MAERKEK
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 3 Eylül 2015
- Mesaj
- 1.630
- Tepki
- 1.923
- Şehir
- Konya
- İsim
- Mehmet Ali ERKEK
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Diğer
Uzun zamandır bir yol bisikleti aklımdaydı. Bisan RX-9300 modeli için Konya Özay bisiklete gittim. Elinde kalmayınca bana MTB'den geçene daha uygun olacağını söylediği , yol bisikletlerinin gravel sınıfına giren BİSAN All Trail Eco modelini önerdi ve aldım.
Teknik Detayları :
KADRO Alloy 6061
KADRO ÖLÇÜSÜ 52 cm/54 cm
MAŞA Carbon
JANT ALEXRIMS
LASTİK CST (700x38C)
FREN SİSTEMİ SHIMANO, SORA BR-RS305
RUBLE SHIMANO, SORA CS-HG400 (9S) (11-32 T)
ZİNCİR KMC
ÖN AKTARICI SHIMANO, SORA FD-R3000
ARKA AKTARICI SHIMANO, SORA RD-R3000
ÖN JANT GÖBEĞİ SHIMANO, GRX HB-RS470
ARKA JANT GÖBEĞİ SHIMANO, GRX FH-RS470
AYNAKOL SHIMANO, SORA FC-R3000 (50-34 T)
ORTA GÖBEK SHIMANO, SORA FC-R3000
GİDON Alloy
GİDON BOĞAZI Alloy
FURŞ TAKIMI NECO
SELE VADER
SELE BORUSU Alloy
FREN KOLU & VİTES KOLU SHIMANO, SORA ST-R3000 (2x9)
AĞIRLIK (Kg.) 11,35
Arkadaşlar baştan şunu söyleyim. Yol bisikletiyle hiç alakam yoktu. Çelik kadro MTB'den geçiş yaptım. Bazı yerleri es geçeceğim haberiniz olsun.
Gök görmediğin bir bisikleti olmuş onu da balkona koymuş.
Tasarım
Bisan All Trail Eco modelinde genel itibariyle değerlendirdiğimizde retro bir hava yakalamaya çalışmış. Kalın lastiğin yanaklarının ambersi krem rengi , gövdesinin koyu kahverengi oluşan ahenkle yapılmaya çalışılmış. Burada ön maşa neden gövde rengi ile aynı değil sorusunu sordum kendime . Karbon olan ön maşa neden bu renk ? Hiç sevmedim rengini bu retro havayı bozmuş.
Diğer taraftan sadece alında ve ön maşa da siyah BİSAN stikırları mevcut . Beyaz renkte daha fazla şeritli belirgin stikırlar oabilirdi. Herkesin göz rengi ayrı tabiki.
Boya kalitesi olarak ise gayet yeterli. Boyaya güneş geldiğinde baktığınız da vernikli olduğunu , pul pul parladığını görebiliyorsunuz. Parlak renkleri kataloğuna eklemelisin Bisan diyorum.
KADRO
Arkadaşlar ön maşa hariç 6061 aliminyum kullanılmış . Ön maşa Karbon tercih edilmiş. Kadro yapısından falan anlamam ama teker aralığı arkada baya geniş. Ön tarafta ise gayet yeterli. Kadro tasarımından anlamadığımı söyleyeyim.
Lastikler
Bisan burada bence güzel bir tercih yapmış. CST'nin 700x38 Tubeless olmaya katlanabilir lastiklerini kullanmış. Ne pahalı çok iyi ne ucuz çok kötü tam ortasını tutturmuş bence. 30 km kadar kullandım şehir içinde yol tutuşu kuru asfaltta bence gayet yeterli tabi ki yüksek hızda denemedim.
Jantlar ve Frenler
Alexrims üretimi jantlar gayet kaliteli öyle dağa taşa çıkayım dayanır mı ? Bilemem. Deneyen varsa yoruma yazsın. Bu jantlar Shimano GRX-4700 serisi göbeklerle geliyor ve jant grubumuz Shimano RS-305 mekanik disklerle tamamlanıyor.
Diskler şu aşamada yeterli daha yeni tanışıyorum. Bir Baradine v-fren pabuçları kadar güvenli hissettirmedi bana . Ya da STİ kollar olduğundan tam sıkamadım. (Alışmak lazım)
Bu göbekler boşta nasıl dönmeli ? Biraz çabuk duruyor gibime geldi.
Vites-Aynakol-Orta Göbek - Zincir
Bisan vites grubunda tamamen SORA 3000 serisi kullanmış. Aynakolun , arka aktarıcının ve sti fren kollarının malzeme kalitesine ağzım açık kaldı. Kompozit sanırsam. Metalimsi , vernikli parlak siyah rengi müthiş be .
