ali katlamaz
Aktif Üye
- Kayıt
- 20 Mart 2014
- Mesaj
- 195
- Tepki
- 17
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- KTM
Merhaba değerli forumdaşlar. Bir konuda yeterli bilgiye sahip olmadığımı ve sürekli kafama takılan yanlar olduğunu görüp konu açmaya karar verdim. Aslında kafamda net bir taslak yok ama hakkında fikir sahibi olmadığım merak ettiğim değerleri yazacağım umarım anlatabilirim.
Şimdi bir bisiklet ele alalım. Aynakol dişlileri 48-38-28 olsun. Kaset 11-30 bu değerlere sahip olan bir bisiklet kullandım. Yanılmıyorsam %13 eğimli bir turda en küçük dişlisi 22 ya da 24 olan mtb sahibi abiler bu rampayı tırmanırken yüksek kadansla tırmanıyorlardı. Ben ise en küçük dişlim 28 olunca arkada ise en büyük 30 dişliyi kullanarak onlar gibi yüksek kadansta çevirince ben daha fazla yol alıyordum. Ama daha fazla efor sarfediyordum. Onlar ise benim kadar yoruluyorlardı sanki. Birinci vitesin birinde çıkarken yinede çok fazla efor sarfettiğimi düşünüyorum. Buraya kadar meramımı anlattım sanırım.
Şimdi benim bildiğim birşey var o da aynakolun en küçük dişlisi ne kadar küçük olursa o kadar daha rahat yokuş çıkılıyor. Arkada ise durum tam tersi. Yani dişli ne kadar büyük olursa o kadar rahat çıkılıyor.
Yaptığım turlarda ciddi yokuşlar oluyor. Turcular bilir ağırlıkla yokuş çıkmak daha zordur. Almayı düşündüğüm bisiklet Fuji Touring. Aynakol 48-36-26,
kaset 11-34 bu bisikletin yokuş çıkmak için değerleri nasıldır? Elbette yokuşu çıkacak olan ben ve benim kondüsyonum ama bu vites oranlarını belirten bir ölçü var mı? En küçük aynakol dişlisi 24 olacağına arka en büyük dişlinin 34 olması daha mı iyidir. Umarım anlatabilmişimdir.
Şimdi bir bisiklet ele alalım. Aynakol dişlileri 48-38-28 olsun. Kaset 11-30 bu değerlere sahip olan bir bisiklet kullandım. Yanılmıyorsam %13 eğimli bir turda en küçük dişlisi 22 ya da 24 olan mtb sahibi abiler bu rampayı tırmanırken yüksek kadansla tırmanıyorlardı. Ben ise en küçük dişlim 28 olunca arkada ise en büyük 30 dişliyi kullanarak onlar gibi yüksek kadansta çevirince ben daha fazla yol alıyordum. Ama daha fazla efor sarfediyordum. Onlar ise benim kadar yoruluyorlardı sanki. Birinci vitesin birinde çıkarken yinede çok fazla efor sarfettiğimi düşünüyorum. Buraya kadar meramımı anlattım sanırım.
Şimdi benim bildiğim birşey var o da aynakolun en küçük dişlisi ne kadar küçük olursa o kadar daha rahat yokuş çıkılıyor. Arkada ise durum tam tersi. Yani dişli ne kadar büyük olursa o kadar rahat çıkılıyor.
Yaptığım turlarda ciddi yokuşlar oluyor. Turcular bilir ağırlıkla yokuş çıkmak daha zordur. Almayı düşündüğüm bisiklet Fuji Touring. Aynakol 48-36-26,
kaset 11-34 bu bisikletin yokuş çıkmak için değerleri nasıldır? Elbette yokuşu çıkacak olan ben ve benim kondüsyonum ama bu vites oranlarını belirten bir ölçü var mı? En küçük aynakol dişlisi 24 olacağına arka en büyük dişlinin 34 olması daha mı iyidir. Umarım anlatabilmişimdir.