Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Mithra 105 Uzun Dönem Kullanım / Yaşadığım Problem / Garanti İşleri vs..

karaomermustafa

Kozan Bisiklet ( KOZBİ)
Kayıt
1 Aralık 2014
Mesaj
379
Tepki
753
Şehir
adana
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hiç aklımda yokken bir bisiklet alma ihtiyacı oldu. Aslında almak zorunda kaldım desem yeridir. O konu hakkında fazla uzatmak istemiyorum okumak isteyenler için

--------------->> cinelli bisiklet inceleme

Çok fazla para vermeden beni tatmin edecek eli yüzü düzgün bir model arayışına girdim. Kriterlerimi 105 karbon kadro/maşa olarak belirledim. Bu anlamda göreceli olarak uygun fiyatlı bisikletler yerli markalarda vardı. Açıkcası salcano ve carraro nun aero görünümlü sele dikmesi gözüme hiç çekici gelmiyordu.
bu ne.jpg

Bisan görüntüsü çok daha güzel ve maşanın kadroya geçtiği yer daha derli toplu gözüme daha hoş görünmüştü.

Üstelik içlerinde en uygun rakamlı olanıydı. Halen de piyasadaki fiyat/performans ürünleri bisan modellerinde.

Gelelim Bisan hakkında kullanım deneyimlerime ve kadro meydana gelen problem ve garanti süreçlerine.

Mithra 105 karbon kadroya geçmek isteyenler için başlangıç seviyesinde fiyatıyla sunduğu sürüş dinamikleri ve performansı fiyatının çok daha üstünde. Tüm bunları düşündüğümüzde Bisan markasını gerçekten takdir ettim.

Yaşadığım yer tam olarak toros dağlarının dibinde. Evimden bisikletime bindiğimde 10 dk içinde şu manzaraya geliyorum
WhatsApp Image 2023-04-27 at 10.01.35.jpeg



Dolayısıyla dağlar en sevdiğim rotalar. Mithra 105 de aynakol 52/36 ile bana pek uygun değildi hemen alır almaz 50/34 ile değiştirdim. Ovada düz rotalarda sürmek pek keyifli gelmiyordu.

Bisiklette performansı etkileyen en önemli unsurlar kadroset ve jant setinin hafiflik/sertlik oranıyla doğru orantılı. Sizin pedala verdiğiniz gücü ne kadar yola yansıtıyor. Açıkcası bu fiyata tatmin edici derecede güzel.

Her kadronun karbon materyali farklı, T700'den başlayıp T1100'e kadar gidiyor, ayrıca 3k, 12k gibi karbon örüm farklılıkları da kullanılıyor (Gerçi firmaların neredeyse hepsi 3k örüm kullanıyor kadro üretiminde ama olsun). Bisan hangisini kullanıyor onun hakkında bir bilgi bulamadım ama hali hazırda scott addict ve giant tcr advanced pro kullanıyorum tabi jant setinin büyük bir farkı olmakla birlikte bisanda kullanılan kadronun beni memnun ettiğini söyleyebilirim. Bisana daha üst seviye bi jant seti takaraj kullandım resmen sınıf atladı. Bunu da düşündüğümde kadro kalitesi gerçekten iyiymiş düşüncesi bende daha iyi oturdu..

Fsa team 35 1820 gr ağırlığa sahip jant seti maliyet bakımından tabiki bu jant setini tercih etmeleri çok doğal. Fakat cole rollen elite ve campy zonda ve daha sonra eurus ile yaptığım sürüşlerde kıyaslama fırsatım oldu fsa ağırlığı dezavantaj olarak göürünsede ivmelendikten sonra akıcılığı gayet iyi. Zaten road.cc gibi inceleme sitelerinde 10 üzerinden 8 gibi puan almış bir jant seti. Bisan mithra 105 setup kim kurduysa bu fiyata alınabilecek en iyi jant setini kullanarak hem maliyet hem de performansdan ödün vermemişler tebrik ediyorum.
************************************************************grup set bahsetmeye gerek yok r7000 105 taş gibi zaten :))

Tabi benim için bol yokuşlu yollarda dezavantaj oldu ama zaten onun için giant tcr advanced pro bisikletim var :))

*********************************Bisan bisikleti yakşalık 3200 km kullandım beni hiç üzmedi takiii yaşadığım probleme kadar.....

Aynakolun oradan anlam veremediğim şekilde çok hafif bir boşluk hissettim belki yolda sürerken hissedemeyeceğim bir boşluktu ama trainerda bariz hissetmiştim. Hemen indim aynakolu söktüm.. pressfit göbek yerinden çok hafif çıkmış görünüyordu elimle kontrol ettim anahtar kullanmadan elimle çıkıyordu..

Bisan firmasına konuyu anlatan bi yazı yazdım ve fotoğraf ve videlarını maile ekledim. Ertesi gün cevap geldi fiş fatura ve seri no gösteren fotoğraf ve iletişim bilgilerimi istediler hemen mail ile cevapladım. Aradan bir ay geçti herhangi bir dönüş alamadım açıkcası bu iş beni uğraştıracak diye endişelendim sonuçta forumlarda çevremde bu garanti işlerinden bıkan yılan aylarca süren durumların olduğunu okumuş görmüştüm. Şansımı tekrar denedim ve tekrar bir mail attım ertesi gün dönüş oldu yine fotoğraf video fatura seri no vsvs istediler ben yine cevapladım.... Ertesi sabah bir mail geldi ve kadroyu fabrikaya göndermemi istediler bunun içinde anlaşmalı oldukları kargo firmasından kod verdiler ücretsiz yolladım. Yapılan inceleme sonucunda kadronun değişimi yapılacağını söylediler. Bu süreç içerisinde tüm sorularımı içtenlikle cevaplayıp sürecin her anından beni haberdar ettiler.

Bisan mithra sürüş dinamikleri, fiyatı ve en önemlisi satış sonrası sunduğu servis garanti hizmetleriyle beni çok memnun etti.

Bu da burada dursun...
 
Scudo
Keşke bu yazınız 1 hafta önce yayınlanmış olsaydı.
Carraro Fire 3.2 Uci ile arasında çok kaldım. Carraro dan yana kullandım tercihimi. Umarım memnun kalırım.

Güncelleme: İyi ki bu konu açıldı ve iyi ki Carraro almışım, dedim. Saygılar.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun. Fotoğrafları çok merak ettim, elle çıkabilecek seviyede nasıl bir fabrikasyon hatasıdır bu böyle? Ya sürüş sırasında bir sorun çıkarsaydı? Çok vahim. Tamam firma biraz da mecburiyetten kadroyu yenilemiş ama ben bunları okuyunca Bisan'a ısınmadım, aksine Bisan'ın kafamdaki yeri daha da perçinlendi :snzdglsn: Bisan, Bisandır
 
Geçmiş olsun. Fotoğrafları çok merak ettim, elle çıkabilecek seviyede nasıl bir fabrikasyon hatasıdır bu böyle? Ya sürüş sırasında bir sorun çıkarsaydı? Çok vahim. Tamam firma biraz da mecburiyetten kadroyu yenilemiş ama ben bunları okuyunca Bisan'a ısınmadım, aksine Bisan'ın kafamdaki yeri daha da perçinlendi :snzdglsn: Bisan, Bisandır
:) yok öyle sürüş sırasında çıkacak bi durumu yok.. pressfit göbek yapısı gereği adı üstünde sıkıştırılarak takılan sökülen bir yapıda. sürüş esnasında çıkmasına da imkan yok orası sabit bir bölüm hareketli bir bölüm değil arkadaşlar. sadece pedalın dönme hareketinde hafif bi boşluk hissettim dediğim gibi onu da trainer üzerindeyken fark ettim yolda olsam fark edilecek bişi değil. aynakolu söktüğümde elimle çektiğimde çıkıyordu video ekleyemiyorum foruma görmek lazım... şöyle düşünün bottom bracket rulmanları uzun km yaptıktan sonra aşınır hafif bir miktar boşluk yapar istersen öyle kullanmaya devam et hiç bi sorun olmaz ama bisikletçi adam kafayı takar en ufak sese boşluğa benimkisi o hesap eminim burada ki bir çok kişi benim fark ettiğim boşluğu hissetmez :D

aksine bu kadar bir olay için bile kadro değişimi yapmaları benim için büyük bir artı marka adına.

bunun iki tarafında aynakol var sürüş esnasında bunun oradan çıkması imkansız bu boşluğu hissetmekte çook zor..
göbek2.jpg
göbek.jpg
 
:) yok öyle sürüş sırasında çıkacak bi durumu yok.. pressfit göbek yapısı gereği adı üstünde sıkıştırılarak takılan sökülen bir yapıda. sürüş esnasında çıkmasına da imkan yok orası sabit bir bölüm hareketli bir bölüm değil arkadaşlar. sadece pedalın dönme hareketinde hafif bi boşluk hissettim dediğim gibi onu da trainer üzerindeyken fark ettim yolda olsam fark edilecek bişi değil. aynakolu söktüğümde elimle çektiğimde çıkıyordu video ekleyemiyorum foruma görmek lazım... şöyle düşünün bottom bracket rulmanları uzun km yaptıktan sonra aşınır hafif bir miktar boşluk yapar istersen öyle kullanmaya devam et hiç bi sorun olmaz ama bisikletçi adam kafayı takar en ufak sese boşluğa benimkisi o hesap eminim burada ki bir çok kişi benim fark ettiğim boşluğu hissetmez :D

aksine bu kadar bir olay için bile kadro değişimi yapmaları benim için büyük bir artı marka adına.

bunun iki tarafında aynakol var sürüş esnasında bunun oradan çıkması imkansız bu boşluğu hissetmekte çook zor..
303454 dosyayı görüntüle
303453 dosyayı görüntüle
göbeği elle çıkarabildiniz mi ben mi yanlış anlıyorum? :eek: göbeği elle çıkarmak normalde mümkün değil. hatta bu tür göbekleri takıp çıkarmak için özel alet kullanılır.
 
göbeği elle çıkarabildiniz mi ben mi yanlış anlıyorum? :eek: göbeği elle çıkarmak normalde mümkün değil. hatta bu tür göbekleri takıp çıkarmak için özel alet kullanılır.
evet sadece o tarafta böyle bi sorun vardı elimle çektiğimde çıkıyor diğer taraf sağlamdı.
 
@karaomermustafa

Aynı sorunu tespit edip paylaşmak üzere dün akşam video çekmiştim ki, hayretle sizin konuyu gördüm. Pedal çevirirken periyodik olarak gelen az bir ses vardı. Hem sorun nedir, hem de bakım yapayım diye sol kolu söküp krank milini itince pressfit göbek ile birlikte aynakol lap diye fırlayıp gitti. Bu arada düşerken üst boruda ufak bir boya hasarına sebep oldu.

Bu sorun kadronun üretiminden değil montaj işçiliğinden kaynaklanıyor bence. Pressfit göbekler bildiğiniz üzere özel aparat ile "sıkı geçme" olacak şekilde takılıyor. Aynı şekilde sökmek içinde özel aparatı var. Monte eden her kim ise "bu niye girmiyor?" düşünmüş olsa gerek. Çünkü gevşek olan tarafta kadronun iç çeperi kısmen ZIMPARALANARAK! genişletilmiş.

Ayrıca benim kadroda başka sorunlar da var.
Sele kelepçesinin hemen altında boya çatladı. Karbon değil, boya çatlağı.
Arka aktarıcının kablo çıkış noktasında çok garip bir işçilik yapılmış. Burada gövdeden bağımsız bir plastik parça yerine gövde ile bütünleşik macun ya da alçı gibi bir malzemeden yapılmış halka var ve kadro ile birlikte boyanmış. Bisiklet daha kutudan çıkarken burası çatlamıştı. Zamanla döküldü gitti ve berbat bir görüntü bıraktı.

Şu an halletmem gereken işlerim var. Akşam mesajı düzenleyip detay fotoları da eklerim.

 
@karaomermustafa

Aynı sorunu tespit edip paylaşmak üzere dün akşam video çekmiştim ki, hayretle sizin konuyu gördüm. Pedal çevirirken periyodik olarak gelen az bir ses vardı. Hem sorun nedir, hem de bakım yapayım diye sol kolu söküp krank milini itince pressfit göbek ile birlikte aynakol lap diye fırlayıp gitti. Bu arada düşerken üst boruda ufak bir boya hasarına sebep oldu.

Bu sorun kadronun üretiminden değil montaj işçiliğinden kaynaklanıyor bence. Pressfit göbekler bildiğiniz üzere özel aparat ile "sıkı geçme" olacak şekilde takılıyor. Aynı şekilde sökmek içinde özel aparatı var. Monte eden her kim ise "bu niye girmiyor?" düşünmüş olsa gerek. Çünkü gevşek olan tarafta kadronun iç çeperi kısmen ZIMPARALANARAK! genişletilmiş.

Ayrıca benim kadroda başka sorunlar da var.
Sele kelepçesinin hemen altında boya çatladı. Karbon değil, boya çatlağı.
Arka aktarıcının kablo çıkış noktasında çok garip bir işçilik yapılmış. Burada gövdeden bağımsız bir plastik parça yerine gövde ile bütünleşik macun ya da alçı gibi bir malzemeden yapılmış halka var ve kadro ile birlikte boyanmış. Bisiklet daha kutudan çıkarken burası çatlamıştı. Zamanla döküldü gitti ve berbat bir görüntü bıraktı.

Şu an halletmem gereken işlerim var. Akşam mesajı düzenleyip detay fotoları da eklerim.

Hiç uğraşmayın. garantiden değişim isteyin. o göbek süründürür. kanser eder adamı. gerekirse tüketici mahkemesine gidin. öyle göbek yuvası olmaz.
Garanti süresi dışındaysa loctite 641 yada loctite 638 deneyebilirsiniz.
 
Bu nasıl firma ben anlamadım. Allah korusun herşey olur. Presfitt göbek böyle mi olur. İnanamadım.
 
@HexfeT kesinlikle montaj sırasında bilgisiz birinin yaptığı bir işe benziyor. Bir çok firma gibi bisanda kadrolarını çinden ya da taiwandan alıyordur ve bu kadro sadece bisan kullanmıyordur mesela salcano kadrolarını axman firmasından alıyordu. Demem o ki kadroda bence bi sıkıntı yok montajda sıkıntı var. Kalifiye eleman meselesi... mutlaka bisan ile görüşün yardımcı olacaklardır.
 
@karaomermustafa Pressfit göbek illa sıkı sıkı girecek diye bi kaide yok. Sendeki sorun kadrodan değil, hollowtech göbeğindeki boşluktan. Göbek kadroya sıkı girerse bu hem kadronun kritik yerinde gereksiz bir stres oluşturur. Hem de çanağın içindeki bilyaları sıkıştırıp aynakolun akıcılığını azaltır. Bir bardak suda fırtına koparmak için başlık açmak bu... Hexfet'in durumu ise, montajın iyi/kötü yapılması ile alakalı değil. Rulman yuvası mikron mertebesinde dar açılmış.

@HexfeT Zımpara tutulmasında bi sakınca yok. Ne yapılabilirdi ki başka?
 
Sıkı sıkı girmemesi gerektiği doğru olabilir elbette ama elle sökülüp takılabilmesi sizce mantıklı mı?
Karbon bir kadro bilyaların dönüşünü etkileyecek kadar bir rulmana dıştan etki edemez.
 
@karaomermustafa Pressfit göbek illa sıkı sıkı girecek diye bi kaide yok. Sendeki sorun kadrodan değil, hollowtech göbeğindeki boşluktan. Göbek kadroya sıkı girerse bu hem kadronun kritik yerinde gereksiz bir stres oluşturur. Hem de çanağın içindeki bilyaları sıkıştırıp aynakolun akıcılığını azaltır. Bir bardak suda fırtına koparmak için başlık açmak bu... Hexfet'in durumu ise, montajın iyi/kötü yapılması ile alakalı değil. Rulman yuvası mikron mertebesinde dar açılmış.

@HexfeT Zımpara tutulmasında bi sakınca yok. Ne yapılabilirdi ki başka?
Presfit göbeklerin, yuvasına belli bi düzeyde sıkı geçmesi lazım. Öyle elle sökülüp takılacak kadar gevşek bir göbek yuvası olamaz. olması demek üretim hatası demek. Kullandıkça o boşluk sorun çıkarır.
Presfit göbekler, yuvasına stress falan yapmaz, yapamaz. Tam tersine aşırı gevşek olması zarar verir.
 
@karaomermustafa Pressfit göbek illa sıkı sıkı girecek diye bi kaide yok. Sendeki sorun kadrodan değil, hollowtech göbeğindeki boşluktan. Göbek kadroya sıkı girerse bu hem kadronun kritik yerinde gereksiz bir stres oluşturur. Hem de çanağın içindeki bilyaları sıkıştırıp aynakolun akıcılığını azaltır. Bir bardak suda fırtına koparmak için başlık açmak bu... Hexfet'in durumu ise, montajın iyi/kötü yapılması ile alakalı değil. Rulman yuvası mikron mertebesinde dar açılmış.

@HexfeT Zımpara tutulmasında bi sakınca yok. Ne yapılabilirdi ki başka?
:) kadroda sorun var bir bardak suda fırtına olayı değil yani. @HexfeT ile birebir aynı problem bendeki de.. Benim ekledigim fotolar sizi yanıltmış sanırım. Presfit nasıl olur nasıl takılır sökülür bilirim. 20 yıldır yol bisikleti kullanırım. Bu benim kaçıncı bisikletim hatırlamıyorum 😅 Bu başlığı açmamda ki sebep ise bisan mithrası olan arkadaşların kadrolarını bi kontrol etmeleri, farkındalık oluşturmak. Garanti süresi geçtiğinde fark ederse belki değişim fln da yapmayabilirler.
Presfit göbeklerin, yuvasına belli bi düzeyde sıkı geçmesi lazım. Öyle elle sökülüp takılacak kadar gevşek bir göbek yuvası olamaz. olması demek üretim hatası demek. Kullandıkça o boşluk sorun çıkarır.
Presfit göbekler, yuvasına stress falan yapmaz, yapamaz. Tam tersine aşırı gevşek olması zarar verir.
Bilen biri yazdı 🙂
 
Sıkı sıkı girmemesi gerektiği doğru olabilir elbette ama elle sökülüp takılabilmesi sizce mantıklı mı?
Elle takıp-çıkarılabilecek kıvama "tatlı geçme" deriz, bilirsin. Ve tatlı geçme olması daha mantıklı, sonuçta göbeğe sağdan soldan "fitlenen" hollowtech tipi aynakolla kullanılacak bu kadro. Sıkı olmasına gerek yok. Rulmanlar kadro bloğuna değil ona gömülmüş alüminyum boruya geçiyor. O boru sıkı geçme olarak toleranslandırılsa ideal bilya boşluğunu azaltır. Bununla beraber rulman da alü boruyu mikron mertebesinde şişirir. Bu da kadroya gereksiz stres demek.

Kullandıkça o boşluk sorun çıkarır.
Boşluk başka, tatlı geçme başka.

Bilen biri yazdı 🙂
Ehem. Hexfet'inkinde yuva dar açılmış, seninkinde tatlı geçme. Birebir aynı problem demişsin. Ki sendeki bi problem değil.
 
Elle takıp-çıkarılabilecek kıvama "tatlı geçme" deriz, bilirsin. Ve tatlı geçme olması daha mantıklı, sonuçta göbeğe sağdan soldan "fitlenen" hollowtech tipi aynakolla kullanılacak bu kadro. Sıkı olmasına gerek yok. Rulmanlar kadro bloğuna değil ona gömülmüş alüminyum boruya geçiyor. O boru sıkı geçme olarak toleranslandırılsa ideal bilya boşluğunu azaltır. Bununla beraber rulman da alü boruyu mikron mertebesinde şişirir. Bu da kadroya gereksiz stres demek.


Boşluk başka, tatlı geçme başka.


Ehem. Hexfet'inkinde yuva dar açılmış, seninkinde tatlı geçme. Birebir aynı problem demişsin. Ki sendeki bi problem değil.

Senin için video ekliyorum🙂
(link)
 
Son düzenleme:
Şahsen ben orta göbeğin bu şekilde sökülebilmesini istemem kendi kadromda. Güvenlik olarak belki bir sorun olmayacaktır ama bana hiç doğru gelmedi. Press fit ismi bile sıkıca geçmesi gerektiğini çağrıştırıyor bende. Montaj ile ilgili bir sorun olduğunu da düşünmüyorum , belli ki üretim ile ilgili bir sorun var.
 
okudukça bisiklet alanında ne kadar cahil olduğumu görüyorum :d
 
  • Beğen
Tepkiler: CaliCaga
Elle takıp-çıkarılabilecek kıvama "tatlı geçme" deriz, bilirsin. Ve tatlı geçme olması daha mantıklı, sonuçta göbeğe sağdan soldan "fitlenen" hollowtech tipi aynakolla kullanılacak bu kadro. Sıkı olmasına gerek yok. Rulmanlar kadro bloğuna değil ona gömülmüş alüminyum boruya geçiyor. O boru sıkı geçme olarak toleranslandırılsa ideal bilya boşluğunu azaltır. Bununla beraber rulman da alü boruyu mikron mertebesinde şişirir. Bu da kadroya gereksiz stres demek.


Boşluk başka, tatlı geçme başka.


Ehem. Hexfet'inkinde yuva dar açılmış, seninkinde tatlı geçme. Birebir aynı problem demişsin. Ki sendeki bi problem değil.
Sizin bu dediğinizi doğru kabul edebilmek için shimano bb86 presfit standardını yaparken yanlış yapmış demek gerek. Ya siz yanlışsınız ya shimano. Oyumu shimanoya veriyom.
 
  • Beğen
Tepkiler: celilcetiner
Bana da sorun ilginç geldi. Ben de Bisan'nın son yaptığı kadroları beğeniyorum . özellikle mithra endurance tırmanış bisikleti olarak bana güzel görünüyordu.. İnşallah Bisan gerekli anlayışı gösterip gerekeni yapmıştır.. evet sanki o göbekle aynakol sürüşün ortasında yerinden çıkar gibi duruyor..
 
Geri