Zincir, aynakolun orta dişlisine sarmaya başlayınca işlerin sarpa sardığını anladım yakın zamanda.
Sonuç zincir, orta aynakol yaprağı ve ruble.
Zincirin sıklıkla kontrolü ve değişimi önemli.
Ön vitesin konumu veya telin gerginliği yanlış olabilir. Tel yeterince gerili değilse vites tam konumuna gitmez yani yeterince sağa gitmez ve ayarında bir geçiş olmaz. Youtube da ayarının nasıl yapıldığına dair videolar var da bence bisikletçiye gösterin ben mesela ön vites ayarında arkaya göre daha çok zorlanan biriyimAynakol sarması tam olarak böyle birşey mi ?
Yeni zincir ve ruble değişi oldu. Ayna kolu değiştirmedim.
En üst aynakol dişlisine vites geçişi yaparken orta aynakol dişilisinde zincir sıkışıp kalıyor.
Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
286569 dosyayı görüntüle
Yanlış vites kullanımından iki yaprak arasındaki atlatma rampaları aşınmış ve görevini yapamayıp zincir iki çark arasına sıkışıyor olabilir. Veya da tel ayarı zamanla kayarak, zinciri büyük çarka atmadan önce bir miktar zincir iki çark arasına sıkışıyor olabilir.Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
Aynakol sarması tam olarak böyle birşey mi ?
Yeni zincir ve ruble değişi oldu. Ayna kolu değiştirmedim.
En üst aynakol dişlisine vites geçişi yaparken orta aynakol dişilisinde zincir sıkışıp kalıyor.
Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
286569 dosyayı görüntüle