Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ben de düştüm :)

Yeni değil ama şimdi aklıma geldi. Pedalla da ilgisi yok vallahi, kızmayın.

Bir akşam üstü işten yeni çıkmıştım. Yol bisikletiyleyim, kumpas fren. Üstümde eşofman üstünden hallice bir mont vardı. Çok sıcakladım, dayanamadım, çıkardım. Çanta da yok bisiklette. Çaresiz, güzelce gidona sarıp bağladım, gidiyorum.

Muğla Emniyet'in önündeki bulvarda kaptırmışım. Bir anda esrarengiz bir güç beni aniden durdurdu. Ne olduğunu anlamadan arka teker havalandı. Bisiklet bir yerde ben başka yerde... Düştüğüm yer, koca bir ticari şantiyenin önü. Onlar da yeni paydos etmiş. İnşaat ustası bir dayının tam yanından geçerken düşmüşüm.

Adrenalin yüksek tabii, acı hissetmiyorum. İnşaatçı dayı koştu geliyor üstüme. "Yeaw sen ne napisen gardaş?!" Dövecek sandım.

"Ben naptığımı biliyor muyum dayı" dedim.

Üst baş yırtılmış. Eve gittim, baktım. Bir omuz, bir diz, bir dirsek komple yara bere içinde. Eşim çekti fotoğrafları, babama gönderiyor. Bıkmış tabii bu kaçıncı diye.

Sanırım gidona sarılı mont gevşeyip ön tekerlege takılıp kilitledi, ani frenleyince bisiklet rodeo gibi seni üstünden attı.

Bu tür kazalar reflekslerimizden hızlı gerçekleştiği için yere düzgün düşemiyoruz bu da yaralanmayı arttırıyor.

Benim ona benzer durum 2-3 yıl önce yokuş aşağı hızla inerken arkada taşıdığım cantayı tutan lastik cıkıp arka tekerlek göbeğine sardığında yaşadım.

Düşmedim ancak aniden bisiklet aniden yavaşladı.

Yokuş aşağı viraj alırken olsaydı belki düşebilirdim.
 
Scudo
Dinciler Türkiyenin her şehrinde her dönem vardı. Bursa'da biraz daha çok var. Bir dönem Almanya ve Fransa'da yaşadım, Almanya'da baya dinci var, bir tanesi ile aynı sitede kaldım. Fransa'da pek yok.

İstanbul'da da hurdacılar Niğdeliydi. Tahtakale'de hanların çayocaklarını Kemahlılar işletirdi. Tokatlılar fırıncı, Kastamonulular pastaneci, Mardinliler midyeci, Trabzonlular pideciydi.

Bu arada düşmekten korkan varsa trainer tavsiye ederim. Müthiş icat. Gerçekten söylüyorum, trafik, kaza, köpek sorununu sıfırlıyor. Bence daha verimli
 
  • Beğen
Tepkiler: gurkan
İstanbul'da da hurdacılar Niğdeliydi. Tahtakale'de hanların çayocaklarını Kemahlılar işletirdi. Tokatlılar fırıncı, Kastamonulular pastaneci, Mardinliler midyeci, Trabzonlular pideciydi.

Bu arada düşmekten korkan varsa trainer tavsiye ederim. Müthiş icat. Gerçekten söylüyorum, trafik, kaza, köpek sorununu sıfırlıyor. Bence daha verimli

İlk paragrafı çözemedim. Almanya'da (Türk, ortadoğulu) dincilerin Fransa'ya göre daha yüksek sayıda olmasına karşı bir eleştiri mi, dincileri savunmaya çalışmak mı anlayamadım. Sonuçta Almanya Fransa arasındaki dinci oranına ilişkin kendi gözlemimi ilettim, belki tersidir, Fransa'da daha çok dinci de olabilir.

Düşmekten korkmak başka, düşme olasılığını arttıracak donanım kullanmak başka. Bence kilitli pedal düşme olasılığını arttırıyor. Spor (A2 ehliyet) motosiklet de kullanıyorum. Motosikletten düşünce motosikletten fırlamak gerekir. Motosiklete ayaklarınız kilitli kaldığını düşünün. Düşünmek istemiyorum. Yaralanmaları daha cok arttırır. Olasılıklar üzerine yorumluyorum, kesin öyledir gibi bir iddiam yok.
 
iyiakşamlar arkadaşlar bugün aldığım bir kararla kilitli pedalı bırakma kararı aldım. Bugünkü turda normal ayakkabı giymesem 2 kere düşüyordum. Herhalde benlik değil. Ilgilenen varsa satıyorum sarı sitede. ultegra pedallar ve rc702
 
  • Beğen
Tepkiler: Scott_Bisikletli
iyiakşamlar arkadaşlar bugün aldığım bir kararla kilitli pedalı bırakma kararı aldım. Bugünkü turda normal ayakkabı giymesem 2 kere düşüyordum. Herhalde benlik değil. Ilgilenen varsa satıyorum sarı sitede. ultegra pedallar ve rc702
Ben kaliteli bir adet(link)ve adidas 5.10 freerider flat pedal ayakkabısı kullanıyorum bir senedir. Çok memnunum pedala aktardığınız gücün tümünü hissedebiliyorsunuz ve olukça stiff (katı, sert) bir ayakkabı. Zaten sadece flat pedal üzerine tasarlanmış ayakkabı fakat düz yolda yürümek çok zor penguen gibi yürümek zorunda kalabilirsiniz.
 
