Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bianchi RCX-213: iyileştirme yapmaya değer mi?

Salih.D

Üye
Kayıt
21 Mayıs 2013
Mesaj
22
Tepki
14
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Selam,

Yanılmıyorsam 1998-99 yılında aldığım Bianchi RCX-213'imi tekrar gün yüzüne çıkartmaya karar verdim. Asla yoğun kullanılmadı, hatta son 4 senedir boş bir dairenin içinde paşa paşa beklemekte. Diğer dönemlerde de toplasanız yılda 1 ay bile kullanılmamıştır.

Bisikletim ile ilgili hiç bir detaya ulaşamadım internette. Şimdilerde heveslendim ve haftasonları kullanmak için tozlu odalardan dışarı çıkarttım. hakkında bilgi bulayım dedim; sanki hiç yapılmamış :) İnceleyip bulabildiklerim ise şunlar:

Kadro: 7005 Superset-2 Bianchi Exclusive
Ön vites: Acera FD-M330 3'lü
Arka vites: Acera RD-M330 7'li
Ayna kol: Acera FC-M330
Ön göbek: Joytech 36H
Arka göbek: Joytech 36H
Jant: 26" Vuelta Airline 1 6063-T6 36H
Frenler: Alhonga V-brake
Fren kolları: Acera ST-EF33
Ön çatal: SR Suntour M6200
Biraz bakımla ve sonrasında parça değişimi ile iyileştirme yapmayı düşünüyorum. Sizce bu bisiklete masraf etmeye değer mi? Eğer değer diyorsanız hangi noktadan başlamak gerekir? Büyük ihtimalle alacağım parçaları dışarıdan getirteceğim. Uygulamayı ise guide tarzı bir destekle atölyemde yapabilirim sanırım; olmadı işinde uzman bir yerden de destek alabilirim.

Görseller:
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.

Saygılar.
 
Scudo
Selam,

Çok zor bir soru sormuşum anlaşılan :)

Saygılar.
 
Amaç bisiklet toplamak yani bunu zevkli olduğu için yapmak. İçinde ticari bir amaç yoksa en kötü kadroyla bile uğraşılır ki eski güzel donanımlı bir makina. Kolay gelsin şimdiden.Aktarma sisteminde sorun yoksa bence zaten kaliteli parçalar. Maşa güncellenebilir, fren bacakları, gidon ve boğaz değişim listesine alınabilir. Siyah millerle birlikte bir jant seti de hoş olur. Dolayısıyla bu ürünler üst seviye olmadıkça fazla bir para da tutmaz.
 
Kişisel görüşüm kesinlikle ilgilenmeye değer bir bisiklet. Üzerindeki parçalar kaliteli. Detaylı ve profesyonel bir bakım, Ersin Bey'in dediği gibi duruma göre belki birkaç parça değişimi, zevkinize göre ufak tefek harcamalar yapılabilir. Bu işlemler sonrasında keyifle kullanabilirsiniz. Bakım konusunda Aktif pedal'ı önerebilirim, komple detaylı bakım için (jant göbeklerinin açılıp yağlanması, tellerin değişmesi, akord, vites-fren ayarları dahil) 60tl gibi bir ücretleri vardı diye hatırlıyorum.
 
Selam,

Sayın Yalınkılıç ben de Tuzla'da oturuyorum :) Aktif Pedal oldukça uzakmış; Beşiktaş veya Caddebostan. Tuzla/Pendik tarafında var mı?

Zinciri söküp mazota yatırmam gerek ilk başta çünkü oldukça uzun süre yattı ve yağ+toz karışımı pekmez kıvamına gelmiş. Sonra fren/vites ayarları yapıp biraz kullanıp ön çatalı değiştirmek istiyorum.

Saygılar.
 
Tuzla civarlarında önerebileceğim sahile yakın Yıldırım Bisiklet var. Ben arada akşamları Tuzla sahile iniyorum (Kiptaş 2. etapta oturuyorum) siz ne taraftasınız?
 
Ben derimki para mesele değilse buna sıfır parçalar alıp iyi bi bakımla beraber montele, bence gayet iyi duruyo üstündeki donanımlar o seneye göre oldukça kaliteli.
 
Selam,

Ben Tuzla Tren İstasyon'na yakınım; hoş şimdilerde ortada bir istasyon yok ama :)

Komple Shimano setlere(rim brake) baktım, çok da aman aman yüksek fiyatlar söz konusu değil. Komple set veya parça parça alarak upgrade yapmak zevkli olacaktır. Ağırlık takıntım hiç yok; yeter ki kadro onca emek ve zamandan sonra pes etmesin :)

Bu bisiklete ön çatal ne önerirsiniz?

Saygılar.
 
Kadroda sıkıntı olacağını sanmıyorum. Sonuçta atlama zıplama için değil, keyif ve gezi amaçlı kullanacağınızı anlıyorum. Eski teknoloji en az 20 yıllık Bianchi - Castello larla hergün işe gidip gelen insanlar görüyorum burada.

Maşa konusunda çok geniş bir yelpaze var, RST, SR Suntour markalarının hem ekonomik hem kaliteli ürünleri var. 2. el 50-60 liradan başlıyor, limit yok :) Almamanız gereken maşa ise ZOOM :)
 
Bence parçalar takmaya değecek bir kadro. 7005 alüminyumdan yapılmış bir kadro sanırım ve internette aratıldığında "carbon steel" yazısı ile karşılaşıyorum.
 
Selam,

Malesef internette ben de çok aradım ama bir türlü bilgi bulamadım, hatta görsel bile bulamadım :(

Bilgilendirme için herkese teşekkürler.

Saygılar.
 
@Salih.D

Eğer maşa yatağı çapı 1/1.8 ise her türlü geliştirmeyi yapabilirsin maşa anlamında. ama 1 ise pek fazla seçenek yok.

Bu arada bende önümüzdeki aydan itibaren Tuzla İçmeler'de olacağım.
 
Selam,

Maşa mil çapı 1 1/8" (söktüm ve ölçtüm) :)

Saygılar.
 
Selam,

Satmayi dusunur musunuz?
 
Selam,
Ben 2000 yılında almıştım ve üzerinde stx takım var. Kadro aluminyum, asla çok ağır değil, 14 sene tepe tepe kullandım, ön vites kolunu geçen sene değiştirmek zorunda kaldım, vites geçişleri harika, göbekten geldiğini düşündüğüm bir ses var şu ara. Aslında adam akıllı bir elden geçse yine süper olacak gibime geliyor. Zamanının yarışlarda kullanılan modeliydi. ZFS (zero frequency system) denen bir özelliği var kadronun.
İhtiyaçtan değil ama yeni bir bisiklete binmek arzusundan dolayı bir Trek Elite 9.7 aldım, inanın henüz çok büyük fark görmedim binişte. Yarışıyor olsam belki ama...
 
Geri