ulas
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Mayıs 2006
- Mesaj
- 3.954
- Tepki
- 9.587
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Geotech
Merhaba Arkadaşlar. İlk test yazımız sizlerin huzurunda. Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti sizler için ayrıntılı bir testten geçti ve geçmeye devam ediyor. Bu bisikleti bizim için en iyi şekilde test edeceğini düşündüğümüz kişi şuanda da Türkiye Turunda olan Gazeteci Fotoğrafçı Hasan Söylemez olacağını düşündük. Bisiklet için bir test yazısı rica ettik ve H.Söylemez bizi kırmayarak güzel bir yazı hazırladı. Şu anda da halen turda olan Söylemez'in bu yazısı eminiz ki bir çok kişiye ışık tutacaktır.
Öncelikle Geotech Life'ı Tanıyalım
KULLANICI TIPI : HOBİ KULLANICISI
KADRO : GEOTECH ALLOY ULTRA LITE
ÖN AMORTİSÖR : ZOOM ALLOY
ARKA AKTARICI : SHIMANO ACERA
ÖN AKTARICI : SHIMANO FDFZ30
VİTES KOLLARI : SHIMANO EF50
RUBLE : SHIMANO MF TZ 21 SPEED
ZİNCİR : KMC Z 30
AYNAKOL : ALLOY
ORTA GÖBEK : RULMANLI
FREN ÖN / ARKA : V FREN
FREN KOLLARI : SHIMANO ST EF 50R
ARKA GÖBEK : QUANDO
ÖN GÖBEK : QUANDO
PEDALLAR : ALLOY MTB
GİDON : ALLOY SPORT
BOYUN : ALLOY
FURÇ TAKIMI : CARTRIDGE SISTEM
SELE : GEOTECH JEL
SELE BORUSU : ALLOY
SELE KELEPÇESİ : ALLOY 27.2 MM MANDALLI
JANT : GEOTECH ALLOY ÇİFT KAT PRO RIMS
JANT TELLERİ : STEEL
LASTİK : 700X38C
RENK : BEYAZ, MAVİ
JANT EBATI : 28"
VİTES SAYISI : 21
MATERYAL : Alu
AĞIRLIK : 13,5 KG
DİGER : ÖN ARKA ÇAMULUK VE ALLOY BAGAJ ÖZEL JELLİ DESTEKLİ ELCİK
Piyasa Fiyatı: 699 TL
İthalatçısı-Üreticisi: Delta Bisiklet
Pedal basmak için bekliyorum...
Bisikletimi çok seviyorum.
Bisikletimin modeli: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti. Bu bisiklete ilk 11 Temmuz 2010 tarihinde Türkiye turuna çıkmadan iki hafta önce antrenmanlar için bindim. Bu iki haftalık zaman diliminde bisikletimin şehir içindeki sürüş kolaylığı ve performansı çıkacağım uzun yolculuk için içimi rahatlatmaya yetmişti. Ancak asıl bisikletimle bütünleşmem ve onu daha iyi tanımam yola çıktıktan sonra başladı. Bisikletim; gidon'da 5 kg, arka teker üzerindeki bagajda 35 kg, kendim 75-80 arasında değişen kilolarımla toplam da 120 kg yük taşıyor. Büyük ve uzun km li turlar yapmak için çok da fazla para harcamanıza gerek yok. Bunların hepsine cevap verebilen Geotech Life modeli sizin turunuza cevap verilecek şekilde tasarlanmış.
Kadro yapısı rahat sürüş sağlıyor. MTB tipi kadro olması patika ve köy yollarında tıpkı MTB kullanıyoruz keyfi veriyor. Asfalt yolda ise Turun keyfini çıkara bilirsiniz. Gidon yapısının şekli dik kullanım sağlıyor. Böylece fazla eğilmek zorunda kalmıyorsunuz. Eğer aylarca bir tura gidecekseniz fren papuçlarınızı değiştirmenizi öneririm. Üzerindeki fren papuçları 5-6 ay sonra etkisini azaltıyor. Bu bisikleti çok az harcama ile çok daha kullanışlı hale getirebilirsiniz. Fren papuçları bunlardan biri.
İlk başlarda bisikletim bana çok ağır geliyordu ancak ilerleyen günlerde biraz daha alışınca yüklü hali yüksüz halinden daha rahat gelmeye başladı. Çünkü gidonu çok kolay kontrol edebiliyordum, girdiğim çukurlarda bisiklet ağır olduğu için bir anda dengemi kaybetip düşmüyordum. Arkamdaki yük düz yolda veya rampa aşağılarda bisikleti itiyor gibi süratımı arttırabiliyor. Rampa çıkarken en yumuşak viteste yine kolaylıkla pedal çevirebiliyorum. 21 olan vites sayısı daha da yükseltilebilir ama bu bile yeterli...
Frenlerin tutuşunu istediğim gibi ayarlayabiliyorum, vitesler de ilk 3 bin kilometre de hiç sorun çıkarmadı saat gibi çalışıyordu. Ta ki saatte 50 km hızla rampa aşağı inerken bir çukura sertçe girene kadar. Bu çukur arka tekerin gövdesini kırdı, bilyalar dağıldı ve jantlar yamuldu. Yedek parça bulma konusunda zorlandığım tek şey de bu oldu. Gittiğim bisiklet tamircisinde mandallı göbek olmadığı için yerine somonlu göbek takıldı...
Paslanmak bu bisiklete uzak bir kelime
İki hafta boyunca yağmurlu havada pedal çevirmeme rağmen hiç pas olayıyla karşılaşmadım. Bisikletimin ağır yüke alışacağı ilk haftalarda pedallar yerine yavaş yavaş oturduğu için gıcırtılar oluyordu ancak pedalı bir kere iyice sıktıktan sonra o gıcırtıları da hiç duymadım. Ön tekerim 5 bin kilometrede iki defa patlarken arka tekerimin kaç defa patladığının sayısını hatırlamıyorum. Bunun nedeni yükümün ağır olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Tabii arka teker için daha sağlam bir dış lastik kullanılınca patlak sayısı minimize edilebilir. İnsanlar bisikletimi uzaktan gördüklerinde motosiklete benzetiyorlar çünkü yüküm fazla ve bu da bisikletimi olduğundan büyük gösteriyor. Yollarda karşılaştığım yabancı bisikletlilerin bisikletime hayranlıkla baktıklarını gördüğümde böbürleniyor ve bisikletimi daha da çok seviyorum.
Bu bisikletle çok renklere şahit olduk
Bisikletimin selesi bugüne kadar hiç rahatsız etmedi, rampa çıkarken bile ayakta değil oturarak pedal çeviriyorum. Bisikletim hem şehir içindeki günlük kullanımlarda hem de şehirlerarası yollarda sürüş zevkini doya doya yaşatıyor. Bugüne kadar lanet olsun dediğim bir an olmadı. Ben onu o beni seviyor . Uzun yollarda hangi bisikleti kullanmalıyım diye soranlara hep Geotech Life dedim. Bir defa yol arkadaşı oldunuz mu asla sizi yolda bırakmaz...
Yaklaşık 700 TL verip bu bisikletle dünyayı dolaşabileceğinizden emin olabilirsiniz. Yeterki isteyin. Bu bisikletle gittiğim yerlerin tamamı için: Hasan Söylemez/Bisikletle Türkiye Fotoğrafları Turu Yazı ve Resim Serisi - BisikletForum
Profesyonel Bakışla Bizim Gözümüze Çarpanlar:
Kuşkusuz fiyat performans aralığı bu model için iyi bir noktada diyebiliriz. Türk Patentli bir marka olan Geotech Bikes'in üretmiş olduğu Life modeli ülkemiz şartlarına son derece uyumlu bir şekilde tasarlanmıştır. Life modelinde öncelikle donanın iyi olmasına özen gösterilmiş. Bundan dolayı Shımano Acera serisi kullanılmış. Shımano Acera serisi yapmak istediğiniz bir çok kullanım şekline cevap verebilmektedir. Kadrosunun açıları ve kalitesi Life'ın upgrade edilebilir anlamına da geliyor. Dilerseniz bu bisikleti çok daha özel hale getirebilirsiniz.
Bir turda önemli noktalardan biri lastiktir. 700x38c lastikler sürüş sırasında güven ve kullanım rahatlığı verir. Diğer bir nokta ise sele ve elciklerdir, Selesi rahat ve son derece konforludur. Elcikler ise destekli olduğundan bilek ağrısını önlemektedir. Yine önemli noktalardan biri de amortisör sistemidir. Esnemenin önüne geçmek için düşük mm amortisör sistemi kullanılmış. Lock Out sistemi yani kilitlenebilir amortisör kullanılsaydı verim daha da artacaktı. Aslında Alternatif olarak amortisörsüz modelinin olması da iyi olurdu. Bu açık Geotech Alize modeli ile giderilmiş.
Testlerimizin sonunda not ve puan sistemi kullanacağız.
En kötü not: 1
En iyi not: 10
üzerinden yapılacaktır. Toplamda 10 Noktada 10 puan üzerinden notlama yapacağız. Kusursuz bir test sonucunda alınan en yüksek puan 100 Puan en düşük alınan puan ise 10 Puan olacaktır.
Model: Geotech Life
10 Puan Üzerinden Değerlendirme
Amaca Yönelik Uygunluk Notu: 9 Puan
Konforlu Kullanım Notu: 9 Puan
Kalite/Fiyat Oranı Notu: 9 Puan
Kadro Performans Notu: 9 Puan
Amortisör Performans Notu: 6 Puan
Donanım Performans Notu: 7 Puan
Garanti / Yedek Parça / Servis Notu: 9 Puan
İşçilik Kalitesi Notu: 9 Puan
2.El Değeri Notu: 8 Puan
Ağırlık Notu: 8 Puan
Geotech Life Acera, 100 puan üzerinden 83 Puan almıştır.
Kusursuz olmasa da amaca yönelik bir sürüş keyfi veriyor. Bu yüzden 1 puan kırıyoruz. Aslında hem testlerde hem de kullananların yorumlarıyla konforunun çok iyi olduğu söyleniyor. Puanları bol keseden atmamak için 1 puan da oradan kırıyoruz. Fiyat performans oranı uygulanan gümrük vergilerinden dolayı etkileniyor bu vergilerin yüksek olması fiyatı olduğunun üzerinde gösteriyor 1 puan da bu noktada kırıyoruz. Kadro yapısı ve açılarından dolayı bizden iyi not alıyor kusursuz değil 1 puan da buradan kırıyoruz. Amortisör her nekadar da düşük mm olsa da esnemenin önüne geçilememiş lock out olmaması 4 puan kırmamıza sebep oluyor. Donanımda bazı eksiklerin olması ve yetersiz kalması 3 puan kırmamıza sebep oluyor. Örneğin aynakol, ön arka göbekler shımano kullanılabilirdi.
Garanti ve yedek parça sorunuyla ilgili hiç bir sıkıntının yaşanmaması bizden tam not anlamına geliyor. Türkiye'nin her yerinde bisiklet servisi olmasına rağmen Geotech olarak bütün illerde olmaması 1 puan kırmamıza sebep oluyor. İşçilik kalitesi oldukça iyi. Montajlama yapılırken biraz daha özen gösterilebilirdi bundan dolayı 1 puan kılıyoruz. Satılmak istendiği zaman kolaylıkla ve çok değer kaybettirmeden satılabiliyor. 2.el satışları takip ettiğimiz kadar iyi olsa da 2 puan da buradan kırıyoruz. Ağırlık oldukça iyi. Amortisörün biraz ağır olması ağırlık unsurunu etkilediğinden 2 puan not kırmamıza sebep oluyor.
Genel olarak baktığımız zaman 83 Puan iyi bir derece anlamına geliyor. Bu daha da iyi olabilirdi. Ufak ayrıntılar giderilerek bu puan daha da yükseltilebilir. Bu derecelemeyi yaparken çok hassas ve tamamen tarafsız bir şekilde davrandık. Artısı eksisi tamamen gözönüne alınarak değerlendirildi.
Öncelikle Geotech Life'ı Tanıyalım
KULLANICI TIPI : HOBİ KULLANICISI
KADRO : GEOTECH ALLOY ULTRA LITE
ÖN AMORTİSÖR : ZOOM ALLOY
ARKA AKTARICI : SHIMANO ACERA
ÖN AKTARICI : SHIMANO FDFZ30
VİTES KOLLARI : SHIMANO EF50
RUBLE : SHIMANO MF TZ 21 SPEED
ZİNCİR : KMC Z 30
AYNAKOL : ALLOY
ORTA GÖBEK : RULMANLI
FREN ÖN / ARKA : V FREN
FREN KOLLARI : SHIMANO ST EF 50R
ARKA GÖBEK : QUANDO
ÖN GÖBEK : QUANDO
PEDALLAR : ALLOY MTB
GİDON : ALLOY SPORT
BOYUN : ALLOY
FURÇ TAKIMI : CARTRIDGE SISTEM
SELE : GEOTECH JEL
SELE BORUSU : ALLOY
SELE KELEPÇESİ : ALLOY 27.2 MM MANDALLI
JANT : GEOTECH ALLOY ÇİFT KAT PRO RIMS
JANT TELLERİ : STEEL
LASTİK : 700X38C
RENK : BEYAZ, MAVİ
JANT EBATI : 28"
VİTES SAYISI : 21
MATERYAL : Alu
AĞIRLIK : 13,5 KG
DİGER : ÖN ARKA ÇAMULUK VE ALLOY BAGAJ ÖZEL JELLİ DESTEKLİ ELCİK
Piyasa Fiyatı: 699 TL
İthalatçısı-Üreticisi: Delta Bisiklet
Pedal basmak için bekliyorum...
Bisikletimi çok seviyorum.
Bisikletimin modeli: Geotech Life 28 Acera Tur ve Şehir Bisikleti. Bu bisiklete ilk 11 Temmuz 2010 tarihinde Türkiye turuna çıkmadan iki hafta önce antrenmanlar için bindim. Bu iki haftalık zaman diliminde bisikletimin şehir içindeki sürüş kolaylığı ve performansı çıkacağım uzun yolculuk için içimi rahatlatmaya yetmişti. Ancak asıl bisikletimle bütünleşmem ve onu daha iyi tanımam yola çıktıktan sonra başladı. Bisikletim; gidon'da 5 kg, arka teker üzerindeki bagajda 35 kg, kendim 75-80 arasında değişen kilolarımla toplam da 120 kg yük taşıyor. Büyük ve uzun km li turlar yapmak için çok da fazla para harcamanıza gerek yok. Bunların hepsine cevap verebilen Geotech Life modeli sizin turunuza cevap verilecek şekilde tasarlanmış.
Kadro yapısı rahat sürüş sağlıyor. MTB tipi kadro olması patika ve köy yollarında tıpkı MTB kullanıyoruz keyfi veriyor. Asfalt yolda ise Turun keyfini çıkara bilirsiniz. Gidon yapısının şekli dik kullanım sağlıyor. Böylece fazla eğilmek zorunda kalmıyorsunuz. Eğer aylarca bir tura gidecekseniz fren papuçlarınızı değiştirmenizi öneririm. Üzerindeki fren papuçları 5-6 ay sonra etkisini azaltıyor. Bu bisikleti çok az harcama ile çok daha kullanışlı hale getirebilirsiniz. Fren papuçları bunlardan biri.
İlk başlarda bisikletim bana çok ağır geliyordu ancak ilerleyen günlerde biraz daha alışınca yüklü hali yüksüz halinden daha rahat gelmeye başladı. Çünkü gidonu çok kolay kontrol edebiliyordum, girdiğim çukurlarda bisiklet ağır olduğu için bir anda dengemi kaybetip düşmüyordum. Arkamdaki yük düz yolda veya rampa aşağılarda bisikleti itiyor gibi süratımı arttırabiliyor. Rampa çıkarken en yumuşak viteste yine kolaylıkla pedal çevirebiliyorum. 21 olan vites sayısı daha da yükseltilebilir ama bu bile yeterli...
Frenlerin tutuşunu istediğim gibi ayarlayabiliyorum, vitesler de ilk 3 bin kilometre de hiç sorun çıkarmadı saat gibi çalışıyordu. Ta ki saatte 50 km hızla rampa aşağı inerken bir çukura sertçe girene kadar. Bu çukur arka tekerin gövdesini kırdı, bilyalar dağıldı ve jantlar yamuldu. Yedek parça bulma konusunda zorlandığım tek şey de bu oldu. Gittiğim bisiklet tamircisinde mandallı göbek olmadığı için yerine somonlu göbek takıldı...
Paslanmak bu bisiklete uzak bir kelime
İki hafta boyunca yağmurlu havada pedal çevirmeme rağmen hiç pas olayıyla karşılaşmadım. Bisikletimin ağır yüke alışacağı ilk haftalarda pedallar yerine yavaş yavaş oturduğu için gıcırtılar oluyordu ancak pedalı bir kere iyice sıktıktan sonra o gıcırtıları da hiç duymadım. Ön tekerim 5 bin kilometrede iki defa patlarken arka tekerimin kaç defa patladığının sayısını hatırlamıyorum. Bunun nedeni yükümün ağır olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Tabii arka teker için daha sağlam bir dış lastik kullanılınca patlak sayısı minimize edilebilir. İnsanlar bisikletimi uzaktan gördüklerinde motosiklete benzetiyorlar çünkü yüküm fazla ve bu da bisikletimi olduğundan büyük gösteriyor. Yollarda karşılaştığım yabancı bisikletlilerin bisikletime hayranlıkla baktıklarını gördüğümde böbürleniyor ve bisikletimi daha da çok seviyorum.
Bu bisikletle çok renklere şahit olduk
Bisikletimin selesi bugüne kadar hiç rahatsız etmedi, rampa çıkarken bile ayakta değil oturarak pedal çeviriyorum. Bisikletim hem şehir içindeki günlük kullanımlarda hem de şehirlerarası yollarda sürüş zevkini doya doya yaşatıyor. Bugüne kadar lanet olsun dediğim bir an olmadı. Ben onu o beni seviyor . Uzun yollarda hangi bisikleti kullanmalıyım diye soranlara hep Geotech Life dedim. Bir defa yol arkadaşı oldunuz mu asla sizi yolda bırakmaz...
Yaklaşık 700 TL verip bu bisikletle dünyayı dolaşabileceğinizden emin olabilirsiniz. Yeterki isteyin. Bu bisikletle gittiğim yerlerin tamamı için: Hasan Söylemez/Bisikletle Türkiye Fotoğrafları Turu Yazı ve Resim Serisi - BisikletForum
Profesyonel Bakışla Bizim Gözümüze Çarpanlar:
Kuşkusuz fiyat performans aralığı bu model için iyi bir noktada diyebiliriz. Türk Patentli bir marka olan Geotech Bikes'in üretmiş olduğu Life modeli ülkemiz şartlarına son derece uyumlu bir şekilde tasarlanmıştır. Life modelinde öncelikle donanın iyi olmasına özen gösterilmiş. Bundan dolayı Shımano Acera serisi kullanılmış. Shımano Acera serisi yapmak istediğiniz bir çok kullanım şekline cevap verebilmektedir. Kadrosunun açıları ve kalitesi Life'ın upgrade edilebilir anlamına da geliyor. Dilerseniz bu bisikleti çok daha özel hale getirebilirsiniz.
Bir turda önemli noktalardan biri lastiktir. 700x38c lastikler sürüş sırasında güven ve kullanım rahatlığı verir. Diğer bir nokta ise sele ve elciklerdir, Selesi rahat ve son derece konforludur. Elcikler ise destekli olduğundan bilek ağrısını önlemektedir. Yine önemli noktalardan biri de amortisör sistemidir. Esnemenin önüne geçmek için düşük mm amortisör sistemi kullanılmış. Lock Out sistemi yani kilitlenebilir amortisör kullanılsaydı verim daha da artacaktı. Aslında Alternatif olarak amortisörsüz modelinin olması da iyi olurdu. Bu açık Geotech Alize modeli ile giderilmiş.
Testlerimizin sonunda not ve puan sistemi kullanacağız.
En kötü not: 1
En iyi not: 10
üzerinden yapılacaktır. Toplamda 10 Noktada 10 puan üzerinden notlama yapacağız. Kusursuz bir test sonucunda alınan en yüksek puan 100 Puan en düşük alınan puan ise 10 Puan olacaktır.
Model: Geotech Life
10 Puan Üzerinden Değerlendirme
Amaca Yönelik Uygunluk Notu: 9 Puan
Konforlu Kullanım Notu: 9 Puan
Kalite/Fiyat Oranı Notu: 9 Puan
Kadro Performans Notu: 9 Puan
Amortisör Performans Notu: 6 Puan
Donanım Performans Notu: 7 Puan
Garanti / Yedek Parça / Servis Notu: 9 Puan
İşçilik Kalitesi Notu: 9 Puan
2.El Değeri Notu: 8 Puan
Ağırlık Notu: 8 Puan
Geotech Life Acera, 100 puan üzerinden 83 Puan almıştır.
Kusursuz olmasa da amaca yönelik bir sürüş keyfi veriyor. Bu yüzden 1 puan kırıyoruz. Aslında hem testlerde hem de kullananların yorumlarıyla konforunun çok iyi olduğu söyleniyor. Puanları bol keseden atmamak için 1 puan da oradan kırıyoruz. Fiyat performans oranı uygulanan gümrük vergilerinden dolayı etkileniyor bu vergilerin yüksek olması fiyatı olduğunun üzerinde gösteriyor 1 puan da bu noktada kırıyoruz. Kadro yapısı ve açılarından dolayı bizden iyi not alıyor kusursuz değil 1 puan da buradan kırıyoruz. Amortisör her nekadar da düşük mm olsa da esnemenin önüne geçilememiş lock out olmaması 4 puan kırmamıza sebep oluyor. Donanımda bazı eksiklerin olması ve yetersiz kalması 3 puan kırmamıza sebep oluyor. Örneğin aynakol, ön arka göbekler shımano kullanılabilirdi.
Garanti ve yedek parça sorunuyla ilgili hiç bir sıkıntının yaşanmaması bizden tam not anlamına geliyor. Türkiye'nin her yerinde bisiklet servisi olmasına rağmen Geotech olarak bütün illerde olmaması 1 puan kırmamıza sebep oluyor. İşçilik kalitesi oldukça iyi. Montajlama yapılırken biraz daha özen gösterilebilirdi bundan dolayı 1 puan kılıyoruz. Satılmak istendiği zaman kolaylıkla ve çok değer kaybettirmeden satılabiliyor. 2.el satışları takip ettiğimiz kadar iyi olsa da 2 puan da buradan kırıyoruz. Ağırlık oldukça iyi. Amortisörün biraz ağır olması ağırlık unsurunu etkilediğinden 2 puan not kırmamıza sebep oluyor.
Genel olarak baktığımız zaman 83 Puan iyi bir derece anlamına geliyor. Bu daha da iyi olabilirdi. Ufak ayrıntılar giderilerek bu puan daha da yükseltilebilir. Bu derecelemeyi yaparken çok hassas ve tamamen tarafsız bir şekilde davrandık. Artısı eksisi tamamen gözönüne alınarak değerlendirildi.