Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bianchi slr 600 inceleme

@Ahmetismet Aysanlar bayi büyük bir mağaza ve ellerinde çok fazla ürün çeşidi var. Bayi ile telefon yolu ile iletişim kurduysanız orada 2 tane satış ile ilgilenen kişi var. İsimlerini hatırlamıyorum fakat birisi mağazanın sahibi olan ve size biraz indirim yapabilecek amcamız iken diğeri fiyatta oynama yapacağını düşünmediğim abimiz çünkü bana fiyat ve stok sormaya gittiğimde farklı fiyat çıkarmış, almaya gittiğim gün ise farklı fiyat çıkarmıştı. Şansıma mağaza sahibi amcamız da oradaydıda ilk fiyattan verdiler. Amcamız mağazaya gelen bütün müşteriler ile iyi geçinirken sanki abimizde bisikletçilerle bir olay yaşamış gibi bisiklet bakmaya gelenleri pek takmıyor bisikletlere ayrılmış bölüme müşteriyi getirip bırakıyor ve sert bir yüz ifadesi ile sizi izliyor.Bunun dışında başka bir sıkıntı yok sadece size söyledikleri fiyata, kadro boyuna ve kargolayacakları kargo firmasına dikkat edin.

Bisiklet ise eski yorumları da okursan tam bir fiyat/performans modeli fakat tek sıkıntısı jantları. Ağır olmakla birlikte akort tutmuyor. Normalde hiç bisikletçiye gitmem hep evde bakımlarımı kendim yaparım fakat bu akort olayı yüzünden ve bende akort için ekipman olmadığından bisikletçiye 1 ayda 5 kere akort için gitmek zorunda kaldım. Bisikletin jantları dışında sıkıntısı yok umarım size yardımcı olabilmişimdir iyi günler :)
 
Scudo
@Eren Sarp nazilli aysanlar bayisine sizin 2700 tlye aldığınızı söyleyince banada o fiyata vereceklerini söylediler lakin bu jant meselesi kafamı karıştıyor

boyum 180 bacak içi boyum 88 bana hangi kadro boyu uygundur acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren Sarp
@Ahmetismet kadro boyu çok farklı bir konu hesaplamalar 56 der ama siz 54 kadroda rahat edersiniz ve ya 58 kadroda rahat edersiniz bu herkeste değişiklik gösterir. Bana hesaplamalarda 56 kadro deniyordu arkadaşımın 56 kadro bisikletini denedim 56 kadroda rahat edemedim ve 54 aldım iyiki de 54 almışım dedim. Eğer kadro boyunu deneyebileceğin bir bisiklet varsa yakınlarda deneyip ona göre bir seçim yapmanı öneririm. Jant konusuna gelirsek bisiklete alışma sürecinde ağırlığın ve akort sıkıntısının çok rahatsız edeceğini düşünmüyorum ne zaman jantlar seni rahatsız etmeye başladı o zaman değiştirebilirsin.
 
@Ahmetismet Bacak içinizi doğru ölçtüğünüze emin misiniz ? Benim 190 cm boy 88cm iç bacak . Eğer doğru ölçtüyseniz 56-58 arası kadro boyu uygun ama uzanma mesafesi vs. sıkıntı olabilir . Denemeden almayın .
 
peugeot gtr 940 lar nasıldır bilgisi olan var mı
 
Bir konuda yardımınızı istiyorum. Bisikleti aldığım tarihten bu zamana kadar (25.05.2018) arka jantta 6 tane jant teli kırdım ve artık sayısını aklımda tutamadığım kadar akort yaptırdım. Bugün sabah klüpçe çıktığımız turun daha 10. kilometresini doldurmadan arka jant tellerimden biri daha kırıldı ve artık kafama dank etti. Servisim beni sürekli tel değişimi ve akort ile geçiştiriyor ve ben artık bu jantın tamirine para dökmekten bıktım malum öğrenciyim ve verebileceğim para bir yere kadar. Garantiden arka jantımı nasıl değiştirebilirim ve nasıl bir yol izlemem gerekiyor yardımcı olur musunuz ? Maalesef şu an bütçem jant setini değiştirmeye imkan vermiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
@Eren Sarp işinize yarayacaksa carraro yol bisikletimden kalma arka jantı yollayabilirim. Fakat campagnolo uyumlu. Son fotoğrafta görülen kaseti değiştirmeniz gerekecek en az 50 isterler. Jant pek iç açıcı durumda değil ama sorunsuz kullanıyordum, tel bile kırmadı. Ön jantım kırılınca arka jant boşta kalmıştı. Kargo da en az 40 lira tutar bu arada.

