Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bagajın Taşıyabileceği Ağırlık

Emrah Y

Daimi Üye
Kayıt
17 Ağustos 2012
Mesaj
299
Tepki
9
Şehir
Çanakkale-Biga
Bisiklet
Bianchi
Merhabalar, aldığım bagaj için 20 kg sınırı konmuş. Peki bu bagaja heybe alıp takacak olursam rahat rahat dolduramayacak mıyım? Bir de, bendeki bisiklet Nero. 150 TL'ye satılan bisikletlerin arkasında insanlar taşınırken benimkinin arkasında birisini taşımayı geçtim, bu kadar azmı ağırlık taşıyabileceğim? Bu konularda ayrıntılı bilgi verebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler...
 
Scudo
Sınır derken, allahın emri değil tabii ki orada belirtilen sınır. Tavsiye edilen maksimum ağırlıktır. Ayrıca arkasında insan taşınan 150 liralık bisiklet ise çok yersiz bir örnek. Kötüden örnek olmaz, bunu unutmamak lazım. 20 kilonun üzerinde taşıyabilirsiniz fakat oluşacak olan problemlerden ötürü firmayı sorumlu tutamazsınız. Bunun için koyulmuştur o sınır.
 
Teşekkür ederim ama bu kadarını zaten anlayabiliyorum. Yersiz örneği de derdimi anlatabilmek için verdim. Çünkü forumlarda bazen bir sor soruyorsunuz, bir başkası "Google'dan baksana" tarzında abuk subuk bir yanıt veriyor ve diğerleri de soruyu soranın "Google'a bakıp" sorunu çözdüğünü düşünerek bilgilerini paylaşma gereği duymuyorlar. Yine de yanıtınız için teşekkür ederim.

Arkadaşlar, 20 kiloyu geçersem bagaj mı yamulur, bisiklete zarar mı verir? Yada insan taşınabilecek türde bagajlar mı var? Öğrenmek istediğim bunlar. Bisikletimin arkasında birisini taşıyacak kadar gönlü zengin değilim ama sınırları da bilmek istiyorum. Bilgisi olan varsa sevinirim...
 
Sizin bahsettiğiniz sınır bisiklete değil bagaja konulmuş.
Eğer aldığınız modeli yazarsanız buraya, ona göre tavsiyede bulunabiliriz. Öyle kafadan, o bagaj 60 kilo taşır diyemez kimse.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Y
@Gökhan Toros
Teşekkür ederim. Tranz-x diyerek satın aldım ancak hiçbir yerinde Tranz-x yazmıyor. Üzerinde bir yerde "Stand Components" yazıyor. Ağırlık sınırını da yanlış yazmışım, "25 KGS" şeklinde belirtilmiş.

İşin aslı heybe almayı düşünüyorum ama eşimle birlikte gezdiğimizde tüm yük bana kalıyor. O nedenle sınırları bilmek istiyorum, olay bu.
 
Size şunu söyleyebilirim, 25 kilo az bir yük değil, altınızdaki bisikletin 2 katı ağırlık, standart bir erkeğin 3 te bir,standart bir bayanınsa 2 de 1 ağırlığı. 1 ay ıssız en yakın yaşam alanına 100-200km mesafede bir yerde kamp yapmayacaksanız 25 kilo yükünüz olmaz. Üzerine heybeyi koyup tıka basa doldursanız bile 25 kiloyu bırakın 15 kilo bile yükünüz olmaz, oyuzden yamulurmu birşey olurmu diye endişelenmeyin zaten sınırın üstünde bir yükünüz muhtemelen hiç olmayacak..
 
Bende de nero var hocam, ben 70 + arkadaşım 65 kg yaklaşık 1 saat dönüşümlü bindik bazen arkada dikilmeli bazen kadroya oturmalı
taş gibi bence endişe edilecek bir şey yok,gerçi 25 kg ne taşıyacağınız da önemli ama, gidebileceğiniz her yerde benzinlik var
benzinlik varsa yiyecek var.
 
