Scudo Sports

Arka vites ayarı

Merhabalar arka aktarıcıda resimdeki görünen vidanın girdiği yer ayar yapmaya çalışırken diş yedi, şu an vida girmiyor içine. Bu durum başına gelen veya duyan bir çözümünü bilen var mıdır acaba? Aktarıcı Tiagra 4700

Aktarıcıyı söküp torna da diş açtırmak çözüm olur diye düşünüyorum ama daha kolay yolu var mıdır?

Şimdilik orasını sabitleyip ayar yaptım vites geçişleri düzgün çalışıyor uzun vadeli bir çözüm olmaz herhalde.
 

Dosyalar

  • IMG_4439.jpg
    IMG_4439.jpg
    42,1 KB · Okunma: 24
Scudo
Arkadaşlar ayarları yapıyorum fakat sadece 1.viteste ses var aktarıcı titreme yapıyor ne yapmam gerekir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: HaLiLÖz
Merhaba herkese benim aktarici ile ilgili iki sorunum var birincisi aktarici 1.vitesten 2.vitese gecmiyor vidalarla oynadim denedim ama olmadi belki yanlis bi ayarda yapmis olabilirim nasik yapmam gerekiyor telin gerginligi ile ilgili bir sorun falsn olabilirmi acaba? Ikinci sorunum videoda gordugunuz gibi benim aktarici 1.viteste titreme yapiyor sadece 1.viteste oluyor bu 2dede oluyor ama az oluyor bunun nedeni nedir
 
Gittiğim bisikletçi de diş açmak icin kılavuz varmış, tornacı aramama gerek kalmadı. İlk günki gibi olmasa da çalışıyor.
 
arkadaşlar herkese merhaba. bisikletinj arka vites düşürmeme rağmen geçmiyordu. 3 4 vites değiştirdikten sonra toptan değişiyor. ben ayarlıyayım derken iyice bozdum . şuan 1 viteste ve ve sanki dondu vites . viteş değiştiridiğimde hiçbiryere hareket etmiyo sebebi nedir. internetteki videolarda çok basit diyor ama olmadı yapamadım vites kolundaki azaltma ve arttırma mandallarıda hiç çıt sesi geliyor normalde değiştirirken gelen
 
Arkadaşlar konu açamıyorum yeni bir bisiklet aldım daha 30 saat falan oldu başta her şey normaldi şuanda pedalı çevirmediğim zamanlarda yada ters yönde çevirdiğimde zincir orta dişli ile arka dişli arasında toplanıyor zinciri dişliden ayırıp ta dişliyi çevirdiğimde arada zorlanıyor ve o sırada normal kullanımda zincir toplanıyor neden kaynaklı olabilir. Konu açamadığım için buraya yazıyorum.
 
Arkadaşlar konu açamıyorum yeni bir bisiklet aldım daha 30 saat falan oldu başta her şey normaldi şuanda pedalı çevirmediğim zamanlarda yada ters yönde çevirdiğimde zincir orta dişli ile arka dişli arasında toplanıyor zinciri dişliden ayırıp ta dişliyi çevirdiğimde arada zorlanıyor ve o sırada normal kullanımda zincir toplanıyor neden kaynaklı olabilir. Konu açamadığım için buraya yazıyorum.
zincir yağı nasul makinenin
 
  • Beğen
Tepkiler: JaraiYas
@karakthai_54 zincir yag atıyor demire 1 gün oldu alalı dün bişey yoltu bugun aksama doğru oldu.

Kendim yağlama falan yapmadım aldım geldim güzeldi ama bugun aksama doğru böyle bişey oldu.
Hmm yağı az olabilir bisikletinin belki de vites ayarı kayıktır en iyisi servisine götür tahminimce ya yağlarlar yada vites ayarı yaparlar.
 
Merhaba
Yeni almış Carraro Gravel G4 modelini 20 gündür kullanılıyorum. Fakat vites geçişlerinden memnun değilim.
Sürekli gitmekte olduğum bisiklet dükkanına vites ayarı yaptırmaya gittiğimde viteslerin alışma süreci olduğunu söyledi. Bisikleti yaklaşık 250-300 km oldu kullanıyorum. Rublenin ilk 5 büyük dişlilerini nerdeyse kullanamıyorum. Biraz yük bindiğinde çat-çut sesler geliyor. Bu şekilde yaklaşık 1 ay kadar kullanmamı ses gelen rublede kalmamamı söyledi.
Oysaki daha önce sıfır aldığım canyon marka bisikletimde böyle bir sıkıntı yaşamamıştım. Ne yapsam bilemedim yardımlarınızı bekliyorum.
 
Son düzenleme:
@Emre-SEZER Merhaba, gittiğiniz bisikletçi vites ayarlamayı bilmiyor. Başka bisikletçiye gidin. Ya da youtube'tan vites ayarlama ile ilgili videolar izleyerek kendiniz de yapabilirsiniz. Çok zor birşey değil.
 
@Emre-SEZER Merhaba, gittiğiniz bisikletçi vites ayarlamayı bilmiyor. Başka bisikletçiye gidin. Ya da youtube'tan vites ayarlama ile ilgili videolar izleyerek kendiniz de yapabilirsiniz. Çok zor birşey değil.
Vites ayarlarını kendim yapmayı bende düşünüyorum fakat açıkçası daha da beter olacak diye ellemiyorum. Başka bir bisikletçiyi daha deneyim olmadı sizin dediğiniz gibi videolar yardımıyla kendim yapmayı deneyeceğim.
 
@Emre-SEZER ön vites neyse de arka vitesi kendiniz ayarlarsınız bence çok rahatça. Kablonun aktarıcıya girdiği kısımda çevirmeli ayar kolu oluyor üst modellerde. O ayar koluyla en azından deneme yanılmayla bile yaparsınız. GRX nasıldır bilmiyorum ama bu kadar basit olması lazım.
 
@ExKyotoo Dediğiniz ayar kısmı tel gerginliği için vites kollarında da var. Akşam ayrıntılı bir video izleyip deneyeceğim. Bakalım nolcak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ExKyotoo
Arkadaşım göndermişti. Umarim işine yarar.
ARKA AKTARICI
1. Bisikletin arkasından bakınca arka makaralarda bulunan elle döndürülen vidayı sola çevirince tel gerilir, sağa çevirince tel gevşer.
2. Zincir en küçük dişlideyken (Ön aktarıcı en büyükte olmalı) zinciri yukarı doğru çıkarınca geçmiyorsa veya ses geliyorsa makaralardaki elle çevrilen vidayı ger.
3. Orta aktarıcı en küçük dişlideyken ve zincir arkada en büyük dişlideyken zinciri aşağı kaydırdıkça ses geliyorsa veya geçmiyorsa makaralardaki elle çevrilen vidayı gevset.
Ayrıntı:
Her iki vitesi de en büyüğe alın. Ön 3 arka 9 misal. Arka aktarıcıdaki tel vidasını gevşetin. Vites telini ne gergin ne boş olacak şekilde orta şekerli yerleştirin. Bu arada 2 vida var biri en küçük biri en büyük ayarı. Küçük diş ayar vidasiyla oynayın aktarıcı hareket edecek. Rubledeki en küçük dişli ile aktarıcıdaki dişlileri birbirine hizzalayin. Sonra vitesleri 1 e çekip büyük dis ayarını yapın. Yük yokken ne kadar ayarlı gibi olsa da binince sapitabilir. Bisikletin tepkisine göre ayarı düzeltmek gerekecek.

1-Arka aktarıcıdaki dişliler yukarı doğru geçmekte zorlanıyorsa(gıcırdıyor zor geçiyor). Tel yeterince gergin değil.
Teli gidondan vida sökme yönünde döndür. Yarım tur döndürerek vitesleri dene.

2- arka aktarıcı zincir büyükten küçük dişliye doğru geçmekte zorlanıyor. Yani tel fazla gergin.gidondan somunu vida sıkar gibi yarım tur döndür ve vitesleri dene.
Yukarıda anlatılmasina rağmen limit ayar vidalarinda sıkıntı yoksa onları ayarlamayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut74
Merhaba
Yeni almış Carraro Gravel G4 modelini 20 gündür kullanılıyorum. Fakat vites geçişlerinden memnun değilim.
Sürekli gitmekte olduğum bisiklet dükkanına vites ayarı yaptırmaya gittiğimde viteslerin alışma süreci olduğunu söyledi. Bisikleti yaklaşık 250-300 km oldu kullanıyorum. Rublenin ilk 5 büyük dişlilerini nerdeyse kullanamıyorum. Biraz yük bindiğinde çat-çut sesler geliyor. Bu şekilde yaklaşık 1 ay kadar kullanmamı ses gelen rublede kalmamamı söyledi.
Oysaki daha önce sıfır aldığım canyon marka bisikletimde böyle bir sıkıntı yaşamamıştım. Ne yapsam bilemedim yardımlarınızı bekliyorum.
Benzer bir problemi bende yeni aldığım mosso ile yaşadım.Tel gerginliği kaynaklı ayar bir türlü tutmuyor, en üst dişliye yani 1. vitese geçmiyordu.Ayarladığı an sorun olmuyordu ama 5 dk sonra bozuluyordu.Benim bisikletimdeki problem çok farklı bir yerde çıktı, kablonun içinden geçen vites kablolarının kadronun alt kısmındaki yuvalara girmesi gerekiyor normalde, ama fabrikada kurulum sırasında arka vites kablosunda bu yapılmamış ve kablo sürekli hareket edip ayar kaçırıyordu, aynı zamanda bisikletten de sürekli ufak çıt çıt sesler geliyordu.Şans eseri keşfedip düzelttikten sonra problem kalmadı, ,hem ses gitti hemde vites geçişleri sorunsuz.Sizinde sorununuz limit ayarından ziyade tel gerginliği ile alakalı gibi, bu tarz bir durum olabilir belki bir kontrol edin.
 
@Ufuk A.
Vites ayar konusunda hiçbirşey bilmiyorum ilk defa bu akşam kurcalayacağım. Onun için her bilgi benim için çok değerli teşekkürler.
@Insécateur
Dediğinizi dikkate alıp tel bağlantı noktalarını kontrol edeceğim umarım bir problem yoktur da ufak bir vites ayarı ile çözebilirim.
 
Benimde bir sorum var cevaplarmısınız oğluma Bisan xty bisiklet almıştım bundan 3 yıl önce tabi çocuk bi kaç defa arka kadro kulağı mı vites bağlantı parçasını kırdı arka degistiriciyi de değişti şimdi bakıyorum arka degistiricinin pozisyonu doğru gelmiyor gözüme acaba arka değiştirici mi uygun değil bisiklete fotoğraf yüklemeye calışacağım

Ben nerede hata yapıyorum köyde yaşıyorum ilçeye 40 km mesafedeyim kendim halletmek durumundayım
 

Dosyalar

  • IMG_20200817_193658672.jpg
    IMG_20200817_193658672.jpg
    1,6 MB · Okunma: 36
  • IMG_20200817_193640096.jpg
    IMG_20200817_193640096.jpg
    1,2 MB · Okunma: 40
  • IMG_20200817_193709906.jpg
    IMG_20200817_193709906.jpg
    2 MB · Okunma: 40
@Bisanxty Kulak üstüne kulak takmış.. Aktarıcı uygun değil
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Videolar izleyip kılavuzlar okuyup yaptığım kısmıyla yazayım.
Ön vitesi orta dişe alıyoruz.
Arkayı en küçük dişliye alıyoruz. vites telini aktarıcıdan söküp gerginlik vidasını tamamen boşalacak hale getiriyoruz.
Teli elle az gererek yerine sabitliyoruz. vitesi 1 kuçultunce geçiyorsa sorun yok demektir.
En küçük vitese (en büyük dişe) geçip sonlandırıcı vidası ile ayarını yapıyoruz. Teker boşta dönerken sesini dinleyerek bile yapabilirsiniz..
Ardından en küçük dişe geçirip onun sonlandırıcı ayarını da düzeltiyoruz.
Bisiklet tersken veya askıdayken ara viteslerde sıkıntı gözükmez. Burda sonlandırıcıları doğru ayarlamak gerekiyor.
sonra sürerken değişmemek istediği vitesler varsa vites kolundaki gerginlik ayarlarından yapılabiliyor. Deneme yanılma ile bile yapılıyor.
Hemen hemen aynı cümleleri farklı kişiler kurunca bazen faydalı olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre-SEZER
Geri