Scudo Sports

Artık bisikletler çürük

2004 te üniversite son sınıfta aldığım bianchi orion var lastik harici ne varsa üzerinde hepsi orijinal. saat gibi tıkır tıkır
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf_49
Scudo
Konu ve içerik uyumsuzluğu:tskler:
 
Bisikletler çürük değil biz çürüğüz. Mal kıymeti nedir bilmiyoruz. Psikopatça alışveriş yapmayı sevdiğimiz için zincirler jantlar eskidi diye kendimizi ikna ediyoruz.
 
Kabul edelim;
TUKETİM CILGINLIGI !!!

Fiyatlar makul olsa, ekonomik durum rahat olsa ''herkes'' diyemesekte buyuk bir cogunluk, malzeme omrunu, ihtiyac olmasini onemsemeden degisime, ust segmente, komple bisiklet degistirmeye gozunu kırpmadan, sirf kendini iyi hissetmek, kısa bir sure kendisine mutluluk satin almak icin girer.
Artık bilincaltimiz oyle sartlandirildi ki tuketince mutlu oluyoruz. Aldiklarimizin mutlu bir hayat surmek icin arac olmasini unuttuk ve onlari alinca mutlu olmak gibi bir amac edindik...
Evet, kapitalist duzen ve talep uzerinde arz ile donen bir dunyada donguyu saglamak icin surekli ihtiyacimiz olmadan satin almamiz hedefleniyor. Satisa sunulan urunler gittikce daha kısa omurlu olarak uretiliyor. Ama emin olun buyuk bir kesim bundan hic rahatsiz degil hatta mutlu !?!?
Bakildigi zaman bu forumda bile gercekten profesyonel yaris donanımına sahip karbon bisiklete kacimizin ihtiyaci var? Ama hepimiz bunlarin hayalini kurmuyor muyuz? Alinca ne olacak? Kacimiz bu bisikletlerin ve donanımın hakkını verecegiz?
Ama iste elimizde cogumuzun maddi gucune gore edinebildigi en duzgun bisikletin parcasini bile yenilemek ciddi maliyet haline gelmeye baslayinca (ekonomik etken ve vergi/kur yuku ile fahis fiyatlar) artik bisikletlerin curuk uretildigine inanarak (kısmen dogru) kendimizi avutmaya calisiyoruz biraz...
 
Selamlar. Bence iyi bir konuya değinmişsiniz, ancak bende tamamen çürük demek istemiyorum. Babamın eski bir bisikleti vardı, Bisan Art serisinden. Hayatımda böyle güzel bir bisiklet görmedim. Sadece gösterişi eksikti. Önde düz bir maşa, altus set, çakı gibi bir kadro, inanılmaz akıcılık. Ne bir çıt duyardık, ne başka bir şey. Babam bana bıraktıktan sonra 2 yıl kadar kullandım. Halen üzerinde shimano yazılı pabuçları dururdu frenlerinde, sonra çalındı :) Şimdi dediklerinizi düşünüyorum da hakikaten bu kadar profesyonel bisikletlere ihtiyacımız var mı ? Yoksa biz de bu düzenin birer parçası olduk da farkında mı değiliz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bakım şart. 11 bininci kilometrelere geldim 105 set pırıl pırıl duruyor. 10 binde uzadığı için zinciri değiştirdim bi. Her gün işe gidip gelirim, hafta sonları 100-200 km turlara çıkarım, tatillerde 1000 km üstü turlara çıkarım. Ama turda bile olsam vites fren sistemimde rahatsız edici bir durum, kirlilik, aksilik görsem hemen temizler bakımını yaparım. Yağmurun çok yağacağı haftalar kuru ortam zincir yağından ıslak ortam yağına geçerim. Kalite parça ve iyi bakım, uzun ve sağlıklı bir yaşam gibidir :)
 
@Özgürpedal Hocam zincir ömrü 2500 km. göbek ömrü 4000 km. falan laflara katılmıyorum. Benim full tourney tx35 setli bisikletim 5700 km'de. 5200 km'de zinciri değişti, 5400 km'de orta göbeği temizlenip yağlandı, pedallar bir kaza sonucu yamulduğu için değişti bunun dışında herhangi bir değişen parça yok. Ve saat gibi çalışıyor. Zincir ilk değiştiğinde rublenin 3. ve 4. dişlileri üzerindeyken üstünde takır tukur atlıyordu, 200 km bu şekilde sürünce atlamalar durdu.
 
Bence bisikletler çürük değil insanlarda sorun var.Özellikle Türk milletinde var bu sorun.Herhangi bir hobiye giriştiği zaman illaki en üstleri zorluyor insanlar.Hobiye de gerek yok telefondan arabaya bisikletten giyime her şey bahsettiğim durum söz konusu.Ben tourney vites sistemli bir bisiklet kullanıyorum.Tourney başlangıç serisi olsa da oldukça dayanıklı olduğunu düşünüyorum ama gel gör ki yanımıza altuslu gelse bi başka konuşuyor.1 tık daha iyi vitesin var diye beni yermeye kalkıyorsun peki ama neden ? Koca koca adamlar benim bisiklet seninkini döver diye geziyor.Halbuki 1000 tl civarı bir para verdiğinde eli yüzü düzgün kaliteli diyebileceğim bisikletler alınabiliyor.Tourney işimi görüyorsa neden aynı kadrolu bisiklete 100lerce lira fazla para vereyim.Vites değiştirmeyi biliyorsan tourney de götürüyor yani..Ha deore 105 falan boşa para mı ? elbette değil ama o kadar para verdiğine değer mi ? sanmıyorum.Altı üstü birkaç milisaniye daha hızlı vites atacaksın.Profesyonel olarak yapmıyorsan çok da bir manası yok..Neyse zenginin malı züğürdün çenesi yorarmış :p
 
hafta sonu menekşe parkında yol bisikletli 40 yaşında dayılar ya da altuslu deoreli başka bisikletler, oluyor 84 model yol bisikleti ile hepsine toz yutturuyorum ama yeni malzemeler birde ucuzlarsa çok kalitesiz oluyorlar mesela benim 5li rublenin her bir yaprağının genişliği 2mm evet ağır mı ? ağır ama ben de yarışmıyorum ki zaten insanlar bunu anlamıyor yani sen yarışmıyorsan ultegrayı ne yapıcaksın bana bunu anlat. Ha birde beyaz yakalılar yol bisikletine binince harbi çekilmiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bisiklete binmek, pedal basmak bir çeşit spor mu, fiziksel aktivite mi ya da başka bir şey? Spor salonunda pedal çevirdiğin bisikletin göbeği nasıl bir göbek? Bizler adeta bisiklete binmiyoruz, enerji tasarrufu yapıyoruz. Bir pedal çevirdiğimizde 1 km. gitsek nasıl olur? Ya da neredeyse sıfır sürtünmeli göbek ve lastiklerle sonsuza kadar gidebilsek. Arkadaşım bu neyin kafası? Bisikletin 25.000 liralık olunca uçuyor musun? Hoş uçsan ne olacak? Çok mu acelen var, gittiğin her yere tabakhaneye bir şeyler yetiştirir gibi gitmek zorunda mısın? Bisikletin 7 vitesli, karemil göbekli, v frenli modası geçmiş bir bisikletse ayvayı yedin. Oysa, 11 vitesli, seramik göbekli, karbon olsaydı boyun bulutlara erecekti, hatta pedal çevirmene bile gerek kalmayacaktı. Gerçi son model pahalı bisikletler biraz kibarlar ama olsun havaları yeter.
 
Psikolojik unsurlar daha etkin bu islerde. Cevrede hep şu muhabetleri duyuyorum " Aga bana tiagra artik yetmiyor ", " Haci aliminyumdan istedigim ricitligi alamiyorum" vs vs Bir cok bisiklet yutuburindan da inanilmaz sehir efsaneleri duymaya basladim bu aralar :D Tamamen tez bunlar , ispatlanmis bisey degil hem soyledikleri . . .

Bence grup sürüşlerinde boy gostermelerde cok fazla etkili bu meselede ;e abi isteyen istedigine binsin , Bana ne ki bundan. Mesele o degil , Her zaman ayni seyi savunacagim ; Kardesim bu senin hobinse tabi ki para harcayacaksin, tabi ki yukseltmeler yaşanacak. Ama bunlari yaparken ekonomine dinamit koyma bir zahmet guzel kardesim. Kredi kartlarin davul gbi sismesin ve kendine bi hedef koy. Misal 10 bin km den once sete ellemem, yada 3 seneden once bisikleti degismem. Vs vs. Bi senede soradan ultegraya oradan da dureyse yukselmek nedir la? Yada daha 4 ay once 5 bine aldigin bisikleti 1800 e verip 9 bin liraya karbon yol almak nedir? Yanlis anlamayn mtbciler de de var bu tripler.
 
