Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Bianchi Aria İncelemesi

Konuya tehlikeli bir giriş oldu. 😂

😁

hayrlı olsun zamanında ben bu bisikleti yunanistan dan alacaktım. ama yunan arkadaşım aria ların kadroları kolay kırılıyor boşver deyince vazgeçmiştim, hayırlı olsun

Teşekkür ederim. Siz böyle yazınca merak edip internette epey bir aradım ama bu yönde bir şikayet bulamadım. Hatta reddit içinde de aradım. Orada dahi bu bisiklete ilişkin onlarca konu varken, kadronun çabuk kırılması yönünde bir bilgi bulamadım. Varsa buna ilişkin bir kaynak, cidden ulaşmak isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
😁



Teşekkür ederim. Siz böyle yazınca merak edip internette epey bir aradım ama bu yönde bir şikayet bulamadım. Hatta reddit içinde de aradım. Orada dahi bu bisiklete ilişkin onlarca konu varken, kadronun çabuk kırılması yönünde bir bilgi bulamadım. Varsa buna ilişkin bir kaynak, cidden ulaşmak isterim.

bianchi yunanistan'da popüler bir marka yol bisikleti kadrolarında, onun arkadaşlarından ikisinin kırdığını söylemişti. Hassas olduğunu söylemişti
 
Şu bisikletin her boş bulduğu yerine marka yazma olayı beni sinir ediyor. Tamam arkadaş klasik bölgeye marka adını yazar geçersin. Gerisi ne?
 
Öncelikle Güle Güle kulanın , Kazasız belasız.
Bende Oltre 3 Di 2 modeli var çok rahat bir bisiklet kullanımı ve dengesi çok iyi
Gidon ve Gidon bağlantıları gördüğüm kadarı ile aynı, Diğer bisikletlere göre estetik açıdan pek şık durmuyor
Bir de Şu vites merkezini gidon altına koymaları hiç hoş değil
Bu iki faktörün dışında alınması tavsiye edilecek bir bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Öncelikle Güle Güle kulanın , Kazasız belasız.
Bende Oltre 3 Di 2 modeli var çok rahat bir bisiklet kullanımı ve dengesi çok iyi
Gidon ve Gidon bağlantıları gördüğüm kadarı ile aynı, Diğer bisikletlere göre estetik açıdan pek şık durmuyor
Bir de Şu vites merkezini gidon altına koymaları hiç hoş değil
Bu iki faktörün dışında alınması tavsiye edilecek bir bisiklet

Sagolun teşekkür ederim. Oltre'leri de cok beğeniyorum ben. Bir inceleme bekleriz sizden de :)
Sanıyorum siz gidon ve gidon boğazı olarak Trek ya da Canyon un yaptığı tarzda tasarımları seviyorsunuz. Yalnız vites merkezini gidon altına koymuşlar demissiniz onu anlayamadım. Kablo olarak mı?
 
Sagolun teşekkür ederim. Oltre'leri de cok beğeniyorum ben. Bir inceleme bekleriz sizden de :)
Sanıyorum siz gidon ve gidon boğazı olarak Trek ya da Canyon un yaptığı tarzda tasarımları seviyorsunuz. Yalnız vites merkezini gidon altına koymuşlar demissiniz onu anlayamadım. Kablo olarak mı?
1625029810813.png
1625029865844.pngGidonun altına bakarsanız Di2 merkezini göreceksiniz.
 
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun, gerçekten çok hoş renk ve model, bende bu renk R13 almayı epey düşünmüş sonra carraro 062 almıştım.
Keyifli sürüşler...

Altta ki durumu bende yerli bir modelden triban 540 a geçince yaşadım. Kadro geometrisi konusunda yerli firmaların ciddi sorunları olduğunu düşünüyorum.

"önceki Peugeot bisikletim de 56 kadro idi.. Bu en optimum kadro boyu gibi gözükmesine rağmen uzanma mesafesi bana fazla gelmişti ve gidon boğazını ters çevirmek gibi hamleler yapmıştık. Bianchi Aria ise 57 kadro. Fakat buna rağmen sanki benim tüm ölçülerim alınıp ona göre üretilmiş gibi cuk oturdu kadrosu. Uzanma mesafem tam gelince, sürüş zevki inanılmaz arttı. Mesela önceki bisikletimde drop bar'a pek inmiyordum, hoşuma gitmiyor ve keyif alamıyordum. Oysa Aria'da drop bar'a inmek için fırsat kolluyorum."
 
