Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bianchi Restorasyon (Çaylak Edition)

Neo Benson

Üye
Kayıt
18 Ocak 2017
Mesaj
15
Tepki
63
Yaş
105
Şehir
Samsun
İsim
Neo
Bisiklet
Bianchi
Herkese selam ,
Uzun zamandır aklımda olan ama yoğunluktan bi türlü ilgilenemediğim , odaklanamadığım restorasyon işi için artık tam anlamıyla hazırım diyebilirim.
Kaç model olduğundan emin olamadığım üzerinde Bianchi etiketi olan bir bisikletim var . Fotorağfları da az önce çektim ön tekeri ve selenin deri kaplama kısmı çıkartılmış şekilde , bir tane de restorasyondan önceki son bütün halini paylaşıyorum.
Restorasyon için öncelikle gidon bantını Silva Vintage HandleBar Tape olarak alarak başladım , sonra beyaz fren telleri , daha sonra Gist selenin üzerindeki kaplama kısmı söküp fotoğraflarda zeminde gördüğünüz kahverengi deri parçayı sele kaplaması ve gidon bantı olarak kullanmayı düşünüyorum.
Bunun dışında gördüğünüz sprey boyanın yanında yine sentetik astar aldım .
Boya sökümü ve parçalamanın temizlenmesi konusunda kafamda halen bazı sorular var.
Boya sökücü jel ve tiner aldım ancak elimde yine de boyayı zımparayla söküp sökmeme konusunda çok kararsızım. Çok uzun süre sabredemeyeceğim için şu an jel ile başlama düşüncesi ağır basıyor.
Parçaları temizlemek için WD 40 , sirke , cocacola vs kullanılan bir çok video izledim , bu konuda önerilerinizi bekliyorum.
Bu arada dış lastikleri de sanırım değiştirmem gerekecek , şu an üzerinde 32-630 boyutta DELI Tyres bulunuyor. Dış lastikleri yenileyeceğim piyasada yurtdışı siteleri dahil bir çok yeri inceledim ancak şu lastik boyutları kafamı çok karıştırdı. 700X23 RALLY TUBULAR LASTİK - SİYAH SIRE VITTORIA ( dechatlon 'da bu sarı yanaklı lastikleri daha önce Bianchi bisikletlerde gördüm ve boyutları uygun olursa bunları kullanmayı düşünüyorum )
32- 630 boyutlu lastikler için (link) uygun mudur ?
ÖZELLİKLERİ
KULLANIM
Yol
LASTİK BOYU
700x23
DAMAK TELİ
Tubular lastik
ETRTO
23-622
TPI
220
AĞIRLIK
310 g.
Son olarak da seleyi yerinden oynatamadığım için WD 40 ile 3-4 kez gevşetmeye çalışmama rağmen sonuç alamadım. Sanırım boya ve astarı seleyi kaplayıp yapacağım. daha önce benzer durumu yaşayanlar varsa paylaşsın lütfen ...
Fotoğraflar aşağıda , ilerledikçe video ve fotoğrafları da paylaşmayı düşünüyorum .
sevgiler...
103255 dosyayı görüntüle 103255 dosyayı görüntüle 103256 dosyayı görüntüle 103257 dosyayı görüntüle 103258 dosyayı görüntüle 103259 dosyayı görüntüle 103260 dosyayı görüntüle 103261 dosyayı görüntüle 103262 dosyayı görüntüle 103263 dosyayı görüntüle 103264 dosyayı görüntüle 103265 dosyayı görüntüle 103266 dosyayı görüntüle 103267 dosyayı görüntüle 103268 dosyayı görüntüle 103255 dosyayı görüntüle 103256 dosyayı görüntüle 103257 dosyayı görüntüle 103258 dosyayı görüntüle 103259 dosyayı görüntüle 103260 dosyayı görüntüle 103261 dosyayı görüntüle 103262 dosyayı görüntüle 103263 dosyayı görüntüle 103264 dosyayı görüntüle 103265 dosyayı görüntüle 103266 dosyayı görüntüle 103267 dosyayı görüntüle 103268 dosyayı görüntüle

IMG_1618.JPG IMG_1618.JPG IMG_1618.JPG 16145510_239590046482395_821531665_o.jpg 16196615_239590023149064_1673876429_o.jpg 16196629_239590016482398_490225394_o.jpg 16197019_239589993149067_555071849_o.jpg 16229935_239589899815743_1290475321_o.jpg 16229983_239589959815737_668149970_o.jpg 16231097_239589923149074_727419237_o.jpg 16231499_239589939815739_630540029_o.jpg 16244788_239589883149078_922519305_o.jpg 16244878_239590073149059_1289706730_o.jpg 16244908_239590009815732_146159848_o.jpg
 
Scudo
Öncelikle aynakola saygılar.
Sanıyorum maşanızda bir yamuk söz konusu. Şaft borusuyla bağlantı noktasından eğilmiş gibi duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Neo Benson
Nasıl olacak, beklemedeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Neo Benson
Merakla bekliyoruz inşallah istediğiniz gibi bir bisiklet olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Neo Benson
Maşa ve aynakolla ilgili sorular üzerine yeni fotoğraflar paylaşmak istedim. Chainring 56 Campagnolo , maşa için yorumuzunu tekrar bekliyorum , açıkcası ben kendi işlerime koşturmaktan bisiklete ilgi alaka gösteremedim , restorasyon işine çok odaklanamamıştım.

Sanırım bu hafta içerisinde boya sökümü ve parçaların temizlemesiyle işe girmiş olacağım. 2 hafta süre içierisinde de yavaş yavaş son haline gelmesini umuyorum.

Bu arada selenin borusunu da zarar vermeden nasıl çıkartabilirim ? WD 40 denedim sonuç yok : )

Şİmdiden çok teşekkürler.
 

Dosyalar

  • 39d9f470-bae3-461f-be2e-e665baeac4e4.jpeg
    39d9f470-bae3-461f-be2e-e665baeac4e4.jpeg
    78,6 KB · Okunma: 126
  • a8de638e-f6fd-4382-a006-73f146a0a76c.jpeg
    a8de638e-f6fd-4382-a006-73f146a0a76c.jpeg
    61,9 KB · Okunma: 115
  • cc0bf0cf-2739-40a3-beb3-80cd037a0892.jpeg
    cc0bf0cf-2739-40a3-beb3-80cd037a0892.jpeg
    89,7 KB · Okunma: 116
  • e4270f7f-8155-4931-b224-33e1251bca58.jpeg
    e4270f7f-8155-4931-b224-33e1251bca58.jpeg
    42,7 KB · Okunma: 116
16426380_243997822708284_1905921428_n.jpg 16426380_243997822708284_1905921428_n.jpg 5f8da99a-7a39-4434-aab3-798ca2d02e02.jpeg 16425478_243997849374948_220546936_n.jpg


Dün ve bugün itibariyle kaldığım yerden biraz daha devam ettim. Dış lastikleri değiştirdim. Dış lastiklerde 32-630 ISO ölçülü sarı yanaklı bulmak bayya zormuş , ama sonunda istediğim gibi bir şey yakaladım . Selenin borusunu halen yerinden oynatabilmiş değilim. Ayrıca Brake Lever Hood denen , frenin üzerindeki plastik parça esnekliğini kaybettiği için terse döndürüp çıkartmak zor gibi geliyor. Gidonu gövdeden ayırdıktan sonra frenleri sökmeden gidon bantı ya da deriyi üzerine saracağım. Ayrıca maşada bir yamukluk var evet onu düzelttirmem gerekiyor. Hafif bir eğim var , o yüzden tekerlekler gövdeye yakın duruyordu zaten biraz.

Bu arada WD 40 ve elma sirkesi kullandım parçaları temizlerken , özellikle 24 saat sirkede beklettim parçaları ve sonra detaylı şekilde temizledim.

Pasta , cila gibi kullandığınız memnun kaldığınız bir ürün varsa gövdeyi ve diğer parçaları pazardaki parlayan elmalar kıvamına getirmek istiyorum.

Sanırım bu hafta boya sökümünü bitirmiş ve gövdeyi boyamış olurum. Bu arada gidon bantlarını söktükten sonra kimi kısımlarda ufak parçalar kaldı , tinerle çıkartmak mümkün olur mu ? Ne dersiniz ?

Halen üzerine sticker yapıştırıp yapıştırmama konusunda karar vermiş dğeilim. Sanırım güzel bir Bianchi Sticker takımı alana kadar bu halde bırakacağım.


İş adım adım ilerlerken daha da heyecanlı hale gelmeye başladı. Sanırım bu hafta %90 tamamlamış olurum.

Herkese keyifli pazarlar .
 
Kolay gelsin :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Neo Benson
Dostum çok teşekkürler

Bu arada benim gibi yerde gökte 32 - 630 lastik yerine , 23 - 622 uyar mı diye arayan varsa buraya da yazmış olayım . UY MU YOR ! Yurtdışındaki alışveris sitelerinde bile 32-630 ölçülde lastik tek tük var onlar da sarı yanaklı değil .
 
