Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bİ Sİstem DÜŞÜndÜm Ama Olurmu?

ozan_gurkan

Aktif Üye
Kayıt
6 Nisan 2010
Mesaj
179
Tepki
21
Şehir
İSTANBUL/TÜRKİYE
ArkadaŞlar Benİm 26" Peugeot Marka Bİsİkletİm Var

Ben Bİ Sİstem DÜŞÜndÜm

4 Tane Dİnoma Taksam
1 Tane AkÜ (dİnamolar AkÜyÜ Şarj Edİcek)
1 Tane Motor (akÜ Motoru ÇaliŞtiracak)

SÜreklİ Bİ Sİstem Olucak
Sİzcee Olurmu.
 
Scudo
Pedal da çevirecekseniz olur (ki bu her seferinde kilometrelerce yol yapmak demektir). Ancak sürtünme kayıplarından dolayı motorun hem giderken hem de kendini şarj etmesi mümkün değil. Yani şarj eder ama süreklilik için yetmez. Motorun verimi oldukça düşüktür zaten.
 
Aküyü araba alternatörüylemi şar edeceksiniz :) 4 dinamo az gelir öncelikle.

2.si de sistemin kendi içindeki güç kaybı verimsizliği. Bu sistem boşta bile kendi kendini çeviremez kaldıki siz üztüne bineceksiniz sürtünmeye ve yerçekimine karşı bir ton iş yaptıracaksınız.

Malesef bu sistem yürümez.
 
vazgeçtim arkadaşlar
benzinli motor almaya karar verdim.

ebay.com da gördüm 250 tl ye geliyo 50cc acaba çekermi.

bide ebay dan hiç alışveriş yapmadım. gümrük felan sorun oluyomu
nalıs bi iş anlamadım.
 
50 cc çok çok rahat çeker. Gümrüğe takılabilir ama. Sonuçta motor getiriyosun.

Türkiyede de kitler satılıyor bu şekilde. Birde onlara bak istersen.
 
bak proje peşindeysen benim fikrimi kullan...
jantlar üzerine iki taraflı halka şeklinde N-S-N-..... şeklinde sabit mıknatıslar ayarla...
kadro ve maşaa iki taraflı olacak şekilde bobinler yerleştir.
al sana 4 tane sürtünmesiz dinamo :)
2004 de bisiklete binerken aklıma gelmişti :)

sonra o bobinlerden gelecek alternatif düzensiz voltajları hizaya sokacak bir sürücüvari cihaz... sonra şarj.................

güle güle kullan projeyi :D
 
@volkankültepe

ha ufak bir devre ile sistemi tersine çevirip şarjdan motora da geçebilirsin.
al sana iki çeker bisiklet :D

kafama takılan tek şey yolda filan ne kadar metal tozu metal arsa janta hücüm :)
 
Ama alternatif akımı çevirirken çok büyük verim kaybı oluşacak bu devrelerde. Yine olmayacak malesef. Converter devreler genelde çok verimsiz çalışırlar. Zaten yapmaya çalışılan iş fisiğin temel kurallarına da aykırı. Belli bir başlangıç enerjisi verip sistemin feedback yapmasını istiyorsunuz, fakat sistem kendi enerjisini %100 verimle çevirse bile (ki gerçek dünyada imkansız) bisiklet giderken sizin ağırlığınıza ve sürtünmeye karşı iş yapacak ve extra enerjiye ihtiyaç duyacaktır. Bu sebeple dinamo-şarj-motor üçgeni dışarıdan beslenmeden hiçbir zaman çalışmayacaktır. Çalışsa bile çok verimsiz olacaktır.

50 cc lik motor kitleri satılıyor. Onları monteleyip binebilirsin bisikletine. Bişeylerle uğraşmak istiyorsan merak etme zaten o kitin montajı başına yeterince iş açacaktır. :)
 
@Enes Ç.

tabiki %100 olması imkansız yokuş aşağı yada düz yolda pedal çevirirken şarj olacak ihtiyaç halinde de allah ne verdiyse götürecek... %40 verim bile kafi :)
 
Hayır benim demek istediğim farklı. Sistem kendisi çalışmak için senden enerji alacak. Yani sen bir tepeye aynı bisikletle 100 joule enerji harcayıp çıkarken aynı bisiklete sistemin kurulmuş haliyle belki 150 joule ile çıkabileceksin. Boşuna sistemi doyuracaksın yani. Verimin %100den fazla olması lazım (imkansız). Yani 100 jolue enerji alıp 200 jolue enerji veren bir sistem bulurnursa tamam :)
 
@Enes Ç.

100 joule lük yokuşu 150 joule e çıkarıyor sistem ok(ağırlık kayıplar filan).
peki önceden 150 joule lük işi yapacak kadar şarj olamazmı sistem?
 
:) fakat farklı hibrit projeler olabilir. Sizin dediğiniz sistemin verimi içten yanmalı motorlardan daha iyi. İşte hibrit araba fikride buradan çıkıyor. Arabanın tekerlerinde hem motor hemde dinamo görevi gören cihazlar var. Duruma göre motor olarak çalışırken fren yaparken yokuş aşağı inerken dinamo olarak çalışıp aküyü şarj ediyor. Bu benim bahsettiğim sistemi doyurmak ve enerjinin asıl kaynağı ise küçük bir içten yanmalı benzin motoruna kalıyor.

Hibrit bisiklet projesi :)
 
@Enes Ç.

zaten dönen bir sistem var "tekerlekler" buna birde neden şarj özelliği eklenmesin diye düşündüm. ekstra dinamo sistemlerine güç aktarmaya ne gerek var... hatta bu araba tekerlerinede uygulanmalı diye düşünmüştüm meğerse hibrit dedikleri buymuş :) bu memlekette iş varda değerlendiren yok

hibrit bisiklet projesi ;)
 
arkadaşlar ben bu projeden vazgeçtim beni aşıyo
zaten olmaz diyosunuz

en iyisi alıym bi benzinli motor takıym
ama burda 375 tl satılıyo

ebay.com da 250 tl ye geliyo acaba gümrüğe takılırmı ve gümrük masrafı olurmu.
 
@ozan_gurkan

konu senden çıktı tübitak a gidiyo :p :)))
şaka bir yana 4 dinamo bir akü ile oalcak iş değil hakkaten alternatif üretmen gerek
 
gitsin abi tübitaka
gittiği yere kadar gitsin
ben vazgeçtim

benzinli alıcam.:D
 
Geri