salvodaze
Aktif Üye
- Kayıt
- 24 Haziran 2015
- Mesaj
- 145
- Tepki
- 124
- Yaş
- 41
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- Dahon
Mümkün olduğunca kısa bir özet geçmeye çalışacağım. Ayrıntıları öğrenmek isteyen arkadaşlar şuradaki konumuza bakabilir.
1 yıl önce Bike & Outdoor'dan Dahon mu d8 katlanan bisiklet aldım. Uzun lafın kısası, bisiklet üzerinde gelen lastikte ve katalogda yazan janttan farklı bir jant boyutunda geldi (406 yerine 451 olduğunu tahmin ediyoruz, tahmin ediyoruz çünkü kimse söylemiyor kaç olduğunu). Size bunu kimse söylemiyor tabii, siz lastik alıp takmaya çalıştığınızda fark ediyorsunuz. Benimle aynı durumda 6-7 mu d8 sahibine ulaşmış durumdayım, bazıları ile bu forumda aktif iletişim halindeyiz, hepsi aynı sorunun farkında şu an. Kimse 406 lastik takamıyor. Sorun şu ki 451 lastik seçeneği bildiğiniz gibi çok çok çok kısıtlı ve hatta Türkiye'de pek satılmıyor. Kalın veya patlamaya karşı korumalı düzgün bir lastik seçeneği hiç yok mesela.
Öncelikle şunun altını çizeyim: Bisikletimin 1 yıl daha garantisi var. Sorunu bildirdiğim Dahon, DAHON Türkiye ve Bike & Outdoor bana hiçbir şekilde (sadece Dahon TR 451 janta yönelik bir lastik önerdi) dönüş yapmadı. Dahon Amerika "ha dur dur, dönücez biz sana" dedi ama asla dönmedi, hatırlatsam da. Kimse üzerinde gelen lastiklerde olması gereken jant boyutu yazarken neden bu boyutta diğer lastiklerin uymadığını ve neden Dahon'un bizzat 451 jant lastiği önerdiğini açıklamadı. Kimse hiçbir şey demedi ki zaten Özellikle Bike&Outdoor hiçbir şekilde bana dönmedi, mail'ımı Aslı Bisiklet'e forwardlamak dışında hiçbir şekilde benimle iletişim kurmadı, kaç kez mail attım, aradım. Bisikleti alma aşamasında mail'larıma hemen dönen Ozan Bey bana 1 cevap bile yazmayı çok gördü. Bozuştuk da ben mi hatırlamıyorum acaba... Şikayetvar'a bile yazdım, ona bile dönmediler ne öz güvense Ha bakın aradığımda şöyle dendi ama: "Ama biz zaten Dahon satmıyoruz ki artık."
Mantıken tüketici heyetine şikayet kaydettirmem icap eder. Bunu da yapacaktım sitesi çalışsaydı. Ama zaten sonra öğrendim ki bana Euro üzerinden satılan bisiklet için TL üzerinden kesilen fatura bedeli dışında bedel talep edemiyorum. Değişim istesem yine bu fiyatta kıytırık Dahon modellerini verecekler. Bisikletim üst model, bayağı güzel bir bisiklet, kullansam veya kendim satsam daha karlı çıkacağım özetle. O nedenle ben de elimden geldiğince bisiklet gruplarında ve tanıdıklarım arasında bu Dahon ve Bike&Outdoor'u neden bir daha asla kullanmayacağımı anlatmaya karar verdim.
İşte hikayemiz böyle. Türkiye'de tüketici olmak kadar eziyet bir şey bilmiyorum. "Parasıyla rezil olmak" lafının bizde var olma nedeni de bu olsa gerek.
Ekleme: Bu yazının bir benzerini Facebook'a yazmamdan 15 dk sonra Bike&Outdoor mesaj atarak konuyla ilgileneceklerini, Aslı Bisiklet'te yanıt beklediklerini ve onlar ilgilenmese de kendilerinin yardımcı olacağını söyledi. Herhangi bir gelişme olursa buradan güncelleyeceğim.
1 yıl önce Bike & Outdoor'dan Dahon mu d8 katlanan bisiklet aldım. Uzun lafın kısası, bisiklet üzerinde gelen lastikte ve katalogda yazan janttan farklı bir jant boyutunda geldi (406 yerine 451 olduğunu tahmin ediyoruz, tahmin ediyoruz çünkü kimse söylemiyor kaç olduğunu). Size bunu kimse söylemiyor tabii, siz lastik alıp takmaya çalıştığınızda fark ediyorsunuz. Benimle aynı durumda 6-7 mu d8 sahibine ulaşmış durumdayım, bazıları ile bu forumda aktif iletişim halindeyiz, hepsi aynı sorunun farkında şu an. Kimse 406 lastik takamıyor. Sorun şu ki 451 lastik seçeneği bildiğiniz gibi çok çok çok kısıtlı ve hatta Türkiye'de pek satılmıyor. Kalın veya patlamaya karşı korumalı düzgün bir lastik seçeneği hiç yok mesela.
Öncelikle şunun altını çizeyim: Bisikletimin 1 yıl daha garantisi var. Sorunu bildirdiğim Dahon, DAHON Türkiye ve Bike & Outdoor bana hiçbir şekilde (sadece Dahon TR 451 janta yönelik bir lastik önerdi) dönüş yapmadı. Dahon Amerika "ha dur dur, dönücez biz sana" dedi ama asla dönmedi, hatırlatsam da. Kimse üzerinde gelen lastiklerde olması gereken jant boyutu yazarken neden bu boyutta diğer lastiklerin uymadığını ve neden Dahon'un bizzat 451 jant lastiği önerdiğini açıklamadı. Kimse hiçbir şey demedi ki zaten Özellikle Bike&Outdoor hiçbir şekilde bana dönmedi, mail'ımı Aslı Bisiklet'e forwardlamak dışında hiçbir şekilde benimle iletişim kurmadı, kaç kez mail attım, aradım. Bisikleti alma aşamasında mail'larıma hemen dönen Ozan Bey bana 1 cevap bile yazmayı çok gördü. Bozuştuk da ben mi hatırlamıyorum acaba... Şikayetvar'a bile yazdım, ona bile dönmediler ne öz güvense Ha bakın aradığımda şöyle dendi ama: "Ama biz zaten Dahon satmıyoruz ki artık."
Mantıken tüketici heyetine şikayet kaydettirmem icap eder. Bunu da yapacaktım sitesi çalışsaydı. Ama zaten sonra öğrendim ki bana Euro üzerinden satılan bisiklet için TL üzerinden kesilen fatura bedeli dışında bedel talep edemiyorum. Değişim istesem yine bu fiyatta kıytırık Dahon modellerini verecekler. Bisikletim üst model, bayağı güzel bir bisiklet, kullansam veya kendim satsam daha karlı çıkacağım özetle. O nedenle ben de elimden geldiğince bisiklet gruplarında ve tanıdıklarım arasında bu Dahon ve Bike&Outdoor'u neden bir daha asla kullanmayacağımı anlatmaya karar verdim.
İşte hikayemiz böyle. Türkiye'de tüketici olmak kadar eziyet bir şey bilmiyorum. "Parasıyla rezil olmak" lafının bizde var olma nedeni de bu olsa gerek.
Ekleme: Bu yazının bir benzerini Facebook'a yazmamdan 15 dk sonra Bike&Outdoor mesaj atarak konuyla ilgileneceklerini, Aslı Bisiklet'te yanıt beklediklerini ve onlar ilgilenmese de kendilerinin yardımcı olacağını söyledi. Herhangi bir gelişme olursa buradan güncelleyeceğim.