Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aşınmış göbek ve mil

merhaba arka jant sallanıyor sürekli somunlar sıkılı göbekten oynuyor ve vites ayar tutmuyor göbek değişimimi gerekli
Göbekte boşluk yok ise tahminimce mil yamulmuş veya kırılmıştır. Mili değiştirirseniz sorun da çözülür ama siz gene de somunları bir anahtarla yoklayın gevşemiş olması daha olası.
 
Scudo
Sanırım sorununuz göbek boşluğu. Göbek değiştirmeye gerek yok. Mil üzerindeki konik somunların göbeğe doğru yaklaştırılması gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
bir soru sormak istiyorum
geçenlerde bisikletime detaylı bir bakım yaparken gres yağını bulamadım , zaten bitmişti. sonra göbeği temizledim ve zincir üzerinde kullandığım yağ ile yağladım ama gress e gerek varmıydı diye düşünüyorum. sizce gerekir mi eğer gerekiyorsa alıp gres yağının kullanırım. zincir yağı ile yağladım fakat o yağ sıvı yani su bazlı tarzda olduğu için acaba gres gibi katı bir yağ gerekir mi diye düşündüm yardımcı olurmusunuz
 
@bymelih6 Aynen dediğin gibi, bilyalarda akışkan yağ kullanınca o yağ kısa sürede akıp gidiyor. O sebeple gres kullanmak lazım, ama kafi miktarda. Fazlası göbeğin akıcılığını azaltıyor.
 
bir soru sormak istiyorum
geçenlerde bisikletime detaylı bir bakım yaparken gres yağını bulamadım , zaten bitmişti. sonra göbeği temizledim ve zincir üzerinde kullandığım yağ ile yağladım ama gress e gerek varmıydı diye düşünüyorum. sizce gerekir mi eğer gerekiyorsa alıp gres yağının kullanırım. zincir yağı ile yağladım fakat o yağ sıvı yani su bazlı tarzda olduğu için acaba gres gibi katı bir yağ gerekir mi diye düşündüm yardımcı olurmusunuz
Kesinlikle çok kısa bir süre de ses gelmeye başlar ve göbek ömrünü kısaltırsınız. En kısa zamanda söküp eski yağı temizleyip gresleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Kesinlikle çok kısa bir süre de ses gelmeye başlar ve göbek ömrünü kısaltırsınız. En kısa zamanda söküp eski yağı temizleyip gresleyin.
teşekkürler internet üzerinden baktığımda beyaz ,kırmızı ve kauçuklu buldum fiyatları aynı hangisini almalıyım
 
@bymelih6 Kauçuklu sürekli suyla temas eden durumlar için özel bir gres. Kıvamca diğerlerinden katı oluyor, ve bu da göbekte iyi bişey değil. Kırmızı işinizi görecektir. Eğer bisiklet bakımı sizin için ömür boyu yapacağınız bişey ise büyük kovada alırsanız daha hesaplı olur.
 
Arkadaşlar merhaba, bir kaç gündür uygun ekipmanları temin edip bisikletin göbek bakımlarını yapmak telaşı içindeydim. Bugün arka göbeği söküp temizliğini yaptığım sırada göbek mili üzerinde bulunan bilye kapağında aşınma olduğunu fark ettim. Göbek üzerinde bulunan bilye çanaklarını kontrol ettiğimde ise her hangi bir aşınma gözüme çarpmadı. Shimano R-500 jant ve göbek markası bildiğim kadarı ile Shimano R-500, internetten araştırdığımda (link) göbek mili uyumlu gibi. Sizce değiştirmem mutlaka gerekirmi? Bu şekilde kullanmaya devam edip bilye çanağını da bozma ihtimali var mıdır? Ürünü internetten sipariş etsem bir kaç gün bisikletsiz kalırım. Bunu da hiç istemiyorum.
245663 dosyayı görüntüle245664 dosyayı görüntüle245665 dosyayı görüntüle

Merhaba arkadaşlar,
Daha önceden aşınan ön göbek kapağını zımpara ile onarıp kullanmaya devam etmiştim ama tam randıman alıp alamayacağımı bilmiyordum. İnternetten uyumlu yeni kapak
Arkadaşlar merhaba, bir kaç gündür uygun ekipmanları temin edip bisikletin göbek bakımlarını yapmak telaşı içindeydim. Bugün arka göbeği söküp temizliğini yaptığım sırada göbek mili üzerinde bulunan bilye kapağında aşınma olduğunu fark ettim. Göbek üzerinde bulunan bilye çanaklarını kontrol ettiğimde ise her hangi bir aşınma gözüme çarpmadı. Shimano R-500 jant ve göbek markası bildiğim kadarı ile Shimano R-500, internetten araştırdığımda (link) göbek mili uyumlu gibi. Sizce değiştirmem mutlaka gerekirmi? Bu şekilde kullanmaya devam edip bilye çanağını da bozma ihtimali var mıdır? Ürünü internetten sipariş etsem bir kaç gün bisikletsiz kalırım. Bunu da hiç istemiyorum.
245663 dosyayı görüntüle245664 dosyayı görüntüle245665 dosyayı görüntüle

Merhaba arkadaşlar,
9 ay kadar evvel aşınan ön göbek yatağını matkap ve zımpara yardımı ile temizleyip kullanmaya başlamıştım. Geçenlerde internetten yani göbek kapağı siparişi vermiştim, elime geçince değişimi yaptım. Böbekten çıkan bilye kapağının son hali görselde görüldüğü gibi, milimetrik hassasiyet dönüş eksenini etkilemiş gibi. Yeni kapakları takarken sıkmadan dayandığı yerde bıraktım, dönüşü rahat olacak şekilde.

16217945250825499088639715008235.jpg
 
Merhaba arkadaşlar bu forumu yeni keşfettim çok faydalı buldum.

Benim size bir sorum var bisikletimin sıkışan orta göbeğini nasıl açabilirim? (görselleri paylaşıyorum her türlü öneriye açığım.)

Denediğim yöntemler şu şekilde

  • WD-40 sıkıldı
  • Çekiçle vuruldu
  • Boru anahtarı ile açılmaya çalışıldı

Şimdiden teşekkür ederim.20210528_133010.jpg20210528_133051.jpg20210528_133139.jpg
 
@halilerturk Sağ (zincir tarafındaki) çanak ters diştir. Saatin tersi yönde çevirmeye çalıştığınız için daha da sıkmışsınız. Boru anahtarıyla olmaz. Büyük bir kurbağacık bulup sağ çanağı açmaya çalışın. Olmuyorsa spiralle çanağın kenarında bir çentik oluşturup oraya bir cisim tutarak çekiçle vurarak çevirebilirsiniz. Sağı çıkardıktan sonra mili de çıkarıp sol çanağın üstündeki anahtar çıkıntısından kurbağacık ile tutup rahatça çevirebilirsiniz. Sol taraf normal diştir, saatin tersi yönünde gevşer.
 
Son düzenleme:
Öneriniz için teşekkür ederim kurbağcık ile de deneyecğim. Göbek açma yönlerinin ters olduğunu biliyorum o konuda sıkıntı yok.
Sıkışmanın asıl nedeni benim bisikletin orta göbeği bozulduktan sonrada uzun süre kullanmış olmam. Her kullanışımda orta göbek daha sıkışmış. Hatta orta göbek bilyeleri düşerken dahi kullandım. O kadar ki artık pedallar sıkışmaya başlamıştı ayağımla pedalları döndüremiyordum. Pedalların sıkışmasınıda VD-40 sıkarak engelledim (bisikleti kullanmadan önce bol bol sıkıyordum). En son pedaldaki dişlinin yörüngesi o kadar kaydı ki zincir sürekli atar oldu. Bu bisikleti nasıl perte çıkardığımın hikayesi umarım göbek yalama olmamıştır. 😀
Arkadaşlara tavsiye göbekten ses geldiğinde bisikleti kullanmayı bırakıp tamir için uğraşın.
 
@can_celik spiralden farklı bir öneriniz var mı? Çünkü şartlar elvermedi.
Bisikletin orta göbeğinin bir tarafını kurbağacık (ayarlı anahtar) - mengene ve çekiç kullanarak söktüm fakat diğer tarafını bir türlü sökemedim. Diğer taraf o kadar çok aşınmış ki sanırım bisikletin orta göbek şasesi ile bir birine perçinlenmiş. Görselleri aşağıda paylaşıyorum.

İkinci kapağı nasıl açabileceğim ile ilgili her yardım görüşünü bilmek isterim herkese teşekkürler şimdiden.


20210614_202309.jpg20210614_194416.jpg20210614_194443.jpg20210614_195622.jpg
20210614_193415.jpg20210614_202317.jpg
 
Sıkışmış sağ çanağı kurbağacık ile çevirmeye çalışınca klasik senaryo olmuş, yani çanağın tutma olukları yalama olmuş. Bence en temizi 180 derece karşılıklı olacak şekilde spiralle iki çentik oluşturup sonrasında keski ve çekiç ikilisi ile bir ondan bir bundan vurarak çevirmek.

Başka bir yöntem de 14 veya 16mm gijon ile, çanağı somunlar arasında sıkıştırıp o şekilde çevirmek. Şu videoda ana fikri alabilirsiniz. Çanağın iç tarafında rondela (pul değil, rondela) kullanırsanız işiniz kolaylaşır:

Çıkardığınız sol çanağın dişlerinin düzgün olduğu kısım varsa kumpasla hassas şekilde ölçebilir misiniz? 35.4-35.9 mm arası gelirse bu italyan göbek olduğunu, yani saatin tersi yönünde çevrilmesi gerektiğini gösterir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: bis212
@can_celik videoyu çok faydalı buldum teşekkür ederim. Fakat son birkaç deneme sonucunda sonuç aşağıdaki fotoğraflardaki gibi oldu.
Tavsiye ve destekleriniz içinde ayrıca teşekkür ederim.

Bisikletin şasesi öldü.

20210616_000412.jpg20210616_000537.jpg20210616_000431.jpg20210616_000527.jpg20210616_001425.jpg
 
@halilerturk Çanak yırtılıp iki parçaya ayrılmış. Bir kısmı halen göbeğin içinde. Yakında bi yerde olsaydınız kadroyu alıp hobi olarak uğraşmak isterdim açıkçası :) Göbeğin içindeki çanağı çıkarıp italyan göbek kılavuzuyla yeni diş açılabilir.
 
@can_celik Yakında olsanız direkt kargo ile gönderirdim size şaseyi fakat Kanada da yaşıyorum bu sebeple mümkün değil :D.
 
Geri