Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bıktım bu bisikletten

@Kunget

daha sıklıkla çene, elmacık kemikleri önce vurur düşüşüne göre ama buralar vurduğu zaman ölmezsin ve genellikle elinle darbeyi azaltırsın. ancak kafan kaldırım taşının o köşesine çarparsa veya geriye doğru düşersen bunun beyin kanaması var, travması var. yani kritik alanı ölümden korumaya yarıyor. abartı olmasın diye motosiklet kaskı gibi bir dizayn yapılmamış. aslında ben de sevmiyorum bisiklet kaskını. süper mario gibi kafamızın üzerinde bir mantar. :acpsnr: ama gittiğim yola göre gerektiğinde takıyorum.
 
Scudo
@Kunget
Hocam bisikleti seveyim size bir şey olmasın :D bence siz bisikletten değil de insanlarımızdan bıkmışsınız, ki haklısınız. Bazı aksilikler olabiliyor yalnız şunu söyleyeyim; 1-8 kullanmaya devam ederseniz bu başlığı zincirim-aktarıcım koptu diye hortlatırsınız yarın bir gün...

Ben bisikleti martta aldım. O günden beri bir defa sağ elimi çatlattım, bir defa sağ ayak bileğimi ciddi manada burktum, bir defa sol ayak baş tırnağım çıktı, sol dizimi 2 defa sakatladım. Hatta şu an diz ağrısından ara vermiş durumdayım :ssrtcbya:

Mekanik olarak bir defa arka jant yamulttum, bir arka aktarıcı kırdım, bir de zincir koparttım :D bunlara rağmen soğumuş değilim, hatta bir bacağım kopsa diğeriyle bisiklete devam ederim kafasındayım. Olumsuzluklar kaçınılmaz, siz keyif almaya bakın derim :)
 
@Kunget
40 Km/h hızda taş da çatlar, kafa da emin olabilirsin...
(Kolu bacağı alçıda insanlar görebilirsin ama kafası alçıya alınan yoktur. Umursamadığın %8'lik bölüm için ufak bir detay...)
 
@Kunget
bu kazada tam olarak çene bölgesi nerede gösterebilir misiniz ?
 
Ben yazilanlari okuyunca kaskimi satmaya karar verdim arkadaslar. Niye hammalligini yapayim ki. @Kunget hakli :ssrtcbya:


Ornegin bu videoda kazaya karisanlarin hicbiri 40'tan hizli gitmiyor ama kaza yapmislar. Cunku illa biz carpacagiz, biz devrilecegiz diye dusunursek yanlis dusunmus oluruz. Cogu zaman arabalarin uzerinden ucuyoruz cunku :snzdglsn:

Kafaya alinan en kucuk darbe oldurucu olabiliyor, riske atip atmamak kisiye kalmis elbet, ama bunu genelleyip "bosuna kask takmayin" demeniz cok yanlis :kötü:
 
@Mustafa Zeybek
Aboww, bisikletin ve bedenin üstünde bütün kombinasyonları denemiş,bölüm geçmek için bütün tuşlara basmışsına la.:koptum: Bisikletin üstüne,tehlikelidir yaklaşmayın yazdır bence.:p
Şaka bir yana geçmiş olsun sanada. Biraz daha dikkatli sür hocam,tabi bu olayların benzerleri bizimde başımızdan geçti ama bu kadar kısa zamana bu kadar hadise sığdıramak çok şükür.:p
Benimde 2-3 kere bisikletten uçmuşluğum vardır,(bildiğin uçmak yani, virajı alamayıp yolun kenarındaki toprak yığınına girip bisikletten bahçelere az uçmadık. birisinde yaklaşıp,3-4m ileriye gitmiştim.onda bende hata yoktu,belki bilirsin,bisikletin kadrosunun ortasına eleman alıp onuda gezdirme olayı vardı önceden, gidonuda arada onu veriyordum,ben sadece pedal çeviriyordum.adam viraja hızlı girmişti,frene basmadımı ayarlamayamadı mı bielmiyorum.virajı alamayıp bahçeye uçmuzduk.o an her şey kararıyor,bir an bisikletin üzerindesin bir an farklı yerde...)ellerde kollarda bacaklarda yaralar bereler vs çocukluktayken çok oluyordu.teker kaydırmalar,gidonu bırakıp sürmeler,virajlarda arka lastiğe 360derece çember çizdirmeye çalışmalar vs çok yaptık.:komik:
Ama şimdi bildiğin kız gibi bakıyorum bisiklete,dört parmak yüksekliğindeki kaldırımdan bile üzerindne inerek geçiyorum(akortla vs ile uğraşmamak için :) :)
 
@Raptor8
Ben de yazarken la ben neler yapmışım dedim :D nasıl sürmemem gerektiğini öğrendim, artık nasıl sürmem gerektiğini biliyorum :ssrtcbya:
 
Bence de öyle hemen pes edip pireye kızıp yorgan battaniye yakma dağın başında kan ter içinde yarım saat lastik tamiriyle uğraştım geçende çamura battım aktarıcılar dahil balçık doldu vites atmıyordu bu işin doğasında var ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kunget
Bu tür olaylar bisikletiniz tarafından yapılan acayip şekilde sinir bozucu imtihanlardır. Sanki bisikletin aklı var da acaba hata versem bana yine bakar mı diye sizi sınar .