Tüketim çılgınlığının farkında olup, hâla içinde yer alan bir bireyim :) Nefret ettiğim hayat düzeninde beni biraz mutlu edip ama aynı zamanda bu düzende kalmama sebep olan yegane unsurda bu tüketim olayı. Hayatımdaki diğer tüm giderleri askeriye indirdim, bir tek bisiklet konusunda bunu yapamıyorum. Belki de bu hayat tarzından çıkış yolunda aracımın bisiklet olmasındandır. Kelebek gidonu çirkin buluyorum diye drop gidona geçtim, e hidrolik frenler ne olacak Sarıcakaya'ya inerken bile v frenle parmaklarım kopuyor dedim o donem en ucuz hidrolik yol sistemine (105) geçtim. Dedim uzun inişlerde diskler yanıyor mas mavi oluyor hava kanallı icetech disklere geçtim. Ve benzeri bir çok bahane aldım aldım aldım. Ne oldu evet çok daha sürmesi keyifli bir bisikletim oldu ama istifa olayı (isten ayrılıp yollara düşmek) bir yıl daha gecikti. Hâla içimde tırmalayan bir ses var, şunu da değiştir, şunu da al. Alsam beni 3-4 ay sahte bir mutlulukla oyalayacak ama 3-4 ay bu düzenden ayrılmamı erteleyecek. Bide kendi içimde bu fırtınaları yaşıyorum :) Kendimi avutma yollarımda var bak aldığın setle 10.000 km yol yaptın çiçek gibi hâla, para döktün ama aldığın her şeyin yedek parçası bulunuyor vs vs.

Evet çok ve gereksiz tüketiyoruz ama mutsuzuz, kendi kendimizi ittiğimiz doyumsuzluğun mutsuzluğu. Bir birim tüketip bir birim mutlu olmak için, iki birim mutsuz oluyoruz...

Günah çıkartmak gibi oldu :D
 
Ben arka aktarıcının sis vidası ile vites ayarı yapmaya çalışıyordum biraz fazla gevşetmişim. aktarıcı yalama oldu bir vida yüzünden komple aktarıcı çöp 105 filan da 5 para etmez yedek parça almaya kalkıyorsun aktarıcıdan pahalıya geliyor. Bisikleti alırken de 105 daha uzun dayanır diye almıştım alakası yokmuş.
 
Zincir, aynakolun orta dişlisine sarmaya başlayınca işlerin sarpa sardığını anladım yakın zamanda.
Sonuç zincir, orta aynakol yaprağı ve ruble.

Zincirin sıklıkla kontrolü ve değişimi önemli.

Aynakol sarması tam olarak böyle birşey mi ?
Yeni zincir ve ruble değişi oldu. Ayna kolu değiştirmedim.
En üst aynakol dişlisine vites geçişi yaparken orta aynakol dişilisinde zincir sıkışıp kalıyor.
Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
1650487463898.jpg
 
Aynakol sarması tam olarak böyle birşey mi ?
Yeni zincir ve ruble değişi oldu. Ayna kolu değiştirmedim.
En üst aynakol dişlisine vites geçişi yaparken orta aynakol dişilisinde zincir sıkışıp kalıyor.
Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
286569 dosyayı görüntüle
Ön vitesin konumu veya telin gerginliği yanlış olabilir. Tel yeterince gerili değilse vites tam konumuna gitmez yani yeterince sağa gitmez ve ayarında bir geçiş olmaz. Youtube da ayarının nasıl yapıldığına dair videolar var da bence bisikletçiye gösterin ben mesela ön vites ayarında arkaya göre daha çok zorlanan biriyim
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun KnighTR34
Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
Yanlış vites kullanımından iki yaprak arasındaki atlatma rampaları aşınmış ve görevini yapamayıp zincir iki çark arasına sıkışıyor olabilir. Veya da tel ayarı zamanla kayarak, zinciri büyük çarka atmadan önce bir miktar zincir iki çark arasına sıkışıyor olabilir.
 
Aynakol sarması tam olarak böyle birşey mi ?
Yeni zincir ve ruble değişi oldu. Ayna kolu değiştirmedim.
En üst aynakol dişlisine vites geçişi yaparken orta aynakol dişilisinde zincir sıkışıp kalıyor.
Fotoğraftada görüleceği gibi vites geçişi oluyor fakat alttan zincir normal salması gerekirken orta aynakol yaprağına sıkışıp kalıyor sanırım.
286569 dosyayı görüntüle

Aynakol değişti sorun çözüldü.
Bisikleti ikinci el almıştım.1000 küsür km de işe gelip giderken ben sürdüm.
Zincirin uzadığını fark edince zincir + arka rubleyi değiştirdim ama sanırım aynakolu da değiştirmem gerekiyordu.
Benden önce muhtemelen hiç zincir yada ruble değişimi vs.. olmadı. O yüzden aynakolda yıpranmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri