Scudo Sports

Bir İtalyan klasiğinin anatomisi

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.123
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Herkese selam, konuya ne gibi bir giriş yapacağımı bilemedim. Bilemedim, aslına bakılırsa, özellikle bu yılı baz alarak gelen soru ve mail trafiğinin ardından "gerçek bir klasik" daha "şeffaf" içerikler ile nereden, ne şekilde temin edilebilir, ne gibi bir bütçe planlaması gerektirir ve ne türden spesifik değerler taşıyan iyi bir klasik bisiklet oluşturulabilir biraz da buna değinmek istiyorum. Şimdiden ufak tefek yurt dışında da örneklerine rastlanan ulaşılması güç olan "luxury bicycle" tadında bir paylaşıma girdiğimi düşündüren serzenişlerde olabileceği gibi şunu da hemen belirmek isterim ki çok yakın zaman da olabildiğince ekonomik çözümlerle hem görsel hem de kullanıma yönelik kişiselleştirilebilir bir kombin elde edilir buna da bir başka konu altından tüm detayları ile değineceğim. Ancak öncelikle konumuz olan projeye ve detaylarına geçelim istiyorum.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/alan%20adventure%20draft_zpsgiwxgczf.jpg

Söz konusu, klasik bisiklet algısı yol/yarış kategorisi ağırlıklı olmasına karşın bu kez son derece özel ve ayrıcalıklı bir MTB / ATB bir kadro set ile bu skalaya da çeşitlilik getirmiş olacağım. Söz konusu olan bu kadro set, ki beni yakından takip edenler tahmin edecektir ki geçmişten günümüze bir çok alanda ilk ve yapı taşı olma özelliğini de taşıyan ALAN bisikletlere ayrı bir ilgim, birikimim ve de belirli ölçülerde koleksiyonum vardır. İşte bu anlamda da bu geleneği bozmayarak yine tercihimi bu yönde, bir mtb için son derece marjinal kılacak bir model ile devam ettiriyorum. Kadro'dan kısaca söz etmek gerekirse, genel olarak döneminin mtb'leri içerisinde "non-suspended" olma özelliğini sürdüren bir model olsa da bu sahip olduğu yüksek işçiliği ve inşâ edildiği boruların kazandırdığı esnekliği sayesinde de kendisini tamamen farklı bir yerde tutuyor. Hatta eloksallı anodized kalın "wall thickness" değerlerine sahip tüplerinden, geleneksel lugging yöntemi dışında tek farkının daha kalın Ø değerinde borular ve çelik alaşım tercih edilen maşa şaftı dışında ayırt edici bir detay bulmakta olanaksız diyebilirim. Kısacası ilk etapta söyleyebileceklerim bu şekilde olmakla beraber, altını çizmek isterim ki bir klasik restorasyonundan ziyade NOS (new old stock / yeni-eski stok) üst, nadir bulunabilen bileşenler ile bir başyapıt niteliğinde İtalyan efsanesini baştan sona tamamlamış olacağız. Daha da fazla uzatmadan fotograflarla devam edelim ve bu projeyle beraber yılın son projesine de start vermiş olalım.

Kadro set her ne kadar İtalyan olmuş olsa da Amerika NY eyaletinden tedarik ederek başlıyoruz ve kargo, gümrük masrafları da dahil olmak üzere $1229 usd gibi bir fiyata mâl etmiş oluyoruz ve diğer bileşen olan aktarma organları için arayışı da sürdürüyoruz.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0514_zpstunmv8zf.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0472_zpskgh1u80m.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0527_zpsyoqm1g7l.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0552_zpspdxtba89.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0549_zpslwog492j.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0551_zpspbzjg8ui.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0539_zpsvdn8bvyo.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0484_zpsliuc5p0p.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0521_zpssjezysiy.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0479_zpsdlkvlnlt.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0483_zpskzspdik2.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0482_zpstyr2rmcg.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0477_zpsflopztvj.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_0554_zps3mng92lr.jpg

(link)
(link)
 
Scudo
Dogukan muhtesem bir kadro elde etmissin, yine ustaligini piyasaya sergileyecegini düsünerek ortaya muhtesem ötesi bir bisiklet cikacagini düsünüyorum.
Allah sana güc kuvet versin ve en yakin zamanda insallah bu efsaneyi tamamlamani nasip etsin.:harika:
 
@Murat Cömez

Teşekkür ediyorum abi. Koleksiyonda bir çok bisiklet türüne, modeline sahip olsam da yıllardır iyi bir mtb fikri vardı, fakat görsel ve estetik yönden oldukça seçici davranmak gerekiyordu o sebeptendir ki iş bu noktaya kadar geldi.
Yine, uzun kahve molaları eşliğinde birbirine entegre, kombine edebileceğim Campagnolo parçaların listesini de yaklaşık olarak netleştirebildiğim gibi kadro set için ön/arka custom fitting rack bağlantılarının da kağıt üzerinde eskizlerine başlandı diyebilirim.
İmkanlar dahilinde ne derece özel ve üst düzey bir klasik mtb ortaya çıkacak göreceğiz.
Tekrardan teşekkürler.
 
takipteyiz heyecanla
 
@Doğukan Aksu Doğukan Bey, klasik MTB ye örnek verebileceğiniz bir görsel var mı ?
 