Aynakol yine Sora 3000 serisine ait 50-34 oranına sahip rublede (Ruble Shimano Cs-Hg 400) ise 9 diş var . 11-32 oranına sahip . Bu nasıl bir orandır arkadaş ? MTB 'den geçince havuza atılmışa döndüm.
Ön 34 arka bilmem kaç sayılı dişlide şehir içinde araçlara yetişiyorum. Üstelik daha da giderim sen yüklen hissiyatı oluşuyor. (Baya garip bir his)
Vites ve fren kolları Sora 3000 serisinden STİ kollar iyi tamam hoş güzel kullanımı iyi elleri acıtmıyor. (Tourney A70 kullandım bir ara baya sertti onlar). Hangi viteste olduğunu gösteren göstergeler yokk. Ayıp çok büyük ayıp.
Yolda gidiyorum biraz depar atayım hızlı gideyim arka bilmem kaçıncı viteste kadans birden düşüyor. Tek tek sayıp hangi viteste olduğunu hesaplayamam ki her seferinde. Öğreniriz bakalım.
Tabi size burda bakın şöyle yumuşak veya sert geçiyor diyemem. Demem yanlış olur.(MTB Tourneyden geçtim , Sora'ya)
Arka aktarıcı ayarı çabuk bozuyor. Çukurlara sert girince oluyor. Özellikle zalim MTB ile alışmışım pata küt dalmaya.
Bisan zincirde ise KMC tercih etmiş . Gittiği yere kadar gitsin. Öyle adi bir zincir değil ha kalitesi yüksek ama insan herşey Shimano iken bu neden değil demeden edemiyor.
Orta Göbekte ise Shimano RS-500 tercih edilmiş. Sanırım hallowtech göbek olmalı.
Sanırım bu alt başlıkta eksik kalmadı.
Gidon-Dropbar-Sele
Gidon ve Dropbar Alloy (metal alaşımın) tercih edilmiş. Ağırlıklarını pek hissetmek mümkün değil. Zira Karbon maşa ön tarafı çok hafifletiyor. İlerleyen zamanlarda aero tasarımda karbondan yapılmış dropbar takılabilir. Dropbardan tutmaya alışmak ilk başta zordu. Bana uzak kalıyor gibiydi droplar sonrasında alışınca o güveni alınca tamam diyorsun.
Selede ise Vader kullanılmış , tercih edilmiş. Terletme sıfır . 30 C° iken kot pantolonla sürdüm , terletme yapmadı. Konforuysa gayet yeterli.
MTB'de kocaman süngerli sele'ye alışkın olunca bu incecik seleleri garipserdim . Ama incecik selenin üstüne malum yerini koyunca neden incecik olduğunu anlıyorsun.
Sanırım bir çok noktayı anlattım . Daha sonra yine eklemeler , düzenlemeler yaparım.
Teknik Detayları :
KADRO Alloy 6061
KADRO ÖLÇÜSÜ 52 cm/54 cm
MAŞA Carbon
JANT ALEXRIMS
LASTİK CST (700x38C)
FREN SİSTEMİ SHIMANO, SORA BR-RS305
RUBLE SHIMANO, SORA CS-HG400 (9S) (11-32 T)
ZİNCİR KMC
ÖN AKTARICI SHIMANO, SORA FD-R3000
ARKA AKTARICI SHIMANO, SORA RD-R3000
ÖN JANT GÖBEĞİ SHIMANO, GRX HB-RS470
ARKA JANT GÖBEĞİ SHIMANO, GRX FH-RS470
AYNAKOL SHIMANO, SORA FC-R3000 (50-34 T)
ORTA GÖBEK SHIMANO, SORA FC-R3000
GİDON Alloy
GİDON BOĞAZI Alloy
FURŞ TAKIMI NECO
SELE VADER
SELE BORUSU Alloy
FREN KOLU & VİTES KOLU SHIMANO, SORA ST-R3000 (2x9)
AĞIRLIK (Kg.) 11,35
Arkadaşlar baştan şunu söyleyim. Yol bisikletiyle hiç alakam yoktu. Çelik kadro MTB'den geçiş yaptım. Bazı yerleri es geçeceğim haberiniz olsun.
Gök görmediğin bir bisikleti olmuş onu da balkona koymuş.
Tasarım
Bisan All Trail Eco modelinde genel itibariyle değerlendirdiğimizde retro bir hava yakalamaya çalışmış. Kalın lastiğin yanaklarının ambersi krem rengi , gövdesinin koyu kahverengi oluşan ahenkle yapılmaya çalışılmış. Burada ön maşa neden gövde rengi ile aynı değil sorusunu sordum kendime . Karbon olan ön maşa neden bu renk ? Hiç sevmedim rengini bu retro havayı bozmuş.
Diğer taraftan sadece alında ve ön maşa da siyah BİSAN stikırları mevcut . Beyaz renkte daha fazla şeritli belirgin stikırlar oabilirdi. Herkesin göz rengi ayrı tabiki.
Boya kalitesi olarak ise gayet yeterli. Boyaya güneş geldiğinde baktığınız da vernikli olduğunu , pul pul parladığını görebiliyorsunuz. Parlak renkleri kataloğuna eklemelisin Bisan diyorum.
KADRO
Arkadaşlar ön maşa hariç 6061 aliminyum kullanılmış . Ön maşa Karbon tercih edilmiş. Kadro yapısından falan anlamam ama teker aralığı arkada baya geniş. Ön tarafta ise gayet yeterli. Kadro tasarımından anlamadığımı söyleyeyim.
Lastikler
Bisan burada bence güzel bir tercih yapmış. CST'nin 700x38 Tubeless olmaya katlanabilir lastiklerini kullanmış. Ne pahalı çok iyi ne ucuz çok kötü tam ortasını tutturmuş bence. 30 km kadar kullandım şehir içinde yol tutuşu kuru asfaltta bence gayet yeterli tabi ki yüksek hızda denemedim.
Jantlar ve Frenler
Alexrims üretimi jantlar gayet kaliteli öyle dağa taşa çıkayım dayanır mı ? Bilemem. Deneyen varsa yoruma yazsın. Bu jantlar Shimano GRX-4700 serisi göbeklerle geliyor ve jant grubumuz Shimano RS-305 mekanik disklerle tamamlanıyor.
Diskler şu aşamada yeterli daha yeni tanışıyorum. Bir Baradine v-fren pabuçları kadar güvenli hissettirmedi bana . Ya da STİ kollar olduğundan tam sıkamadım. (Alışmak lazım)
Bu göbekler boşta nasıl dönmeli ? Biraz çabuk duruyor gibime geldi.
Vites-Aynakol-Orta Göbek - Zincir
Bisan vites grubunda tamamen SORA 3000 serisi kullanmış. Aynakolun , arka aktarıcının ve sti fren kollarının malzeme kalitesine ağzım açık kaldı. Kompozit sanırsam. Metalimsi , vernikli parlak siyah rengi müthiş be .
Aynakol yine Sora 3000 serisine ait 50-34 oranına sahip rublede (Ruble Shimano Cs-Hg 400) ise 9 diş var . 11-32 oranına sahip . Bu nasıl bir orandır arkadaş ? MTB 'den geçince havuza atılmışa döndüm.
Ön 34 arka bilmem kaç sayılı dişlide şehir içinde araçlara yetişiyorum. Üstelik daha da giderim sen yüklen hissiyatı oluşuyor. (Baya garip bir his)
Vites ve fren kolları Sora 3000 serisinden STİ kollar iyi tamam hoş güzel kullanımı iyi elleri acıtmıyor. (Tourney A70 kullandım bir ara baya sertti onlar). Hangi viteste olduğunu gösteren göstergeler yokk. Ayıp çok büyük ayıp.
Yolda gidiyorum biraz depar atayım hızlı gideyim arka bilmem kaçıncı viteste kadans birden düşüyor. Tek tek sayıp hangi viteste olduğunu hesaplayamam ki her seferinde. Öğreniriz bakalım.
Tabi size burda bakın şöyle yumuşak veya sert geçiyor diyemem. Demem yanlış olur.(MTB Tourneyden geçtim , Sora'ya)
Arka aktarıcı ayarı çabuk bozuyor. Çukurlara sert girince oluyor. Özellikle zalim MTB ile alışmışım pata küt dalmaya.
Bisan zincirde ise KMC tercih etmiş . Gittiği yere kadar gitsin. Öyle adi bir zincir değil ha kalitesi yüksek ama insan herşey Shimano iken bu neden değil demeden edemiyor.
Orta Göbekte ise Shimano RS-500 tercih edilmiş. Sanırım hallowtech göbek olmalı.
Sanırım bu alt başlıkta eksik kalmadı.
Gidon-Dropbar-Sele
Gidon ve Dropbar Alloy (metal alaşımın) tercih edilmiş. Ağırlıklarını pek hissetmek mümkün değil. Zira Karbon maşa ön tarafı çok hafifletiyor. İlerleyen zamanlarda aero tasarımda karbondan yapılmış dropbar takılabilir. Dropbardan tutmaya alışmak ilk başta zordu. Bana uzak kalıyor gibiydi droplar sonrasında alışınca o güveni alınca tamam diyorsun.
Selede ise Vader kullanılmış , tercih edilmiş. Terletme sıfır . 30 C° iken kot pantolonla sürdüm , terletme yapmadı. Konforuysa gayet yeterli.
MTB'de kocaman süngerli sele'ye alışkın olunca bu incecik seleleri garipserdim . Ama incecik selenin üstüne malum yerini koyunca neden incecik olduğunu anlıyorsun.
Sanırım bir çok noktayı anlattım . Daha sonra yine eklemeler , düzenlemeler yaparım.
Son düzenleme: