Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Artık performans zor, tasarım daha kolay :)

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
999
Tepki
720
Yaş
69
Şehir
Ankara
Artık eskisi gibi öyle performans, yüksek tempo, yokuşlu antermanlar azaldı... Bizde keyif almak gibi eğlencesine işler yapıyoruz, tasarımın performansa olumlu/olumsuz etkisi izleme, analiz vs...

Bu makine üzerinde uzunca bir süredir puzzle gibi uğraşıyoruz.

- Karbon aynakol dişlisi (forumda bunla ilgili konu açmıştık, bu aparat çabuk yıprandı, iptal ettik), arka aktarıcı karbon kapağı, yol bilgisayarı takma aparatı vs. gibi çalışmalar yapıldı, diğer ekstra yapılmış işlemleri belki de unuttum!
- Fren tel sistemi; kadro içinden geçmeli olsun diye... keyif için yaptık :)
- Ön maşaya bütünleşik hız sensörü ekledik ve ön fren vida giriş yuvası zamanla aşınıyor, bunu önlemek için altına 2 kat karbon koruyucu katman ekledik. Ön maşa toplam: 284 gram (hız sensörü dahil)
- Aynakol BB30 seramik rulmanlar eklendi, kadroda rulman dayanakları olmadığından, mecburen entegre (Enduro Zero Ceramic)
- Easton teker setine ön ve arka seramik yeni özel rulmanlar eklendi. (Acer Racing)
- Yakın zamanda ENVE sele borusu.
- Gidon set kokpit ve diğer aparatlar...
Toplam: 5.415 gram

Yapılan işlemlerden bazı örnekler:
05-genel komple.jpg
02-kadro-percinli.jpg08-genel-arka-temiz.jpg11-percin-delik-edi.jpg12-percin-edit1.jpg14a-brake-edit1.jpg15-brake-edit-install.jpg16-fork+sensor-weight.jpg17-BB30.jpg17-fork+handlebar.jpg18-wheelset-1.jpg19-genel-edit.jpg22-expander-weight.jpg03-carbon-1.jpg04-carbon-2.jpg
 
Scudo
Tebrik ederim böyle çalışmalar ilham verici.
Emeklilikte ben de böyle şeyler yapmak istiyorum.
Kadroya delik açtıktan sonra kabloyu tutturmak için kullandığınız plastik ürünü nereden buldunuz?
 
@eren konu
Selam Eren, zaman içinde bir yığın gerekli/gereksiz ürün online sipariş verdik ki, bu aparat hangi siteden emin değilim. Fakat ilk sipariş gelen ürünler uymadı, çünkü alt zemin açık şekilde olduğundan frenleme yaparken kablo çıkıyordu. Daha sonra Cervelo uyumlu olan modelini taktık. Şimdilik iyi gidiyor.

Not: Ben emekli değilim, daha antreman yapıyoruz, sadece tempo düşük :)
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
@Yılmaz Uyar
Çok tebrik ederim.
Amatör çapta yapılan, kadro geliştirme çalışmalarının artması ve desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.
Bisiklet konusunda kategori atlamış, saygı duyduğumuz abilerimiz genelde kadro üzerinde yapılan çalışmaları, farklı kadroların, farklı amaçla kullanılmasını uygun bulmazlar ama sonuçta bisiklet hepimiz için bir hobi, spor aleti olduğu kadar birer oyuncak.
Kişiselleştirerek biraz eğlence katmanın dışında çok bir şey kaybetmeyiz. Çok olsa kadroya zarar veririz o da topu topu 7 tane boru.(Sizin karbon kadro için değil tabi burası)
Ben kendi ölçülerime göre eski bir tane çelik bisiklet aldım uygun bir fiyata.
Başarabilirsem amatör bir deneme ile bu kadroyu, iç kablo sistemli, disk ve v fren uyumlu, sağına soluna matara kafesi takılabilir ve s&s couplers ile 2 ye ayrılabilir, bir tur bisikleti hale getirmeye çalışacağım.
Fakat çokça zaman, alet edevat ve zahmet gerekiyor.
Emeklilikte olmasa da ilk boşluk bulduğumda bu çalışmaya başlayacağım.
Emeklilikte de kesinlikle böyle bir meşguliyet düşünüyorum.
Tabi o günleri görebilirsem.
Sevgiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
Elinize sağlık...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
5 kilo çok iyi ellerinize, emeklerinize sağlık
 
Geri