268271 dosyayı görüntüle
268272 dosyayı görüntüleGidonun altına bakarsanız Di2 merkezini göreceksiniz.

Anladım olayı şimdi :) Ana bende di2 olmadığı için öyle bir kutu da yok :)

Güle güle kullanın. Kazasız belasız, bol keyiflerle sürün.


Koca Bianchi, sen o kadar aero kadro, aero gidon yap, o güzelim gidonun altına gidip dikdörtgen prizma kutu koy :naslyany:.

Aslında ben bu konudaki şikayetleri haklı buluyorum. Hadi Aria modeli biraz daha genele hitap ediyor, maliyet açısından gidon içi kablolama beklemek doğru olmaz. Ama Oltre gibi en üst düzey modellerin hepsinde -bırakın gidon altında di2 kutusunu- bence kablolamanın da gidon içinden geçirilip saklanması hoş olurdu. Hatta belki ilerde full karbon ve internal kablolamayı destekleyen bir aero gidon upgrade'i yapabilirim.
Yarış pisikleti bianchi olur. Hayırlı olsun.

Çok teşekkür ederim.

İyi günlerde kullanın. Kazasız sürüşleriniz olur inşallah.

Sağolun çok teşekkürler. Inşallah..
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun, gerçekten çok hoş renk ve model, bende bu renk R13 almayı epey düşünmüş sonra carraro 062 almıştım.
Keyifli sürüşler...

Altta ki durumu bende yerli bir modelden triban 540 a geçince yaşadım. Kadro geometrisi konusunda yerli firmaların ciddi sorunları olduğunu düşünüyorum.

"önceki Peugeot bisikletim de 56 kadro idi.. Bu en optimum kadro boyu gibi gözükmesine rağmen uzanma mesafesi bana fazla gelmişti ve gidon boğazını ters çevirmek gibi hamleler yapmıştık. Bianchi Aria ise 57 kadro. Fakat buna rağmen sanki benim tüm ölçülerim alınıp ona göre üretilmiş gibi cuk oturdu kadrosu. Uzanma mesafem tam gelince, sürüş zevki inanılmaz arttı. Mesela önceki bisikletimde drop bar'a pek inmiyordum, hoşuma gitmiyor ve keyif alamıyordum. Oysa Aria'da drop bar'a inmek için fırsat kolluyorum."

Aslında tam da anlatmak istediğim şeyi 12den vurmuşsunuz.

Önce şunu belirteyim, peugeot'u cok severek kullandım. Ama bikefit'de yaptırsam, en optimum boyu da seçsem, kadro kaynaklı bir sıkıntı yaşadım. Malesef Türkiye'de üretilen bir bisiklet yok. Montajlanan bisiklet var. Belki de Türk markaları kadro seçerken çok titiz davranıyor, kullanıcıya sağlam bir kadro ulaştırıyor. Özellikle Bisan'da ben o çabayı görüyorum. Fakat onda bile kadro boyu karmaşası ortaya çıkıyor.

Sadece kadro boyu da değil, alıp getirilen ve aero olarak satılan bir kadroda alakasız bir tasarım hamlesi görebiliyorsunuz, bir de o var.

Malesef tasarım/mühendislik/ar-ge olmayıp, sadece kadro seçilip montajlanınca bu iş böyle oluyor. Yine bir Bisan bayiisinden duymuştum, Bisan karbon kadroları kendi üretecekmiş Türkiye'de diye. Eğer hazır kalıp alıp basmak yerine tasarım aşaması da olursa çok ana çok sevinirim.

Sizin deneyiminiz de zaten aynı doğrultuda olmuş. Ben burada Triban'lar hakkında olumsuz konuşan bir sürü satıcı gördüm ama kesinlikle katılmıyorum. En nihayetinde kadroları bir tasarım sürecinden geçiyor. Bence bir adım önde başlıyor bu sebeple Triban.
 
