Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Benzine yine zam geldi..ama hala akıllanmıyor yurdum insanı::))

@SALİH TUNÇKIRAN

ben bisiklete en başta çevreye zarar vermemek adına biniyorumi sonrasında beni daha sağlıklı kılması ve bana zevk vermesi, beni özgür hissettirmesi diğer faktörler. sadece onların gözünden tepki verdim. burada kimseye cicili bicili mesajlar vermek zorunda değilim, zira bu forumda olan kimsenin "örnek" teşkil edecek mesajlara ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum, herkes belli bir bilince zaten ulaşmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: dogan avcı
Scudo
@İ. Sidar Gündoğan

siz galiba söylemek istediklerimi anlıyamamışsın. bende bisiklet kullanıyorum. sadece bisiklete binmekle çevre zarardan kurtulmaz. bisikleti kullanım amacım çogunlıkla spor ve ara ara ulaşım amaçlıdır. fakat motosikletim ve arabamda var. arabayı mecbur olmadıkça kullanmıyorum. motosikletimi her zaman kullanıyorum. ve motosiklet kullanmak beni özgür hissettiriyor. neden bizde benzin pahalı. bezine gelen zam herşeyi etkiliyor. bisiklete binmekle diğer zamlara dur denmiyor malesef. almanya dahi nükleer enerjiye hayır diyip mevcut santralların söküm kararını almışken biz nükleer santral kurmaya çalışıyoruz. velhasıl duyarsız bir toplum olduk. bananeci olduk.
 
  • Beğen
Tepkiler: dogan avcı
işyerinde ort 40 kişiyiz 4 kişi işe bisikletle gelip gidiyoruz ve bisiklete binen 3 arkadaş yaz kış demeden bisikletle gidip geliyor ayda 60 tl tasarruf daha ne olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dogan avcı
Artık insanların bisiklet sürmesinide bir kenara bıraktım,saygıda kalmadı,nolduda bu kadar kin duyduk? 2 Tekerli bu aracın neresi battı sizede önyargıyla suçlu gözüyle bakarsınız sanki? Yol istedik sahile kıyrıtıktan yol yapıldı insanlar püfüür püfür mangal keyfi yapıyor biz asfaltta canımızla cebelleşiyoruz.. Pazar günü olur kadınlar "Jeep"lerin içinde deli gibi kornaya basarlar.. Yahu benzin parasınıda geçtim bir damla saygı bekliyorum.. Yurtdışında kask takmayanlara uzaylı gibi bakarlar,bizde ise takanlara bakıyorlar ne kadarda garip..
 
Buradaki her şikayete haklı...ne yazık ki ülkemizde bisiklet kültürü, bisikletten geçtim medeni, insancıl bir trafik kültürü -hadi yok demeyeyim- çok yavaş gelişiyor. Bisiklet kültürünü geliştirmek için organize bir şekilde çalışmalıyız bence. şikayet edecek çok şey var. mühim olan bu şikayete konu olaylar karşısında ne yaptığımız. bence elimizdeki her yolu denemeliyiz. belediyelere, valiliklere, kaymakamlıklara fırsat buldukça, bisiklete izin vermeyen, saygı duymayan uygulamaları internet ya da geleneksel (dilekçe vs.) yoluyla şikayetlerimizi iletmeli, talepte bulunmalıyız. trafikte bisiklete saygı için kampanyalar yapmalıyız. okullarda bisiklet sporunu beden eğitim dersleri müfredatına sokmalı, bisiklet toplulukları kurmalıyız. okul, kamu kuruluşu, avm, metro istasyonları vs. her türlü yerde bisiklet parkının da olması için başvuru yapmalıyız. taraftarı olduğumuz klüplere bisiklet takımı kurmaları için talepte bulunmalıyız. spor kanallarına bisikletle ilglii programlar yapmaları için e-mailler atmalıyız. belediyeleri bisikleti teşvik edici uygulamalara zorlamalıyız. bisiklet yarışmalarını izlemeliyiz.
yapılacak bir çok şey var. benim bir yıllık deneyimimden anladığım kadarıyla, bisikletin şehir içinde kullanılması konusunda en büyük çekince, trafikteki güvenlik sorunu. düşüncesiz, bilgisiz, saygısız sürücülerin yol açacağı zararlardan korkuluyor. bunun için, yapılması gereken çok şey var. ancak ilk önce bir duyarlılık geliştirilmeli. mesela "trafikte bisiklete saygı" kampanyası yapılmalı diye düşünüyorum. tabi hepsi için organize olmak, örgütlenmek gerek. belki bu forumdan böyle bir şey çıkabilir...
 
