Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aynakol değişimi (42'den 48'e)

onur tuna

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
256
Tepki
125
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Salcano
Merhaba arkadaşlar,

bende astro 212hd model bisiklet var. sizlere sorum şu acaba 42'lik sahip olduğum aynakolu 48'lik bir aynakol ile değiştirebilirmiyim, değiştirirsem başka hangi parçaların değişmesi gerekli (zincir, ön attırıcı vs.?)
böyle yaparsam düz yolda aynı güç ile seyir hızım artarmı?
 
Scudo
Aynı güç ile seyir hızın artmaz
 
Aynı fikri bende düşündüm,öncelikle ön aktarıcının kapasitesi 48T olması gerekiyor.
Zincirin kısa gelebilir,zincir değiştirmen icap edebilir. Yani,ayna kol,ön aktarıcı,zincir. Ayna kolu,eski ayna kolla ayna uzunlukta kol uzunluğuna sahip olmasınada dikkat etmek gerek.
Dolayısıyla,yapılacak masrafın,elde edilecek dönüşü karşılamayacağı düşündüğüm için şahsen vazgeçtim.
 
Bak bunu bende düşünmüştüm şimdi vazgeçtim . 42 diş çok hoştur dağ bisikletinde .
 
@halil halil buradan kasıt aynı güç ile 48'lik dişliyi 42/48 oranında daha yavaş döndürebileceğimden kaynaklı bir sabitlik ise haklısın o zaman dediğimi şöyle düzelteyim "aynı çevresel hızda pedal çevirirsem "

@Raptor8 @MAERKEK o zaman siz benim ikinci planım olan hybrid bisiklet alma düşüncemi de alt üst etmiş oldunuz şimdi. ben düşünüyordum ki hybrid alayım şehir içinde fazla yorulmayayım ufak tefek patikalarda da gezinebileyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alprdnc10
@onur tuna
o iş şöyle olur;
Eğer 42lik aynakolda pedalın boşa döndüğünü hissediyorsan, 120 kadansı görüyorsan, 48 e geçersin.
Ama zaten 42 likte gücün yetmiyorsa değişsen de pek faydası olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@onur tuna
Yukarıdaki konuyla ilgili olarak,sadece 3 parça değişimine yapacağın masraf, sana kazandıracağı artıyı karşılmaz diye düşünüyorum.Ama zincirin yeterliyse, sadece ön aktarıcıyı değiştirirsin ve ayna kol alırsın.Ama dediğim gibi tek başına önemli bir artış yaratacağını sanmıyorum. Ama rubleyi de değiştirirsen(onların belli bir oranı var tam bilmiyorum,
Mustafa Zeybek arkadaşa bir danış.O bu konulara daha hakim.) belli bir fark yaratacaktır o zaman. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@halil halil bisiklet ağır geliyor boşta döndüğünü hissedemiyorum en fazla gördüğüm 34 km/s düz yolda o da anlık.
@Raptor8 dediğin gibi tek başına parça değiştirmek çok masraflı ben şu hybrid olayına biraz daha bakayım, aslında bu iş otomobil gibi olsa gitsek test sürüşüne çıksak ne güzel olur
 
@onur tuna
Yeni bisiklet almak, tabi daha avantajlı olabilir.Toplama bisiklet genelde daha pahallıya geliyor.Anladığım kadarıyla elinde eski bir bisiklet var ve daha iyi performans almak için upgrade mi etsem yeni bir bisiklet mi alsam aşamasındasın? Benim önerim az bir upgrade işini görecekse upgrade et.Ama çok sayıda upgrade yapman gerekiyorsa yeni bisiklet alma gündemde olmalı.Oda tamamen kullanım şeklinize göre seçilmeli bence. Sürekli antreman, asfalt ağırlıklı sürüyorsanız yol bisikleti. Dağ bayır dolanma,atlamalı zıplamalı bisiklet sürüşü yapıyorsanız mtb.kısa turlara çıkıp,gezmek için kullanıyorsanız tur bisikletii derim.gerçi tur bisikletiyle mtb arasında çok fazla bir fark göremiyorum neredeyse. millet turlara mtb ile çıkıyor.artık eskisi gibi öyle ağır,hantal mtblerde yok.tek amortisörlü gayette seri giden mtbler var. sanırım en belirgin farkları,mtb yapısında amortisör yoksa ve mtbden biraz daha hafifse tur bisikleti oluyor. :) ikisinden daha hafif ve daha aerodinamik olup tur bisikletine daha çok benzeyende yol bisikleti oluyor.bana en çok Cyclocross Yol Bisikleti hitap ediyor. :) Onlarında maşallahı var,iyi paralardan başlıyor. Birde düz gidon dışında pek kullanabileceğimi sanmıyorum. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Raptor8
@onur tuna verdiğin güç aynı olduğunda yokuş aşağı haricinde fark göremezsin. Yokuş aşağı giderken dahi çok fark oluşmaz. Çünkü mtb/hibrit bisikletlerin rüzgarı delme kapasiteleri sınırlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Mustafa Zeybek
34-14 ruble ile 42-24 ayna kol hakkında ne düşünüyorsun?7li rublelerde en küçük dişli en kaç kaç diş oluyordu?
(link)
Bir ara şöyle bir şey almayı düşündüm,7 viteslilere uyuyor. Hg40 zincirim var zaten.Ayna kol yukardaki gibi. Ayna kolu değiştirsem 48T çıkmam lazım bu da bana hem ön aktarıcı hemde zinciri beraberinde getirecek.Ama arka rubleyi yenilersem 60tlye değer mi bu 3 dişin ek performansı sence?
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Raptor8
3 diş elbette değer. Ancak sizin kondisyonunuza bağlı. Pedal boşa dönüyor mu?

Alacaksanız bile 2. El alın derim
 
@Mustafa Zeybek
Boşa dönmekte kastın 21. Vites için mi? Belli bir hızı yakalayınca normal çeviriliyor.tabi 21. Vites,alt bitesler gibi yumuşak değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Raptor8
21. Viteste, keşke şöyle 2 vites daha büyütebilsem diyorsanız alın :)
 
@Mustafa Zeybek
Ben rubleyi alıp taksamda,bisikletkendinden hızlansa olmuyor mu?Bakalım hayırlısı,bisikleti yanlış ürünler ala ala öğreniyoruz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Raptor8 dediğiniz gibi aslında temel anlamda mtb ile hybrid arasında çok fark yok, temel farklar şunlar grup set aynakol 48 ile başlıyor, lastikler ince, geometri biraz daha dik oturmaya elverişli (bundan tam emin değilim) onun dışında çok bir fark yok. mtb tercihini ise genel kesim için doğru buluyorum çünkü belki yapıları gereği belki az kullanıldığı içindir ama sonuç olarak yıllarca lastiğini pabucunu birde yağını eksik etmezsen iyi hizmet veriyorlar bir de kısa süreli spor maksatlı kullanılıyorsa hantallığından ötürü en çok enerji yaktıracakta belki mtb'lerdir (a birde ince tekerlilere nazaran bariz bir fren avantajı var -ki yine kalabalık yerlerde bisiklet kullanımı için iyi bir şey )
bütün bunlara rağmen bir şekilde zannediyorum hybrid deneyimlemek istiyorum çok met ediyorlar ama tekrar bisiklet alsam da artık gözüm biraz yükseğe kaçıyor o da zorlar beni. cyclocross lar çok hoş ama ben 95 kiloyum o lastikler o şase o kiloyu kaldırmaz gibi geliyor bir de bu yollarda amortisörsüz bisiklet sürmem amortisör çok rahat her türlü ayarı var ister aç ister kapa kafana göre.

ruble kısmına gelince benim makine konstrüksyondan bildiğim bir dişli en az 13 diş olabiliyordu galiba öyle tasarım yapılıyordu. konuyuda iyiki açmışım bir şeyler çıkacak sanki konudan
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@onur tuna
Met edenler yakın çevrendeyse, dede bir tur versinler bir zahmet. :D
Benim gördüğüm 11 kadar düşüyor. Fazla düşünce fliperlara dayanıyor olmalı. Aslında daha düşürecekler falan acaba nasıl bir şey çıkar. :D
cyclocross hibritlerin yola daha yakını olan olmalı.Hibritlerin biraz daha iyi denilebilir belki. Fiyatını baktımda hiç ucuz değil doğal olarak. :)Adamlar bunlarla bildiğin mtb arazisinden gidiyorlar,kilodan dolayı sıkıntı çıkaracağını sanmam.Kaldıki arada sırada patikaya girecek bir kişi için.

Triban 540da hoşuma gidiyor,buna bir tane düz gidon tak.Mis gibi olur. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Raptor8 met edenler siteden yani okuduklarıma istinaden diyelim :D
zannediyorum diş diplerine yük binmesi değilde o döngüyü tam olarak yapabilmesi için (şimdi netten baktım praitkte 7 dişe kadar mümkün gözüküyor yani aynakol 51 ise en yüksek arkada 7 diş ile iyi hızlara çıkılabilir fantazi oalrak.
cyclocross giriş seviyeleri bile çok pahalı bir de lastikler çok ince tamam araziye bile giriyorlar ama hep yama takımı yanlarında geziyorlar bir de yokuş aşağı durmaz o alet o kadar ince tekerlekle benim şu an hayalimdeki 3 bisiklet merida crossway 300, giant roam 1, ktm life action tabi hepside 3500 üstü hatta life action 5000 bildiğin dolayısıyla çok büyük meblağlar. tribanda az buz değil 3500müş. fransa decathlonda 800 Euro yani oradaki adamın asgari ücretinin 3/4 ü falan aşağı yukarı burada ise 2 katından fazla.
 
  • Beğen
Tepkiler: gkhnvc ve -Skynet-
@anıloruc benim eski bisiklet salcano cs30'da 48'li aynakol vardı. muhtemelen o olur diye araştırdım. şu aynakolu kullanıyor. Shimano FC-T3010
muhtemelen işinizi görür. yine de bir inceleyin derim.
 
Geri