Bagajlarda genelde 25kg sınırı vardır, bu durum bagajın yapısından kaynaklı.. Daha fazla yük koyabilirsiniz tabi ama bu bazı riskleri göze almak demektir, koyacagınız yük ise gideceginiz yolun stabilligi ve yukleme seklinize göre degisecektir bu yuzden bir kg belirtmek dogru olmaz. zaten firmalar da bu sebeple sorun cıkarmayacaklarından emin oldukları degerleri sınır koyarlar ki ileride "kardesim bu nasıl sey, şu kadar yükü bile tasımıyor bu!" gibi bir tepkiyle karsılasmasınlar.
.
BU tarz bagajlar heybe tasınacagı icin; heybe lastige ya da aktarıs sistemine temas etmesin diye yan taraflarında da profil barındıran sekilde dizayn edilir ve hafif olmaları saglanması acısından genelde içi boş boru seklinde aluminyumdan yapılır ve bu sebeple kg sınırları daha dusuktur.. Cesitli bisikletlere takıldıgında yere olan paralelligi ya da lastik ebatına göre lastige olan yüksekligi ayarlanabilsin diye eklemeli parçalardan oluşur ve bu da yükün baskısının zarar verecegi eklemlerin olusması demektir. Bu tarz bagajlar bu ayarlanabilir kısımlar aracılıgı ile genelde 4 vida üzerindedir; 2si kadroda seleye yakın yerde 2si lastigin baglantı noktasının iki yanında.. Haliyle satan firma bu alu boruların ve vidaların; hatta hafif engebeli yolda vidanın titreyerek yerinden cıkmasını dahi göz önüne alarak arkasında kesin durabilecekleri degeri üst deger belirlerler ki başları agrımasın.
.
Arkalıkca cok insan taşımışlıgım vardır benim de, ama o arkalıklar genelde ağır demirden içi dolu profillerden oluşan, arka göbeğe ve sele borusu kelepcesine takılan.. GEnelde taktıgınızda egimli kalırdı, yanlardan sadece birer cubuk inerdi. Ama verilen o yük direkt bisikletin arka göbegine baskı yapardı ve genelde de arka mili yamultmamıza sebep olurdu; tabi biz pek farketmezdik farkı o ayrı.. Kaldı ki o bisikletlerde dökme demirden yarım ton basan göbekler olurdu, su anki kullandıgımız bisikletlerdeki gibi belli kullanım kosullarına göre düzenlenmis ve minimum agırlıkta tutulmaya calısılan parcalar gibi degillerdi..
.
Aşırı yük koymanız bu bagajların kırılmasına sebep olabilir, yolculuk esnasında kırılırsa arka lastigi kitleyip kötü bir kaza yapmanıza da sebebiyet verebilir. Ya da kırılmasa dahi teker set göbegine yakın bölgedeki baglantı eger yükten kaynaklı olarak vidayı yuvasından kurtarırsa, bagaj kırılmasa dahi yine lastigi kitlemenize, ya da ruble ile arka aktarıcıyı, haliyle göbegi dagıtmanıza da sebep olabilir..
.
25kg olmalı 26kg olsa kırılır diye birşey yok tabii ki de, fakat bence siz yine de yükü olabildigince dengeli yerlestirmeye ve 30-35kg'yi pek asmamaya gayret edin derim. Fazlası zaten sizin icin de sıkıntı olacaktır. Eğer yükünüz daha fazla ise, esinize yalnızca 5-6kg verecek sekilde bir dagılım yapıp esas yük sizde olacak sekilde kullanabilir, selealtı canta, gidon çantası hatta ön heybeleri degerlendirebilirsiniz.. Zaten uzun soluklu kamplı konaklamalı bir tur degilse bahsi gecen bu 25kg sınırını cok aşma ihtimaliniz olmaz. Gerci turlara giderken bu sınıra yaklasılmaz ama piknik vs ye giderken bazen bu sınır asılabilir =)
.
Ayrıca ufak bir hatırlatma daha, kullandıgınız lastige de dikkat edin, eger ince bir lastik kullanıyorsanız, ya da düşük üst PSI sınırına sahip bir lastik kullanıyorsanız normalde zarar vermeyecek kucuk cukur ya da yüksek olmayan kaldırım vb yerlerden iniş esnasında yük direkt arka lastige kaldıgı icin lastigin patlaması muhtemel bir durum olarak karsınıza cıkabilir. Vucut agırlıgınız 2 lastige dagılır fakat arkaya konan yük direkt arka lastige baskı yapacaktır. Tabi yol lastigiyle tura cıkan o kadar cok insan var sorun yasamadan donuyorlar o ayrı, ama özellikle ic lastiginiz yüksek basınca dayanıklı olmasına ve dıs lastik ile uyumlu olmasına özen gösterin..
.
Umarım yardımcı olabilmisimdir, Bol pedallı günler..
 
Anlıyorum, tam olarak istediğim de buydu. Kesinlikle yardımcı oldunuz. Teşekkür ederim.
 
Ek olarak şöyle bir bilgi vereyim
Benim 1 hafta süreli çıktığım kaplı turlarda, fotoğraf makinesi vs. bütün konaklama ve kamp ekipmanlarımla bagajım 15kiloyu geçmiyordu hiç bir şekilde.
O nedenle 25KG güzel bir ağırlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Y
Geri