Görüntü 25.02.2024 08.46.jpeg
 
Taze bir anımı anlatayım. Kocaman platform pedallı emanet bir bisikletle kısa bir sürüş yapmam gerekti.

Rampa tırmanmaya başlamıştım ki, sağdan bir ara sokaktan hızla bir araç üzerime doğru sürmeye başladı. Pedala abanarak, araç üzerime çıkmadan önce, sokak ağzından kurtulmaya çalıştım. Sağ ayağım üzerine tahminen 500 wat vermişimdir. Tam gücü pedala vermişken ne oldu, rubleden zincir attı.

Uyguladığım onca güç yok olmadı elbet, aynakoldan gövdeye gitti. Ben ileriye sağa doğru uçmaya başlarken bisiklet arka sol tarafa savruldu. Balıklama yere düştüm. Ellerimle darbeyi yavaşlatıp yapıştım asfalta. Bir baktım parmak kırılmış. 😒 Halen acısıyla uğraşıyorum. O arada üzerime gelen beyaz şahin de nasıl becerdiyse bana değmeden yanımdan geçip kayıplara karıştı.

Sonradan düşündüm, rublesi bitik o bisikleti kilitli pedal ile kullanıyor olsaydım, pedala bağlı kalacaktım ve bisiklet altımdan uçmayacaktı. Büyük ihtimalle bisikletin hakimiyetini koruyacaktım. En azından yere o şekilde düşmezdim.

Sadece zararı değil, kilitli pedalın faydaları da mevcuttur ;)
 
Bisiklet lobisinin gözü kör olsun kilitli seleyi çıkaramadılar daha.
 
Bisiklet lobisinin gözü kör olsun kilitli seleyi çıkaramadılar daha.

Böyle bir şeyi isteyecek birileri var: Zamana karşı spesiyalistleri.En başta Tony Martin.
Tony Martin, daha iyi aerodinamik pozisyon sağlamak adına,selenin ucundan kaymamak için selenin uç kısmına zımpara kağıdı koyuyordu.Kilitli sele çıkarılsa ilk Tony Martin alırdı.
212A1313.jpg
 
Bisiklet lobisinin gözü kör olsun kilitli seleyi çıkaramadılar daha.

Kırkpınar güreşlerinde üstüste birkaç defa altın kemer kazanan bir pehlivanla, spor mecmuası muhabiri röportaj yapıyormuş. Röportajın sonuna geldiğinde, muhabir "Dur şuna bir hınzırlık yapayım" demiş ve "Son olarak, güreşteki İç Kazık oyununu bize anlatabilir misiniz?" diye sormuş.

Soruyu duyan pehlivanın gözü, bir an pencereden uzak ufuklara doğru dalmış. Ortamda derin bir sessizlik olmuş. Pehlivanımız derin bir iç geçirmiş ve şöyle demiş:

"Yiyen bilir evlat.. Yiyen bilir..."
 
Ben kaliteli bir adet(link)ve adidas 5.10 freerider flat pedal ayakkabısı kullanıyorum bir senedir. Çok memnunum pedala aktardığınız gücün tümünü hissedebiliyorsunuz ve olukça stiff (katı, sert) bir ayakkabı. Zaten sadece flat pedal üzerine tasarlanmış ayakkabı fakat düz yolda yürümek çok zor penguen gibi yürümek zorunda kalabilirsiniz.
Bu ayakkabı çok güzelmiş ama Türkiyede yok sanırım. Ben eskisi gibi Hummel marka, altı kauçuklu olan ayakkabıdan devem :) onunda sertliği fena değil
 
Taze bir anımı anlatayım. Kocaman platform pedallı emanet bir bisikletle kısa bir sürüş yapmam gerekti.

Rampa tırmanmaya başlamıştım ki, sağdan bir ara sokaktan hızla bir araç üzerime doğru sürmeye başladı. Pedala abanarak, araç üzerime çıkmadan önce, sokak ağzından kurtulmaya çalıştım. Sağ ayağım üzerine tahminen 500 wat vermişimdir. Tam gücü pedala vermişken ne oldu, rubleden zincir attı.