@alpyese

Selam,
tekil somut bir örnekte bulunmadan (link) sitesinden daha geniş kapsamlı bir örnek verecek olursam sanıyorum daha anlaşılabilir olacaktır.
Teşekkürler!
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
@Doğukan Aksu Merhaba. Muhteşem görünüyor. Fotoğraf çekim tekniklerinizi de en az bisikletler kadar nefesimi tutarak inceliyorum. İyi ki varsınız. Çok teşekkür ederim..
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@SerkanH

Merhabalar, ben teşekkür ederim, memnun oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Hafta ortası Avusturya / Vienna tarafından gelen küçük bir kutu ile kadro için ilk bileşen olan arka vites mekanizmasıyla başlıyoruz. NOS olan bu parça 1989 senesinden, Campagnolo Z010-LG, Olympus modeli olmakla beraber, graphite shell ve slant parallelogram logoya sahip yarı aluminyum, yarı paslanmaz çelik bileşenleriyle de bir hayli estetik ve sağlam yapısından da ödün vermemiş olan bu parça için ise gümrük masrafları da dahil olmak üzere $385 usd gibi bir fiyata mâl etmiş oluyor ve liste de yer alan diğer parçaların arayışına devam ediyoruz.


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1035_zps2kbmjkgs.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1058_zpsqr0q8kah.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1037_zpst41dg8xw.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1042_zpsftbpiiuw.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1044_zpsydzyurnv.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1045_zpsoibb0ss2.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1046_zpsh5gdyc5m.jpg





http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_1049_zps0iche2kq.jpg


 
Allah kolaylık versin. Devamını bekliyoruz..
 

Ocak ayını da geride bırakırken kaldığımız yerden devam edelim. Kadro set, ardından da arka vites ile konuyu devam ettirmiştik ve nihayetinde sıra arka vitesi destekleyecek olan ön vites mekanizmasına, ardından da frenlere giriş yapacak olduğumuz lever'larda...
Ön vites için öncelik olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Campagnolo firmasının atb/mtb klasmanında yer alan mevcut parçaları arasında sanıyorum ki yol bisikleti parçalarının narinliğini barındırmadığını bariz olarak ortaya koyan en iddialı parça diyebilirim. Aksi yönde bir krank set, arka vites mekanizması ya da fren mekanizma grubuna dair parçaları ele aldığımızda yine Campagnolo'nun yol kategorisindeki hassaslığını atb/mtb kategorisine de yansıttığı söylemek mümkün! Paslanmaz çelik segman ve yaylar nikelaj kaplı sert metal bir gövde altında yerini almışken kadro set ile temas noktasında bu sert materyallerin daha esnek ve estetik olarak aluminyum bir yapıya hareketli clamp-on olarak evrildiğini de göz önünde bulundurursak ne denli diri bir parçadan bahsettiğimde daha net bir biçimde anlaşılacaktır.

Brev. Campagnolo fd- M023 / Euclid
Kullanılmış, teknik ve görsel 10/10
$180usd


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6678_zps4jauz7tv.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6687_zpssspbegvl.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6686_zpspdajonaz.jpg


Ve bir atb/mtb kategorsinde gerek yaşı gerekse kullanım alanı olarak beklenmeyecek kadar estetik tasarlanmış leverlara...

Brev. Campagnolo bl Q05C-DX/SX / Compact
Kullanılmamış / NOS, teknik ve görsel 10/10
$210usd

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6653_zpslmy3i1za.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6655_zpszdd5e3wl.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6664_zpsenn8nyxw.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6668_zps88ys2xhi.jpg


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/_MG_6660_zpstw7mccn9.jpg


Güncel hali ile projeye $2004 usd gibi bir bütçe ile bir %20 sayılabilecek bir kısmınıda geride bırakarak parça arayışına mevcut liste üzerinden devam ediyoruz.

 
@Doğukan Aksu Fotoğraflar ile tam bir görsel şölen yaşıyorum. Parçaları ve fiyatları görünce ister istemez, "klasik!" diye bir iç geçiriyorum. Kadro mükemmel görünüyor. Diyecek söz bulabilmek zor. Çalışmalarınızı keyifle takip ediyorum. Her satırı tek tek okuyup, her resmin tüm detayını incelemeye çalışıyorum. Sonuçta ne kapsak kâr.. Çalışmanızda başarılar dilerim.
 
@enqinHLC

Engin merhabalar,
biraz olsun bir şey katabiliyor olmak sevindirici.
Parçalar konusunda ise şöyle, fiyat ve detay içeriğine bu projeye yönelik yer verdimi ki o da daha önceden de not düştüğüm üzere gelen mesaj ve sorular gereği oluşan bir girişim oldu. Madem ki detay ve paylaşımın gidişatı farklı olacaktı, onda da koleksiyonumda bir ilk olacak olan mtb/atb klasmanında bir bisiklete yer verdim ve detaylar bu şekilde gelişti. Ancak şunu da unutmamak lazım ki, bu güzel görsel sunumun, yani vitrinin arkasında titiz ve fazlasıyla bu konuda takıntılı kaygılarınız varsa parça temini oldukça zor bir hâl alabildiği gibi sürecinde uzaması, ürünlerin sorunsuz ve tatmin edici nitelikte olmasına kadar sancılı ve sıkıntılı evrelerden de malesef geçebilmekte. Sanırım bu ikon da beni en iyi şekilde anlatıyor. :hihi:
Tekrardan zaman ayırdığın için teşekkür ederim.
Görüşmek dileğiyle, sevgiler.

(link)
 
Son durum nedir acaba Dogukan bey kardesim ?
 
@leon35

Merhabalar, doğrudur, konuda uzun bir süredir pertti denebilir, hatta şuan hortlatılmış pert bir konu.
Uzun lafın kısası, bir süre ara verdim, koleksiyondu, tarzdı derken bir takım değişiklikler gerekti. Yakın zaman içerisinde bu platform ağırlıkta olmasa da sosyal medya üzerinden özellikle instagram, facebook ve pinterest üçlemesini takip edebilirsiniz.

(link)

(link)
 
Geri