Son düzenleme:
Bisikletiniz hayırlı olsun. Ben eskisini de beğenmiştim yenisini de beğendim :) Saati gidona bağlamamızı sağlayan aparatın modelini söyleyebilir misiniz? Kullanımı rahat mı?
Bu akşam dechatlonda gördüm bi inceleyin isterseniz 50tl gibi bir fiyatı var linki şu; (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Bisikletiniz hayırlı olsun, pek güzel. Nazar değmesin, kazasız sürüşler.
Gözümü tırmalayan 1-2 detayı yazmazsam olmaz. 🙂 Yol bisikletinde sele altı çanta kullanan gördüğüm vakit gidip o çantayı ordan kopartasım geliyor. Adamlar aero sele borusu yapmış ama çanta taktığınızda kasık bölgesinde oluşan hava girdabının arkaya akışını engelliyorsunuz. Ayrıca bisikletin ruhuna aykırı... Bir de r8000 setli karbon kadronun hakkı, karbon jant seti ve aero karbon gidon-boğazdır. Bisikletinize de yakışır. Karbon kadroda yerden gelen titreşimi ilk alan jant seti ve titreşimi tek noktadan yoğun olarak gidona ileten boğazı karbon yaptığınızda neredeyse alu kadrodan karbon kadroya geçmiş gibi fark yaratıyor. Bütçe açısından, aero bir alu gidon tercih edilebilir ama boğaz kesinlikle karbon olmalı.


Ek: Aklıma gelmişken yazmak istedim, belki bisiklet alma arefesinde birileri buraları okur, bir faydamız olur.
Carraro, Salcano, Mosso, Bisan vb markaların karbon bisikletlerini alanları görünce gerçekten üzülüyorum. Konu sahibi arkadaş "peloton bisikleti" diye güzel bir tabir kullanmış, karbon yol bisikleti alacak bütçe ayırdıysanız bu kesinlikle pro pelotonlarda gördüğünüz markalardan biri olmalı, proların geri bildirimlerinden faydalanan markaların emin olun çok fazla avantajı var. Bence Ultegra setli Carraro yerine 105'li Giant, Scott, Cube, KTM, Merida, Bianchi, Trek vb çok daha iyidir.
 
Son düzenleme:
Bisikletiniz hayırlı olsun, pek güzel. Nazar değmesin, kazasız sürüşler.
Gözümü tırmalayan 1-2 detayı yazmazsam olmaz. 🙂 Yol bisikletinde sele altı çanta kullanan gördüğüm vakit gidip o çantayı ordan kopartasım geliyor. Adamlar aero sele borusu yapmış ama çanta taktığınızda kasık bölgesinde oluşan hava girdabının arkaya akışını engelliyorsunuz. Ayrıca bisikletin ruhuna aykırı... Bir de r8000 setli karbon kadronun hakkı, karbon jant seti ve aero karbon gidon-boğazdır. Bisikletinize de yakışır. Karbon kadroda yerden gelen titreşimi ilk alan jant seti ve titreşimi tek noktadan yoğun olarak gidona ileten boğazı karbon yaptığınızda neredeyse alu kadrodan karbon kadroya geçmiş gibi fark yaratıyor. Bütçe açısından, aero bir alu gidon tercih edilebilir ama boğaz kesinlikle karbon olmalı.


Ek: Aklıma gelmişken yazmak istedim, belki bisiklet alma arefesinde birileri buraları okur, bir faydamız olur.
Carraro, Salcano, Mosso, Bisan vb markaların karbon bisikletlerini alanları görünce gerçekten üzülüyorum. Konu sahibi arkadaş "peloton bisikleti" diye güzel bir tabir kullanmış, karbon yol bisikleti alacak bütçe ayırdıysanız bu kesinlikle pro pelotonlarda gördüğünüz markalardan biri olmalı, proların geri bildirimlerinden faydalanan markaların emin olun çok fazla avantajı var. Bence Ultegra setli Carraro yerine 105'li Giant, Scott, Cube, KTM, Merida, Bianchi, Trek vb çok daha iyidir.
Fransa turunda Giant yok hatta uzun zamandır Pro peletonda Giant yok ne yapayım sizce bisikleti satayım mı ? Şaka bir tarafa bu işler biraz pazarlama stratejisi gibi geliyor bana. Orta düzeyde bir kullanıcıya Salcano yu Bianchi renklerine boyayıp versem, Bianchi ye Salcano renklerine boyayıp versem aradaki farkı büyük ihtimalle anlamayıp Salcano boyalı Bianchi ye burun kıvıracaktır.
 
