Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bagaj mı? Römork mu?

Dünya turuna çıkan GÜRKAN GENÇ bagaj kullanıyorsa romörke gerek yok :)
 
Scudo
@Burak_Cakir

Mehmet Neytullah Uçarturnagurbetgezerdiyardiyarellerde de dünya turunda römork kullanıyor. Şimdi bu neye referans olurki dostum. Bu arada bu isim türkiyenin en uzun soyadlı vatandaşınınmış. ben aslında Abuziddin Abuziddingilleroğlu diye bir isimle girmek istiyordum böyle oldu.
 
@BF Okuru

Bu başlık altında #27 nolu mesajım da belirttiğim gibi Burley Travoy tam sizin ihtiyacınıza uygun bir römork. Bu benim görüşüm. (link) Ayrıca YouTube da diğer videolarını incelemenizi öneririm. Burley'in distribütörü Accell Bisiklet. Yakında bu modeli Türkiye piyasasında satacaklarını söylediler. Tahmini olarak fiyatı 1,300.TL olacakmış. Bayilerden pazarlıkla kaça alınır bilemiyorum. USA daki fiyatı $250.
 
@mhd aslında ihtiyacıma hem uygun hem değil. benim çocuk koltuğu 15 kg a kadar öne takılıyor. çocuk 15 kg a gelince arkaya oturacak. bu durumda arkada çocuk koltuğu olacağından bu taşıyıcı kadro borusuna bağlayamam. heybe de bağlayamam, ne bağlarım bilmiyorum. 24 ayı geçiyor martta yaza doğru 40 km civarı yerlere kamplara gitme planım varda. bir taşıyıcı vs gibi bir şeyler bulmalıyım. öneri için teşekkürler :harika:
 
5 gün boyunca 450 km kadar en berbat yollardan gittim. Üzerinde 20 kg kadar yük vardı. Sağdan ve soldan ciddi rüzgarlar yedim en çılgın yokuşları tırmandım. Ağırlık merkezinin bagaja göre yere daha yakın olmasından dolayı banamısın demedi. Yokuş aşağı çok stabil bir şekilde 56 km yi gördüm. Bisikletin üzerinde başka bir yük olmaması nedeniyle tak çıkar çok rahat ettim. Tıpkı bir taşıyıcının dorsesinden kurtulması gibi. Virajlarda limitleri zorlamadıktan sonra başına iş açmadı. Geniş yük kapasitesi ile neyi nereye koyacağım endişesinden beni kurtardı. Başka turcuların acil yüklerini bile bir çekici gibi yüklendim. Evde neye ihtiyacım varsa hepsini yanımda taşıdım. Bundan sonrası için bagaj diye bir alternatif tamamen ihtiyaç listemden çıktı. Sağolasın römork.
 
Merhaba, forumdaki ilk mesajım bu, umarım devamı gelir:)

Ben Kron xc250 mtb'ye yol lastiği taktım. Römork alıp 15 gün 1000 kmlik bir tura çıkmak için.
Fiyatlar bana çok abartı geldi. Bisiklet parası kadar para vermek istemedim 2 demir parçasına.
Hurdacıdan 20 liraya aldığım malzemeler ile 2 saatte döktüğüm terler neticesinde bir römork sahibi oldum.
Piyasada satılan römorklardan da kullanışlı ve hafif oldu(4,6 kg). Artık sefer yükümü hazırlarken hangisini götürsem diye saatlerce düşünmeyeceğim, keşke şunu da alsaydım demeyeceğim, vura kıra kullanabileceğim hiç esirgemeden yük atabileceğim, umarım yolta kantara yakalanmam:))

Yaklaşık 43 kg kadar yük attım maksimum test etmek için kalkışta patinaj atacaktım neredeyse ama ben de ağır olduğum için(100 kgcık:)) patisiz kalktık ve yola oturuyor resmen 7.75 L xDrive sürer gibi hissettim kendimi:) Kaymak asvaltta çok tatlı bir gidişi var bisikletin sanki daha kararlı gidiyor, direksiyon bile hizaya geldi arkasındaki 43'lük zulayı görünce. Bozuk yol ve toprak yolda da test sürüşü yaptım viraj da döndüm U da çektim S de çizdim hiç zorlanmadım, risk oluşturan bir durumla karşılaşmadım.
Keskin dönüşte römorkun tekeri tatlı bir şekilde kayıyor bunu hissediyorsunuz, o da drift havası katıyor, ayrı bir zevk yani:) Gideceğim güzergah asvalt ve düz yol o zevki yaşamak için s çizerek drift yapan bagajıyla yanlayan birini görürseniz o benimdir:)

Bu römork ilk prototip üretim ve dediğim gibi 2 saat ve 20 tlye mal oldu. Reflektör ve ufak bir makyajlamadan sonra yola çıkacağım.
Tur sonrası tecrübelerimle çok daha profesyonelini ve yakışıklısını yapacağım şimdi bakmayın bir şeye benzemediğine.

Kullanılan Malzemeler

16'' çocuk bisikleti ön maşası ve tekerleği
28'' bisiklet ön maşası
2cm çapında 30 cm çelik boru
2*50 cm 4mm silme demir
4mm kalınlığında 4*35 cm x 2 delikli sac
1 adet büyük bisiklet çamurluğu
3 adet kekebek vida
3 adet somun
6 adet pul
1 adet sprey pas boyası


WhatsApp Image 2018-07-19 at 7.35.10 PM.jpeg WhatsApp Image 2018-07-19 at 5.12.39 PM.jpeg WhatsApp Image 2018-07-19 at 5.12.35 PM.jpeg
 
Bence gayet guzel olmus @tanfer bey. Bu yanlama havasi sizi rahatsiz etmeye ve ya yavalatiyormus gibi hissettirmeye basladiginda, 28" lik cataldan sora romorka da yon veren bir ekleme yapmanizi oneririm. Kendi bulusum degil bir yerde gordum ama nerede hatirlamiyorum :). Bir nevi kapi civatasi gibi dusunun ;).

Dipce: Iste bu bir ornek olabilir sanirim.

 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@tanfer ellerinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.
@CmlCLK Dediğiniz sistem aynı bu bagaj tipindeki gibi olsa gerek. Bu tip arkadaki tek teker römorklarda hoşuma gidiyor. Aslında yüke göre römork veya bagaj almak lazım. Yabancılara bakıyorum eşyasının yanında adam birde kedisini köpeğini çekiyor arkasında.
Misal bu gibi
 
Bagaj ve römork arası bir icat. Bana ikisinden de kullanişli izlenimi verdi.
Extrawheel Voyager Bike Trailer

images.jpeg
unnamed.jpg
 
@CmlCLK

@CmlCLK Teşekkür ederim.

Bu prototip denebilecek ürün. Test sürüşünden sonra üreteceğim ürün 1. versiyon olacak.
Bahsettiğiniz gibi kayma engelleme için çözümlemelerim vardı ancak hurdacıda gerekli parçalar yoktu:)

Versiyon 1'de amortisör, titreşim absorbe edici kauçuk takozlar, mafsallı ve yay gergili bir şase borusu şimdilik aklıma gelen yenilikler olacak. En önemlisi hurda malzemeden değil 0 km aluminyum ya da fiber malzemeden kolayca parçalanıp birleştirilebilen bir model olacak. Teleskopik boru katlanır taşıma yüzeyi vs gibi pratik çözümler olacak.
 
Bozuk yollara uyumlu, daha dengeli ve hafif görünüyor.
 
Hafifletme yonunden de bildigimiz su borularini kullanabilirsiniz. Isitilarak biribirine gecen modeller gayet saglam ve hafif olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve tanfer
@MakRo

@MakRo Teşekkürler,

V2'de olur muhtemelen römorku bir yaşam alanı olarak kullanmayı planlıyorum. Bir masa tabure güneşlik vb. alanları olacak.

Römorkun kasası masa ondan çıkarılacak bir parçası da tabure gibi, ve römorkun zeminindeki bez ya da branda da gölgelik olacak şekilde tasarlayacağım.
Amacın v5'de bir kaç dakika içerisinde uyku alana dönüştürmek, bir nevi mini karavan. Kamp yapanlar bilirler çadır kurmak için düzgün zemin bulmak zordur ve taşlar üzerine yerleştirilmiş palet vb bir platform üzerinde çadır kurmak kampçıyı bulutların üzerinde uyuyormuş gibi hissettirir.

İşte o zaman evimle birlikte pedallamanın keyfini sürebilirim:)

@Atasoy

@Atasoy hocam evet ekstra teker ile mesafe kısalınca ve benzer ölçülerde teker kullanılınca yol tutuşu daha az kayba uğruyor. Hafiflik konusunda 400 gr daha az benim külüstür bu arada:)

ben bu ürünü biraz garipsedim. Sebebine gelince madem bagaj kullanacağım neden bir de 3. tekeri taşıyorum? Arkaya teker ekleyip ona yükleyince bana artısı ne oluyor?
Bagağla taşınacak ağırlığım varsa arka tekere takar bu işi huzur içerisinde çözerim. 3 teker neden?
Aklıma şu geliyor, hani şu hindistandaki otobüsler gibi yük atan bisikletçiler öne arkaya sığdıramamıştır yükünü römork alerjisi de vardır o yüzden 3 bagaja ihtiyaç duymuştur, o da yetmezse 4 5 diye gider bu :)

Bu arada bu 3. tekeri eleştirirken v1'e daha iyi yol tutuşu için tekeri öne almayı denemeye karar verdim. yük en arkada olacak inşallah bisikletin önü kalkmaz:)

@CmlCLK
Aklıma gelen bir çözümdü o da ancak ince olanların sıcakta ve yük altında esneme kapasitesinin yüksek oluşu, esnemesi az olan kalın olanların da ağırlığı beni metallere yönlendirdi. Taşıyıcı aksamda olmasa da bariyerlerde düşünebilirim ancak. Teşekkürler.
 
Geri