Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bianchi SLR 500 (2012) kullanıcıları ve dış lastiğinin sökülememesi durumu

Kayıt
12 Ocak 2011
Mesaj
58
Tepki
28
Şehir
Isparta
Arkadaşlar merhaba,

2 ay kadar önce Bianchi SLR 500 yol bisikleti satın aldım, üzerinde CST compressor dış lastikler var, jant olarak "28 / 622 x 15 Bianchi Çift Kat Alüminyum Siyah 24H" diye sitede belirtilen jant var, fakat lastik patladığında dış lastiği sökmek için harcadığım zaman bana yıllar gibi geliyor, jantta büyük bi problem var veya dış lastik neredeyse hiç esnemiyor, lastiği çıkarmak için plastik levyeler kırdım, en sonunda demir levyeye başvurmak zorunda kaldım ki o sırada da jantlarımın çizilmesi ve sıyrılması yani yenmesi içimi acıttı, sorun sanıyorum ki janttan kaynaklanmakta, başka dış lastiklerle denediğimizde de aynı zorluğu çıkarıyor, her lastiğim patladığında sanki işkence yapıyorum kendime, lastiği janta zarar vermeden sökmek için ellerim harap oluyo, sonunda gene demir levyeye kalıp jantı yiyiyorum.

Bu konuda accel bisikletin başını ağrıtmayı düşünüyorum, aynı sorundan mağdur olanlar var mı başka ?
 
Scudo
MErhaba
bende slr 200 var, aynı sorunu ben de yaşıyorum. İyice araştırdıktan sonra bisikletçi ağbi dış lastik telli olduğu için zor giriyor telsiz katlanabilir alsan sorun olmaz levye ye ihtiyacın bile olmaz dedi
bakalım deneyeceğiz,katlanabilir rubena takmaya çalışacağız, eğer onla da çözüm bulamazsak acell e yazalım hep bir olup.
 
@A.Tahsin

Bende de aynı bisikletten var aldığım kişi katlanır rubena takmış ama daha lastiği söküp takmadım, teker patlamazsa (in patlamaz :D ) nasıl sökülür takılır bilemeyeceğim.
 
accell çok ilgili satış sonrasında bi danışın derim.
 
http://www.bikeshop-oehler.de/bilder/produkte/gross/Rennrad-Felge-28-36-Loch-TAURUS-REMERX.jpg

Önce ekledigim resme iyice bakin. Bu konu üzerinde daha önce su topikte elimden geldigince acikladim. Ben 60 yasimda hic bir lastigi takarken levye kullanmiyorum. Ayni sekilde sökerken de o topikte izah ettigim noktalari okursaniz, sebebini hemen kavrarsiniz. Bazi jantlar, digerlerine göre biraz daha zor olsa dahi, anlattiginiz zorluklar, yanlis uygulama dolayisiyladir.

Yukarida ekledigim resimde gördügünüz gibi, lastiklerin yanaklari, jantin yanaklarina dayali ise, lastikleri sökmeniz zorlasir. Lastik yanaklarini ellerinizle jantin ortasina dogru iterek daha kücün bir cap üzerinde kaydirisaniz, (levyeyi taktiginiz yerin karsi tarafina gelen noktadan baslayarak )rahatca sökebilirsiniz.
 
Bende slr200 kullanıyorum.Ve aynı sorun bendede var.Bisikletçim bile çok zor söktü,telsiz denicez artık başka önerisi olan varmı?
 
@Cemre Can Süral
Çok meraklandım!:) Şu sökmesi zor jantın lastiksiz profilinin resmini koyabilecek bir kimse varsa, foruma eklese çok iyi olur. Ben de bilmediğim bir şeyi öğrenmiş olurum!:eek:
 
bence dış lastiğin telli olmasından kaynaklanıyordur,bildiğim kadarıyla telli lastiklerin genelinde böyle bir sorun oluyor
 
@ihtiyar

abimizin bikmeyipte kim bilecek acaba :) Çoğu bisikletçi tam anlamıyor bisikletten ama aralarında çok iyi olanlarda var benim tanıdığım.
 
Byte Rubaix jantlarda lastik sökülememesi problemi var.Carraro,Bianchi...v.b. bisikletlerin üzerinde gelen jantlar (24 telli,30 mm profilli) 23 mm lastik ile uyumlu değiller.Daha geniş lastikler ile kullanmanızı tavsiye ederim(Daha geniş lastikler için yapılmış).Eğer yol bisikleti olarak kullanacaksanız,yol bisikleti jantları kullanın(jantlarınızı değiştirin).

