Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Asıl kar getiren kısım kadro mu komponentler mi?

Bisiklet markasına asıl para kazandıran kadro mudur, kadro üzerindeki markaların kar getirisi midir?

  • kadrodur

  • komponentlerdir


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.
@bayırniyazi Kaçırdığınız nokta bir s-works alırken sadece bir kadro almıyorsunuz. Bir çok 1. sınıf takımın kullandığı, instagramda fotoğrafları binlerce beğeni alan ve bunun için hem milyonluk sponsorluk anlaşmaları imzalayan hem işlerinde üst noktada ki onlarca mühendise maaş ödeyen hem de marka oluşturmak için uzun yıllar çaba harcamış bir firmanın kadrosunu alıyorsunuz. Elbette bu firmalar çok para kazanıyor ama örneğin karşılaştırma yaptığınız motor firmasından az veya çok değil. Karbon kadro üretmek zor değil, 1 milyon gibi bir paraya seri üretime geçebilirsiniz bu işte. Ama sizin ürettiğiniz kadroları neden alsınlar? Atıyorum 10 20 milyon para yatırıp Bora Hansgrohe takımına sponsor olursanız, Sagan'ın altında da bu kadro var, buna sahip olmayım düşüncesiyle sizden kadro alabilirim.
 
Scudo
@bayırniyazi Kaçırdığınız nokta bir s-works alırken sadece bir kadro almıyorsunuz. Bir çok 1. sınıf takımın kullandığı, instagramda fotoğrafları binlerce beğeni alan ve bunun için hem milyonluk sponsorluk anlaşmaları imzalayan hem işlerinde üst noktada ki onlarca mühendise maaş ödeyen hem de marka oluşturmak için uzun yıllar çaba harcamış bir firmanın kadrosunu alıyorsunuz. Elbette bu firmalar çok para kazanıyor ama örneğin karşılaştırma yaptığınız motor firmasından az veya çok değil. Karbon kadro üretmek zor değil, 1 milyon gibi bir paraya seri üretime geçebilirsiniz bu işte. Ama sizin ürettiğiniz kadroları neden alsınlar? Atıyorum 10 20 milyon para yatırıp Bora Hansgrohe takımına sponsor olursanız, Sagan'ın altında da bu kadro var, buna sahip olmayım düşüncesiyle sizden kadro alabilirim.

Tabiki doğru , bizde onu diyoruz zaten satın alınan marka değeri ve prestij yoksa materyal ve üretim değeri değil.
 
@PuncherZ aynı şeyi söylüyoruz.reklam sponsorluk okey ayrıca müşteri kitlesi de buna imkan tanıyor.Niş bir pazar , insanlar bu paraları zaten seve seve harcıyorlar.Fakat satın alınan şey karbon gibi görünmüyor.Hele arge- dizayn vs. hiç ikna edici gelmiyor.Yukarıda uzunca yazanlardan ziyade karbon kadronun ve geometrisinin mühendislik harikaları olduklarını düşünmüyorum.Grubun içende drag mrag da kalmasa gerek yarışlarda.Gerçek hayatta da rüzgar karşıdan püfür püfür gelmiyor düz biçimde.Çok fazla teknik detay vardır eminim ama bana inandırıcı gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
Benim kullandığım kadronun Sagan Edition olanı var. Sizce bir alü kadro bu kadar eder mi? Bence etmez ama işte araya marka değeri ve kullanan Dünya starı bir sporcu girince fiyatlar otomatik olarak böyle tavan yapıyor. Sonuç olarak; Olan gene bize oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
En iiyi karbon Finlandiya karbonudur arkadaşlar. Tartışma bitmiştir:)
 
