Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Avid elixir r piston sorunu

Kayıt
14 Kasım 2014
Mesaj
88
Tepki
60
Yaş
29
Şehir
Trabzon
Bisiklet
Giant
image.jpg

Merhaba arkadaşlar frenlerin çalışmada bir sorunu yok fakat sürtme yapıyor nedenide pistonların yerine tam girmemesi ittirsem de içeri çok az giriyor sonra fren sıkınca tekrardan aynı şekilde oluyor. Neden acaba ? Düşüncelerim hava olması ya da çok hidrolik dolu olması sizce ne olabilir.
 
Scudo
Balatalarını değiştir.
 
Sorun balatadan değil balata değiştirdim zaten :(
image.jpg

Ön de arkada o şekilde image.jpg
 
Sistemde hidrolik sıvısı fazlalığı olabilir, bunun sebebi hatalı dolum oluyor genellikle. Fren kolundaki dolum yerinin vidasını bir miktar gevşeterek, fren kolunu hafifçe sıkın ve sistemden bir miktar hidrolik sıvısı tahliye edin. Eğer bu işlem sorununuzu çözmez ise, yeni baştan sisteme sıvı basılması (bleed) gerekiyor.

Lütfen dikkat: AVID hidrolik frenlerde kullanılan DOT hidrolik sıvısı zehirlidir, ciltle temas etmemesi gerekir. Ayrıca boyayı çok çabuk aşındırma özelliği vardır. Bu yüzden fazla sıvıyı tahliye ederken mutlaka eldiven kullanın ve sıvı bulaşan noktaları su veya izopropil alkol ile hemen temizleyin. DOT sıvısının toprağa akmamasına da dikkat edin çünkü sıvı toprağı da zehirler.
 
Sistemde hava da birikmiş olabilir en son neler yaptınız bisikletle ?
 
@Mehmet Altuğ evet zehirli olduğunu biliyorum birde benim ellerimi kaşındırıyor zaten hemen yıkıyorum. Yarın tekrardan bakıcam ya hava var yada fazla hidrolik. Teşekkür ederim.

@Unchained elixir 1 sistem kullanıyordum. Ön kabloda kopukluk olunca kulüpten bir abim sağolsun yardımcı oldu elixir r ye geçtim. Oda kullanmadı uzun zamandır bunları . Yarın birlikte yapıcaz inşallah.
 
@Mehmet Altuğ Mehmet arkadaşımızın teşhisi doğru. Sorununuz çözüldü mü bilmiyorum ama daha geçen hafta Dechatlon atölyesinde Elixir 3 ön arka balataları ve arka rotoru değiştirdim. Değişince arkaya rotor sığmadı. Atölyedeki arkadaş kol üzerinden değil de fren gövdesi üzerindeki yağ dolum vidasından sadece iki damla akacak şekilde kolu çok yavaş sıktı ve hemen içeriye hava girmesine izin vermeden vidayı geri sıktı. Böylece pistonlar olması gerektikleri yere geldi rotor sorunsuz oturdu. Bu işi ben de görerek öğrenmiş oldum. Bu tür bir işlemi yapmadan önce zehirli olan DOT yağdan korunmak için eldiven ve gözlük kullanmak ve atık yağı ağzı sıkı bir kaba saklamak gerekiyor. Yağı daha sonra bertaraf için bu tür yağ değişimlerinin sık yapıldığı yerlere götürmek en iyisi. Pistonlarınızın kilitlenmesini istemiyorsanız rotor arasında değilken kesinlikle freni sıkmaktan kaçının. Yanlışlıkla sıkılmasını önlemek için araya hidrolik fren takozu ya da o işlevi görebilecek bozuk para, kapı anahtarı gibi cisimler koymayı unutmayın.
 
Geri