Sebebini merak edenlere açıklama yaparım.
 
@Sertaç EKİCİ

Bekliyorum aciklamalari!:):)
 
@Sertaç EKİCİ


HERKESE MERHABA
SLR 200 YARIŞ BİSİKLETİMİN CST OLAN LASTİKLERİNİ RUBENA KATLANABİLEN SYRNX İLE DEĞİŞTİRDİK
LEVYESİZ TAKABİLDİM,TOPLAM SÜRE 3 DAKİKAYI GEÇMEDİ
tabi daha önceki çabalamalardan jantın her yeri çizik içinde, onun için önerisi olan var mı ?
 
Şimdi bana kızacaksınız biliyorum ama arkadaşlar bir laf vardır: Alırsan biyanki olursun ziyan ki
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Tahsin
Ya bunun bianchiyle bi alakası yok aslında.Jantlar byte marka lastikler cst marka.Cst'nin Türkiye distribütörü ile bisikletçimde karşılaşmıştım,kendiside lastiği zor takıp çıkardı :) .Bunun bukadar zor sökülmesi jant ebatıyla alakalı.Avantajı ise balans yapmamasıdır.Benim byte marka jantın yanaklarındada ezikler oluştu,forumdan birisi zımpara ile geçiyo fln diye bahsetmişti doğrumu bilmem denemek lazım
 
@Cemre Can Süral
Byte Roubaix jantlari nette arastirdim. Ön-Arka beraber, Italya' daki fiyati 57 €. Profilini gösteren hic bir doküman bulamadim. Bulabildigim resimlerde profili görünmüyor. Bana (link)gönderebilecek kimse yok mu?

Ayrica lastik takma ile ilgili ekledigim videodaki lastik te bir CST, Czar modeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemre Can Süral
bisikletim carraro dambiez ve aynı problemi ben de yaşıyorum, 700*25 kullansam acaba daha mı az sorun yaşarım?
 
Bence telsiz kevlar bir model alın işiniz garanti olur en azından elle takmak daha rahat olur.

Anlattığım biraz konu dışı olabilir ancak lastikte önemli bir faktör, geçenlerde r500 jant setime 23c telli specialized lastiği elimle zorlanmadan takarken, 25c telli continental lastiği takana kadar kan ter içinde kaldım, yanımda levyemde yoktu, tornavidaya bez sararak zar zor hallettim. Lastik firmalarında da var bir enteresanlık tam milimetrik genel bir standartta üretilmiyor sanırım.
 
@mustafa şükrü yıldırım

Tam benim onlarca defadır izah etmeye çalıştığım şeyi tasdik ediyorsunuz. Lastiklerin, kullandıkları malzeme farkı dolayısıyla, sürtünme farkından, jantın kenarından atlatırken gerekli kuvvet aynı değildir. Hatta Continental, bazı lastiklerin janta temas yüzeyinde daha farklı ve yumuşak bir malzeme kullandıklarını, özellikle yazar sayfasında.

Yalnız defalarca izah ettiğim gibi ek olarak, kullanılan lastiğin genişliği arttıkça, hele telli lastikse, lastik dudakları sürekli dışarıya doğru açılır. Jantın ortasındaki çukur yatağa kaydırmak zorlaşır. Bu yüzden, sürekli gerilmiş halde iken ortaya doğru iterseniz, dudaklar çukur yatakta kalır ve lastiği levyesiz takabilirsiniz.

Aranızda 18 mm. lastik kullanan olduğunu sanmıyorum, malum Türkiye' de 25 in altında lastik kullanan bile az.
18 mm. lik bir lastik takmayı deneyin ve göreceksiniz ki en rahat takılan bir lastiktir. Kendiliğinden dudakları jantın ortasındaki çukur yatağa kayar.

http://www.fulcrumwheels.com/system/technology_images/images/ultrafit1_775.jpg
 
@ihtiyar


Ağbicim jantlardan değil lastikten : ) lastik sökmek kolay biliyoruz. Ama düşünün ki o lastiğin içinde esneme payı yok e son noktaya gelince titanyum levye ile zor ittiriliyor içine tabi her taraf çiziliyor.Katlanabilen lastik aldım elle taktım, belki başka telli olan lastiklerde böyle bir sorun olmaz. Slr lerin üstünde gelen cst lerin sıkıntısı bu.
 
@A.Tahsin

Hic bir telli lastikte esneme payi yok zaten. Telin boyu uzayacak degil ya! Yay teli olsa neyse diyecegim. CST' nin Conquistare modeli mi? Iki tane alip deneyecegim, olmazsa.:)
 
Geri