Uyguladığım onca güç yok olmadı elbet, aynakoldan gövdeye gitti. Ben ileriye sağa doğru uçmaya başlarken bisiklet arka sol tarafa savruldu. Balıklama yere düştüm. Ellerimle darbeyi yavaşlatıp yapıştım asfalta. Bir baktım parmak kırılmış. 😒 Halen acısıyla uğraşıyorum. O arada üzerime gelen beyaz şahin de nasıl becerdiyse bana değmeden yanımdan geçip kayıplara karıştı.

Sonradan düşündüm, rublesi bitik o bisikleti kilitli pedal ile kullanıyor olsaydım, pedala bağlı kalacaktım ve bisiklet altımdan uçmayacaktı. Büyük ihtimalle bisikletin hakimiyetini koruyacaktım. En azından yere o şekilde düşmezdim.

Sadece zararı değil, kilitli pedalın faydaları da mevcuttur ;)
Ben de iki kere farklı zamanda yokuş çıkarken bir keresinde ise düz yolda sprint atarken yol bisikleti ile zincir kırdım. Kilitli pedal olmasaydı dengeyi zor koruyup ciddi şekilde düşebilirdim. Kilitli pedal bisiklet ile bütünleşmeyi sağlıyor. Kendimi daha güvenli hissediyorum. Sırf bu yüzden bile kilitli pedal tercih sebebi olmaya değer.
 
Bu ayakkabı çok güzelmiş ama Türkiyede yok sanırım. Ben eskisi gibi Hummel marka, altı kauçuklu olan ayakkabıdan devem :) onunda sertliği fena değil
Yanlış hatırlamıyor isem performans sürüşleri yapıyorum yazmıştınız. Hummel ayakkabıların ilemi performans yapacaksın ?
 
Ya bir sey soracagim: Shimano s71x gözlük modeli nasil sizce? Kullanan, arastirn var mi?
 
Tony Martin, daha iyi aerodinamik pozisyon sağlamak adına,selenin ucundan kaymamak için selenin uç kısmına zımpara kağıdı koyuyordu.Kilitli sele çıkarılsa ilk Tony Martin alırdı.
Sana gizli bir bilgi vereceğim Tony. Profesyonel olmuşsun ama bunu öğrenememişsin. Selede öne kaymamak için selenin altında açı ayarı var. Selenin ucunu bir tık yükseltsen zımpara kağıdı yapıştırmak zoruna kalmazdın. Taytların apış arasını parçalamaktan başka bi işe yaramadın Tony. Zarar ziyan bi adamsın.

6RDgEnJ6ZrNYLBCYtvW9FR-768-80.png.webp
 
Sana gizli bir bilgi vereceğim Tony. Profesyonel olmuşsun ama bunu öğrenememişsin. Selede öne kaymamak için selenin altında açı ayarı var. Selenin ucunu bir tık yükseltsen zımpara kağıdı yapıştırmak zoruna kalmazdın. Taytların apış arasını parçalamaktan başka bi işe yaramadın Tony. Zarar ziyan bi adamsın.

6RDgEnJ6ZrNYLBCYtvW9FR-768-80.png.webp

Kolpaçino Sabri abinin pantolonunun yırtılması 🫤

 
Sana gizli bir bilgi vereceğim Tony. Profesyonel olmuşsun ama bunu öğrenememişsin. Selede öne kaymamak için selenin altında açı ayarı var. Selenin ucunu bir tık yükseltsen zımpara kağıdı yapıştırmak zoruna kalmazdın. Taytların apış arasını parçalamaktan başka bi işe yaramadın Tony. Zarar ziyan bi adamsın.

6RDgEnJ6ZrNYLBCYtvW9FR-768-80.png.webp
Amaç bisiklet üzerinde en aero dinamik sürüş pozisyonunu almak. Şu gibi
CPqH6X_XAAAEfgL.jpg

Yani omuzlar, kollar ve gidon en altta olmalı. Bunu sağlayabilmek için selenin en önde olması lazım. Ancak burada selenin çok önde olmasını engelleyen UCI kuralları var. Uci selenin ne kadar önde olabileceğini belirlerken ne kadar önde oturabileceğinize karışmaz.
Bu pozisyonu almak için de zamana karşı olar selenin ucuna otururlar. Selenin ucuna oturabilmek için ya kollarınızla desteklemeniz gerekir ya da kaymamak için zımpara kağıdı vb kullanmanız gerekir.
Selenin ucunu kaldırdığında istenen aerodinamik sürüş pozisyonuna ulaşamazsınız. Ayrıca selenin ucunu kaldırdığınızda maksimum gücü pedallara aktaramazsınız.
 
Bu ayakkabı çok güzelmiş ama Türkiyede yok sanırım. Ben eskisi gibi Hummel marka, altı kauçuklu olan ayakkabıdan devem :) onunda sertliği fena değil
Bu yaz stoğa girecekmiş. (link) sordum.
Screenshot_20240227_092621_Instagram.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: yakupf
Geri