Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka göbek değişimi ne zaman yapılır?

Kayıt
24 Ağustos 2016
Mesaj
5
Tepki
0
Yaş
36
Şehir
istanbul
Bisiklet
Salcano
Evet arkadaşlar konu başlığında da belirttiğim gibi sorum şu ki arka göbek değişimi ne kadar süre sonra ya da kaçıncı kilometrede yapılır? Konuyu biraz daha açmak gerekirse Salcano NG650 bisikletimi ters çevirip ön ve arka tekerleri aynı anda çevirdiğim zaman arka tekerin ön tekere göre dönüş süresi daha kısa.Ayrıca en ufak yokuşları dahi önceden çok daha rahat çıkmama rağmen son zamanlarda bu yokuşlar yorucu olmaya başladı.Bisikleti geçen sene aldım ve hatırı sayılır bir km de yaptım diyebilirim.Bisikletçiye sorduğumda arka göbeğin aşındığını ve değişmesi gerektiğini söyledi.Aynı şey orta göbek için de geçerli mi? Siz konuya vakıf arkadaşlarımdan bu konuda fikir istiyorum. Sizce göbek aşınmış mıdır değişmesi mi gerek yoksa gres yağı veya başka birşeyle halledilebilir bir durum mu bu? Ha şayet değişmesi gerekirse önerebileceğiniz arka göbekler nelerdir?
 
Scudo
Buna benzer bir konu açıldığını hatırlıyorum.
 
@Volg
Aradım fakat bulamadım eğer görürseniz linkini atabilir misiniz?
 
arka göbek açmak durumdan duruma değişir bunu anlamanın en iyi yoluda bence sesini dinlemektir. mesela bir abimizin rs11 göbekleri 1000 km de açıldı sesten anladık. açıncada gördük ki oradaki gress pislenmiş gitmeye başlamış. ama aynı jantla 3000 i gören abimizde oldu. sizde sesini dinleyerek anlayabilirsiniz. Bilye değiştirmeye de gerek yok temizleyip gresleyip tekrardan dizin. Yalnız sıkma işi çok hassas biraz fazla sıkmaya hiç gelmiyorlar sanki biri fren yapmış gibi yavaşlayıp duruyor tekerler. tam kararında sıkmak lazım şahsen bisikletçi bir abimiz yaparken gördüm de kolay yapılacak bir iş değil. biraz tecrübe istiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Degistirmeye gerek yok, periyodik olarak bakim yapin yeter.
Kötü göbek yoktur, bakimsiz göbek vardir :D
Gobegi sikmak ise oyle aşırı ustalik istemese de tecrübe gerektirir. Az siksan bosluk olur, fazla sıksan teker dönmez, öyle bir sınav dünyasıdır işte...
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
@gokberk88
Evet dikkatli dinlediğim zaman sanki bır aşınma sesi geliyor ve yağsız kuru iki demir parçasının birbirine surterek çıkardığı bir ses gibi

@Kuzey Ege
Bu benim yapabileceğim bir iş değil sanırım zira göbeği açsam bile jant tellerinin sökülüp takılması ve akordunun yapılması en azından benim harcım değil
 
Göbek açıldığında yataklar ve bilyalar kontrol edilir. Bilya yatağında herhangi bir aşınma yoksa göbeği değiştirmeye gerek yok. Temizlenip uygun bir gresle (lityum bazlı gres tercih edin) yatağı gresledikten sonra bilyalar tekrar dizilip göbek kapatılır.

Göbeği açmak için jant tellerini sökmenize, jantın tekrar örülmesine gerek yok ayrıca.

Ben bunlarla hiç uğraşmayayım diyorsanız da rulmanlı göbek alın :)
 
@Mehmet Altuğ
Yapabileceğime inansam bi denerim ama işlerin daha da kötüye gitmesinden cekiniyorum biraz da :)
 
@cagdasbektas
Gobek acarken jant tellerini sokmenize gerek yok.
 
Kocaman bir horrt ! :)

Göbeklerin belirli bir yağlanma zamanı var mıdır ? Yoksa sadece sese ve rahat dönmesine mi bakacağız bisikleti ters döndürüp ?

Misal , benim alet 2016 model , ben geçen yıl Haziran 'da aldım yani zaten dükkanda 2 yıldır yatıyormuş , e 1 yıldır da bende ve balkonda (üzerine sera naylonu örtüyorum toza yağmura karşı da hafiften göbek üstleri yine de pas yapmış :( ) ...

Teşekkürler bilgiler için şimdiden.
 
@TatanQa_tr


Orta göbek ve jant göbeklerinin Senede 1 defa sökülüp yağlanması yeterli olur. Furş takımı 6 ayda bir sökülüp rulmanlar temizlenip greslenmelidir. Bir de kesinlikle tanzikli su vurmayın bu bölgelere.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@sadi imren

Teşekkürler , en kısa sürede bisikletçimden randevu alayım o zaman ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
Genel bir bakımdan geçirmeniz sağlıklı olur zincir, ruble, aynakolun durumuna da baksınlar, Bir de kesinlikle tanzikli su vurmayın rulmanlı yerlere . Bisikletçilerden bakım yaptıkları zaman orta göbek ve furş takımını sökmeden geri veriyorlar bunlara da dikkat edin. Güvenilir bisikletçi bulun.
 
orta göbek sökerken dikkat edilecek şey , vidanın dönüş yönü imiş arkadaşlar. göbeği kadroya birleştiren vidaların her ikisi de saat yönünde sıkılıyorsa italyan tipi, birisi saat yönüne diğeri ise onun tersine dönüyorsa ingiliz tipi imiş.. yahu niye dönmüyor bu vidalar deyip zorlamayın :) orta göbeği sökmek için göbek sökme anahtarı ve kurulum adaptörüne ihtiyaç var bu aletler yoksa en yakın bisiklet tamircisine müracaat edin.
 
Zincir yağlama kısmını kendim yapıyorum o iş kolay tabii diğerlerine göre, ama göbek sök tak şu an görmeden yapmayı denemem , bisikletçim yaparken bir dikizleyeyim , ne nasıl yapılır sonrasında kendim deneyebilirim belki.
 
Göbekleriniz dizme bilye li değilde rulmanlıysa bakım yapmanıza gerek kalmaz bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@OmerKa

Kesinlikle katılmıyorum rulmanlar belirli aralıklar ile mazot, balata spreyi gibi malzemeler ile temizlenmeli ve yağlanmalıdır. Sonuçta rulmana su girerse rulman paslanır, içindeki bilyelerin dönmesi zorlaşır, ve bakım yapmazsanız rulman bozulur. Yenisi ile değiştirmeniz gerekir. Bu da konik rulmanların maliyetli olduğunu düşünürseniz özellikle (furş yatağı) size maliyet çıkartacaktır.
 
Geri