Başımdan geçen bir kaç olayı anlatayım , bir hane patlaması olayı yaşayıp üstüne yeni bir jant almıştım. Her hafta hatta 3-4 güne bir lastik patlar mı ? Ama deli oluyorum yapıyorsun biraz biniyorsun yine aynı çok tekmeledim bisikleti ne yapayım o sinir bir yerden çıkacak . Can sıkıcı ikinci etmen ailemin sat gitsin demesi . Sonunda eski iç lastikten jant şeridi yaptım olay çözüldü . En aşağı 4-5 kez yapıp sıfır iç lastik aldım.

Hastaneden stajdan çıktım geliyorum Zafer yer saatinin üstünden geçerken ön teker patladı . Kaldır baba önü 30 dk eve öyle git . Bisikleti sanki şöyle dedi hep sen mi bineceksin bana biraz da sen beni taşı . Burada ise sinir bozucu vatandaşlar yolda bisiklete binmeyi mi bilmiyorsun ? O öyle sürülmez tabi kimse patlak lastikten anlamıyor .

Yine hastaneye gidiyorum 5 senelik vites kollarımından arka vites kolu cartayı çekti tam da hadi bakalım bir vites attırıp yardıralım derken sonra kabloları topladım çantaya . Tam anında olacak iş mi oluyor işte

Uzun lafın kısası kızgınlıkla satmaya karar verme bunlar tatlı sıkıntılar ileri de ulen şu vakit bana ne sıkıntı çıkarmıştı . Şimdi yollarda uçuyor dersin tabi ki bakımını yaparsan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Kunget Çizikleri tinerle değil de pasta ve üstüpüyle daha güzel halledebilirsin, pastayla gitmeyen çizikler için de sanayide bisikletin rengine uygun boya hazırlatıp en ince suluboya fırçasıyla rötuş yaparak (çiziğin üstünden geç ,çapakları 2000 kum sulu zımpara ve pastayla al, üstüne de ayakkabı süngeri ile(japon pazarlarında1.5₺) cila cillop gibi maşallah) kapat. Bisikletle uğraşmak istemeyen kaporta-boya esnafı zamanında rötuş yapmayı öğretmişti. Siboplardan hava kaçırma durumunun çözümü çok kolay, sibopları biraz sık tamamdır. Vites ayarı, tel gerginliği de zamanla öğrenilen şeyler. Bisikletini deviren primatların da tez zamanda adam olması dileğiyle.
 
2013 ten beri sürüyorum başıma neler geldi neler geçti .. sizinki tamamı ile acemilik süreci sadece bisiklet sürmek değil bakım,temizlik,ince ayar vs gibi şeyleride öğrenmek gerekli ve bu yüzden bisiklete değil kendinize sitem edin
 
@avcioglu
Bırakmayı düşündüm ama bırakılacak gibi değil meret :krsn: sakatlıktan değil de maddi yetersizlikten bırakacaktım, iyi kötü her şeyi tamamladığım için öyle bir olasılık söz konusu değil :)
 
@trainspotting35
Ciddi kazalarda gerekli olduğunu belirtmiştim zaten ki burada da arabaya hatrı sayılır bir hızdan yandan giriyor
 
@Kunget Ciddi kaza sınırı ne o önemli. Arkadan size ciddi hızla çarpan aracın ön kaputuna çarpacak yer kafanızın arka bölümü olacaktır. (Bisiklet için)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Lastik patlamalarından bahsedilmiş. Zırhlı lastik alabilirseniz gayet sağlamlar yani. Ben 2014 Ekim gibi rubena stop thorn aldım. Daş gibi :) .Sağlam bir diken yüzünden çok şükür 1 kere patladı şimdiye kadar. Çiftini 70 küsür TL ye almıştım. İçi sıvılı patlamayan iç lastikde var. onlarda gayet iyi. Ama uzun kullanımda siboptan taşıp sibobu bile tıkıyabiliyorlar. Hava basmakta zorlandığım için çıkarttım sonradan.
 
@Kunget bisiklet kesinlikle şeytan işidir aldırış edersen şeytanın daha çok hoşuna gider :D bende sürekli dertlerle uğraşıyorum bisikletimde mesela her hafta yeni 1 parçasından alıyorum :D
 
Bisiklet kullanırken böyle şeyler hemen hepimizin başına gelebiliyor.bir seferinde mağazadan çok beğendiğim Schwalbe dış lastikleri aldım parasını peşin ödeyip çok büyük bir hevesle lastikleri taktırdım gıcır gıcır lastikler.hemen yola çıktım eve geliyorum gideceğim mesafe 2 km tam eve yaklaştım 100 metre kaldı arka lastik tam ortadan 2 ye ayrıldı yoldaki süt şişesi kırığından hızlı gitseydim düşerdim neyseki yavaş gidiyordum can sağlığı olsun bisiklet bir şekilde yapılır yada yenisi alınır ama sağlık daha önemli.ayrıca bütün bu olanlar insana ileride bisiklet adına tecrübe kazandırmış oluyor.
 
Zamanla beraber daha çok vakit geçirerek aştık artık bu durumları :) mutluyuz :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri