Scudo Sports

Arka Jant Tel Kırma

Turker.E

Daimi Üye
Kayıt
14 Nisan 2012
Mesaj
300
Tepki
208
Şehir
Gemlik/BURSA
İsim
Türker
Bisiklet
Cube
Arkadaşlar merhaba
novatec sb711 rulmanlı göbek setine sahibim 32 delik...bu göbekler için 28'' vuelta airline 1 özel örüm jant çemberi aldım ve tayvan tel denilen gri tellerle ördürdüm..ancak son zamanlarda sürekli arka jant tel kırmaya başladı..telleri dt swiss yapmamı önerdiler ancak tam olarak hangisi alacağımı bilmiyorum haliyle nerden uygun bulabileceğimide araştıramıyorum...telleri dt swiss aldıktan sonra jant çemberi özel örüm olduğu için onu değiştirmeli miyim..yoksa değiştirmeden sadece dtswiss tel alarak kullanabilir miyim...

NOT:110 KİLOYUM TUR BİSİKLETİNE SAHİBİM.
 
Scudo
abi anladığım kadarıyla 8x4 örüm jantların sorun olmaz doğru teli aldığın sürece

(link)

ben sana alpine veya champion öneririm ikiside çok dayanıklı teller
alpine ağır ama
 
bunu ucuza nerden buluruz türkiye yada yurtdışında ?
 
Arkadaşlar tekrar merhaba.hala bu sorunu ciddi anlamda yaşamaktayım. Kullanmış olduğum novatec göbeklerin bir tarafı uzun diğer tarafı kısa olduğu için sabit bri tel kullanamıyorum. Tel uzunluklarının biri 280-282 diğer tarafı 286 gibi bir ölçüye sahip...Kullanmış olduğum özel örüm 4x8 vuelta airline çemberleri değiştirip yerine dtswiss düz örüm 32 delik perçinli jant seti alsam acaba kırılma sorunu ortadan kalkar mı...yada elim değmişken hepsini değiştireyim diyorum dt swiss champion 2.0 tel alayim diyorum ancak ülkemizde 280 ve 282 tel yok yurtdışında da bulamadım...286 ve 287 var ancak diğer kısım yok... bu konuda bilgisi olan şurda gördüm diyen arkadaşlar lütfen yardım etsin bu arka jant seti yüzünden çıldırmak üzereyim.
 
Örümlü jantlar normalde bile akort ayarı bozulmada sorun olabiliyor.Jantları değiştirmek iyi olur.36 telli çift kat jant kullanırsan daha iyi olur. Göbeklerin 32 delikli olduğu için klasik çift kat sağlam jant kullanırsan sorun olmaz. Mavic enduro,xm jantlar gibi.Ben mesela bahçeden ağır eşya getirmek için çok hesaplı çift kat jant,3mm jant teli,ve göbek seti kullandım.Bura da anlatmak istediğim sağlamlık için çok fazla para vermenin gereksizliği. Performans arıyorsan orası başkadır.2mm 280 jant bulunur.Yalnız marka değil. İşini görür.
 
28", 110kg + tur bisikleti. Bu ağırlığı 32 jant taşımaz. 36 delikli jant seti almanızı öneririm.
 
Onur bey biraz daha acar misiniz konuyu lutfen neden 32 delik olamaz. ?
 
110 kiloyum. 32 telli jantlarım var. Evet jant teli çok kırdım. Fakat tamamen yanlış akorttan ya da akort kaçmasından dolayıydı.
Dünkü turda 65 km/s hız ile çukurlu, tümsekli yollardan lambur lumbur inerken de jant teli kırmadım. Kaldı ki tellerim de öyle kaliteli teller değil. B'Twin yol bisikletlerinin üzerinde gelen jant seti ve teller...

Taşımaz diye bir şey yok. Yanlış akort ya da akort bozukluğu diye bir şey var.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Türker bey aşağıda 32 ve 36 jent telini çizdim.

Jant telleri çekmeye çalışır. 32 Jantlıda 6 adet jant teli tekeri binen yükü taşıyorken, 36 jantlıda 8 adet jant teli bu yükü taşır.

2mm'lik çelik bir jant teli yaklaşık 40kg'lık yükü akma dayanımına kadar taşıyabilir, eğer bu yükü geçerseniz plastik deformasyona uğrar, jent telleri uzar ve akordunuz bozulur. 70kg civarında kopar. (Bunlar S235 kalitede çelik jant teli değerleri, eğer jant teliniz aluminyum veya daha düşük kalitede ise değerler çok daha düşük olacaktır.)

110kg'ın yaklaşık 70kg'ı arka tekere biniyordur. Bagaj ağırlığınız, bisiklet ağırlığınız toplam 100kg olarak kabul edelim.

Dinamik etki katsayısı minimum 2.0'dır. Eğer yüksekten düşüyorsanız veya hızla çarpıyorsanız çok daha yüksektir. Bisikletlerde bu durum söz konusu.

Yani minumum 200kg (dinamik+statik ağırlığınızı jantlar taşıyor, arttırmanızı öneririm.)

6 adet jant teli ise 240kg'lık ağırlığı taşıyabiliyor. Dolayısıyla kırılmalar meydana geliyor.

Kaliteli jant tellerinin taşıma kapasitesi fazla olacağı için sorununuzu ortadan kaldırabilir. Dtswiss marka 64 adet jant telini yaklaşık 200TL'ye bulabilirsiniz. Benim
size tavsiyem 2.el bölümünden komple jant seti almanız olur.

http://s27.postimg.org/ebopomxar/32_36_1.png
 
Vermiş olduğunuz detaylı bilgi için teşekkür ederim onur bey.
 
@Onur Ozturk

Konu hakkında fazla bilgim yok ama hesapta hata var gibi geldi bana. Tel sayısını 32'den 36'ya çıkarmak %12,5'lik bir artıştır, ağırlığı çemberin daha geniş bir dilimine yaymak söz konusu olmayacağına göre ağırlığı taşıyan tel sayısı da aynı oranda artmalı; fakat 6'dan 8'e çıkmak %33,3'lük bir artıştır. Veya şöyle ifade edeyim; 36 telin 8'i çemberin 80 derecelik bölümünde yer alır, 32'nin 6'sı ise 67,5 derecede. 32 telin 7'si ise 78,75 derece demektir, yani ağırlık çemberin yaklaşık 80 derecelik bir alanına yayılıyorsa 32 telden bunu taşıyan 6 değil 7 olur.
 
Merhaba arkadaşlar arka jantım ile ilgili ufak bir sorunum var

Bozuk ve yokuş bir yolda vites düşürmek isterken zincirim attı ve arka jantın bir kaç teli hasar gördü, ve aradan yaklaşık 8-9 ay gibi uzun bir süre geçti
Hasarlı telli jantı uzun süre kullandım şuan sorun yok ileride bir sorun çıkarırmı acaba bana ? Bu arada 70 kiloyum boyumda 1.73
 
@A.Samed.Y Hasarın durumu nedir hocam? Yüzeysel çizik mi yoksa yamulma gibi bir hasar mı? Eğer yamulduysa zaten akordu bozmuştur hocam. Ayrıca yamuk çubuk metal güç taşıyamaz mantığıyla diğer tellere de gereğinden fazla yük bineceği için onlar da yamulabilir hatta kırılabilir. Tavsiyem yamulan tel varsa değiştirin hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Samed.Y
@AliÇimen yamulan tel yok ama yüzeysel olarak biraz aşındırmış, günü birlik turlara çıkıyorum yolda kalırmıyım bilemiyorum.....
 
Geri