Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka Süspansiyon(amortisör) İptali

Deniz Ser

Aktif Üye
Kayıt
2 Nisan 2009
Mesaj
156
Tepki
146
Şehir
İzmir
Forumunuza yeni üye oldum üye olmadan önce birçok araştırmam oldu bu forumda,Bisikleti kullanma amacım uzun yol ve hız ama bir hata yapıp bisikletçi abilerimin sözünü dinlemeyip Bianchi Ultra aldım ancak kadroda süspansiyon olduğu için süspansiyonsuz bisikletimden daha çok yoruyor haliyle,süspansiyonu iptal etme veya etkisiz hale getirme gibi bir olanağım varmı acaba ???
(ahh ahh gençlik işte modifiye etmek için almıştım bisikleti 500 ytl ye büyüklerimin sözünü dinlemeyip süspansiyonlu aldım :( Hastası olduğum bir spordan vazgeçmek istemiyorum malüm öğrenciyim yeni bir bisiklet alma şansım yok eski bisikletimm de kalitesiz ve ağır )

Aslında benim düşüncem sprallerin arasına metal parçalar yerleştirmek ama baska bir çözüm yolu varmı ?? metal koyarsam aşınabilir.
 
Scudo
Daha önce bir arkadaşımız yapmış. Konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Böyle yapmaktansa, ucuz yollu bir düz kadro edinmeniz daha faydalı olacaktır. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Ser
İlgilendiğiniz İçin Teşekkür Ederim Aradım ama bulamamıstım :)
 
@Haşim Okyay

kesinlikle katılıyorum. tahminime göre çelik kadrolu çift amortisörlü bir bisiklet kullanıyorsunuz. eğer doğruysa hiç uğraşmayın.geotechlerin çok güzel sabit kadoları var. kadro + eğer maşanız 1/1,8 oversize değilse ona uygun bir maşanın toplam fiyatı 200-250 ytl arasında bişey olacaktır.
 
Sele borusu ile kadro demiri arasındaki boşluğ kaynak yaptırırsan çok sağlam bir çözüm olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: yılmaz ayaz
http://img10.imageshack.us/img10/5628/s6300481ay6e.gif
 
Yok çelik kadro değil aliminyum sanırım .Kaynak yaptırınca çok kötü duracağını düşünüyorum izmirde 250 ytl ye bulabilrsem kadro para biriktirir yine alırım ama istediğim hafif kadrolar pahalı biraz aslında sedona 761 i gözüme kestirmiştim toplam ağırlık 11 kg sadece kadro bulabilrsem İnş alıcam para biriktirince :D
 
benim de ne zamandır aklımdaydı böyle bir şey yaptırmak.bu işlemi sanayide yaptırmayı düşünüyorum açıkcası.fakat yaptırırken nelere dikkat etmek lazım.82 kiloyum basbaya kırılmasın sonra
 
Yay arasına esnemeyecek parçalar yerleştirmek çözüm olabilir hem daha pratik olur söküp takma açısından
 
ayarlı süspansiyonsa eğer sağa veya sola yayı çevirerek yayı sertleştirebilirsin ben bu şekilde kullanarak rahat ediyordum
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
Sıkabileceğim en sert ayarda kullanıyorum ama birazda olsa esneme yapıyor
 
kardeşi ben sana kadro al felan demiyeceğim benim taktiğimi uygula sele borun uzunsa selenin altındaki boşluğu doldurcak şekilde en aşağıya indir seleyi arka süspansiyon yaylanacak alan bulamayınca yaylanmayacaksız kadro almaktansa uzun borulu bi sele al hem daha ucuz hemde dağ bisikelti havandan kopmassın :)
 
Orjinal görüntünün bozulmasını istemiyor ve yaylanmayıda kesmek istiyorsanız, aynı model süspansiyonun daha sert yaylısını almalısınız.

Ben öyle yaptım, 150 librelik yaylıyı çıkarıp 750 librelik taktım..
 
Sertleştirebildiğim kadar sertleştirdim somun sıyırmaya başladı penseyle sıkarken ama yinede hafif bir yaylanma oluyor.
 
Merhaba arkadaşlar ben de fotoğraf yükleme özürlüler arasındayım. Hem anlatım hem de resim yüklemeye çalışacağım umuyorum başarılı olurum. :)
Fotoğraf bulunamadı.
Amortisörü bisikletimizden söküyoruz.
Fotoğraf bulunamadı.
Benim şu anki takılı olan amortisörüm değil. Bisikletimin orijinal amortisörüdür bu.
Takılı olan amortisörü sökünce ortdaki mili yatağa bağlayan gömme segmanlı bir somun vardır.
Resimdeki amortisörde o somun siyah renk plastik ve dışarıdan rahatlıkla sökülüyor.
Fotoğraf bulunamadı.
Yayı ve somunları çıkardıktan sonra orta milin içeri girip çıkma mesafesini ölçtüm.
Elimdeki amortisör yaklaşık olarak 3cm kadar yaylanma kapasitesi var.
Fotoğraf bulunamadı.
Orta mili çıkardıktan sonra milin girdiği borunun içerisine
tam uyumlu genişlikte pul veya kalın somun yerleştiriniz.
Ben yaklaşık 3cm somun ve 1 - 2 mm kalınlığında pul ile yaylanma mesafesini doldurdum.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Daha sonrada tekrar kapatıyoruz.
Fotoğraf bulunamadı.
Kapattığım amortisörün yayını bu sefer büyük papağan pense yada uyumlu büyük boy
anahtarlar ile sıka bildiğim kadar sıkıyorum. Bu sayede esneme (Yaylanma) sıfıra iniyor.
Bisikletin de resmini ekleyecektim ama sanki amortisöre hiç müdahale de bulunulmamış gibi duruyor.
Anlamı olmazdı resmini eklememin. Teşekkür eder bol pedallı günler dilerim. :)
Not: Son 5 aydır yaklaşık olarak 3.475 km yol yapmışım. Hiç bir sorun çıkmadı. Başladığımda 103 Kg ağırlığım vardı. Şimdi 88 Kg oldum. O da ben de rahatladık :D
 
bana göre iptal etme sonuçta bisiklet ona göre tasarlanmış siz sanayiye gidin kalıpçıya onlardan bir PRES YAYI alın takın onların yaylanması çok azdır(bisiklet kullanımı için) yani pres 10 ton basıyor bisiklet kaç kile basıcakki
 
@SerkanH yukarıda bahsettiğiniz gibi bende mevcut 750 lbs lik kendi orjinal amortisörünü çıkartıp yerine 1500 lbs takip amortisörün içini somun ve pul ile doldurmak istiyorum. Uyguladığınız yöntem uzun vadede sorun çıkarttı mı merak ediyorum. Esneme sıfıra indi mı? Bisiklet salcano hector. 96 kiloyum bu arada.
 
Bahsettiğim modifikasyonu yaptım. 4 somun 4 pul tam geldi. Amortisör kolu oynamıyor. Pullar ve somunun amortisör iç yüzeyine çarpıp ses yapmaması için de her birinin dış kısımlarına birer damla silikon sıkıp kapattım. Taş gibi oldu. Salınım sıfıra indi.
 
Geri