C46B90D7-1F2B-4995-87D7-614F5E91D27A.jpeg
5D63AE3C-B7FB-4066-92B6-83DDF5377362.jpeg
65B7BADE-9751-4823-B4D3-289143B5DA02.jpeg
F4D39AFF-49C2-4F8C-A7BC-6A94167368B7.jpeg
843E6860-483D-479B-8241-62750D55AA21.jpeg
 
@Serkan Mıstınoğlu teklifiniz için teşekkür ederim. Buraya mesaj attıktan sonra yetkili servis ile görüştüm ve jant hakkında biraz konuştuk. Jant tellerini garantiden komple yenileyelim, yine aynı şekilde akort bozulması ve jant teli kırılması devam ederse fabrikadan değiştirelim dedi ve yarın jantı teslim edicem. Umarım bu son olur.
 
@Eren Sarp
jantlarımızın aynı olması lazım evet fabrikadan çıkan akoru çok kolay bozuluyor ve o kadar iyi jant değil ama tel kırmanız çok ilginç yani 32 telli olması gerekiyor başka bir sorun olabilir mi ?
 
@Saburié yok abi 24 tel jant. Biraz ağırım (90 kg) ama benim kiloma yakın yol bisikleti kullanan arkadaşlarımda aynı jant seti olmasına rağmen (tel örümü, göbek ve çember olarak aynılar) hiç sıkıntısız kullanıyorlar. Bugün ise jant teli siparişi için fabrikayı aradık ama maalesef yetkili arkadaşlar bugün izinli oldukları için konuşamadık. Yarın fabrikayı parça siparişi için tekrar arayacağız bakalım yarın ne olacak.

Fabrika ile konuştuk ve sonuç beklediğimizden farklı çıktı. Jantı göndermemizi, fabrikada incelenip, onarım ve akort ayarının yapılmasının ardından bize geri gönderileceği söylendi. Umarım bir değişiklik olmaz.

Bu aralar bende bir terslik var her halde ki hiç bir işim doğru düzgün gitmiyor. Bisikletimi çok kirlendiği için bugün yıkamaya karar verdim ki maşamda 1 değil, 2 değil, tam 4 tane çatlak olduğunu fark ettim ! Biri tam jantın oturduğu parçanın kaynak yerinde. Evet çatlak buldum fakat bunların boya çatlağı mı yoksa direk çatlak mı olduğunu anlayabilmiş değilim :confused: Bilgisi olan ve bana yardımcı olan herkese şimdiden teşşekkürler.
20180922_192252.jpg
20180922_192349.jpg
20180922_192417.jpg
 
@Eren Sarp DSC_6275.JPG
Benzer bir boya çatlağı benim speedster 10 umdada var ilk başta çok korkutuyor. Boya çatlağı olup olmadığını anlamanın yolu bozuk para ile tık tık yavaşca vurup sesi dinlemek eğer ses değişiyorsa yumuşıyorsa çatlak kesinlikle kullanmayın heryerde aynı ise boya çatlağıdır.
Not: kesin birşey söyleyemem sizin can güvenliğiniz söz konusu olduğu için ama ben bu yöntem ile kontrol edildiğini öğrendim eğer bulursam ekleyeceğim iyi sürüşler.

3500 km dir kullanıyorum bende sadece sarı kısımda çatlak var siyah ve gri yerde yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren Sarp ve Ozicu
@Eren Sarp

maşa alu, değil mi ?

boya çatlağı olabilir, göbeğin girdiği yer bende de o şekilde ama başka birşey yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren Sarp
@BarkinD bozuk para olayını denedim ve maşayı esnetmeye çalıştım fakat her hangi bir ses değişimi ve ya çatlakta açılma, büyüme gözlemleyemedim. Boya çatlağı gibi duruyor ama ne olur ne olmaz pazartesi servise gideceğim. @Saburié evet maşa alu. Jantın oturduğu yerde ve fren kaliperinin 3 cm kadar altında iki bacakta da olmak üzere yere paralel şekilde çatlaklar var fakat sol bacaktaki biraz daha derin duruyor ve kaynak üzerinde bulunan beni korkutuyor. Pazartesi servise göstermeye gideceğim umarım boya çatlağıdır.
 
@Eren Sarp kusuruma bakmayın ben maşayı karbon zannettim bu yöntem aluminyum maşada işe yaramayabilir.Ama ciddi birşey çıkacağını sanmıyorum.
 
@BarkinD şimdi fotoğraflarınızdan anladığım kadarıyla bisikletinizdeki desen olarak bulunan yeşil renk bisiklet boyandıkdan sonra üzerine yapıştırıyorlar ve üzerine son kat verniği atıyorlar muhtemelen sizinkide boya çatlağı değil o yapıştırılan parçada çizik veya ince bir yırtık vardır verniğin altında olduğu için hiç bir sorun olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD
@Eren Sarp

çatlak mı değil mi öğrenebildinz mi ?
 
@ismoz yetkili servise ve bir kaç deneyimli bisiklet kullanıcısı dostlarıma sordum ve boya çatlağı olduğu konusunda onay aldım yani maşa temiz çıktı :D arka jantım ise fabrikadan geldi ve şehir içi ortalama 40 km yol yapmış olmama rağmen akort ayarı bozulmadı :eek: (ki aldığım gün 600 metrede sekiz çizmeye başlamış bir janttı kendisi :snzdglsn: ) Yarından itibaren antrenmanlara başlıyorum jantın asıl durumunu antrenmanlarda göreceğiz.

3 aylık bir süreden sonra neler oldu, neler değişti ve eklemek istediklerimin de olduğu bir güncelleme yapmak istiyorum. Öncelikle jantımın artık akort ve ya tel kopması ile ilgili bir sıkıntısı kalmadı ancak göbek akıcılığı ve ağırlık bakımından jant setini ilk fırsatta değiştirmek kafamdaydı fakat jantımın beni turlarda çoğu zaman yarı yolda bırakmasından dolayı bende jantlara karşı oluşan güvensizlik hissi sürekli üzerimde olduğu için jantlarımı ilk fırsatta değiştirme kararı aldım. Böylelikle kara cuma indirimlerinden yararlanarak bisiklet.com dan Shimano RS-10 jant seti aldım :)
186473
186458
Akıcılık ve ağırlık olarak aradaki fark dağlar kadar diyebilirim. Ağırlık olarak bisikletten 1.200 gramlık bir düşüş oldu ve göbek akıcılığı da fark edilir bir biçimde arttı. Bisiklet sürerken birini çekiyormuşum gibi olan histen de kurtulmuş oldum. Jant setini aldıktan sonra en fazla 2 hafta turlara çıkabildim, sınavlarım olduğu için uzun bir süre binemedim ve bu süre zarfında bisikletim evde durdu. Arada bir bisikletimi kontrol ederim, bir sıkıntısı vs. var mı diye ki kontrollerimden birinde üst boruda verniğin kabarıp altındaki boyayla birlikte döküldüğünü fark ettim. Bisiklet evin en az kullanılan odasında neredeyse bir aydır yatıyordu ve benden kaynaklı bir şey değildi. Bilgi almak için yetkili servise gittim ve kadroyu fabrikaya incelenmesi için gönderme kararı aldık. Maalesef fotoğraflarını sildiğim için boyanın durumunu burada paylaşamıyorum. 3 haftalık bir süreçten sonra ise kadro yeniden boyanmış ve havalı poşete sarılmış bir şekilde geldi. O günün akşamı evde 3 saatlik uğraş sonucu bisikleti toplayıp bitirmeyi başardım. Topladığım bisikleti hayranlıkla izlerken bazı yerleri hem koruma amacıyla hemde daha güzel gözükmesi için kaplamaya karar veriyorum. Toplamadan önceki ve kaplama dahil her şey bittikten sonraki fotoğrafları da şöyle bırakıyorum.
186462
186463
186464
186465

Son fotoğrafta kedim poz vermek isteyince kıramadım maalesef :) Bisiklet fotoğraftaki haliyle 8.5 kg gelmekte. (10-15 kez tarttım hepsinde 8.5 kg inanamadım nedense.) Geçtiğimiz yaz orijinal jant, lastikler, fotoğrafta ki suluk kafesleri ve pompa yuvası ile tarttığımda 9.8 kg gelmişti. Fabrika çıkışı lastikleri ve jant setini değiştirerek 1.3 kg vermiş, yol tutuşunu arttırmış ve ana problemlerim olan tel kırılmasıyla akort kaçmasından kurtulmuş oldum. Artık geriye havaların düzelmesini beklemekten başka bir şey kalmadı. Sizlerin söylemek istediği, eklemek istediği ve ya önerebileceği her hangi bir şey varsa beklemedeyim :)
 

Dosyalar

  • 20181124_093258.jpg
    20181124_093258.jpg
    975,6 KB · Okunma: 7
Screenshot_20190813-192609_Instagram.jpgBozuk toprak yollarda da kullanıyorum, akordu bozuldu denilemez. Kullandığım yollara rağmen taş gibi diyebilirim.

Bir de kadro boyu nerede yazıyor? Alırken demişlerdi ama unuttum. Kitapçıkta falan da göremedim.
 
Geri