Bir ürünün satıldığı talep gördüğü fiyat her zaman doğru fiyattır.maliyet tarafı çok önemli değil bu yüzden.yoksa sıradan çok basit bir karbon kadro bisiklet.yüksek teknoloji ürünü orta kalite bir motosiklet fiyatına asla satılamaz
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
1 kilo kömür 😁
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
iphone 8 plus in çıkış fiyatı 800 dolarken içindeki malzemeler 288 dolar ediyor (daha üst seviye hafızayla alırsanız 10 usd maliyet biniyor ama satarken 850 usd gibi bir fiyat yazıyolar) şimdi sorum şu apple bu parçaları tek tek geliştiriyor specialized trek den onlarca kat fazla mühendis çalıştırıyor. yüksek teknoloji malzemeler üretip görünürde 288 dolara bütün telefonun malzemesini imal edebiliyolarken üst üste 2 karbon lif reçine fazla koydu diye bu firmaların maliyetlerinin arşa çıkacağını mı düşünüyosunuz? Bence de @Goflet sonuna kadar haklı bir kadronun maliyeti 100-200 dolardan fazla olmamalı.

Iphone maliyet linki

(link)
 
Asıl kar getiren satış fiyatıdır.
 
BİR fabrikada, büyük bir makine aniden durmuş. Tamirciler geliyor, bir türlü çalıştıramıyor.
Sonunda, yaşlı bir tamirci bulmuşlar. Tamirci, makinenin etrafında dolaşarak, dikkatli bir şekilde kontrol etmiş. Sonra, kendini izleyenlere dönerek;

"Bana bir çekiç getirir misiniz?" demiş.

Çekiç gelmiş. Çekici eline alan tamirci, makineye yaklaşmış ve tespit ettiği bir yere çekici "tık" diye vurmuş. O da ne? Makine, başlamış çalışmaya...

Patron, son derece memnun. Sormuş;

- Borcumuz ne kadar?

- 1000 dolar.

- Neee... Çekiçle makineye şöyle bir vurdun, o kadar. Bunun için mi 1000 dolar istiyorsun?

- Evet.

- Peki... O zaman bana ayrıntılı bir fatura düzenle. İstediğin 1000 doların ayrıntılarını görmek istiyorum.

Bunun üzerine yaşlı tamirci, faturayı düzenleyip, patrona uzatmış. Patron, faturayı almış ve dikkatle okumaya başlamış;

Çekiçle, makineye vurmanın bedeli: 1 dolar.

Çekici nereye vuracağını bilmenin bedeli:
999 dolar.

Toplam:
1000 dolar.

Fiyat olayı söz konusu olunca aklıma nedense hemen bu fıkra geliyor. Karbon lifleri arasına biz de reçineyi sürelim karbon kadromuz olsun. Bu olayın bu kadar basit olmadığını düşünüyorum.
En büyük yanlış yukarıda da belirttiğim gibi olayın Arge maliyetini hiçe saymanız.
 
kuyuya atılan taş, çıkarmaya çalışanlar.
 
Son düzenleme:
BİR fabrikada, büyük bir makine aniden durmuş. Tamirciler geliyor, bir türlü çalıştıramıyor.
Sonunda, yaşlı bir tamirci bulmuşlar. Tamirci, makinenin etrafında dolaşarak, dikkatli bir şekilde kontrol etmiş. Sonra, kendini izleyenlere dönerek;

"Bana bir çekiç getirir misiniz?" demiş.

Çekiç gelmiş. Çekici eline alan tamirci, makineye yaklaşmış ve tespit ettiği bir yere çekici "tık" diye vurmuş. O da ne? Makine, başlamış çalışmaya...

Patron, son derece memnun. Sormuş;

- Borcumuz ne kadar?

- 1000 dolar.

- Neee... Çekiçle makineye şöyle bir vurdun, o kadar. Bunun için mi 1000 dolar istiyorsun?

- Evet.

- Peki... O zaman bana ayrıntılı bir fatura düzenle. İstediğin 1000 doların ayrıntılarını görmek istiyorum.

