Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Asıl kar getiren kısım kadro mu komponentler mi?

Bisiklet markasına asıl para kazandıran kadro mudur, kadro üzerindeki markaların kar getirisi midir?

  • kadrodur

  • komponentlerdir


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.
Scudo
Shimano sora ile dura-ace in maliyeti arasında da çok fark yok. Sora 5$, dura ace 6.8$ falandır kesin. Gerisi kompile kar.

Bi de olaya bu açıdan bakalım o_O
 
"ERP yazılımına dünya kadar para verdik, SKU sayısını arttıralım da verdiğimize değsin" diye farklı modeller ürettiriyorlar herhalde...
Aynen öyle adamlar daha çıkmadan iphonenun çakmasını üretiyor, öyle bir ürerim kapasitesi var.
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar, mesleğim bu konuyla alakalı aslında şuan otomotiv sektöründe CTP ( Cam Takviyeli Polyester) üretimi yapıyoruz, ben de bu fabrikada maliyet analizi ve ürün reçetelendirme işiyle ilgileniyorum. Hammaddemiz karbon değil de cam elyafı öyle düşünün yani daha düşük maliyetli. Ürettiğimiz ürünün bize maliyeti ile sattığımız fiyat arasında çok büyük fark var ilk bakışta kar gibi görünüyor ama lakin olay göründüğü gibi değil. Örneğin; Mercedes Axor aracı için tampon üretiyoruz ve bunu 1000 Liraya (Sallıyorum) satıyoruz. Varsayalım ki bunu biz üretirken (hammadde + işçilik + genel gider mal. ) 700 liraya mal ettik. İlk bakışta kâr oranımız %42,86 (yaklaşık) bu çok fazladır böyle bir kar ile en azından bu sektörde imkansız gibi. O görünen kârdan yaklaşık %18i lojistik elleçleme gibi giderler , bize geriye kalan %24,86 kâr kaldı. Bu harika bir rakamdır. Şimdi gelelim sizin üzerinde durduğunuz konuya ; Üretim yöntemi olarak karbon kadrolardaki ödediğimiz paranın en az %60'ı işçilik + genel gider maliyetidir. Bu şaşmaz bir orandır evet aldığımız 100.000 Liralık bir bisikletin 50.000 Lirasını kadro üreticisine ödediğinizi düşünün ve kadro üreticisi emin olun o 50.000 liralık üretimdeki 30.000 liralık payı tamamen işçilik + genel gider maliyetidir. Bu sektörde yüksek işçilik ve genel gider maliyeti vardır. Ar-Ge & Ür-Ge faaliyetleri, reklam, pazarlama gibi etmenleri bu fiyatlara dahil etmedim ben siz neresine etmek isterseniz ekleyin. Altta özet geçeyim çok güzel cümleler kuramadığımı düşünüyorum :)

Özet : Parayı işçiliğe ve genel gider maliyetlerine ödüyoruz arkadaşlar. Kur gibi olayları hiç dahil etmedim, sadece üretimi Türkiye'de yapmış olan bir Specialized firması hayal edin.
 
10.000 TL yede karbon bisiklet var ona ne diyeceksiniz?
 
10.000 TL yede karbon bisiklet var ona ne diyeceksiniz?
100 liraya da karbon elyaf var 1000 lirayada :) sizin hangi kalitede istediğinize bağlı her şey
100 liraya da karbon elyaf var 1000 lirayada :) sizin hangi kalitede istediğinize bağlı her şey
ya da siz şöyle mi demek istiyorsunuz acaba Salcona, Bisan gibi markaların kadrosuyla Specialized, Giant gibi markalar aynı kalitede :)
 
Carraro fire serisi gayet kaliteli bir kadro. Neticede 1 kilo karbon ne kadar pahalı olabilir? 10 kat fiyat farkı imkansız.
 
