@Taxonera
Yüksek viteste düşük hızla giderseniz kadansınız düşük olur. Bu da pedalı her çevirdiğinizde daha fazla kuvvet oluşmanız anlamına gelir. Bu kuvvet bacak ve kalça kaslarınızın kısalarak kasılması vasıtasıyla oluşur kemik ve eklemleriniz vasıtasıyla aktarılır. Bir kısmı aşağı ayak tabanından pedala aktarılarak aktarım organlarına gider, ufak bir kısmı sizi yukarı kaldırır. Aynakol zinciri çekerek gerer ve kuvveti ona iletir, zincir rubleyi çeker, ruble jant göbeğini döndürür, jant göbeği jant tellerini gererek jant çemberini döndürür. Dolayısıyle her yere yük biner.
Ayak bileklerine ağırlık takmak değişikmiş gerçekten, paylaşım için teşekkürler. Pedalı yukarı kaldırırken kullandığınız kasları geliştirebilir fakat bu normal kullanımda çok yarar sağlamaz kanımca, çünkü yukarı çeken kaslarımız aşağı iten kaslarımıza oranla çok etkisiz amaçları sadece bacak ağırlını taşımak. Kilitli pedala geçmediyseniz kilitli pedal daha yararlı olur. Hem ağırlık takmanıza da gerek kalmayabilir, düşük kadansta çevirirken iten bacağınıza yukarı çeken ile destek sağlayabilirsiniz.
Normal sürüşlerde arada 1-2 dakikalık seanslar yapılabililr bence ama 1 saat boyunca sürekli böyle sürmek özellikle pedala basış şekliniz bozuksa, sürekli olarak dizlerinize binen fazla miktarda yük eklem yüzeyini harap edebilir.
Ağırlık olarak aynakol tarafında kum torbası kullanırsanız yırtılabilir, zincir kullanırsanız aynakolu yamultabilir aman dikkat.
Bacağınızı hareket hızını arttırarak da kuvvetlendirebilirsiniz, düşük viteste hızlı gidip yüksek kadansı sürdürmeye çalışmak gibi.
Kuvvetlenme için sprint atmak daha iyi gibi duruyor.
GCN in birçok videosu var bu kuvvetlenme işi ile ilgili