Scudo Sports

Bike of The Year 2014/15

@Çağrı Soylu
Ben daha fazla aday bekliyordum. On aday az geldi. Sonucu paylaşabilir misiniz?

@Kerem Özbayrak
Şehir bisikletini dropbara çevirmekle ilgili açtığınız başlığı biliyorum. Aynı arkadaşların söylediği gibi.

Yol bisikletlerinde disk frenler yeni yaygınlaşmaya başladı. Mesele Giant'ın endurance segmentindeki bisikletinde Disk yokken şimdi hepsi diskli. Yeni olduğu için şu anda donanım olarak pahalılar. Öte yandan yol bisikleti donanımları dağ donanımlarına göre bir tık üstte. Bu yüzden şehir bisikletini (eğer diskliyse) dropbara çevirmek çok maliyetli. Son olarak sizin de bildiğiniz gibi hidrolikler normal mekaniğe göre daha pahalı oluyor. Parçaları Türkiye'de bulmak ise çok zor. Bence dönüşüm yapmak yerine ilerde 2. bir yol bisikleti alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
Scudo
@MehmetAliB.

Sanırım önümüzdeki ayki dergide sonuçlar açıklanır. Açıklanınca buraya da yazarım. Şu anda benim gördüğüm kadarıyla Focus, Cervelo ve Trek üçlüsünden biri olacak gibi. Bakalım göreceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Çağrı Soylu

Muhtemelen Focus olur. Cycling Plus ekibi bu aralar Focus'tan başka bir şey demiyor :).
 
@Edip Dinçer
Focus için çok fazla konfor odaklı demişler. Cervelo'yu seçecekler gibi okudum yorumlarından. Tutup da Focus'un endurance bisikletini teste koyup çok fazla konfor odaklı diye eleştirmeleri de garip gelmedi değil. Cayo koyabilirlerdi onun yerine mesela. Bakalım göreceğiz.
 
@Çağrı Soylu

Mehmet Beyin de dediği gibi hidrolik fren sisteminin yol bisikletine uygun hale getirilmesi henüz çok yeni olduğundan bu kadar pahalıdır. Yeni bisiklet almak dönüştürmekten daha mantıklı artık.

@MehmetAliB.

Şehir bisikletini yola çevirmek dediğiniz gibi gerçekten bu anlamda cok pahalı. Dönüştürmek için bu maliyeti vermek, para sorun olmasa bile değmez en azından bisikleti amacı dışında bir kategoriye sokmaya çalışmak sanırım cok da mantıklı değil. sahip olduğum bisikleti cok seviyorum ancak dediğiniz gibi bir kaç sene içinde yeni bir bisiklet arayışına girilebilir.
 
Dergiyi okumadan yazmışım tabi ben bunları. Bunlar ilk 10 bisiklet. Önümüzdeki iki ay boyunca her ay 10'ar bisiklet daha olacak şekilde toplamda 30 bisiklet test edilecek ve Mayıs ayında sonucu açıklayacaklar.
 
@Onur Ali İmren
Dağ bisikletlerinde bu tarz sıralamalar dergilerinin azlığından mı yoksa geçmişinin yola göre kısa olmasından mıdır nedir nadir oluyor.
Downhill için yılın bisikleti seçilen markalar gördüğüm kadarıyla Türkiye'de satılmıyor zaten. Mondraker, Santa Cruz...

@Çağrı Soylu
:D Ben de diyordum sadece 10 bisikletle yılın bisikleti mi seçilirmiş? Şimdi oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren
Benim anlamadığım yol bisikletlerinde disk fren kullanımı oldu. Kaliteli pabuçlar yeterli performans gösteriyorsa +1 kg gibi bir ağırlığı neden yüklüyorlar bu bisikletlere anlamıyorum.
 
@Murat T.

küresel sermayenin işleri bunlar. Ciddi ciddi bunu düşünüyorum şaka değil yani. Küresel demeyelim para kazanmak diyelim.

Sanıyorum ki normal kadrolar disk freni karşılayacak dayanıklılığa sahip değiller. Zaten disk yuvaları da yoktur. Hali ile haydi gelsin yeni kadrolar.

Kurban olurum baradine papuçlarıma,mis gibiydi.
 
papuçlardanmıdır yoksa ellerimin ufak oluşundanmıdır bilmiyorum ama dik yokuşlardan inerken frenler ellerimi uyuşturuyor benim, baya bir zorlandığımı söyleyebilirim bisikleti yavaşlatabilmek için, disk fren faydalı olabilir bu açıdan ,çünkü yol bisikletinde fren kolu sıkma pozisyonu düz gidonlara göre baya bir zorluyor elleri, ama tabi gözümüz alışmadığından yadırgıyor insan
 
@Çağrı Soylu
Cycling Plus'ın mart sayısına baktım. İki bisikletin testinde 5 yıldızı tam vermişler. Cannondale Synapse ve Trek Domane 5 serisi. Bence yeni birinci bu ikisinden biri çıkacak.
 
@Çağrı Soylu
Sanki seçmişler bile:
(link)

3 yıldır endurance tipi bisiklet seçiyorlar bu arada...
 
@Murat B.
sanırım var bu endurancelarda bir hikmet :) mesela synapse ve supersix'i arka arkaya denemek isterdim.
 
Ben açıkçası çok da tarafsız bulmuyorum bu seneki bisikletleri gördükten sonra. Bir kere aralık çok fazla. 1500-2500 pound diye aralık mı olur. Neredeyse 2 misli fiyatında iki bisikleti karşılaştırıyorlar. Ayrıca daha önce de yazdığım gibi Focus'un Izalco Ergoride serisini almışlar. Tamamen konfor odaklı bir bisiklet o yüzden de adı Ergoride zaten. Sonra da çok fazla konfor odaklı diye eleştirmişler. Garip geldi bana.
 
BMC hem şaşırttı, hem de sevindirdi :)

Tam da almak isterken :)
 
Geri