Scudo Sports

Arka Aktarıcı Ayarında Sıkıntı

medetkerem

Aktif Üye
Kayıt
12 Mayıs 2012
Mesaj
148
Tepki
47
Şehir
gebze
Arkadaşlar selamlar. SLX arka aktarıcımın ayarını bir türlü yapamadım. H ve L ayarlarını yaptım. Fakat Kablo gerginliğini bir türlü ayarlayamıyorum. Vitesim bir türlü 10 dişlinin tümünede geçmiyor. Mesela en büyük dişliye geçmediği zaman kabloyu Vites kolundan biraz geriyorum. O zaman üst dişliye çok güzel geçiyor. Fakat bu seferde en küçük dişliye geçmiyor. En küçük dişliye geçmesi için kabloyu biraz gevşetincede bu sefer en üst dişliye geçmiyor yine. B-tension ayarınında doğru yaptığıma inanıyorum. Sıkıntı nerde sizce? Vites sistemi komple yeni bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: mbozel
Scudo
Söylediklerinizden anladığım kadarıyla H ve L vidalarını ayarlayamamışsınız.
 
Teller Yeni Takılınca Oluyor Böyle Şeyler,Biraz Daha Deneyin Teller Tamamen Oturana Kadar Biraz Zaman Alıyor...
Full Yeni Sistem Oldugundan Bozuk Olması İhtimalide Pek Mümkün Degil Gibi...
Vites Sistemi Aynı Seriyemi Ait?Cünkü Cok Eski Modeller Uyumsuzluk Yaratıyor.Ruble Boyu,Aynakol Boyu Gibi Cok Cok Ufak MM Degerlerden Bile Etkileniyor..
 
@Tuna Bozkurt şöyle özetliyim:
aynakol deore
ön aktarıcı deore
arka aktarıcı slx
ruble slx
vites kolları slx
zincir xt

H ve L ayarılarından gibi gelmiyor bana. çünkü mesela en üst dişliye geçmediği yerde H vidasını gevşetsemde daha fazla yukarı çıkmıyor aktarıcı. ama teli gerdirince çıkıyor. aynısı en küçük dişli içinde geçerli.
 
  • Beğen
Tepkiler: mbozel
@medetkerem ilk önce tel gerginliğini ayarlayıp ardından h ve l vidalarıyla limitleri belirleyip, ardından ince ayarı da en son tel gerginliğiyle yapmak gerekiyor
 
Ben de yapamamıştım arka kadro kulağı yamuk olabilir kontrol edebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa MISTIK
Aynı sorunu bende yaşıyorum. Birini yapınca diğeri olmuyor.
 
Forumda bir çok konu var gelip buraya konu açıp 12 forum database'ini iyice şişirmek yerine keşke biraz araştırma yapılsa. Müşteri hizmetleri gibi davranılmasa forum ahalisine
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
@Halilibrahim 100 tane vites ayari konusu var da spesifik olarak bu soruna ilişkin baktim ama bulamadım. eger siz denk geldiyseniz link atsaniz da ben oraya yol alsam, hem siz mutlu olsanız hem benim isim görürse hem de database' ye daha fazla yüklenmesem
 
Vitesde karmaşık birşey yok ki, 3 faktör var H,L vidası ve tel gerginliği, yapabiliyorsanız yaparsınız yapamıyorsanız ustaya götürürsünüz çok detaylı bir iş değil yeni aktarıcı taktığımda 2dk ya sürüyor ya sürmüyor optimum ayarı yakalamam.

Vvideoların tamamı aynı, @Anonim arkadaşımın attığı video hepsine bedel, beceri meselesi dediğim gibi herkes benim ya da onun gibi kendisi yapabiliyor olsaydı bisiklet tamircileri iş yapamazdı, oturup araştırıp size link atmak ya da mutlu etmek kimsenin gorevi değil kendi göbeğinizi kendiniz kesmelisiniz. Sizin sorununuz devam etse de çözülse de ben daha mutlu bir gün geçirmem.

Anlattığınız soruna gelince, probleminizin bir spesifikliği yok, sorun tamamen, sizin de kabul ettiğiniz gibi sizin tel gerginliğini ayarlayamıyor olmanız ile alakalı, gerdirme vidalarını iyice içe alın, teli boşlayın, vitesi en sona alın (10a) sonra teli "makul" oranda gerip sıkın kalanı ayar vidaları ve gerdirme vidalarıyla 2 dakikada halledersiniz. Olmuyorsa ustaya götürün.
 
@CemBilgin Arkadaşımızın dediği gibi kadro kulağını kontrol edin, çok az bir yamukluk dahi bahsi geçen problemi yapıyor.
 
Vites ayarı yapması sorunlu ise vites teli saçaklanmış vites kolu içerisinde ya da kablonun bir yerinde arada takılma yapıyor olabilir. Yukarıda yazıldığı gibi kadro kulağı eğilmiş olabilir. Benim bizzat gördüğüm iki durum bu. Bunun dışında tecrübesi olanlar ilave yaparlarsa iyi olabilir. Ama akıl yürütme yoluyla tahminde bulunma değilde gerçekten bilinen arızalar yazılırsa amaca daha uygun olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Imlampre
Merhabalar, benim arka aktarıcı da gözüme çarpan bir şey oldu çarklar dişli değil düz normelmidir acaba.


https://i.hizliresim.com/VapLMr.jpg
 
Merhabalar arka aktarıcımda problem var çok gevşek duruyor bir şey eksik galiba ama ne :)
Parçayı da değiştirmek istemiyorum orjinal kalsın istiyorum. Benim yapabileceğim bir şeyse yapmak isterim.

Teşekkürler.

(link)
(link)
(link)
(link)
 
Geri