Bunun üzerine yaşlı tamirci, faturayı düzenleyip, patrona uzatmış. Patron, faturayı almış ve dikkatle okumaya başlamış;

Çekiçle, makineye vurmanın bedeli: 1 dolar.

Çekici nereye vuracağını bilmenin bedeli: 999 dolar.

Toplam: 1000 dolar.

Fiyat olayı söz konusu olunca aklıma nedense hemen bu fıkra geliyor. Karbon lifleri arasına biz de reçineyi sürelim karbon kadromuz olsun. Bu olayın bu kadar basit olmadığını düşünüyorum.
En büyük yanlış yukarıda da belirttiğim gibi olayın Arge maliyetini hiçe saymanız.

her specialised kadroya bu usta 5 kez çekiçle vuruyor demek😁
 
Cevaplar için çok teşekkürler.

Dünyanın geldiği noktada demir, çelik gibi ham maddelere girmezsek kullanılan malzemeler ve üretim maliyetleri aslında çok çok ucuz. Bunun en muhteşem örneği bence gözlük sektörü. Lensleri ayrı alıyorsun onlar ciddi bir para zaten, o lensleri takacağın kasa ( kadro :) ) RayBan mesela 100 usd. Hayal edin, camları olmayan bir gözlük çerçevesine 100 usd veriyorsun, maliyeti 1 usd bile değil emin olun, mühendislik vs. olayını da geçtim, hiçbir şey yok, vida bazen belki bir tel, yay. Sırf bu söktördeki bu çılgın paradan dolayı gözlük markası olmak için muhteşem reklamlarla çıkış yapmaya çalışan onlarca yeni marka doğuyor. Adam kırılırsa ücretsiz değişim garantisi veriyor gözlüğe. Zaten 100 katı parayı almışsın ücretsiz değiştirsen ne olur. Akıl alır şeyler değil. Aliexpress örneği mesela, ücretsiz kargo ile 1 dolara ürün satılıyor. Malzemelere bakıyorsun nasıl olur bu adam nasıl kar eder arkadaş bu maldan diyorsun ama oluyor işte. Motosiklet örneğinde olduğu gibi ya da iPhone'u oluşturan parçaların toplam maliyeti, araba parçaları vs.

Ben afaki bir rakam verdim, 1500 usd karbon bir kadro üretimi için yüksek bir rakam, içinde reklam, ar-ge, lojistik vs. her şeyi koyuyoruz, bu markanın 1 kadroyu toplam giderleri ile malettiği rakam ve sattığı rakamı bilmek gerekiyor. Diğer taraftan ister titanyum olsun ister karbon olsun bir arka aktarıcının üretim maliyeti gerçekten de düşününce 10 usd'yi geçeceğini sanmıyorum. Ayrıca her yıl yepyeni bir teknoloji geliştirip çıkarmıyorlar, aynı üretim bandı, aynı sistemi 1-2 rötuş, renk, geometri değişimi ile farklı isimler, kodlar vererek çıkarıyorlar. Kurulu düzen, aylık sabit giderler vs. bunu herkes biliyor bence. Bu durumda Shimano "Ben bunu zaten 10-20 usd'ye üretiyorum, sana bunu 100 usd'ye vereyim sen 1000 usd'ye sat" demeyecek. Burada da her bir parçanın karını bilip toplam net karı görmek lazım. Sektörden bir adamın bu net rakamları vermeden de sonuca sanırım ulaşamıyoruz ama koskoca marka, "ben o kadar kadro üretiyorum adamın parçaları takıyorum asıl parayı o götürüyor" söylemine girmemesi için "üst segment komponenetlerin takılabileceği kadroyu ben yaparım, onun da fiyatı budur kardeşim" diyerek, toplam komponentlerden fazlası bir rakamı oluşturacağını düşünüyorum. Tabi burada 1000, 1500 usd olan kadrolar da var ama marka yine bu orana göre bu kadroya onun segmentinde komponentler takıyor sanırım.

Yani mesele karışık :D
 
Geri