Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aynakol Ömrü

@bora balaban
"dişlileri yenilediğinde zinciri değiştirmelisin" : doğru. uzamış zincir, sıfır dişliyi sıfır zincirden daha hızlı yer. yani dişlerin zincirle temas eden taraflarını normalden daha hızlı oyar.
"zinciri değiştirdiğinde dişlileri de değiştirmelisin" : yanlış. daha doğrusu, gereksiz. dişli-zincir ikilisinin parada ağır basan tarafı dişli olduğu için, zinciri sık değiştirip dişlinin eskimesinin yavaşlatılması mantıklı olandır. bir zaman aralığında, 2 dişli seti (aynakol ve ruble) ve 2 zincir almaktansa, 1 dişli seti ve 4 zincir almak daha ekonomiktir.

ben vitesli bisikletimdeki zincirleri bir seviyeden sonra dişlileri erimiş fixieme takıyorum. zincir dişliyi çepeçevre sardığı için viteslideki gibi enerji kaybına sebep olmuyor uzamış zincir. tabi fixiede de koparana kadar kullanmıyorum zinciri. dişliyi oyma seviyesine geldiğinde işi bitmiş oluyor.
 
Scudo
Aynakol değişeceği zaman yıpranan dişli değiştirilir.
burada aynakol ile "krank seti"ni kastetmişsin sanırım. iyi de kranklarda deformasyon/eğilme oluşana kadar dişliler çoktan ömrünü tamamlamış olmuyor mu? yani ön dişlileri değiştirmek için krankın eskimesini beklemek ne kadar doğru?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
burada aynakol ile "krank seti"ni kastetmişsin sanırım. iyi de kranklarda deformasyon/eğilme oluşana kadar dişliler çoktan ömrünü tamamlamış olmuyor mu? yani ön dişlileri değiştirmek için krankın eskimesini beklemek ne kadar doğru?
Benim söylemek istediğim tam olarak şu. Düzenli zincir değişimi ile ruble ve aynakol ömrü çok uzun oluyor. Sürekli 300watt basan adamlar olmadığımız içinde komponentleri eskime sırası ile değiştiriyoruz. Krank kolunu yamultan hiç görmedim henüz. Ama aynakol dişlisi ve ruble değiştiren çok gördüm. Bunları ömrünü tamamlamadan komple set değişimini gerektirecek eskime söz konusu olmuyor demek istedim.
 
@selim82 tamam klasik mantıktan bahsetmişsin o zaman. yani ucuz bileşenin (zincir) sık değiştirilerek pahalı bileşenin (dişliler) eskimesini yavaşlatmak. ben krank eskimesini de işin içine kattın zannettim.

bu arada, shimano'nun hafifliği 1. öncelik aldığı içi boş kranklarda yamulma/kırılma oluyor. hatta bunun için derleme instagram sayfası bile var :koptum:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Homer ve necmeddin
@selim82 tamam klasik mantıktan bahsetmişsin o zaman. yani ucuz bileşenin (zincir) sık değiştirilerek pahalı bileşenin (dişliler) eskimesini yavaşlatmak. ben krank eskimesini de işin içine kattın zannettim.

bu arada, shimano'nun hafifliği 1. öncelik aldığı içi boş kranklarda yamulma/kırılma oluyor. hatta bunun için derleme instagram sayfası bile var :koptum:

(link)
Elbette sürtünmeyi yaratan şey zaten zincir. Uzatıp dişlileri sivriltmeden değiştirip uzun km ler götürmek hem kolay hem mantıklı 😉
 
  • Beğen
Tepkiler: smhkvs
Geri