konu ile ilgili yorum yapan düşüncelerini paylaşan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.
saygılarımla,
d.a.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Yücel
Litresi 4.32 TL den Benzin Alıyoruz. Dünyanın En Pahalı Benzinini Biz Alıyoruz.Böyle Giderse 5 TL yede 10 TL yede Cıkar bu fiyat
 
  • Beğen
Tepkiler: dogan avcı
Bİr aralar 206 GTİ ım vardı, aşıktım ona, onsuz yapamazdım!!! diye düşünürdüm. Ta ki benzin 4tl olana kadar :D Şimdi dünyada en çok nefret ettiğim şeydir GTİ :D
HAYALDİ GERÇEK OLDU BAŞBAKANIM :D
Önceden Aç kalmayız bu ülkede diye seviniyorduk, sayenizde hiç doymuyoz Başbakanım, Hayaldi bunuda gerçek yaptınız, verin mübarek elinizi öpeyim :D

Zengin adamın servetine servet kattınız, orta halli ve yoksulu aç bıraktınız!!! Bunuda gerçekleştirdiniz ya :D Mekanınız CENNET olsun Başbakanım :D

En az 3 çocuk istiyordunuz, çocuğu bırakın evlilik hayallerimizi yıktınız, sayenizde kendimize zor bakıyoruz :D Başbakanım HAYALDİ BU DA GERÇEK OLDU Vallahi bravo!!!!!!!!
 
Bu senede tayyip seçilirse vay halimize :) artık asfalttan bile kovulacaz,büyük ihtimal karayolunda bisiklete yasak getirir.. vaay halimize
 
@Tolga Yücel

Yok ben konuştum Başbakanımızla!!!

Seçilirsem hepinize karayolunda bisiklet sürmeye izin vercem, Vergi ödediğiniz taktirde dedi. Bu ülkenin borçları sizin bisikletlerin vergisi ile kapanacak dedi :D
HAYALDİ GERÇEK OLDU :D Bisiklete vergi kondu
 
Bisiklet kültürü neden yok? veya insanlar neden otomobil kullanır? gibi sorulara bir iki neden ileri sürerek sağlıklı cevap vermek zor. İki hafta önce Konya'daydım. Giderseniz görürsünüz gencinden yaşlısına ciddi sayıda insan bisiklet kullanıyor. Bu konyalı vatandaşların eğitim ve bilinç seviyesinin çok yüksek olmasından dolayı değil. Bu konuda Türkiye'de lider olduklarını da düşünmüyorum zaten. Anneden babadan gelen bir alışkanlık mı peki? Avrupalı bisikletin icadından bu yana belkide son 300 yıldır bisikleti yaşamlarının bir parçası haline getirmiş. Siyah beyaz fotoğraflarda kraliyet ailesi mensuplarının bisiklet üstündeki hallerini görmek mümkün. Avrupalı bisikleti seviyor çünkü bu nesiller boyu süregelen ve insanların genlerine işlenmiş bir olgu. Ama hayır Konya'da bu da yok.. Peki bu işin nedeni nedir? Cevap basit coğrafyanın düz ve yolların müsait olması. Kısaca imkanlar var. İnsanlar bisikleti kolayca kullanabiliyor ve daha da önemlisi bisiklet kullanırken tedirgin olmuyorlar. Geniş otomobil yolları, müstakil bisiklet yolları ve nispeten az araç sayısı bunların hepsi bisikleti güvenle kullanmak için birer neden.
Kısaca şunu demek istiyorum; tamam bu iş biraz da insanın özünde olacaktır ama imkanlar da önemlidir. Mesela ben çoğu zaman Ankara'da trafikte işe git gel 50 km. bisiklet kullanırım. Ama ilerde bir çocuğum olursa benim gibi yapmasını isteyemem, cesaret edemem. Ankara'nın neresine giderseniz gidin trafikte her zaman bisikletçileri bekleyen ciddi riskler vardır. Daracık yollar, aşırı trafik, güvenlik şeridinde hız yapan araçlar, kapağı olmayan logarlar, uyksusuz veya psikopat uzun yol şoförleri, egsozundan katran çıkan araçlar "sağlık için sürüyoruz güya" vs vs vs... Dolayısıyla Ankara'lı ya; kardeşim sen neden bisiklet sürmüyorsun diyemem. Bu durum Türkiye'nin çoğu metropolünde de aynen böyle.

Benzin zammı ve buna rağmen yoğun araç kullanımına gelince bu bir paradoks değil. Buradaki durum da aynen yukardaki gibi. İnsanların toplu taşım imkanları var mıdır ? varsa ne seviyededir ? Önce bu soruları sormamız lazım. Her nasıl oluyorsa 7nci büyük ekonomi olacakmışız ama daha hiç bir kentimizde adam gibi metro, tramvay vs yok. Bunları geçin bazı semtlerimizde sadece otobüs hizmeti var ama onlarda saatde bir geliyor. Şimdi bu vatandaşın hususi araç istemesi çok mu yanlış?
 
Yazılanların çoğuna tamamen katılmakla birlikte bir konuda eksik bir yaklaşım sergilendiğini düşünüyorum. Yani bireysel kullanımda tümyazılanlar doğru. Ancak benzin zammının tek etkisi şahsi kullanımı etkilemiyor. Akaryakıta zam demek tüm taşımacılık sektörünün maliyetini yükseltmek demek. Popomuzu sildiğimiz tuvalet kağıdından masamıza gelen suya, salataya kadar aklınıza gelebilecek tüm tüketim ihtiyaçlarımız bu benzin zamlarından etkileniyor. Yani bir ülkede enflasyonun ne düzeyde olduğunu anlamak için en basitinden o ülkedeki akaryakıt fiyatlarına ve zamlarına bakmak yeterli. Tabi bizim memlekette enflasyon hesabı yaparken et, yumurta, süt, tüp gaz ve aklınıza her gelecek gündelik ihtiyaçlar yerine, pinpon topu gibi kalemlerin üzerinden enflasyon hesabı yapıldığı ve millette bunu yediği için pek söz söylemeyede gerek yok açıkçası. Kendi düşen ağlamaz derler.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan hilal
egsoz dumanına maruz kalıyorsanız o 10 km boyunca arkadaşlarınız haklı. aksi halde tabii ki siz haklısınız.
 
her gün sabah-akşam köprü geçişi içeren bir iş hayatım olmasa işe gidiş gelişi ben de bisikletle yapardım. işi istanbul özeline vuracak olursak;

