Bagajlarda genelde 25kg sınırı vardır, bu durum bagajın yapısından kaynaklı.. Daha fazla yük koyabilirsiniz tabi ama bu bazı riskleri göze almak demektir, koyacagınız yük ise gideceginiz yolun stabilligi ve yukleme seklinize göre degisecektir bu yuzden bir kg belirtmek dogru olmaz. zaten firmalar da bu sebeple sorun cıkarmayacaklarından emin oldukları degerleri sınır koyarlar ki ileride "kardesim bu nasıl sey, şu kadar yükü bile tasımıyor bu!" gibi bir tepkiyle karsılasmasınlar.
.
BU tarz bagajlar heybe tasınacagı icin; heybe lastige ya da aktarıs sistemine temas etmesin diye yan taraflarında da profil barındıran sekilde dizayn edilir ve hafif olmaları saglanması acısından genelde içi boş boru seklinde aluminyumdan yapılır ve bu sebeple kg sınırları daha dusuktur.. Cesitli bisikletlere takıldıgında yere olan paralelligi ya da lastik ebatına göre lastige olan yüksekligi ayarlanabilsin diye eklemeli parçalardan oluşur ve bu da yükün baskısının zarar verecegi eklemlerin olusması demektir. Bu tarz bagajlar bu ayarlanabilir kısımlar aracılıgı ile genelde 4 vida üzerindedir; 2si kadroda seleye yakın yerde 2si lastigin baglantı noktasının iki yanında.. Haliyle satan firma bu alu boruların ve vidaların; hatta hafif engebeli yolda vidanın titreyerek yerinden cıkmasını dahi göz önüne alarak arkasında kesin durabilecekleri degeri üst deger belirlerler ki başları agrımasın.
.
Arkalıkca cok insan taşımışlıgım vardır benim de, ama o arkalıklar genelde ağır demirden içi dolu profillerden oluşan, arka göbeğe ve sele borusu kelepcesine takılan.. GEnelde taktıgınızda egimli kalırdı, yanlardan sadece birer cubuk inerdi. Ama verilen o yük direkt bisikletin arka göbegine baskı yapardı ve genelde de arka mili yamultmamıza sebep olurdu; tabi biz pek farketmezdik farkı o ayrı.. Kaldı ki o bisikletlerde dökme demirden yarım ton basan göbekler olurdu, su anki kullandıgımız bisikletlerdeki gibi belli kullanım kosullarına göre düzenlenmis ve minimum agırlıkta tutulmaya calısılan parcalar gibi degillerdi..
.
Aşırı yük koymanız bu bagajların kırılmasına sebep olabilir, yolculuk esnasında kırılırsa arka lastigi kitleyip kötü bir kaza yapmanıza da sebebiyet verebilir. Ya da kırılmasa dahi teker set göbegine yakın bölgedeki baglantı eger yükten kaynaklı olarak vidayı yuvasından kurtarırsa, bagaj kırılmasa dahi yine lastigi kitlemenize, ya da ruble ile arka aktarıcıyı, haliyle göbegi dagıtmanıza da sebep olabilir..
.
25kg olmalı 26kg olsa kırılır diye birşey yok tabii ki de, fakat bence siz yine de yükü olabildigince dengeli yerlestirmeye ve 30-35kg'yi pek asmamaya gayret edin derim. Fazlası zaten sizin icin de sıkıntı olacaktır. Eğer yükünüz daha fazla ise, esinize yalnızca 5-6kg verecek sekilde bir dagılım yapıp esas yük sizde olacak sekilde kullanabilir, selealtı canta, gidon çantası hatta ön heybeleri degerlendirebilirsiniz.. Zaten uzun soluklu kamplı konaklamalı bir tur degilse bahsi gecen bu 25kg sınırını cok aşma ihtimaliniz olmaz. Gerci turlara giderken bu sınıra yaklasılmaz ama piknik vs ye giderken bazen bu sınır asılabilir =)
.
Ayrıca ufak bir hatırlatma daha, kullandıgınız lastige de dikkat edin, eger ince bir lastik kullanıyorsanız, ya da düşük üst PSI sınırına sahip bir lastik kullanıyorsanız normalde zarar vermeyecek kucuk cukur ya da yüksek olmayan kaldırım vb yerlerden iniş esnasında yük direkt arka lastige kaldıgı icin lastigin patlaması muhtemel bir durum olarak karsınıza cıkabilir. Vucut agırlıgınız 2 lastige dagılır fakat arkaya konan yük direkt arka lastige baskı yapacaktır. Tabi yol lastigiyle tura cıkan o kadar cok insan var sorun yasamadan donuyorlar o ayrı, ama özellikle ic lastiginiz yüksek basınca dayanıklı olmasına ve dıs lastik ile uyumlu olmasına özen gösterin..
.
Umarım yardımcı olabilmisimdir, Bol pedallı günler..