Bisikletiniz hayırlı olsun, pek güzel. Nazar değmesin, kazasız sürüşler.
Gözümü tırmalayan 1-2 detayı yazmazsam olmaz. 🙂 Yol bisikletinde sele altı çanta kullanan gördüğüm vakit gidip o çantayı ordan kopartasım geliyor. Adamlar aero sele borusu yapmış ama çanta taktığınızda kasık bölgesinde oluşan hava girdabının arkaya akışını engelliyorsunuz. Ayrıca bisikletin ruhuna aykırı... Bir de r8000 setli karbon kadronun hakkı, karbon jant seti ve aero karbon gidon-boğazdır. Bisikletinize de yakışır. Karbon kadroda yerden gelen titreşimi ilk alan jant seti ve titreşimi tek noktadan yoğun olarak gidona ileten boğazı karbon yaptığınızda neredeyse alu kadrodan karbon kadroya geçmiş gibi fark yaratıyor. Bütçe açısından, aero bir alu gidon tercih edilebilir ama boğaz kesinlikle karbon olmalı.

Peşinen söyleyeyim dediklerinize tamamen katılıyorum. Ben normalde pompayı da suluk kafesine bağlanan aparata takarak taşıyordum, bu sefer onu takmak gelmedi bu kadroya. Daha sonra inceleme için çektiğim resimleri eklerken o sele altı çanta hakikaten gözüme battı. Içinde iç lastik, yama seti, levye, çoklu alyan ve para var. Hepsini formanin arkasına koymayı deneyeceğim bir dahaki sefere.

Aero karbon gidon meselesini de bir kaç mesaj önce arkadaşımıza yazdım, "integral kablolamayı destekleyen bir aero karbon gidon upgrade'i yapabilirim diye :) Karbon jant eminim büyük fark yaratır fakat orada artık yatırım hacmi biraz büyümüş oluyor :)

Fransa turunda Giant yok hatta uzun zamandır Pro peletonda Giant yok ne yapayım sizce bisikleti satayım mı ? Şaka bir tarafa bu işler biraz pazarlama stratejisi gibi geliyor bana. Orta düzeyde bir kullanıcıya Salcano yu Bianchi renklerine boyayıp versem, Bianchi ye Salcano renklerine boyayıp versem aradaki farkı büyük ihtimalle anlamayıp Salcano boyalı Bianchi ye burun kıvıracaktır.

Gerçi şaka demişsiniz ama ben yine de söyleyim de içimde kalmasın :) Giant adı gibi dev bir üretici ve bildiğim kadarıyla pelotonda yer alan markalara dahi kadro üretiyor. Prolardan ciddi oranda geri bildirim alıyor ve mühendislik/ar-ge yapıyorlardır.

Fakat orta düzeyde bir kullanıcının "noname" bir kadro ile geri bildirimler dikkate alınarak tasarlanan bir kadro arasındaki farkı anlamayacağı fikrinize katılmıyorum :) . Esasen benim kendime bisiklet kullanıcısı olarak verebileceğim en yüksek paye "ortalama kullanıcıdır". Ben de tam bu iki tarz kadro arasında geçiş yaptım. Bana kalırsa farkı anlamamak imkansız. Yanlış anlaşılma olmasın Türk markası olarak satılan bisikletleri yermek için yazmıyorum bunları. Kaldı ki bir amaca yönelik yapılan tasarım, başka bir yönden negatif unsurlar da taşıyabiliyor. Bunu da zaten inceleme de belirttim - yokuş inişlerde yaşattığı tedirginlik- olarak. Burada mesele, tasarlanmış bir kadro size neler sunacağını söyleyebiliyor. Ve gerçekten de bunları sunduğu için kullanıcı deneyimine çok net yansıyor. Ha birisi sunulan şeyden keyif almaz bu başka bir şey.

Ortada bu kadar hissedilir bir durum varken büyük çoğunluğu "pazarlama" demeye de benim gönlüm el vermez. Zaten şu da var, eğer ar-ge ve mühendislik böyle hissedilir bir fark yaratmasa, her yerden maliyet kısmaya bayılan üreticiler ilk önce büyük paralar harcadıkları ar-ge ve tasarım birimlerinin işine son verir, hazır kadro koyar geçerdi bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
Fransa turunda Giant yok hatta uzun zamandır Pro peletonda Giant yok ne yapayım sizce bisikleti satayım mı ? Şaka bir tarafa bu işler biraz pazarlama stratejisi gibi geliyor bana. Orta düzeyde bir kullanıcıya Salcano yu Bianchi renklerine boyayıp versem, Bianchi ye Salcano renklerine boyayıp versem aradaki farkı büyük ihtimalle anlamayıp Salcano boyalı Bianchi ye burun kıvıracaktır.
Fransa turunda Giant yok hatta uzun zamandır Pro peletonda Giant yok ne yapayım sizce bisikleti satayım mı ? Şaka bir tarafa bu işler biraz pazarlama stratejisi gibi geliyor bana. Orta düzeyde bir kullanıcıya Salcano yu Bianchi renklerine boyayıp versem, Bianchi ye Salcano renklerine boyayıp versem aradaki farkı büyük ihtimalle anlamayıp Salcano boyalı Bianchi ye burun kıvıracaktır.

Üstadım bu yaklaşımı açıkçası çok doğru bulmuyorum. "Pro değiliz ki aradaki farkı anlayalım..." mantığı bizi hep kalitesize yöneltir. Şu dünyaya bir daha gelmeyeceğimize göre, özellikle yol bisikletinde bu konuda birikimi olan markaya binmeliyiz diye düşünüyorum. No-name ve fason üretim kadroların, bilindik bir markanın pro olmayan kadrosundan farkı olmayabilir evet, ama yüksek ihtimalle olabilir de. Düşük maliyet üretimlerde milimetrik hataların olması da illa ki daha muhtemeldir. Bu başlık altında da bir arkadaş dile getirmişti, vites sistemlerinin uyumluluğu ile ilgili.

Karbon sele arayışımda Çin mallarını çok araştırdım, birebir diğer markaların ürünlerinin imitasyonunu yapmışlar. Ama inceleyince rayların kabuğa bağlandığı kısımlar çapaklı vb, güvenemedim açıkçası. Şimdi de açıkçası iyi ki almamışım diyorum, saatlerce totoyu koyacağımız kilit komponent niye çakma olsun?

Şehir bisikleti olarak no-name setli bir bisiklet kullanıyorum, çünkü amaca yönelik. Direğe kilitleyip alışverişimi yapıyorum. Fakat, doğasında rekabetçilik olan yol bisikletinin deneyim sahibi markalardan birine ait olması ve tatminkâr bir grup set - jant setine sahip olması geektiğini düşünüyorum.

Neyse biraz uzattık sanırım, konu sahibi arkadaş kusura bakmasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Neyse biraz uzattık sanırım, konu sahibi arkadaş kusura bakmasın.

Rica ederim.. Inceleme yaparken ben de özellikle bu açıdan bakmaya çalıştım. Dolayısı ile yazılan görüş ve fikirleri de keyifle okuyor, öğreniyorum.

Bu başlık altında da bir arkadaş dile getirmişti, vites sistemlerinin uyumluluğu ile ilgili.

Evet bunu inceleme yazısında yazmıştım.

"Fakat şöyle de enteresan bir tez duymuştum büyük bir bisiklet mağazasında sohbet ederken, yazmadan geçemeyeceğim.. Tez şu; Üreticinin mühendisleri tarafından tasarlanan bir kadroya takılan vites sisteminin, Çin ya da Tayvan'da noname üretilip satılan bir kadroya takılan aynı sete göre daha verimli çalışacağı iddia edilmişti. Sebebinin ise tasarım aşamasında tasarımcıların, vites sistemi ve kadro uyumu konusunda da hesaplamalar yaptığı olduğu söylendi. Elbette noname üretilip daha sonra marka basılan kadrolarda bu hesaplamalar yapılmıyormuş. Dolayısı ile iki farklı bisikletin üstündeki aynı vites seti, aynı vites seti olmayabiliyormuş :)"

Gerçekten çok ilginç gelmişti bu iddia bana..Yani aa evet kesin böyledir de diyemedim, yok olmaz öyle şey de diyemedim :) Forumda da hiç okumadım bu tarz bir bakış açısı..

Bu vites, kadro meselesi deyince dikkatimi çeken bir diğer şey, Çin malı kadro alma fikri akla gelebilirken, ben kimsenin Aliexpress üzerinden "Shimano set" aldığını/almayı düşündüğünü görmedim, duymadım. ( Bu arada buradaki üreticilerin kullandığı Tayvan üretimi noname kadrolardan bahsetmiyorum, onlar mutlaka belli bir sağlamlık, kalite, standart araştırması yapıyorlardır. Aliexpress de satılan kalitesi tamamıyla gizemli olanlardan kastım. Yoksa ben hiç kırılan Türk marka kadro duymadım mesela)
 
Hayırlı olsun. Bianchi celeste renginin albenisini ne yaparsanız yapın resimlerde gerçek anlamda veremiyorsunuz. Canlı görmek lazım. Giant defy almaya gittim az kalsın infinito xe ile çıkacaktım mağazadan sırf güzelliğinden dolayı, beden yoktu. canlı görmeyenler bir kere olsun baksınlar derim. bir de infinito kadrosunda 'hand made in italy' yazıyordu. Türkiye üretimi mi acaba diye düşününler için diyorum. O yazı bile karizmayı katlıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Kadro Vites grubu uyumu duyumunuza pek katılamayacağım
Shimano Ultegrayı üretirken Gaint a ayrı , S_Work'e ayrı Bianchi ye ayrı ürün vermiyor iki bisikletin üzerindeki vites grubu da aynı
Firmalar sadece Kadroları üzerinde çalışma yapıyorlar diğer aksamlar çoğunda aynı
Benim de duyduğum Carbon Kadroların %70'i aynı fabrikada üretiliyor Müşteri taleplerine göre70'i aynı
Sonuçta Çoğumuz Bisikletin Marka sevdasına ve Firma sevgisine göre seçim yapıyoruz
Herkese Sağlıklı Sürüşler
 
Hayırlı olsun. Bianchi celeste renginin albenisini ne yaparsanız yapın resimlerde gerçek anlamda veremiyorsunuz. Canlı görmek lazım. Giant defy almaya gittim az kalsın infinito xe ile çıkacaktım mağazadan sırf güzelliğinden dolayı, beden yoktu. canlı görmeyenler bir kere olsun baksınlar derim. bir de infinito kadrosunda 'hand made in italy' yazıyordu. Türkiye üretimi mi acaba diye düşününler için diyorum. O yazı bile karizmayı katlıyor :)

Teşekkür ederim, benim de vurulma hikayem sizin gibi :)
Kadro Vites grubu uyumu duyumunuza pek katılamayacağım
Shimano Ultegrayı üretirken Gaint a ayrı , S_Work'e ayrı Bianchi ye ayrı ürün vermiyor iki bisikletin üzerindeki vites grubu da aynı
Firmalar sadece Kadroları üzerinde çalışma yapıyorlar diğer aksamlar çoğunda aynı
Benim de duyduğum Carbon Kadroların %70'i aynı fabrikada üretiliyor Müşteri taleplerine göre70'i aynı
Sonuçta Çoğumuz Bisikletin Marka sevdasına ve Firma sevgisine göre seçim yapıyoruz
Herkese Sağlıklı Sürüşler

Yalnız ben zaren farklı vites veriyorlar manasında yazmadım. Evet aynı vites grubu, fakat iddia şu; mühendislik ve ar-ge çalışması yapılmış bir kadroda -atıyorum ultegra set-, bu şekilde çalışma yapılmamış noname bir kadroya göre daha verimli çalışıyormuş. Bilemiyorum, ilginç bir sav..

Karbonların neredeyse hepsi Tayvan'da üretiliyor, dediginiz gibi belki de yüzde 70'i aynı fabrikadır buna itirazım yok. Fakat bu fabrika bir yanda müşterinin pro sporculardan aldığı geri bildirimle yaptığı tasarımı, yine müşterinin talebi ile farklı yerlerine farklı karbon kalınlığı kullanarak üretirken , bir yandan bunların hiç biri olmadan üretilen kadrolar var. Ben bunların aynı olduğunu düşünmüyorum.
 
Geri