmaz diil...normal bisikletçiye sağlıycağı fayda maliyetinin çok altında kalıyor bence. ha patlamalardan korkuyorsanız, bi patlak önleyici şerit alır takarsınız iç lastikle dış lastik arasına... takarken bi de pudraladınız mı lastikler arasını... bundan iyisi vallahi şamda kayısı :)

süspansiyon için söyleyebiliceklerim, mutlaka olmalı. ama sadece öndeki yeterli. bir de süspansiyon kilidinin maşada diil, gidonda olması önemli ve bu ciddi bi konfor bence. elinizin altında olsun, çünkü yokuş çıkarken kitlemek istiyceksiniz ;) (ben hep unutuyorum gerçi :) ama sonra süspansiyon açık çıkan kapalı hayda hayda çıkar diye teselli ediyorum kedimi :) )

ağırlık konusuna ise takılmanıza hiç gerek yok kanımca... bu mtb'lerin hafifi 12 kg, ağırı 15 kg zaten...
biz normal bisikletçiler için (normalden kastımın düz yol ya da patika olmadığını belirtmiştim zaten yukarda) 3 kg. hayati bi öneme sahip diil =) (bence ;) )

bunlar temelde karar vermeniz gereken şeyler bence... onun dışında, yukarıda adı geçen tüm markalar, belli bir seviyenin üstünde bisikletler zaten. sizi üzmezler =) o yüzden görüntüsüne, rengine, şekline aşık olduğunuzu alın... mutlu mutlu çevirin pedalınızı :)

şimdiden iyi sürüşler diliyorum =)
 
Kısacası markasına para vermeyeceğiniz bir bisiklet bulmaya çalışın :)
 
Geri