Doğukan Aksu
instagram/no85atelier
- Kayıt
- 2 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.144
- Tepki
- 4.123
- Şehir
- Ankara / Çankaya
- Bisiklet
- Diğer
Herkese selam, konuya ne gibi bir giriş yapacağımı bilemedim. Bilemedim, aslına bakılırsa, özellikle bu yılı baz alarak gelen soru ve mail trafiğinin ardından "gerçek bir klasik" daha "şeffaf" içerikler ile nereden, ne şekilde temin edilebilir, ne gibi bir bütçe planlaması gerektirir ve ne türden spesifik değerler taşıyan iyi bir klasik bisiklet oluşturulabilir biraz da buna değinmek istiyorum. Şimdiden ufak tefek yurt dışında da örneklerine rastlanan ulaşılması güç olan "luxury bicycle" tadında bir paylaşıma girdiğimi düşündüren serzenişlerde olabileceği gibi şunu da hemen belirmek isterim ki çok yakın zaman da olabildiğince ekonomik çözümlerle hem görsel hem de kullanıma yönelik kişiselleştirilebilir bir kombin elde edilir buna da bir başka konu altından tüm detayları ile değineceğim. Ancak öncelikle konumuz olan projeye ve detaylarına geçelim istiyorum.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/alan%20adventure%20draft_zpsgiwxgczf.jpg
Söz konusu, klasik bisiklet algısı yol/yarış kategorisi ağırlıklı olmasına karşın bu kez son derece özel ve ayrıcalıklı bir MTB / ATB bir kadro set ile bu skalaya da çeşitlilik getirmiş olacağım. Söz konusu olan bu kadro set, ki beni yakından takip edenler tahmin edecektir ki geçmişten günümüze bir çok alanda ilk ve yapı taşı olma özelliğini de taşıyan ALAN bisikletlere ayrı bir ilgim, birikimim ve de belirli ölçülerde koleksiyonum vardır. İşte bu anlamda da bu geleneği bozmayarak yine tercihimi bu yönde, bir mtb için son derece marjinal kılacak bir model ile devam ettiriyorum. Kadro'dan kısaca söz etmek gerekirse, genel olarak döneminin mtb'leri içerisinde "non-suspended" olma özelliğini sürdüren bir model olsa da bu sahip olduğu yüksek işçiliği ve inşâ edildiği boruların kazandırdığı esnekliği sayesinde de kendisini tamamen farklı bir yerde tutuyor. Hatta eloksallı anodized kalın "wall thickness" değerlerine sahip tüplerinden, geleneksel lugging yöntemi dışında tek farkının daha kalın Ø değerinde borular ve çelik alaşım tercih edilen maşa şaftı dışında ayırt edici bir detay bulmakta olanaksız diyebilirim. Kısacası ilk etapta söyleyebileceklerim bu şekilde olmakla beraber, altını çizmek isterim ki bir klasik restorasyonundan ziyade NOS (new old stock / yeni-eski stok) üst, nadir bulunabilen bileşenler ile bir başyapıt niteliğinde İtalyan efsanesini baştan sona tamamlamış olacağız. Daha da fazla uzatmadan fotograflarla devam edelim ve bu projeyle beraber yılın son projesine de start vermiş olalım.
Kadro set her ne kadar İtalyan olmuş olsa da Amerika NY eyaletinden tedarik ederek başlıyoruz ve kargo, gümrük masrafları da dahil olmak üzere $1229 usd gibi bir fiyata mâl etmiş oluyoruz ve diğer bileşen olan aktarma organları için arayışı da sürdürüyoruz.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0514_zpstunmv8zf.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0472_zpskgh1u80m.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0527_zpsyoqm1g7l.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0552_zpspdxtba89.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0549_zpslwog492j.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0551_zpspbzjg8ui.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0539_zpsvdn8bvyo.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0484_zpsliuc5p0p.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0521_zpssjezysiy.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0479_zpsdlkvlnlt.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0483_zpskzspdik2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0482_zpstyr2rmcg.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0477_zpsflopztvj.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0554_zps3mng92lr.jpg
(link)
(link)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/alan%20adventure%20draft_zpsgiwxgczf.jpg
Söz konusu, klasik bisiklet algısı yol/yarış kategorisi ağırlıklı olmasına karşın bu kez son derece özel ve ayrıcalıklı bir MTB / ATB bir kadro set ile bu skalaya da çeşitlilik getirmiş olacağım. Söz konusu olan bu kadro set, ki beni yakından takip edenler tahmin edecektir ki geçmişten günümüze bir çok alanda ilk ve yapı taşı olma özelliğini de taşıyan ALAN bisikletlere ayrı bir ilgim, birikimim ve de belirli ölçülerde koleksiyonum vardır. İşte bu anlamda da bu geleneği bozmayarak yine tercihimi bu yönde, bir mtb için son derece marjinal kılacak bir model ile devam ettiriyorum. Kadro'dan kısaca söz etmek gerekirse, genel olarak döneminin mtb'leri içerisinde "non-suspended" olma özelliğini sürdüren bir model olsa da bu sahip olduğu yüksek işçiliği ve inşâ edildiği boruların kazandırdığı esnekliği sayesinde de kendisini tamamen farklı bir yerde tutuyor. Hatta eloksallı anodized kalın "wall thickness" değerlerine sahip tüplerinden, geleneksel lugging yöntemi dışında tek farkının daha kalın Ø değerinde borular ve çelik alaşım tercih edilen maşa şaftı dışında ayırt edici bir detay bulmakta olanaksız diyebilirim. Kısacası ilk etapta söyleyebileceklerim bu şekilde olmakla beraber, altını çizmek isterim ki bir klasik restorasyonundan ziyade NOS (new old stock / yeni-eski stok) üst, nadir bulunabilen bileşenler ile bir başyapıt niteliğinde İtalyan efsanesini baştan sona tamamlamış olacağız. Daha da fazla uzatmadan fotograflarla devam edelim ve bu projeyle beraber yılın son projesine de start vermiş olalım.
Kadro set her ne kadar İtalyan olmuş olsa da Amerika NY eyaletinden tedarik ederek başlıyoruz ve kargo, gümrük masrafları da dahil olmak üzere $1229 usd gibi bir fiyata mâl etmiş oluyoruz ve diğer bileşen olan aktarma organları için arayışı da sürdürüyoruz.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0514_zpstunmv8zf.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0472_zpskgh1u80m.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0527_zpsyoqm1g7l.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0552_zpspdxtba89.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0549_zpslwog492j.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0551_zpspbzjg8ui.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0539_zpsvdn8bvyo.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0484_zpsliuc5p0p.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0521_zpssjezysiy.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0479_zpsdlkvlnlt.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0483_zpskzspdik2.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0482_zpstyr2rmcg.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0477_zpsflopztvj.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0554_zps3mng92lr.jpg
(link)
(link)