kardeşim, sahil şeridi dışında düz satıhın çok az olduğu bir coğrafya, dolayısıyla ineceksin, çıkacaksın, ineceksin, çıkacaksın. inerken terin kurusa bile çıkışa geçtiğinde sucuk gibi olacaksın. doğru mu?
öğrenciler, kendi işinde çalışanlar, işleri beden işi olan vatandaşlar için sorun teşkil etmez diyelim. peki sen bir firmada, müşteri temsilcisi, veya sürekli müşterilerle veya yönetici kadrosuyla temasta olmak durumunda olan, temiz ve parlak görüntü vermek zorunda olan bir pozisyondasın. hadi bisikletle gel, elbiseni işyerinde ütülü tutuyorsun diyelim, o sucuk gibi terini 5 dk.da kurut, çamaşır değiştir, elbiseni giy (işyerinde duş imkanı bulabilen yüzbinde 2 düzeyindeki istisnayı kenarda tutarsak) üstünü başını toparla ve sabah 9 daki toplantıya hazır ol. Bunu İstanbulda yaz-kış düzenli yap abi.
bu tempoya yaklaşabilmenin en iyimser yolu, evle iş aynı yakada olacak, mesafe belli seviyeyi aşmayacak, güzergahta sürekli in çıklar, minibüs, halk otobüsü ve taksi terörü olmayacak, ve bisikletin "katlanır bisiklet" olacak. sabah işe servisinle veya toplu taşımayla en pratik nasıl yapabiliyorsan geleceksin, akşam eve dönüşü katlanır bisikletinle yapacaksın. bunun için de avrupalılara çok ucuz gelebilen, fakat bizim gibi gelir düzeyindeki ülkelerde "hayli tuzlu" kabul ettiğim katlanır bisikletler biraz makul fiyatlara gerileyecek. Ne bu kardeşim ya? 1000 euro'ya ben gider en kralından 3 tane alırım. araya sırf bir kat yeri giriyor diye ne bu böyle?

Bir de,

gerek işte, gerek okulda, gerek akşamları evde edindiğimiz yemek alışkanlıklarımızı değiştireceğiz, çünkü, memleketim geneline vuruyorum, bu hamur, et, şeker ve yağ ağırlıklı beslenme bizi ölüme götürüyor. etrafımda göbeksiz adam (ve göbeksiz kadın) yok gibi. kadınlar evde erkeklere börek - kek - poğaça - pilav - makarna- patates - nedir bu kardeşim, size eşinizi daha sağlıklı beslemeyi kimse öğretmedi mi? hayatınızda hiç mi salata, sebze yemeği pişirmediniz? hiç mi etrafınızdan farklı bir şeyler kapmadınız? sonra neden sürekli kalp hastalığı, neden damar tıkanıklığı diyoruz?

göbek çok önemli. toplu taşımanın iyileştirilmesi çok önemli.

bir de sizlerin de temas ettiği gibi, herkes imreniyor, "ooo şekil yapmışın hocam" imreniyor, ama icraata gelince yok. çünkü arabasının tamponu çizilince 500 lirayı düşünmeden bayılır ama başlangıç seviyesi olsun, bir bisiklete 500 lira fazla gelir. bisiklet dediğin karfur'larda (mahsus okunduğu gibi yazıyorum) olduğu gibi 150 lirayı geçmemeli.

;)

Murat Semiz
 
Turkiyenin ekonomik modeli asiri tukettim uzerinde kurulu;
Hiç bir yerde tasarruk yok; her sey tam gaz:) :)
 
Çalışanlar için tamam bisiklet zor kişisel temizlik açısından. En azından toplu taşımaya önem verilse, Arabalar azalsa o zaman bisiklet yoluna bile gerek kalmaz.Çünkü yollar ferah olur.
 
ben bisikletime atlayıp gidiyorum işime.
bakırköy-topkapı.
keyifli oluyor sabah sabah.

benzin menzin yok. benzin tüketenler var elbet yolda.
50.000 liralık arabalar yolda duruken ben demir atıma atlayıp ıslık çala çala gidiyorum.

çok keyifli çooookkk...
 
Acınası bir durum bu benzin kullandıkça sürüm arttığı için küçük zamlar olur ayrıca kullanıldıkça azalan bir melet bu yani hazin sonu görmek hiç zor değil.
Yer altındaki bütün petrolü rahat totoşlarımız emmeden alternatifler olamaz. Yazık gün geçtikçe ilkelleşen insanlığa. Suretler filmi gerçek olursa hiiiç şaşırmam :D
 
  • Beğen
Tepkiler: dogan avcı
Geri