Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Benzincide yol lastiği şişirebilen var mı? (Presta uç)

Sezer arkadaşım,
İkinci fotoğrafta bisikletin arkasındaki kitaplığın rafında kutusu duruyor.Kıyaslama yapabilmek için arka çanta ve pompa kutusunu tek karede göstermek istemişdim.Markası CRİVİT SPORTS - mini pompa .Alman malı.
Selamlar..
 
Scudo
@Birhan K.

Bu tip bir problemle karşılaşmadım. Patlak modu hususunu okumanızı öneririm.

@Murat B.

Mantık basit; kompresör ile birkaç saniyede şişirip geçiyorsunuz. 80-90 PSI'lere düşmüş yol lastiğinin basıncını da yine birkaç saniyede 110-120'lere çıkarabiliyorsunuz. Dışarıdayken lastik patlarsa da benzinliğe götürecek kadar hava basıp, o şekilde devam ediyorsunuz. El pompalarıyla 80'lere kadar basabiliyorum biraz terleyerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
size kendi yöntemimi açıklıyorum, önce eski ama sibobu saglam bir schrader lastigin sibobunu kesip temizliyoruz
http://img.tapatalk.com/d/14/04/18/yqyna2u8.jpg
Diger malzemeler: hortum, dönüstürücü, kelepçe
http://img.tapatalk.com/d/14/04/18/erusebup.jpg
sonra sibobu hortuma takıp kelepçeyle sabitliyoruz
http://img.tapatalk.com/d/14/04/18/enu5aryt.jpg
hortumun diğer ucuna ise dönüstürücüyü(hortumun içine tam vidalandı) takıyoruz, eğer bu parça yoksa başka bir şey uydurulabilir, ya da hortum olarak kalır
http://img.tapatalk.com/d/14/04/18/tyba6yja.jpg
Ve bitti
http://img.tapatalk.com/d/14/04/18/e7y4yja4.jpg


not: Mobilden yazdım kusura bakmayın


 
Süper bir çözüm. Tasarım da müthiş. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert S.
@mustafa tabanlıİnternette türkiyede satan gözükmüyor neyse bakacağız artık ....
 
Herkese çok teşekkür ederim.

Hortumla yapılan aparat harikaymış. Dayanıklı mı acaba? 100-110 PSI basınca dayanır mı?

Onun haricinde, evet patlak modunu bilmiyordum. Gerçi cihazın üzerinde görmüştüm ama nasılsa lastiğim patlak değil diye denememiştim. Bir dahaki sefer oradan halledeyim.

Son bir not: Bazı arkadaşlar "Neden inik lastikle evden çıkıyorsun, o işleri evde halletmek gerek" gibi bir şeyler söylemiş. Dostlar, mesele uzun yol zaten :) Uzun yolda lastik patlarsa, yanımda taşıdığım pompayla 70 PSI'den daha çok basamadığım için sıkıntı yaşayacağım. Şehirlerarası yolda bu işin tek çözümü benzinciler.. O yüzden sordum. Teşekkür ederim :)
 
@Birhan K.

Kusura bakmayın görmemişim, ben mtb'de kullanıyorum yani 50psi'dan fazla kullanmadım. dayanıklılık konusunda şişerken hortumun hafif bir esnediğini hissedebiliyorum. su hortumu yerine basınca dayanıklı bir hortum kullanılırsa (tüp hortumu, eski bir pompa hortumu, vs.) ve iki ucu da kelepçeyle bir güzel sıkılırsa dayanmaması için sebep göremiyorum :) denemek lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
@Mert S.

Hocam anladığım kadarıyla bu aletin mantığı şu: Araba sibobunu pompaya takıyoruz. Pompa araba sibobunun iğnesini algılayınca harekete geçip hava üflemeye başlıyor. Böylece biz de patlak modudur şudur budur uğraşmaya gerek kalmadan lastiği şişirebiliyoruz. Doğru anladım değil mi?

En iyisi yarın gidip yapı marketten sağlam hortum parçası ve kelepçe alayım. Sonra da soluğu benzincide alırım :D Çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: HasanFehmi
Merhaba arkadaslar,
Benzincide presta sibopa hava basmak icin pratik bir yontem var. Eger youtube video acabiliyorsaniz bu linkten izleyebilirsiniz:

Acamayanlar icin aciklamaya calisayim. Presta sibopun plastik siyah toz kapaginin uc kismini kesiyorsunuz. Kesik hali ile sibopunuza normalde takildigi gibi takiyorsunuz. Haliyle sibopun ucu acik fakat kapaktan dolayi schrader tip sipobla ayni kalinlikta oluyor. Benzincideki kompresorlu hava tabancasini bastiginizda lastiginiz istediginiz psi-bar'da basilmis oluyor.
Denemedim cunku schrader kullaniyorum MTB ile. Ancak video gayet net bir sekilde calistigini gosterir nitelikte. Umarim cozum arayanlara yardimci olur :)
 
@Birhan K.

Aslında şu küçük adaptör zaten bizim prestanın iğnesine göre ayarlayınca şişirebiliyoruz, amacı o zaten :D ama iğne yayı olmadığı için basınç olmadan iğneyi algılamıyor. patlak modu falan işe yarıyor anca. tabi bi de kaçırma ihtimali var. Onla uğraşacağıma vidalıyorum bunu lastiğe, schraderden isteğim gibi basıyorum :D
 
güzel kardeşim sana basit bir yol yüzde yüz kesin çözüm aldığın dönüştürücünün ( bisiklete takılmayan) pompaya gelen ucunu dibinden kes sonra git oto lastikcilerinden çıkma oto lastik sibobu al bedava bile veriyorlar , onun üzerindeki lastik kısmı soy ,(maket bıçağı veya bıçak ile) dönüştürücünün kestiğin ucuna hafif bulaşık deterjanı sürerek dibine kadar sok üzerinden istersen sağlam ve ince bir iple birkaç tur dola ve bağla işlem bu kadar ben ip yerine eriyen bant kullanıyorum orjinal gibi oluyor. sonuç olarak ucun orjinal oto lastik ucu olduğu için hiç bir benzinlikte sorun yaşamassın, dönüştürücünü kesmeye kıyamaz isen bisiklet tamircilerinde bir liraya satılan ucuz kısa dönüştürücüler var onlardan al ben onları kullanıyorum.
 
O değilde türk milletinin pratik zekası süper ya 3 lt ye piyasada bulunmayan aparatı yapmışlar. Ne diyeyim tebrikler :alkis:
 
@Mustafa demirbacak
Piyasada bulunmayan mı? Yukarıda bahsedilen ürünün aynısını hafta sonu Decathlon'dan aldım (yapmaya üşendiğim için). :p Henüz deneme imkanı bulamadım ama prensipleri aynı.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Kusura bakmayın bana denk gelmemiş o zaman . Ama genede tebriklerimi iletiyorum :D
 
@Birhan K.

Benim bildiğim ve bana mantıklı gelen(en azından gördüğüm oto pompaları öyle) cihazın iğneyi algılamayıp hava vermesi sadece basıncı ölçmek için gereken birşey.
Sıfır inik lastik için diyelim 50 psi basınç ayarladın, sibobu yerleştirdiğinde alet hava basmaz. Çünkü iğneye bastırıp(takarken basılı kalıyor zaten) havayı çekip basıncı ölçmüyor. Eğer cihazdaki patlak lastik işaretine basarsan direkt hava vermeye başlar. Onu da siboba yerleştirip bir miktar hava bastıktan sonra tekrar 50 psi ayarlarsan bu sefer cihaz iğneye dokunup basıncı ölçtükten sonra hava basmaya başlar.

Uzun lafın kısası iğneyi basınç ölçmek için kullanmıyor:)

Çözüm de şöyle galiba, denemek için aparatım yok ama yapımı mantıklı geldi.
 
Aparatı taktınız. aparatın içine , aparat boyunu geçmeyecek aynı seviyede ve daha ince bir vida koyun. pompa igneyi algılayıp hava basacaktır.

not: vidanız sivri değil düz olmalı ve kafa bölümü kesilmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
Sinop tipleri araba uyumlu dur ekstra aparat taşımak lazım Asıl söylemek istediğim şu arabalara vurulan hava basıncı 30, 40 psi yi geçmediği için bu pompalar yüksek basınç veremiyor en fazla 70 psi çok nadir yeni pompalar bunun üzerine çıkıyor bana 75 lazım genelde 70 e razı oluyorum ufacık pompa ile dakikalarca uğraşıp kan ter içinde kalmaktan iyidir.
 
@mustafa genç
Benzinlikteki pompalar gayet yüksek basınç veriyor 200e kadar çıkan vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Teleskopik pompa daha iyi olur heralde, kol fazla gerilmeyince daha çabuk ağrı yapıyor. Bende öyle mesela.
Aslında aparatı cebe felan da koymaya gerek yok bence, prestaya taksak en azından cepte felan kaybolma düşme derdi olmaz.
 
Bende de yol bisikleti var presta uçlu,adaptör aldım ve hiç hava kaçırmadan çok rahat hava basabiliyorum benzinliklerde ama benzinlikte maximum 105 psı basabiliyorum.100 psı'ya kadar çok rahat ama 100 psı'dan sonra çok zor basıyor.
 
Geri