Bilmiyorum Takip ettinizmi ama bende bir restorasyon içerisindeyim ve benim lastiklerde 630-32 yazdığını çok sonra farkettim Amber yanak dedikleri jinstenmiş benim bisikletin jantları çok kötü durumda olduğu için 28 jant bakıyordum piyasada sonra farkettimki benim bisikletin orjinali 630 muş. Şimdi orjinal jantları bulamıyorum bulsam birdaha lastik bulabilecekmiyim şüpheli mecburen orjinal ölçüde jant bulamazsam 28 jant alıp lastikleride yenilicem. şuan boya işlerim bitti jant lastik durumunu bekliyorum

Şöyle bir sitede ilan var ama ellerinde varmı stokta bilmiyorum..
(link)

20170123_225753.jpg
 
Evet başlığı takip ediyorum : ) aslında tahmin ettim aynı sorunun yaşanabileceğini.Bu lastikleri gördüm ama daha iyisini bulabileceğimi düşünerek yurtdışı siteleri dahil çok fazla yere baktım .
Yeni üretim yol bisikletlerinde dış lastikler hep 23- 622 ölçülerde , yer gök bu ölçede lastik dolu . İleride ben de dış lastik bulma konusunda sıkıntı çekecek olursam jantları ve lastikleri tümden yenilerim.
 
O elmalar bolca silmek ile parlıyor :) DYO yada marshall polisaj tüplerini öneririm. Artık bezler ile bol bol silerseniz sizinde elma gibi parlayan parçalarınız olabilir. Bulunduğunuz yer ve imkanlar nasıldir bilemem ama sanayi de ustalar ellerini silmek için tekstil artığı bezleri satın alıp kullanıyorlar genelde pamuklu ve küçük parçalardan oluşuyor ve ucuz ;).Bulabilirseniz işinize yarar.
 
Marshall ve DYO 'dan link verebilirsen harika olur , ben aradım ama google '' did u mean'' bile demedi :) Kadife iyi iş görür diye düşünüyorum. İş tulumu vazifesi gören bi kadife pantalon ile bunu çözerim.
 
Bugün 6 - 6.5 saat kadar boya sökmekle uğraştım . bisiklette macunumsu bi astar vardı üstünde tek kat kırmızı boya yer yer de sprey beyaz boya . boya sökücü jel beklediğimden çok düşük performansla çözdü boyayı , sanırım boyanın çok kalın bir tabaka olması bunda en büyük etken. Henüz zımpara yapmadım gövdede ama yarın astar atmadan önce mutlaka yüzeyde düzeltmeye gideceğim.


Maşada bir yamukluk vardı , onu düzelttirdim. Bu arada

maşayı da çıkartmak için bayya bi WD 40 harcadım


Son durumu fotolarda görebilirsiniz.


7638a5f3-bf00-46b5-90f9-af4d4cfe6929.jpeg ff07f266-2da6-446f-a55b-d3b0b185e2df.jpeg ff6bb5c6-02cc-4886-81de-e01dd38359f1.jpeg 498af3a2-895f-486a-801d-3f7b791e96bb.jpeg 5095c59e-d9f5-4f36-9112-826fd65ef9f9.jpeg


Sevgiler
 
@Neo Benson Kolay gelsin, elinize sağlık. Bizde devamlı restorasyon yapıyoruz. Sana önerim mümkün olduğu mertebede özüne yakın ve sade bir toplamaya gitmen. Ama teknolojiyi kullan, mesela ben topladığım eski bisikletlerde ön-arka ve orta göbekte rulmanlı sistem kullanıyorum,sonuç olarak dışarıdan görünen yerler değil, furç takımı da aynı şekilde. Kullanacaksam da, satacaksam da hep en iyisini kullanırım şu konuya da bir bak istersen ;) Bianchi Xc Leopard 1996 Toplama...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@emre önen süper bilgi , daha önce hiç duymamıştım . Boyanın çoğunu söktüğüm için ufak bi yerin boyası kaldı orası için deneyeceğim.

@Gökhan Kuş kesinlikle sana katılıyorum , hiç bir parçada değişikliğe gitmedim , Gidon bantı , dış lastik ve sele üzerindeki sunni deriyi söktüm. Onun yerine de parçalar zaten hazır elimde bir de fren teli kablolarını beyaza döndürüyorum.

Bu arada stickerlar da restorasyon da çok başarılıymış.
 
Geri