Carraro fire serisi gayet kaliteli bir kadro. Neticede 1 kilo karbon ne kadar pahalı olabilir? 10 kat fiyat farkı imkansız.
Hocam ben karbon örneğinden yola çıktım kusura bakma 10 kat olmasa da totalde 10 kat olur nasıl mı olur ?
Laminasyon işleminde reçine , mek-p, aap , cobalt gibi hammaddelerin bin bir çeşidi var yani dediğim gibi tamamen sizin istediğiniz kaliteye bağlı
 
Hocam ben karbon örneğinden yola çıktım kusura bakma 10 kat olmasa da totalde 10 kat olur nasıl mı olur ?
Laminasyon işleminde reçine , mek-p, aap , cobalt gibi hammaddelerin bin bir çeşidi var yani dediğim gibi tamamen sizin istediğiniz kaliteye bağlı


Giant yeterli kalitede mi? 1800 $ kadro fiyatı

(link)

Specialized 5200 $

(link)
 
Giant yeterli kalitede mi? 1800 $ kadro fiyatı

(link)

Specialized 5200 $

(link)

tekrar söylüyorum sizin ne istediğinize bağlı giant markasınında 4-5k $ bandında kadroları var evet burada bana gönderdiğiniz linkler birinin iyisi birinin kötüsü olmasın lütfen yani bu konuşma böyle devam eder gider hocam kusura bakmayın ben haksızım ben özür dilerim :) sağlıcakla, iyi günler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Sworks ün 1 kadroya 1500 $ vermesi imkansız. Bu çark dönmez. Max 300 $ olsun . Karbon üretimi o kadar pahalı birşey değil.

Ama maliyet sadece malzeme ve işçilik değil. Arge oldukça maliyetli bir süreç. 200 dolarlık malzeme 100 dolarlık isçilik (üst segment kadrolar elde üretilir ve işçilik maliyeti çok çok yüksek (genelde İtalyanlar bu var ama diğerlerinde de model yükseldikçe el işçiliği artmakta)) olsa bile modele özel maliyet (kalıp vs), tesis maliyeti (fırın, atölye, boyahane), ürün başına maliyete eklenir. Ayrıca reklam ve sponsorluklarında maliyete eklenmesi gerekli.

Kadrosunu kendi üreten firma eğer ürettiği kadro genel müşteri kitlesine uygun bir modelse o kadrodan para kazanır.
Kendisi için alışa gelmiş olan kitlenin dışına fason üretim kadrolu ürün satacaksa daha düşük karlar ile satış yapıyorlar genelde. Örneğin Bisan Predator vb.
 
Ama maliyet sadece malzeme ve işçilik değil. Arge oldukça maliyetli bir süreç. 200 dolarlık malzeme 100 dolarlık isçilik (üst segment kadrolar elde üretilir ve işçilik maliyeti çok çok yüksek (genelde İtalyanlar bu var ama diğerlerinde de model yükseldikçe el işçiliği artmakta)) olsa bile modele özel maliyet (kalıp vs), tesis maliyeti (fırın, atölye, boyahane), ürün başına maliyete eklenir. Ayrıca reklam ve sponsorluklarında maliyete eklenmesi gerekli.

Kadrosunu kendi üreten firma eğer ürettiği kadro genel müşteri kitlesine uygun bir modelse o kadrodan para kazanır.
Kendisi için alışa gelmişin olan kitlenin dışına fason üretim kadrolu ürün satacaksa daha düşük karlar ile satış yapıyorlar genelde. Örneğin Bisan Predator vb.
Hay ağzına sağlık hocam
 
Şunu bırakıp çıkacağım.:) Bu motorsikletin fiyatı specialized bisiklet kadar. Bunda daha mı az maliyet var? ( arge/pazarlama/üretim vs)

(link)
 
10.000 TL yede karbon bisiklet var ona ne diyeceksiniz?

Karbon kadro üretiminde ciddi el işçiliği var. Bu genelde göz ardı ediliyor. Ayrıca karbon türlerine göre fiyat çok değişiyor.

(link)

Tahminim Carraro'nun kadroları aldığı şirket T700 kullanıyor. Pinarello ise T1100 kullanıyor. Bir de MJ serileri var daha alta inince; en yüksek modulus, çok pahalı karbonlar. Üst düzey bisiklet üreticileri bu tip karbonları kadronun spesifik yerlerinde sınırlı miktarda kullanıyorlar. Bu en pahalı karbon tiplerinden daha çok oranda kullanılıp da kadro üretilebilir. Yani şu an gördüğümüz maliyetler daha tavanda değil. Yani bir kaç sene sonra, "kadro $20000 bu ne ya" diye tartışabiliriz. Mesela BMC €10000'e Masterpiece diye bir kadroset yapıyor. Yine Canyon CFR diye bir seri çıkardı, Japon karbonuyla üretilen. Tabi diyebilirsiniz, bu farklar değer/değmez. Ama ürünler arasında çok ciddi farklar var.
 
Karbon kadro üretiminde ciddi el işçiliği var. Bu genelde göz ardı ediliyor. Ayrıca karbon türlerine göre fiyat çok değişiyor.

(link)

Tahminim Carraro'nun kadroları aldığı şirket T700 kullanıyor. Pinarello ise T1100 kullanıyor. Bir de MJ serileri var daha alta inince; en yüksek modulus, çok pahalı karbonlar. Üst düzey bisiklet üreticileri bu tip karbonları kadronun spesifik yerlerinde sınırlı miktarda kullanıyorlar. Bu en pahalı karbon tiplerinden daha çok oranda kullanılıp da kadro üretilebilir. Yani şu an gördüğümüz maliyetler daha tavanda değil. Yani bir kaç sene sonra, "kadro $20000 bu ne ya" diye tartışabiliriz. Mesela BMC €10000'e Masterpiece diye bir kadroset yapıyor. Yine Canyon CFR diye bir seri çıkardı, Japon karbonuyla üretilen. Tabi diyebilirsiniz, bu farklar değer/değmez. Ama ürünler arasında çok ciddi farklar var.
Carraro Fire serisinde arka çatalda high modulus carbon yazıyor ama bunu epey araştırmama ve sormama rağmen kimse nereye ne kadar kullanıldığı ile ilgili bilgi sahibi değil yada bilgi vermedi. Cannondale Super Six modellerinde de Hi Mod serisi var ve normal versiyonlara göre fiyatları arasında ciddi fark var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
üretmeyen bir toplum olduğumuz yorumlardan o kadar belli ki :)
yazanların çoğu hammadde shimano'nun veya herhangi bir üreticin önüne geliyor üretici hokus pokus yapıyor hop dura ace, hop karbon kadro oluyor sanıyor :)
 
Carraro Fire serisinde arka çatalda high modulus carbon yazıyor ama bunu epey araştırmama ve sormama rağmen kimse nereye ne kadar kullanıldığı ile ilgili bilgi sahibi değil yada bilgi vermedi. Cannondale Super Six modellerinde de Hi Mod serisi var ve normal versiyonlara göre fiyatları arasında ciddi fark var.

Carraro pek şeffaf değil malesef, o yüzden bilemiyoruz. Eskiden kadro geometrileri bile yoktu, buna da şükür. Genelde bütçeye uygun karbon kadrolar T700 oluyor o yüzden öyle tahmin ediyorum dedim, başka bir şey de olabilir tabi. Mesela Vitus geçen sene kadroları için T700 karbon yazıyordu. Ama 2021 modelleri için onlarda EVO Carbon gibi fazla bir şey ifade etmeyen bir isim vermişler.

Genelde prestijli, uluslararası markalar birden fazla seviyede kadro üretiyorlar. Trek'in OCLV serisi, Specialized Fact, Canyon SLX/CFR, Giant Pro/SL.... Genelde pahalı olanlar sadece daha hafif ve belli bölgelerde daha rijit oluyor. Bazen bu fark kadro dizaynında da kendini gösterebiliyor. Mesela Specialized Tarmac SL6'in en ucuz versiyonu ile orta ve S-Works versiyonu'nun sele boruları farklı. Aynı şekilde Giant TCR SL'in ucuz versiyonda olmayan entegre sele borusu var...
 
İkiye ayırabiliriz. Toray kullanan firmalar, kendi karbon patenti olan firmalar. Burada ki en önemli unsur üretim şekli. Karbon her şekilde el işçiliği istiyor fakat ne miktarda? Colnago, Pinarello, Cipollini gibi firmalar toray karbon kullanıyorlar ve karbon katmanlarının hazırlanması ve kalıba yerleştirilmesi el ile yapılıyor. Bu nedenle de kadroların üzerinde handmade ibaresi yer alıyor. Specialized, Trek gibi markalarda bu işlem otomasyon sistemiyle yapılıyor. Bu durum, bu firmalara otomasyon sistemine uygun karbon fiber patentleri geliştirme gereksimi doğuruyor. Ayrıca birinci sınıf yarışlarda bu firmaların kullandıkları bisikletlerin de el yapımı üretildiğine dahil söylentiler var.

Bundan sonrası kendi görüşlerimdir. Ben Cipollini NK1K kodroya sahibim T1000, 1K toray karbondan üretilme. Oldukça sert, sertliği pekiştiren altına alt boru ve kalın çeki borusuna sahip. Konfordan çok uzak. Arkadaşımın da Trek Modane SLR 7'si var. Bakımlarını ben yapıyorum, ondan sonra o bisiklete en çok binen benim. Bir SLR 9 olmasa da Trek'in üst model denilecek bir serisi. Bisiklet bildiniz esniyor. Ayağa kalkıp bisikleti dans ettirdiğinde ön rotar iki tarafa da sürtüyor (tek tarafa sürtse kaliper ayarı diyebilirdik.) Arka jant sökülüp maşa iki taraftan içe esnetildiğinde lastik gibi esniyor. İlk başta koskoca Trek vardır bildiği denilebilir ama rijit bir kadroya sahip biri Madone'a binerse çok rahat bisikletin esneğini, ivme almakta zorluk çektiğini fark eder. Çok konforlu. ve ilginç şekilde hızını aldıktan sonra güzel akıyor. (Trek daha çok hobi kullanıcılarını hedef alan bir firma aero modelinde bile konfor gözetiyor, buna yormak istiyorum) Venge deneyimim de oldu ama esneme çok çok daha azdı.
 
Luescher teknik youtube kanalında sworks kadro için tamir etmektense 400-500$ a yenisini üretebiliyorlar demişti.Mailyetlerin 5-6k$ olması imkansız görünüyor.Fiyatların markanın tercihinden kaynaklandığını düşünüyorum.2k$ a 10 adet satmak yerine 5k$ ya 4-5 adet satmak istiyorlar olsa gerek.Yoksa yamaha r6 ile emonra slr9 un aynı fiyat olmasını açıklayamıyorum ben de..
 
Konuyu uzatmak istemiyorum ama bu carbon kısaltmalarının çoğu pazarlama taktiği
Luescher teknik youtube kanalında sworks kadro için tamir etmektense 400-500$ a yenisini üretebiliyorlar demişti.Mailyetlerin 5-6k$ olması imkansız görünüyor.Fiyatların markanın tercihinden kaynaklandığını düşünüyorum.2k$ a 10 adet satmak yerine 5k$ ya 4-5 adet satmak istiyorlar olsa gerek.Yoksa yamaha r6 ile emonra slr9 un aynı fiyat olmasını açıklayamıyorum ben de..

Doğru o videoyu bende izledim. 1500 dolara mal olması imkansız bir kadronun.
 
Geri